Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Κάλεσμα σε συστράτευση εν όψει του ανοίγματος του σταθμού διοδίων Αμαξάδων

Νέα συνάντηση της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ξάνθης έγινε με αφορμή τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στους Αμαξάδες που αναμένεται να ξεκινήσει εντός των προσεχών ημερών

ΤΙ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ;
ΤΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ;



Νέα συνάντηση της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ξάνθης έγινε προχθές το απόγευμα, με κύρια αφορμή τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στους Αμαξάδες που αναμένεται να ξεκινήσει εντός των προσεχών ημερών.

Σε μια ολομέτωπη αντικοινωνική επιδρομή με… χίλια μέτωπα ανοικτά και εν μέσω μιας δυσμενέστατης συγκυρίας σε κάθε επίπεδο, είναι ευνόητο ότι δυσκολεύει αρκετά η προοπτική αντίστασης για το θέμα των διοδίων. Αυτό σημειώθηκε στη νέα συζήτηση μεταξύ εκείνων που ενεργοποιούνται για την αντιμετώπιση του ζητήματος, ενός ζητήματος για το οποίο έχει αποτυπωθεί πλήρως η επιχειρηματολογία σε προηγούμενα ρεπορτάζ του «ΠτΘ». Κι όλα αυτά την ώρα που η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» περιλαμβάνεται στη λίστα των υπό ιδιωτικοποίηση δημοσίων εταιρειών…

Τα παριστάμενα στη συνέλευση μέλη της κίνησης, τόνισαν ότι το τμήμα της Εγνατίας στη Θράκη έγινε με μεγάλο μέρος χρημάτων του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος της Α.Μ.-Θ, με αποτέλεσμα η περιοχή να στερηθεί πόρους για να γίνει ένας δρόμος που τώρα καλείται να τον ξαναπληρώσει και μάλιστα τόσο ακριβά! Θα πρέπει να μην διαφύγει της προσοχής όλων ότι το «σπουδαίο» και «σύγχρονο» έργο κλείνει λόγω ανέμων (όπως συνέβη πάλι τη Δευτέρα) στο τμήμα Ξάνθης-Κομοτηνής, πλημμυρίζει (όπως συμβαίνει στο ύψος των λιμνών Κορώνειας και Βόλβης). Η δε ειρωνεία είναι ότι τα διόδια των Αμαξάδων τοποθετήθηκαν ακριβώς στο σημείο που «διπλώνουν» νταλίκες και σημειώνονται ατυχήματα, ακόμη και δυστυχήματα…

Το «κερασάκι» ήρθε μέσα από ενημέρωση του μέλους της κίνησης Γιάννη Σιδηρόπουλου: «Οι “Αττικές Διαδρομές” συμφερόντων Μπόμπολα, είναι η εταιρία που πήρε την εργολαβία της είσπραξης. Πρόκειται για την εταιρία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό Α.Ε. και η έλευσή της στην Εγνατία Οδό, ενδεχομένως και ως προφανής ειρωνεία, προϊδεάζει για την τύχη του μεγάλου οδικού άξονα της βόρειας Ελλάδας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αθηναϊκού τύπου η εταιρία θα προσλάβει συνολικά 120 άτομα, ενώ σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα θα εισπράττει σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ τον χρόνο για τις υπηρεσίες της, την ώρα που το μισθολογικό κόστος της δεν θα ξεπερνά τις 170.000 ευρώ ετησίως!». Επιβεβαιώνοντας αυτά που… «έχουν μαλλιάσει» οι πένες μας να γράφουν…

Τι κάνουν οι… «μικροί υπουργοί» και οι δήμοι;

Τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι ότι μετά τον σταθμό διοδίων των Αμαξάδων ανοίγουν άλλοι τρεις σταθμοί διοδίων στην Εγνατία (σε Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης, Μαλακάσι Ιωαννίνων και Τύρια Θεσπρωτίας), ότι το αντίτιμο στα διόδια των Αμαξάδων θα είναι δύο ευρώ και σε έξι μήνες θα αυξηθεί στα δυόμισι και ότι θα μειωθεί το αντίτιμο ων διοδίων στον Πολύμυλο Κοζάνης.

Η συζήτηση των μελών της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ξάνθης, στράφηκε και στο ζήτημα των ανακλαστικών και της ανταπόκρισης των τοπικών αρχών. Κι αυτό γιατί υπάρχει το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης και πέραν τούτου ουδέν! Καταγράφηκε η ηχηρή σιωπή και οι ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης, με προεξάρχουσα την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης που ασχολήθηκε μία και μόνη φορά με το ζήτημα αλλά δεν πήρε καμία απόφαση. «Όφειλε να το συζητήσει και όχι να ασχολείται μόνο με το πετρέλαιο θέρμανσης. Οι περιφερειάρχες χαρακτηρίστηκαν “μικροί υπουργοί”. Τι κάνουν;», ήταν το εύλογο ερώτημα πολλών παρισταμένων… Κατά τα λοιπά, αναφέρθηκε η περίπτωση της Μουσθένης που κατάφερε έστω και προσωρινά να αποφύγει την τοποθέτηση διοδίων, λόγω αντιδράσεων και πιέσεων της τοπικής κοινωνίας. Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και στην Κατερίνη όπου υπήρξε αναδίπλωση, ενώ κατατέθηκε και η εκτίμηση ότι «ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης μας κοροϊδεύει, με βάση τις παλιότερες δεσμεύσεις του».

Γεγονός είναι πάντως ότι ήδη οι πολίτες αναζητούν –έστω και μεμονωμένα- τρόπους οργάνωσης σε άλλο επίπεδο. Άξιο μνείας είναι το ακόλουθο μήνυμα που αναρτήθηκε προχθές σε ειδησεογραφική ιστοσελίδα της πόλης: «Είμαι από Ξάνθη και η δουλειά μου είναι στη Κομοτηνή, Δευτέρα ως Παρασκευή 08.00-16.00. Υπάρχει κανείς που θέλει να πηγαίνουμε παρέα για να μας βγαίνει φθηνότερα η βενζίνη και τα διόδια; Τηλέφωνο: …).

Η συνέλευση αποφάσισε να εκδοθεί νέο κείμενο που θα διανεμηθεί παντού για την ενημέρωση όλης της κοινωνίας (φορέων, πολιτικών και πολιτών) και με τίτλο «κούρεμα στην τιμή των διοδίων» να θέσει άπαντες ενώπιον των ευθυνών τους. Επίσης, αποφασίστηκε να δοθεί συνέντευξη τύπου -πιθανότατα το απόγευμα της Τετάρτης που είναι ημέρα πανελλαδικών απεργιακών κινητοποιήσεων- όπου θα κληθούν όλοι οι τοπικοί φορείς και τα Μ.Μ.Ε. Τέλος, θα αποσταλεί επιστολή στην Π.Α.Μ.-Θ. δια της οποίας θα επισημαίνονται οι ευθύνες της ως προς όσα αναφέρονται παραπάνω (και παρακάτω).


«Δεν μπορεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης να αδρανεί»

Μιλώντας σε τοπικά Μ.Μ.Ε. μετά το πέρας της συνέλευσης, το μέλος της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ξάνθης Σταύρος Κοκκινίδης είπε: «Εντός των ημερών τα διόδια θα είναι μια πραγματικότητα στην περιφέρειά μας, με το τίμημα να είναι δύο ευρώ και να γίνεται δυόμισι ευρώ πολύ γρήγορα. Μέχρι στιγμής οι προσπάθειές μας να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες, να τους πούμε τι σημαίνει αυτό για την οικονομία και για την κίνηση των ανθρώπων, έφεραν ένα αποτέλεσμα. Αλλά τώρα είμαστε μπροστά σε μια πραγματικότητα που απαιτεί να δράσουμε μαζικά».

Επισημαίνοντας τις ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης, την αναγκαιότητα για κοινωνική δράση και κοινοποιώντας τις αποφάσεις που προέκυψαν από τη συνέλευση, ο κ. Κοκκινίδης δήλωσε: «Ήδη έχουμε αποφασίσει σε πρώτη φάση να καλέσουμε σε συνέντευξη τύπου ώστε το θέμα να πάρει μεγαλύτερη μαζικότητα, αλλά και να ευαισθητοποιήσουμε τους εκπροσώπους θεσμών οι οποίοι –πέρα από ψηφίσματα- πρέπει να μπουν πιο ενεργά στον ρόλο τους. Δεν μπορεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης να αδρανεί ή να παίρνει θέση μόνο σε κάποια ζητήματα όπως τα καύσιμα, που βέβαια κι αυτά “καίνε”. Από την άλλη μεριά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν και οι πολίτες ότι και αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα και δεν πρέπει να μείνει έξω από τη διεκδίκησή μας». Το μέλος της κίνησης επεσήμανε ότι «όσο μένουμε αδρανείς τόσο θα μεγαλώνει το ζήτημα. Ήδη άλλες περιφέρειες που κινητοποιήθηκαν είχαν αποτελέσματα κι αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση» και συνέχισε: «Θα προχωρήσουμε και σε έκδοση φυλλαδίου όπου θα καθορίζονται οι επόμενες κινήσεις μας, θα συντονιστούμε με θεσμικούς εκπροσώπους αλλά και κινήσεις πολιτών που όλο αυτό το διάστημα είχαν ενεργοποιηθεί, ώστε να καταφέρουμε κάτι».

Αυτό το «κάτι» είναι «τουλάχιστον να μας δώσουν μια εξήγηση για το υψηλό κόστος των διοδίων και πού θα πάνε αυτά τα χρήματα, αφού μέχρι στιγμής δεν μας λέει κανείς πόσα θα πάνε στη συντήρηση της οδού. Το προηγούμενο διάστημα ένα μεγάλο κομμάτι πόρων της Π.Α.Μ.-Θ. είχε πάει στην αποπληρωμή της Εγνατίας. Τώρα γιατί ξαναβάζουν τόσο μεγάλο κόστος; Όλα αυτά θα πάρουν πιο μαζικό και πιο έντονο χαρακτήρα το επόμενο διάστημα και πιστεύω ότι οι πολίτες θα ανταποκριθούν» κατέληξε ο κ. Κοκκινίδης.


Πηγή:   http://www.paratiritis-news.gr/