Χρειάστηκε μάλιστα να γίνουν συναντήσεις μεταξύ στρατιωτικών της περιοχής και ν’ ακολουθήσει αλληλογραφία από το υπουργείο Εξωτερικών για την επίλυση του ζητήματος
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μεθοριακό επεισόδιο με φόντο το φράχτη για τους μετανάστες απειλήθηκε μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στον Έβρο, την ημέρα έναρξης των εργασιών διευθέτησης του εδάφους στο χερσαίο τμήμα των συνόρων. Χρειάστηκε μάλιστα να γίνουν συναντήσεις μεταξύ στρατιωτικών της περιοχής και ν’ ακολουθήσει αλληλογραφία από το υπουργείο Εξωτερικών για την επίλυση του ζητήματος.
Το θέμα προέκυψε όταν σκαπτικά μηχανήματα της εταιρείας που ανέλαβε την ανέγερση του φράχτη ξεκίνησαν εργασίες διευθέτησης της «νεκρής ζώνης» των συνόρων, στο όριο της οποίας σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί το έργο. «Όταν ξεκίνησαν τα έργα, οι γείτονες άρχισαν να προβάλλουν διάφορα προσχήματα για την καθυστέρησή τους, υποστηρίζοντας ότι έχει παραβιαστεί ο χώρος κατά μισό μέτρο σε ένα σημείο και κατά ένα σε άλλο, μέχρι και ότι έπεφταν χώματα από την τουρκική πλευρά», τόνισε μιλώντας στη «Μ» αστυνομικός των συνόρων.
Η «εμπλοκή» στη συμφωνία επιβεβαιώθηκε και από εργαζόμενους, οι οποίοι χρειάστηκε να περιμένουν μέχρι την Τρίτη, για να ξεκινήσουν πάλι τις εργασίες διευθέτησης, οι οποίες είχαν ξεκινήσει πριν από δύο εβδομάδες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Τούρκοι είχαν ενστάσεις όσον αφορά το χώρο όπου θα κατασκευαστεί ακριβώς ο φράχτης, με λεπτομέρεια εκατοστού, όμως δημιουργήθηκε πρόβλημα για τον υπολογισμό της οριογραμμής, καθώς η περιοχή καλύπτεται από πυκνή βλάστηση και οι «πυραμίδες» βρίσκονται σε απόσταση 700 μέτρων.
Μάλιστα, μετά τη διακοπή των εργασιών, ακολούθησε συνάντηση των επικεφαλής στρατιωτικών των δύο πλευρών, προκειμένου να γίνει συνεννόηση σχετικά με τη συνέχιση των εργασιών. Στη συνάντηση αυτή οι τούρκοι στρατιωτικοί ζήτησαν τη διακοπή του έργου, μέχρι να συντονιστούν οι υπηρεσίες των υπουργείων Άμυνας, Εξωτερικών. Ακολούθησαν έγγραφα από τις τοπικές αστυνομικές αρχές στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και από εκεί στο Εξωτερικών, μέχρι να λάβει η εταιρεία το πράσινο φως για τη συνέχιση του έργου.
«Μετά τη διευθέτηση, που πλέον ολοκληρώνεται, αυτήν την εβδομάδα αναμένεται η επίστρωση της ζώνης πλάτους 1,20 μέτρου με τσιμέντο, προκειμένου να τοποθετηθούν στη συνέχεια οι πάσσαλοι, πάνω στους οποίους θα εγκατασταθούν τα πλέγματα», τόνισε ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Πέτρος Δαγρές. Ο σχεδιασμός για την ολοκλήρωση του έργου έχει προγραμματιστεί για το τέλος Σεπτεμβρίου, με την προϋπόθεση της κανονικής χρηματοδότησης του έργου.
Αυξημένη η ροή μεταναστών
Ο φράχτης για τους μετανάστες θα εκτείνεται σε μήκος 10,3 χιλιομέτρων, που είναι το χερσαίο τμήμα των ελληνοτουρκικών συνόρων από τις Καστανιές μέχρι τη Νέα Βύσσα. Η περίφραξη θα είναι διπλή, καθώς από την εξωτερική πλευρά το ύψος του θα φτάνει τα 2,5 μέτρα, ενώ από την εσωτερική τα 3 και στη ζώνη του 1,20 μέτρου θα τοποθετηθούν κονσερτίνες με λεπιδοφόρο συρματόπλεγμα. Το έργο επιχορηγείται αποκλειστικά από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, καθώς αποκλείστηκε η οικονομική ενίσχυση του ευρωπαϊκού ταμείου για τους πρόσφυγες, εφόσον κρίθηκε ότι «δεν είναι πρώτης προτεραιότητας».
Την ίδια ώρα της κατασκευής του έργου πάντως, η ροή των μεταναστών στα σύνορα παραμένει αυξημένη και μάλιστα σε επίπεδα των 150 μεταναστών ημερησίως. Οι μετανάστες που συλλαμβάνονται αφήνονται ελεύθεροι σχεδόν αμέσως, εκτός εάν καταθέσουν αίτηση για πολιτικό άσυλο, καθώς αυτήν την περίοδο είναι κλειστό το κέντρο του Φυλακίου, λόγω εργασιών επέκτασής του.
Πηγή: http://www.makthes.gr/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μεθοριακό επεισόδιο με φόντο το φράχτη για τους μετανάστες απειλήθηκε μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στον Έβρο, την ημέρα έναρξης των εργασιών διευθέτησης του εδάφους στο χερσαίο τμήμα των συνόρων. Χρειάστηκε μάλιστα να γίνουν συναντήσεις μεταξύ στρατιωτικών της περιοχής και ν’ ακολουθήσει αλληλογραφία από το υπουργείο Εξωτερικών για την επίλυση του ζητήματος.
Το θέμα προέκυψε όταν σκαπτικά μηχανήματα της εταιρείας που ανέλαβε την ανέγερση του φράχτη ξεκίνησαν εργασίες διευθέτησης της «νεκρής ζώνης» των συνόρων, στο όριο της οποίας σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί το έργο. «Όταν ξεκίνησαν τα έργα, οι γείτονες άρχισαν να προβάλλουν διάφορα προσχήματα για την καθυστέρησή τους, υποστηρίζοντας ότι έχει παραβιαστεί ο χώρος κατά μισό μέτρο σε ένα σημείο και κατά ένα σε άλλο, μέχρι και ότι έπεφταν χώματα από την τουρκική πλευρά», τόνισε μιλώντας στη «Μ» αστυνομικός των συνόρων.
Η «εμπλοκή» στη συμφωνία επιβεβαιώθηκε και από εργαζόμενους, οι οποίοι χρειάστηκε να περιμένουν μέχρι την Τρίτη, για να ξεκινήσουν πάλι τις εργασίες διευθέτησης, οι οποίες είχαν ξεκινήσει πριν από δύο εβδομάδες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Τούρκοι είχαν ενστάσεις όσον αφορά το χώρο όπου θα κατασκευαστεί ακριβώς ο φράχτης, με λεπτομέρεια εκατοστού, όμως δημιουργήθηκε πρόβλημα για τον υπολογισμό της οριογραμμής, καθώς η περιοχή καλύπτεται από πυκνή βλάστηση και οι «πυραμίδες» βρίσκονται σε απόσταση 700 μέτρων.
Μάλιστα, μετά τη διακοπή των εργασιών, ακολούθησε συνάντηση των επικεφαλής στρατιωτικών των δύο πλευρών, προκειμένου να γίνει συνεννόηση σχετικά με τη συνέχιση των εργασιών. Στη συνάντηση αυτή οι τούρκοι στρατιωτικοί ζήτησαν τη διακοπή του έργου, μέχρι να συντονιστούν οι υπηρεσίες των υπουργείων Άμυνας, Εξωτερικών. Ακολούθησαν έγγραφα από τις τοπικές αστυνομικές αρχές στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και από εκεί στο Εξωτερικών, μέχρι να λάβει η εταιρεία το πράσινο φως για τη συνέχιση του έργου.
«Μετά τη διευθέτηση, που πλέον ολοκληρώνεται, αυτήν την εβδομάδα αναμένεται η επίστρωση της ζώνης πλάτους 1,20 μέτρου με τσιμέντο, προκειμένου να τοποθετηθούν στη συνέχεια οι πάσσαλοι, πάνω στους οποίους θα εγκατασταθούν τα πλέγματα», τόνισε ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Πέτρος Δαγρές. Ο σχεδιασμός για την ολοκλήρωση του έργου έχει προγραμματιστεί για το τέλος Σεπτεμβρίου, με την προϋπόθεση της κανονικής χρηματοδότησης του έργου.
Αυξημένη η ροή μεταναστών
Ο φράχτης για τους μετανάστες θα εκτείνεται σε μήκος 10,3 χιλιομέτρων, που είναι το χερσαίο τμήμα των ελληνοτουρκικών συνόρων από τις Καστανιές μέχρι τη Νέα Βύσσα. Η περίφραξη θα είναι διπλή, καθώς από την εξωτερική πλευρά το ύψος του θα φτάνει τα 2,5 μέτρα, ενώ από την εσωτερική τα 3 και στη ζώνη του 1,20 μέτρου θα τοποθετηθούν κονσερτίνες με λεπιδοφόρο συρματόπλεγμα. Το έργο επιχορηγείται αποκλειστικά από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, καθώς αποκλείστηκε η οικονομική ενίσχυση του ευρωπαϊκού ταμείου για τους πρόσφυγες, εφόσον κρίθηκε ότι «δεν είναι πρώτης προτεραιότητας».
Την ίδια ώρα της κατασκευής του έργου πάντως, η ροή των μεταναστών στα σύνορα παραμένει αυξημένη και μάλιστα σε επίπεδα των 150 μεταναστών ημερησίως. Οι μετανάστες που συλλαμβάνονται αφήνονται ελεύθεροι σχεδόν αμέσως, εκτός εάν καταθέσουν αίτηση για πολιτικό άσυλο, καθώς αυτήν την περίοδο είναι κλειστό το κέντρο του Φυλακίου, λόγω εργασιών επέκτασής του.
Πηγή: http://www.makthes.gr/