"Η απόφαση κατάργησης του Τελωνείου Πόρτο Λάγους προκαλεί ακόμη ένα πλήγμα στην αναπτυξιακή προοπτική της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 2. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤ/ΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Η απόφαση κατάργησης του Τελωνείου Πόρτο Λάγους προκαλεί ακόμη ένα πλήγμα στην αναπτυξιακή προοπτική της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης»
Στο σχεδιασμό της ΝΔ για μία ολοκληρωμένη λιμενική πολιτική στη Βόρειο Ελλάδα, εκτός από τα μεγάλα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, σημαντικός ρόλος σχεδιάζονταν και για το Λιμάνι του Πόρτο Λάγους, το οποίο προβλέπονταν ως πύλη εισόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών, αγροτικών κυρίως προϊόντων, από την Ανατ. Μακεδονία και τη Θράκη.
Δυστυχώς, στο πλαίσιο της συνεχούς υποβάθμισης των αναπτυξιακών υποδομών της περιοχής τα τελευταία 2,5 χρόνια, η Κυβέρνηση αποφάσισε την κατάργηση του Τελωνείου του Λάγους, γεγονός που θα αποδυναμώσει πλήρως το ρόλο του λιμανιού και των εμπορικών συναλλαγών που πραγματοποιούνται σε αυτό.
Το Λιμάνι του Λάγους καλύπτει σήμερα εμπορικά τους Νομούς Ροδόπης και Ξάνθης. Η εμπορευματικότητά του ξεπερνά τους 200.000 τόνους ετησίως με συνέπεια να κατατάσσεται στην 5η θέση πανελληνίως. Στο Τελωνείο εκτελωνίζονται εμπορεύματα, κυρίως πετρελαιοειδή, με εισπράξεις φόρων πάνω από 35.000.000 Ευρώ ετησίως για το Κράτος, ενώ εξυπηρετεί τις ανάγκες πετρελεύσεων περίπου 80 επαγγελματιών αλιέων της ευρύτερη περιοχής (Φανάρι, Άβδηρα, Πόρτο Λάγος). Το κλείσιμο του Τελωνείου θα απαξιώσει πλήρως τη σημασία του Λιμένα καθώς δεν θα μπορεί να δεχθεί πλοία τρίτων χωρών, καταργώντας τον ρόλο του ως πύλης εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και δίνοντας ακόμη ένα πλήγμα στην ήδη κλονισμένη βιομηχανία και αγροτική παραγωγή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Σημειωτέον ότι το κτίριο που στεγάζεται το Τελωνείο Λάγους έχει παραχωρηθεί δωρεάν από το Λιμενικό Ταμείο και άρα η λειτουργία του Τελωνείου δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Για το λόγο αυτό,
Ε Ρ Ω Τ Ω Ν Τ Α Ι
οι κ.κ. Υπουργοί
1) Θα επιμείνει το Υπουργείο στην κατάργηση του Τελωνείου Λάγους, στερώντας από το Κράτος έσοδα και υποβαθμίζοντας την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής;
2) Για ποιο λόγο το Υπουργείο αποφάσισε την κατάργηση του Τελωνείου τη στιγμή μάλιστα που τα έσοδα για το Κράτος είναι πολλαπλάσια του κόστους λειτουργίας του;
Αθήνα, 10/ 01 / 2012
Ο ερωτών Βουλευτής
Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης ΝΔ
.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 2. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤ/ΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Η απόφαση κατάργησης του Τελωνείου Πόρτο Λάγους προκαλεί ακόμη ένα πλήγμα στην αναπτυξιακή προοπτική της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης»
Στο σχεδιασμό της ΝΔ για μία ολοκληρωμένη λιμενική πολιτική στη Βόρειο Ελλάδα, εκτός από τα μεγάλα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, σημαντικός ρόλος σχεδιάζονταν και για το Λιμάνι του Πόρτο Λάγους, το οποίο προβλέπονταν ως πύλη εισόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών, αγροτικών κυρίως προϊόντων, από την Ανατ. Μακεδονία και τη Θράκη.
Δυστυχώς, στο πλαίσιο της συνεχούς υποβάθμισης των αναπτυξιακών υποδομών της περιοχής τα τελευταία 2,5 χρόνια, η Κυβέρνηση αποφάσισε την κατάργηση του Τελωνείου του Λάγους, γεγονός που θα αποδυναμώσει πλήρως το ρόλο του λιμανιού και των εμπορικών συναλλαγών που πραγματοποιούνται σε αυτό.
Το Λιμάνι του Λάγους καλύπτει σήμερα εμπορικά τους Νομούς Ροδόπης και Ξάνθης. Η εμπορευματικότητά του ξεπερνά τους 200.000 τόνους ετησίως με συνέπεια να κατατάσσεται στην 5η θέση πανελληνίως. Στο Τελωνείο εκτελωνίζονται εμπορεύματα, κυρίως πετρελαιοειδή, με εισπράξεις φόρων πάνω από 35.000.000 Ευρώ ετησίως για το Κράτος, ενώ εξυπηρετεί τις ανάγκες πετρελεύσεων περίπου 80 επαγγελματιών αλιέων της ευρύτερη περιοχής (Φανάρι, Άβδηρα, Πόρτο Λάγος). Το κλείσιμο του Τελωνείου θα απαξιώσει πλήρως τη σημασία του Λιμένα καθώς δεν θα μπορεί να δεχθεί πλοία τρίτων χωρών, καταργώντας τον ρόλο του ως πύλης εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και δίνοντας ακόμη ένα πλήγμα στην ήδη κλονισμένη βιομηχανία και αγροτική παραγωγή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Σημειωτέον ότι το κτίριο που στεγάζεται το Τελωνείο Λάγους έχει παραχωρηθεί δωρεάν από το Λιμενικό Ταμείο και άρα η λειτουργία του Τελωνείου δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Για το λόγο αυτό,
Ε Ρ Ω Τ Ω Ν Τ Α Ι
οι κ.κ. Υπουργοί
1) Θα επιμείνει το Υπουργείο στην κατάργηση του Τελωνείου Λάγους, στερώντας από το Κράτος έσοδα και υποβαθμίζοντας την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής;
2) Για ποιο λόγο το Υπουργείο αποφάσισε την κατάργηση του Τελωνείου τη στιγμή μάλιστα που τα έσοδα για το Κράτος είναι πολλαπλάσια του κόστους λειτουργίας του;
Αθήνα, 10/ 01 / 2012
Ο ερωτών Βουλευτής
Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης ΝΔ
.