Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010
Οι Κομοτηναίοι πρώτοι των πρώτων στα ΑΕΙ
Ποιος είναι ο πρώτος στο Οικονομικό του ΑΠΘ και ποια η πρώτη στην Αγγλική Φιλολογία του ίδιου Πανεπιστημίου;
Διαβάστε τι αποκαλύπτουν για τα μυστικά της επιτυχίας τους...
Τη λαϊκή ρήση «τα αγαθά κόποις κτώνται» επιβεβαίωσαν και φέτος οι επιτυχόντες. Οσοι μόχθησαν με ατελείωτες ώρες μελέτης, για μία θέση στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα, είδαν χθες τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους με την ανάρτηση της λίστας των βάσεων μετά από αγωνιώδη αναμονή.
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας; Μεθοδικό και συστηματικό διάβασμα και κάποιος περιορισμός σε βόλτες και... ξενύχτια.
Δύο υποψήφιοι και πλέον φοιτητές ο Νίκος Παπαθεοδώρου και η Αρχοντία Λειβαδά από την πόλη μας μιλούν σήμερα στον ΠτΘ. Με σύμμαχο την υψηλή βαθμολογία, τον Σεπτέμβριο θα είναι πλέον «ακαδημαϊκοί πολίτες». Θα περάσουν την πύλη της σχολής που επιθυμούν, όπως χιλιάδες άλλοι συμμαθητές τους. Μόνο που αυτοί έχουν έναν επιπλέον λόγο για εκφράζουν τη χαρά τους: είναι οι πρώτοι εκ των πρώτων. Ο Νίκος Παπαθεοδώρου εισήχθη πρώτος στο Οικονομικό του ΑΠΘ και η Αρχοντία Λειβαδά, πρώτη στο Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ και με αυτό τον τρόπο δικαιώθηκε μια προσπάθεια που μετράει πολλούς μήνες δουλειάς, πολύ διάβασμα και ατσάλινα νεύρα!
Νίκος Παπαθεοδώρου, πρώτος στο Οικονομικό ΑΠΘ «Ψυχοφθόρο το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων»
Συστηματικό διάβασμα και επιθυμία για τη σχολή της πρώτης προτίμησης ήταν τα κλειδιά της επιτυχίας για τον Νίκο Παπαθεοδώρου που εισήχθη πρώτος στο Οικονομικό της Θεσσαλονίκης με 18.508 μόρια. Ώριμος παρά το νεαρό της ηλικίας του ο Νίκος Παπαθεοδώρου έχει εδώ και καιρό θέσει τους στόχους που αφορούν στην επαγγελματική του αποκατάσταση και δεν διστάζει μιλώντας στον «Παρατηρητή της Θράκης» να διατυπώσει τις απόψεις του όσον αφορά γενικότερα το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και για το πώς ο ίδιος αντιμετωπίζει την φοιτητική ζωή.
ΠτΘ: Ήταν η πρώτη επιλογή το Οικονομικό Θεσσαλονίκης και γιατί;
Ν.Π.: Ήταν η πρώτη μου επιλογή. Θα μπορούσα να επιλέξω οποιαδήποτε άλλη οικονομική σχολή, επέλεξα, ωστόσο, ένα γενικό οικονομικό τμήμα που θα μου προσφέρει τη μόρφωση που επιθυμώ, γιατί θεωρώ ότι η εξειδίκευση θα ακολουθήσει με τις μεταπτυχιακές σπουδές με βάση το γνωστικό αντικείμενο που θα επιλέξω να θεραπεύσω . Με δεδομένη την οικονομική κατάσταση που ταλανίζει την χώρα αλλά και σε διεθνές επίπεδο θα ήθελα να συμβάλλω στην επίλυση προβλημάτων με τις σπουδές μου.
Κλειδί επιτυχίας το μεθοδικό διάβασμα διαχρονικά
ΠτΘ: Ποιο κατά την άποψή σας είναι το κλειδί της επιτυχίας στο Πανεπιστήμιο;
Ν.Π.: Σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία το οργανωμένο και μεθοδικό διάβασμα διαχρονικά , η ποιοτική ψυχαγωγία και η έλλειψη άγχους. Πιστεύω επίσης στην καλή φυσική κατάσταση η οποία και βοηθά πολύ όπως και η στήριξη της οικογένειας
ΠτΘ: Ξεκινήσατε πριν χρόνια να ετοιμάζεστε για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο ή η προετοιμασία ξεκίνησε την τελευταία χρονιά;
Ν.Π.: Όπως προανέφερα διάβαζα από τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου όχι μόνο για να εκπληρώσω το στόχο που είναι η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, κάτι που θα χαρακτήριζα αρκετά ψυχοφθόρο όπως είναι δομημένο το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά και για να αποκτήσω κλασική παιδεία ανεξάρτητα από την επιστήμη που θα ακολουθήσω. Εδώ θέλω να ευχαριστήσω και όλους τους καθηγητές μου για τις άοκνες προσπάθειές τους που στήριξαν αυτόν τον μοναχικό δρόμο μου , διότι η μάθηση είναι μοναχική διαδικασία .
ΠτΘ: Η διασκέδαση δεν περιλαμβάνονταν μέσα στο πρόγραμμά σας;
Ν.Π.: Διασκέδαση όπως την αντιλαμβάνονται οι συνομήλικοι μου την τελευταία χρονιά όχι, θα έλεγα ότι βγήκα ελάχιστα. Προτιμούσα να ξεφεύγω και να ξεκουράζομαι συζητώντας με ανθρώπους γύρω από τα ενδιαφέροντά μου.
ΠτΘ: Παρακολουθήσατε οργανωμένο τμήμα φροντιστηρίου ή κάνατε ιδιαίτερα;
Ν.Π.: Βοηθήθηκα από οργανωμένο τμήμα φροντιστηρίου και από καθηγητές του φιλικού και οικογενειακού περιβάλλοντος.
ΠτΘ: Ποια ήταν τα συναισθήματά σας όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα;
Ν.Π.: Η σχολή στην οποία πέτυχα ήταν ο στόχος που έθεσα όταν ξεκίνησα την προετοιμασία μου το Σεπτέμβριο που μας πέρασε διότι καλύφθηκα από το πρόγραμμα σπουδών και τα προσφερόμενα μεταπτυχιακά προγράμματα. Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών η εισαγωγή μου ήταν βέβαιη στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Α.Π.Θ. .Πίστευα σε μία καλή σειρά επιτυχίας αλλά η πρώτη θέση ήταν η επιβράβευση της προσπάθειά μου. Είμαι χαρούμενος θεωρώ ότι το αποτέλεσμα είναι η ανταμοιβή των κόπων μου. Δεν μπορώ να περιγράψω το συναίσθημα.
ΠτΘ: Η πρωτιά σας δημιουργεί περισσότερες ευθύνες;
Ν.Π.: Δεν θα το έλεγα, γιατί πάντα αρίστευα. Έχω θέσει ήδη στόχους για μεταπτυχιακές σπουδές και θεωρώ αυτονόητο ότι το διάβασμα θα εξακολουθεί να είναι προτεραιότητά μου.
ΠτΘ: Η πρώτη χρονιά για τους περισσότερους φοιτητές θεωρείται η χρονιά της καλοπέρασης…
Ν.Π.: Δεν ξεκινώ μ΄ αυτή τη φιλοσοφία.
ΠτΘ: Πώς φαντάζεστε την φοιτητική ζωή;
Ν.Π.: Προτεραιότητα όπως είπα είναι το διάβασμα, η παρακολούθηση των μαθημάτων του Τμήματός μου . Η φοιτητική ζωή θα υπάρχει, αυτό είναι αυτονόητο .
ΠτΘ: Πώς είδατε την άνοδο των βάσεων;
Ν.Π.: Στην σχολή που μπήκα η βάση παρουσίασε άνοδο κατά ένα μόριο. Με βάση τις δημοσιογραφικές πληροφορίες όλοι περιμέναμε μία πτώση των βάσεων αλλά αυτό δεν συνέβη , ίσως και να είναι αποτέλεσμα της υψηλής ζήτησης.
Η παιδεία χρειάζεται εκ θεμελίων ριζικές αλλαγές
ΠτΘ: Το σύστημα των εξετάσεων όπως είναι δομημένο πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει;
Ν.Π.: Είπα και προηγουμένως ότι η όλη διαδικασία είναι ψυχοφθόρα. Θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξει και όχι μόνο η διαδικασία των εξετάσεων, αλλά και όλο το εκπαιδευτικό σύστημα, Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Στην τρίτη γυμνασίου και στην πρώτη Λυκείου διδασκόμασταν το μάθημα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από καθηγητές που δεν ήταν εξειδικευμένοι επί του αντικειμένου, το λεγόμενο ΣΕΠ με αποτέλεσμα πολλές φορές να κάνουμε το μάθημα του συγκεκριμένου καθηγητή γιατί είχαμε μείνει πίσω στην ύλη. Η όλη αυτή κατάσταση δεν βοηθά τους μαθητές και προσωπικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός με βάση τις ανάγκες τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί μαθητές αναγκάζονται να στραφούν σε άλλους φορείς προκειμένου να ενημερωθούν για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να δίνεται στους μαθητές καθολική παιδεία και μόρφωση ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν αργότερα στις απαιτήσεις της αγοράς αλλά και ο ίδιος ο νέος να φροντίζει για την αυτομόρφωσή του. Βασικά αυτό ήταν και το θέμα της έκθεσης, η αυτομόρφωση, που θα δίνει στα άτομα τη δυνατότητα να ελίσσονται κάτι που όμως απαιτεί καθολική γνώση. Όλο αυτό προϋποθέτει βέβαια και σωστές βάσεις και εκ θεμελίων ριζικές αλλαγές στην παιδεία.
ΠτΘ: Να σας ευχηθούμε δύναμη και πάντα επιτυχίες και να σας ευχαριστήσουμε πολύ για την συνομιλία.
Ν.Π.: Κι εγώ σας ευχαριστώ. Ευχαριστώ επίσης την οικογένειά μου και τους καθηγητές μου και να ευχηθώ καλή δύναμη στους φετινούς υποψήφιους που ξεκινούν τώρα την προσπάθειά τους. Σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία το οργανωμένο και μεθοδικό διάβασμα , η ψυχαγωγία και η έλλειψη άγχους
Άρχοντία Λειβαδά, πρώτη στο Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας ΑΠΘ, «Το διάβασμα κλειδί της επιτυχίας»
Η Αρχοντία Λειβαδά πέρασε πρώτη στο Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ συγκεντρώνοντας μόρια. Συνειδητοποιημένη για τις επιλογές της κάνει όνειρα και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Με ρεαλισμό εκθέτει τις απόψεις της για το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα, αλλά και για πώς βλέπει τη ζωή της στο μέλλον…
ΠτΘ: Ποιο ήταν το κριτήριο επιλογής για το Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας;
Α.Λ.: Πάντα με ενδιέφεραν τα αγγλικά, δεν με ενδιέφερε τόσο η επαγγελματική αποκατάσταση. Ήθελα να κάνω αυτό που ήθελα και αγαπούσα. Όνειρό μου είναι να γίνω μεταφράστρια, κάτι που ξέρω ότι δεν είναι εύκολο, ειδικά στην Ελλάδα. Μου αρέσει πολύ το αντικείμενο της σχολής και σκέφθηκα ότι, ακόμη κι αν δεν μπορέσω να τα καταφέρω, το όνειρό μου θα έχω τουλάχιστον μια εναλλακτική λύση.
ΠτΘ: Ποια ήταν η βαθμολογία που είχατε στα μαθήματα;
Α.Λ.: Έγραψα Αρχαία 19,2, Ιστορία 20, Βιολογία 17,8, Λογοτεχνία 19,5, Έκθεση 18,1, Λατινικά 19,6, Αγγλικά 18,7.
ΠτΘ: Είπατε ότι όνειρό σας είναι να γίνετε μεταφράστρια. Με δεδομένη την υψηλή βαθμολογία που συγκεντρώσατε, πώς και δεν επιλέξατε την Σχολή Μεταφραστών και Διερμηνέων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο;
Α.Λ.: Το συγκεκριμένο Τμήμα το αποκλείσαμε. Είναι μακριά και είναι δύσκολα. Το θέμα το έψαξα και επέλεξα το Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας.
ΠτΘ: Είχατε δηλαδή προ πολλού εξετάσει όλες τις παραμέτρους;
Α.Λ.: Το σκεφτόμουν από το Γυμνάσιο, οπότε είχα χρόνο να το ψάξω. Ήθελα όμως και δεύτερη ξένη γλώσσα, με αποτέλεσμα να πρέπει να μπω σε διαδικασία να κάνω άλλο ένα φροντιστήριο στη δεύτερη γλώσσα για να επιλέξω το Τμήμα Διερμηνέων και Μεταφραστών του Ιονίου.
Το διάβασμα κλειδί της επιτυχίας
ΠτΘ: Ποιο είναι το κλειδί της επιτυχίας για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο;
Α.Λ.: Εννοείται το διάβασμα, όχι όμως μόνο την τελευταία χρόνια. Εγώ διάβαζα όλα τα χρόνια. Είναι δύσκολο να διαβάσεις μία μόνο χρονιά και να καταφέρεις τον στόχο σου. Απαιτείται πολύ διάβασμα.
ΠτΘ: Πόσο σας στήριξε σε όλη αυτή την προσπάθεια το οικογενειακό ή και το σχολικό περιβάλλον;
Α.Λ.: Το οικογενειακό πολύ. Ποτέ δεν μου υπέδειξε τι θα κάνω και πάντα υποστήριζε τις επιλογές μου. Όσον αφορά στο σχολείο, υπήρξαν καθηγητές που βοηθούσαν, αλλά προσωπική μου άποψη είναι ότι κυρίως με βοήθησε το φροντιστήριο. Η στήριξη έρχεται από το φροντιστήριο, και η ψυχολογική και η ηθική. Θέλω να ευχαριστήσω εδώ όλους όσους με στήριξαν στην προσπάθειά μου αυτή, την οικογένειά μου, τους καθηγητές του Φροντιστηρίου της Τούλας Σαρρή, αλλά και τους καθηγητές του σχολείου.
Μου έλειψε πολύ ο ύπνος
ΠτΘ: Είπατε ότι κλειδί της επιτυχίας είναι το διάβασμα. Πόσες ώρες διαβάζατε; Διαθέσατε χρόνο για διασκέδαση;
Α.Λ.: Την ημέρα δεν μπορούσα να διαβάσω πολύ και διάβαζα κυρίως βράδυ. Όλη την ημέρα την περνούσα στο σχολείο και στο φροντιστήριο. Θα έλεγα ότι διάβαζα το πολύ τέσσερις ώρες, όμως διάβαζα πολύ το Σαββατοκύριακο, μέχρι και δεκάωρα. Διασκέδαζα, βέβαια όχι όπως άλλες χρονιές. Εκείνο που μου έλειψε πολύ ήταν ο ύπνος, γιατί επειδή δεν μπορούσα να διαβάσω βράδυ ξυπνούσα από τις πέντε το πρωί και διάβαζα και αυτό ήταν ένα μεγάλο ζόρι. Έκανα ένα δίμηνο να συνέλθω.
Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να αλλάξει
ΠτΘ: Πιστεύετε ότι έτσι όπως είναι δομημένο το εκπαιδευτικό μας σύστημα και η διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ απαιτείται να αλλάξει;
Α.Λ.: Εννοείται ότι πρέπει να αλλάξει. Είναι πολύ ψυχοφθόρο. Προσωπικά έδωσα κάποια μαθήματα τα οποία δεν θα μου χρειασθούν πουθενά. Όλη αυτή η διαδικασία πρέπει να αλλάξει, όπως και για το θέμα των φροντιστηρίων πρέπει να ληφθεί κάποια πρόνοια. Η δουλειά που γίνεται στα φροντιστήρια πρέπει να γίνεται στο σχολείο. Όμως δεν γίνεται. Συγκεκριμένα, εγώ είχα μόνο δύο καθηγητές στην κατεύθυνση που έκαναν πραγματικά πολύ καλή δουλειά.
ΠτΘ: Είστε υπέρ της κατάργησης της βάσης του 10, γιατί έχει προκληθεί σάλος μετά την ανακοίνωση των βάσεων σχετικά με τους υποψηφίους που με 0,9 μπαίνουν στα ΤΕΙ;
Α.Λ.: Πιστεύω ότι το θέμα, όπως όλα, έχει δύο όψεις. Υπάρχουν και τα θετικά και τα αρνητικά. Καλό είναι που κάποια ΤΕΙ θα γεμίσουν σε κάποιες επαρχιακές πόλεις, αλλά είναι περίεργο παιδιά με λευκές κόλλες να περνάνε σε τμήματα ΤΕΙ ή και ΑΕΙ.
ΠτΘ: Πώς φαντάζεσθε τη φοιτητική ζωή;
Α.Λ.: Ξεκούραστη. Θα διαβάζω, γιατί έχω στόχους και ακόμη πιο υψηλούς που πρέπει να πετύχω, αλλά σίγουρα τα πράγματα θα είναι απλούστερα, γιατί θα κάνω κάτι που μου αρέσει. Στο σχολείο έκανα διάφορα, αλλά δεν τα αγαπούσα το ίδιο, όμως εκεί θα επικεντρωθώ σε ένα αντικείμενο που μου αρέσει και το διάβασμα δε θα είναι αγγαρεία.
Δεν σκέφτομαι να πολιτικοποιηθώ στο πανεπιστήμιο
ΠτΘ: Μέσα στο πανεπιστήμιο θα πολιτικοποιηθείς;
Α.Λ.: Με τίποτα. Παλιά το σκεπτόμουν, αλλά τώρα με τίποτα γιατί γνωρίζω ότι τα πράγματα είναι άσχημα. Λένε οι διάφορες φοιτητικές παρατάξεις ότι δεν εξαρτώνται από τα κόμματα, αλλά ουσιαστικά είναι φερέφωνα και δεν θα ήθελα με τίποτα να ενταχθώ σε κάποια φοιτητική παράταξη. Είμαι πολιτικό όν, με ενδιαφέρει η πολιτική, αλλά πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένα νόημα να ασχοληθώ στο πανεπιστήμιο με αυτή.
Πηγή: http://www.paratiritis-news.gr/
στις
7:51 μ.μ.