Εκτέθηκαν φωτογραφίες των μαρμάρων που
φυλάσσονται στο Βρετανικό Μουσείο σε έκθεση που παρουσιάστηκε στο στέκι της Πολιτιστικής Κίνησης Ροδόπης
ΜΑΘΕΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Τα γλυπτά του Παρθενώνα που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο ή τα ελγίνεια μάρμαρα, όπως ο ίδιος ο Έλγιν απαίτησε να ονομάζονται, όταν τα πούλησε ως προσωπική του συλλογή για 30.000 λίρες στο Βρετανικό Μουσείο, τον Ιούνιο του 1816, είναι το θέμα της έκθεσης τρισδιάστατης φωτογραφίας του δημοσιογράφου Κώστα Κρικέλη, που διοργάνωσε στην Κομοτηνή η Πολιτιστική Κίνηση. Η έκθεση που φιλοξενείται από τη Δευτέρα στο στέκι της Πολιτιστικής Κίνησης παρουσιάζεται για τελευταία μέρα σήμερα στο κοινό της πόλης. Ήδη μάλιστα η έκθεση ταξιδέψε σε Αθήνα, Λάρισα Θεσσαλονίκη και Ασπροβάλτα και στην πόλη μας γνώρισε μεγάλη επιτυχία, παραδέχθηκε και ο δημοσιογράφος, λέγοντας πως πολλά σχολεία την επισκέφτηκαν.
Παρουσιάζοντας τα φωτογραφικά έργα που εκτίθενται, ο δημιουργός Κώστας Κρικέλης, μίλησε για το ταξίδι του μέχρι το Λονδίνο και την τεχνική της τρισδιάστατης φωτογραφίας, η οποία όπως είπε είναι γνωστή εδώ και 150 χρόνια και στηρίζεται ουσιαστικά στον τρόπο που λειτουργούν τα ανθρώπινα μάτια. Ο Κώστας Κρικέλης αποτυπώνει στις φωτογραφίες το μοναδικό κάλλος των μαρμάρων, που φιλοξενεί σήμερα το Βρετανικό Μουσείο, ζωντανεύοντας τα και χαρίζοντας στον επισκέπτη το θέαμα μίας τρισδιάστατης εικόνας, με βάθος και ζωντανές λεπτομέρειες. “Είναι ίσως η πρώτη φορά που δίνεται η δυνατότητα στο κοινό να γνωρίσει από κοντά όλα αυτά τα αγάλματα τα αποκαλούμενα ελγίνια που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα και βρίσκονται στη Βρετανία. Είναι ευκαιρία να τα δει κανείς στο σύνολο τους και ειδικότερα μέσα από τρισδιάστατη εικόνα που σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται μέσα στο μουσείο και αγγίζεις τα εκθέματα”, είπε ο δημιουργός.
Όσον αφορά στην τεχνική της τρισδιάστατης φωτογραφίας, στηρίζεται στο γεγονός ότι ο άνθρωπος βλέπει σε τρισδιάστατη εικόνα λόγω της απόστασης των δύο ματιών, κάτι που σημαίνει ότι ο φωτογράφος βγάζει δύο φωτογραφίες για να αποδώσει την τρισδιάστατη εικόνα. Έπειτα γίνεται η σύνθεση των δύο εικόνων και με τη χρήση ειδικών γυαλιών το ανθρώπινο μάτι μπορεί να δει την τρισδιάστατη εικόνα. “ Ο στόχος μας ήταν πραγματικά να γνωρίσει όσος περισσότερος κόσμος μπορεί αυτά τα αριστουργήματα και μετά ο καθένας να τοποθετηθεί αν θέλει για το αν πρέπει να επιστραφούν τα μάρμαρα στην Ελλάδα. Αλλά βασικά να τα γνωρίσει στο σύνολο τους”.
Ξεναγήθηκαν σχολεία
Στην έκθεση των τρισδιάστατων φωτογραφιών ξεναγήθηκαν και πολλά σχολεία της περιοχής. Ειδικά στην Κομοτηνή το ενδιαφέρον ήταν ακόμα εντονότερο είπε ο κ. Κρικέλης ενθουσιασμένος από την ανταπόκριση των πολιτών αλλά και των μαθητών. Την Τέταρτη μάλιστα στο χώρο της έκθεσης βρέθηκαν μαθητές του μουσικού σχολείου της Κομοτηνής, οι οποίοι εντυπωσιάστηκαν από την έκθεση . ¨Συνέχεια έρχονται σχολεία, η Κομοτηνή είναι η μοναδική πόλη σε όλη την Ελλάδα με τόσο μεγάλο ενδιαφέρον και πραγματικά μας χαροποίησε ιδιαίτερα αυτό”.
Με σουλτανικό φιρμάνι “ξήλωσε” τα μάρμαρα το Παρθενώνα ο Έλγιν
Ο Άγγλος Τόμας Μπρους, 7ος Κόμης του Έλγιν εφοδιασμένος ένα σουλτανικό φιρμάνι, που του επέτρεπε «να σχεδιάσει και να αντιγράψει τα γλυπτά του Παρθενώνα επί τόπου, να ενεργήσει ανασκαφές γύρω από το κτίριο για τυχόν πεσμένα κομμάτια και να αποσπάσει μερικές πέτρες με επιγραφές ή με ανάγλυφα», μεταξύ των ετών 1801 – 1804 απέσπασε βίαια και έστειλε στην Αγγλία, 56 πλάκες από τη ζωφόρο του Παρθενώνα, 15 μετόπες, 19 αγάλματα από τα αετώματα του Παρθενώνα, 1 καρυάτιδα, 1 κίονα και πολυάριθμα τμήματα από το γείσο του Ερέχθειου, 17 επιγραφές, το Διόνυσο απ’ το μνημείο του Θρασύλλου και πολλά φατνώματα από την οροφή του Θησείου. Σκοπός του ήταν να διακοσμήσει την κατοικία του, ωστόσο χάνοντας την περιουσία του, αναγκάστηκε να πουλήσει τα ανεκτίμητης αξίας μάρμαρα στο Βρετανικό Μουσείο. Από τότε βρίσκονται εκεί, παρά τις προσπάθειες να επιστραφούν στη χώρα μας, εκεί όπου ανήκουν .
Πηγή: http://www.xronos.gr/
ΜΑΘΕΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Τα γλυπτά του Παρθενώνα που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο ή τα ελγίνεια μάρμαρα, όπως ο ίδιος ο Έλγιν απαίτησε να ονομάζονται, όταν τα πούλησε ως προσωπική του συλλογή για 30.000 λίρες στο Βρετανικό Μουσείο, τον Ιούνιο του 1816, είναι το θέμα της έκθεσης τρισδιάστατης φωτογραφίας του δημοσιογράφου Κώστα Κρικέλη, που διοργάνωσε στην Κομοτηνή η Πολιτιστική Κίνηση. Η έκθεση που φιλοξενείται από τη Δευτέρα στο στέκι της Πολιτιστικής Κίνησης παρουσιάζεται για τελευταία μέρα σήμερα στο κοινό της πόλης. Ήδη μάλιστα η έκθεση ταξιδέψε σε Αθήνα, Λάρισα Θεσσαλονίκη και Ασπροβάλτα και στην πόλη μας γνώρισε μεγάλη επιτυχία, παραδέχθηκε και ο δημοσιογράφος, λέγοντας πως πολλά σχολεία την επισκέφτηκαν.
Παρουσιάζοντας τα φωτογραφικά έργα που εκτίθενται, ο δημιουργός Κώστας Κρικέλης, μίλησε για το ταξίδι του μέχρι το Λονδίνο και την τεχνική της τρισδιάστατης φωτογραφίας, η οποία όπως είπε είναι γνωστή εδώ και 150 χρόνια και στηρίζεται ουσιαστικά στον τρόπο που λειτουργούν τα ανθρώπινα μάτια. Ο Κώστας Κρικέλης αποτυπώνει στις φωτογραφίες το μοναδικό κάλλος των μαρμάρων, που φιλοξενεί σήμερα το Βρετανικό Μουσείο, ζωντανεύοντας τα και χαρίζοντας στον επισκέπτη το θέαμα μίας τρισδιάστατης εικόνας, με βάθος και ζωντανές λεπτομέρειες. “Είναι ίσως η πρώτη φορά που δίνεται η δυνατότητα στο κοινό να γνωρίσει από κοντά όλα αυτά τα αγάλματα τα αποκαλούμενα ελγίνια που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα και βρίσκονται στη Βρετανία. Είναι ευκαιρία να τα δει κανείς στο σύνολο τους και ειδικότερα μέσα από τρισδιάστατη εικόνα που σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται μέσα στο μουσείο και αγγίζεις τα εκθέματα”, είπε ο δημιουργός.
Όσον αφορά στην τεχνική της τρισδιάστατης φωτογραφίας, στηρίζεται στο γεγονός ότι ο άνθρωπος βλέπει σε τρισδιάστατη εικόνα λόγω της απόστασης των δύο ματιών, κάτι που σημαίνει ότι ο φωτογράφος βγάζει δύο φωτογραφίες για να αποδώσει την τρισδιάστατη εικόνα. Έπειτα γίνεται η σύνθεση των δύο εικόνων και με τη χρήση ειδικών γυαλιών το ανθρώπινο μάτι μπορεί να δει την τρισδιάστατη εικόνα. “ Ο στόχος μας ήταν πραγματικά να γνωρίσει όσος περισσότερος κόσμος μπορεί αυτά τα αριστουργήματα και μετά ο καθένας να τοποθετηθεί αν θέλει για το αν πρέπει να επιστραφούν τα μάρμαρα στην Ελλάδα. Αλλά βασικά να τα γνωρίσει στο σύνολο τους”.
Ξεναγήθηκαν σχολεία
Στην έκθεση των τρισδιάστατων φωτογραφιών ξεναγήθηκαν και πολλά σχολεία της περιοχής. Ειδικά στην Κομοτηνή το ενδιαφέρον ήταν ακόμα εντονότερο είπε ο κ. Κρικέλης ενθουσιασμένος από την ανταπόκριση των πολιτών αλλά και των μαθητών. Την Τέταρτη μάλιστα στο χώρο της έκθεσης βρέθηκαν μαθητές του μουσικού σχολείου της Κομοτηνής, οι οποίοι εντυπωσιάστηκαν από την έκθεση . ¨Συνέχεια έρχονται σχολεία, η Κομοτηνή είναι η μοναδική πόλη σε όλη την Ελλάδα με τόσο μεγάλο ενδιαφέρον και πραγματικά μας χαροποίησε ιδιαίτερα αυτό”.
Με σουλτανικό φιρμάνι “ξήλωσε” τα μάρμαρα το Παρθενώνα ο Έλγιν
Ο Άγγλος Τόμας Μπρους, 7ος Κόμης του Έλγιν εφοδιασμένος ένα σουλτανικό φιρμάνι, που του επέτρεπε «να σχεδιάσει και να αντιγράψει τα γλυπτά του Παρθενώνα επί τόπου, να ενεργήσει ανασκαφές γύρω από το κτίριο για τυχόν πεσμένα κομμάτια και να αποσπάσει μερικές πέτρες με επιγραφές ή με ανάγλυφα», μεταξύ των ετών 1801 – 1804 απέσπασε βίαια και έστειλε στην Αγγλία, 56 πλάκες από τη ζωφόρο του Παρθενώνα, 15 μετόπες, 19 αγάλματα από τα αετώματα του Παρθενώνα, 1 καρυάτιδα, 1 κίονα και πολυάριθμα τμήματα από το γείσο του Ερέχθειου, 17 επιγραφές, το Διόνυσο απ’ το μνημείο του Θρασύλλου και πολλά φατνώματα από την οροφή του Θησείου. Σκοπός του ήταν να διακοσμήσει την κατοικία του, ωστόσο χάνοντας την περιουσία του, αναγκάστηκε να πουλήσει τα ανεκτίμητης αξίας μάρμαρα στο Βρετανικό Μουσείο. Από τότε βρίσκονται εκεί, παρά τις προσπάθειες να επιστραφούν στη χώρα μας, εκεί όπου ανήκουν .
Πηγή: http://www.xronos.gr/