Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

"Ιδιωτικοποιούνται" τα αεροδρόμια;


Σε εταιρίες μετατρέπονται τόσο αυτό της Αλεξανδρούπολης όσο και αυτό της Χρυσούπολης...

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ...



Στην παροχή της εκμετάλλευσης των αεροδρομίων της χώρας σε ιδιωτικές εταιρίες προωθεί η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των αλλαγών που επιφέρει στη δομή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας το νέο νομοσχέδιο που καταθέτει το υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων.

Η αρχή θα γίνει με την αναμόρφωση της ΥΠΑ, έτσι ώστε -σύμφωνα με το υπουργείο- να λειτουργήσει πλέον με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα και να ανταποκρίνεται στο νέο πλαίσιο που διέπει τις αερομεταφορές και την επίγεια εξυπηρέτηση των αεροδρομίων.

Στην ΥΠΑ, αναδιαρθρώνεται και μετονομάζεται η Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας σε Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και καθορίζονται οι αρμοδιότητες και οι υπηρεσίες της, σύμφωνα με το ισχύον ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διατηρούνται τρεις Γενικές Διευθύνσεις, και συγκεκριμένα η Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, η Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών και η Γενική Διεύθυνση Διοικητικής, ενώ οι υπόλοιπες καταργούνται.

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στις προωθούμενες αλλαγές, καθώς όπως εκτιμούν θα οδηγήσουν σε συρρίκνωση το έργο της ΥΠΑ και θα την οδηγήσουν σε ρόλο απλής εποπτικής αρχής, στην ιδιωτικοποίηση των αερομεταφορών που επιδιώκει η τρόικα, με διακύβευμα την ασφάλεια των πτήσεων και την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Ιδιωτικά τα αεροδρόμια

Στο νέο νόμο προβλέπεται η ίδρυση ανώνυμων εταιριών με μοναδικό μέτοχο το Δημόσιο, καθεστώς το οποίο θα επιφέρει αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις, καθώς οι συμβάσεις εργασίας θα είναι όμοιες με αυτές του ιδιωτικού τομέα.

Το αντικείμενο των Α.Ε. θα είναι η διοίκηση, αξιοποίηση και ανάπτυξη των κρατικών αερολιμένων και η δυνατότητα παραχώρησης δικαιωμάτων που αφορούν στη διοίκηση, αναβάθμιση, ανάπτυξη και λειτουργία των κρατικών αεροδρομίων σε νομικά πρόσωπα, δηλαδή σε ιδιωτικές εταιρίες, δεκάδες από τις οποίες λειτουργούν ήδη στην Ε.Ε.

Πρότυπο για τη λειτουργία του συστήματος, θα είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθήνων "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Για το λόγο αυτό προβλέπεται η σύσταση Διεύθυνσης Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σε ιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζεται επίσης να παραχωρηθεί η επίγεια εξυπηρέτηση των 34 ελληνικών αεροδρομίων (ground handling).

Με το νομοσχέδιο ρυθμίζονται επίσης οριστικά τα ζητήματα μεταφοράς προσωπικού (ιπτάμενοι χειριστές και μηχανικοί) από την πρώην Ολυμπιακή, τα θέματα ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας από έκνομες ενέργειες και το ύψος, οι υπόχρεοι καταβολής και η διαδικασία είσπραξης του ανταποδοτικού τέλους υπέρ της Αρχής Συντονισμού Πτήσεων.


Πηγή:  http://news247.gr/