Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

Οι λεπτομέρειες για το exit poll των καναλιών

Μια εβδομάδα πριν τις 
κάλπες, αποφάσισαν και 
πάλι να κάνουν ένα και... κοινό


        ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ




Το exit poll θα είναι και πάλι κοινό για τις κάλπες της Κυριακής ενώ η α' πρόβλεψη θα ανακοινωθεί με το κλείσιμο της κάλπης, δηλαδή στις 7 μ.μ. Για τον αυξημένο φόβο ενός δημοσκοπικού «Βατερλό» οι εταιρείες θα παράσχουν στα κανάλια (Mega, ANT1, NET και Alpha) αποτελέσματα σε δύο δόσεις: στον α' γύρο ο Ηλ. Νικολακόπουλος (Opinion) στο Mega για την GPO, ο Στρ. Φαναράς (Metron Analysis) στον ΑΝΤ1, ο Θ. Γεράκης (Marc) στον Alpha και Κ. Παναγόπουλος (Alco) στη ΝΕΤ θα μεταδώσουν μια πρώτη πρόβλεψη που θα αποτυπώνει το αποτέλεσμα κατά προσέγγιση (γύρω στο 80%).

Μετά τις 8 μ.μ. θα μεταδοθεί η 2η, «βελτιωμένη» εκδοχή του exit poll, το οποίο θα προσεγγίζει το αποτέλεσμα με μικρότερες αποκλίσεις, ενώ ο φόβος των δημοσκόπων είναι ευθέως ανάλογος της διαφοράς μεταξύ πρώτου και δεύτερου κόμματος.

Tο δείγμα θα ανέλθει στα 12.000 άτομα, από 120 σημεία της επικράτειας. Περίπου στις 9 μ.μ. θα μεταδοθεί και η α' σαφής εκτίμηση, μέσω του συστήματος ασφαλούς μετάδοσης (SRT) της Singular Logic, με μικρή απόκλιση της τάξεως του 0,5% σε δείγμα 5.000 εκλογικών τμημάτων, τυχαίο και αντιπροσωπευτικό από 56 περιφέρειες.

Το exit poll θα στοιχίσει 100.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), δηλαδή 25.000 ευρώ για κάθε κανάλι, ποσόν που θα μοιραστούν πέντε δημοσκοπικές εταιρείες (GPO, Alco, Metron Analysis, Marc και MRB Hellas). Η ΕΡΤ έχει δαπανήσει ήδη 1,3 εκατ. ευρώ για τον α' γύρο των εκλογών, ενώ το κόστος για το β' μέρος της προεκλογικής κάλυψης και την εκλογική βραδιά της 17ης Ιουνίου θα αγγίξει το 1 εκατ. ευρώ. Ο λόγος είναι ότι, ειδικά στην ΕΡΤ, θα εργαστούν περισσότεροι από 400 δημοσιογράφοι, τεχνικοί, παραγωγοί και σκηνοθέτες για να καλύψουν με απευθείας συνδέσεις από την Αθήνα και την περιφέρεια την εκλογική αναμέτρηση.

Η ΕΡΤ θα δώσει εικόνα με το αζημίωτο και σε όποια ιδιωτικά κανάλια το χρειαστούν, χρησιμοποιώντας τρεις δορυφόρους,

20 μονάδες εξωτερικών μεταδόσεων και δεκάδες τηλεοπτικά συνεργεία. Το κόστος για την κάλυψη της β' αναμέτρησης (προεκλογικά και την ημέρα των εκλογών) ανά κανάλι ποικίλλει από 70.000-160.000 ευρώ.

.