Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Στους δρόμους οι μαθητές του 4ου Γενικού Λυκείου Ξάνθης


Διαμαρτύρονται για τα 12 χρόνια ψεύτικων υποσχέσεων για τη στέγασή του
Πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας με κατάληξη τον Δήμο Ξάνθης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ



200 περίπου μαθητές βρέθηκαν χθες και πάλι στους δρόμους, πραγματοποιώντας πορεία διαμαρτυρίας με τελικό προορισμό τον Δήμο Ξάνθης, για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα.Μετά από 12 χρόνια υποσχέσεων από τις τοπικές αρχές (Νομαρχία και Δήμο Ξάνθης), χωρίς αντίκρισμα, για επίλυση του στεγαστικού προβλήματος που αντιμετωπίζει το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, 200 περίπου μαθητές βρέθηκαν χθες και πάλι στους δρόμους, πραγματοποιώντας πορεία διαμαρτυρίας με τελικό προορισμό τον Δήμο Ξάνθης, για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα.

Μαθητές του 4ου Λυκείου Ξάνθης μαζί με τους καθηγητές τους, με επικεφαλής τον Υποδιευθυντή κ. Κάπου, επισκέφθηκαν τον Δήμαρχο Μιχάλη Στυλιανίδη το πρωί της Τρίτης, στο γραφείο του, από τον οποίο ζήτησαν να δεσμευτεί χρονικά για την πορεία ανεύρεσης οικοπέδου και ανέγερσης του σχολικού κτιρίου του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά είναι πολλά. Υπάρχουν παιδιά διαφόρων ηλικιών, τα οποία συγκεντρώνονται στον ίδιο χώρο, με όλα τα προβλήματα που εγκυμονεί η συνεστίαση αυτή, καθώς οι μεγαλύτεροι μαθητές έχουν άλλη συμπεριφορά και άλλες συνήθειες από τους μικρότερους.

Χρησιμοποιούν τις ίδιες τουαλέτες, με αποτέλεσμα οι μικρής ηλικίας μαθητές να διστάζουν, ακόμη και να φοβούνται να τις χρησιμοποιήσουν, γεγονός που οδηγεί στις έντονες και δίκαιες διαμαρτυρίες των γονέων τους.

Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων χρησιμοποιείται ως Γυμναστήριο σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών, αν και δεν επαρκεί για το μάθημα της Γυμναστικής, δυο σχολείων και τριών γυμνασίων.

Ένα άλλο θέμα που δημιουργεί παράπονα στους μαθητές, είναι η απώλεια αντικειμένων όταν μεταφέρονται οι μαθητές σε άλλες αίθουσες για να παρακολουθήσουν διαφορετικά μαθήματα.

Σε δηλώσεις του ο Υποδιευθυντής του 4ου Λυκείου Ξάνθης Ιωάννης Κάπος τόνισε: «Έχουμε κάνει σήμερα αυτή την κινητοποίηση γιατί μετά από 10 χρόνια υποσχέσεων, μέχρι στιγμής δεν έχουμε κανένα αποτέλεσμα. Θέλαμε σήμερα με αυτόν τον τρόπο να δεσμευτεί ο Δήμαρχος και να μας δώσει έστω και χρονοδιάγραμμα για το τι θα γίνει. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι ένα ξεχωριστό κτίριο το οποίο θα είναι λειτουργικό το οποίο δεν θα αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με τώρα».

Το 5ο Γυμνάσιο δέχεται μαθητές από την αστική περιοχή που περιλαμβάνει τους άξονες Ανδρ. Δημητρίου και Κανάρη μέχρι και την Καλλιθέα αλλά και από τα Κιμμέρια.

Διαθέτει 18 αίθουσες και τρία εργαστήρια, (Τεχνολογίας, Φυσικής – Χημείας και Πληροφορικής) ενώ σε πλήρη ανάπτυξη χρειάζεται 19 αίθουσες. Για να υπάρξουν αυτόνομες αίθουσες ξενόγλωσσων μαθημάτων χωρίστηκαν μεγάλες αίθουσες σε μικρότερες και κλείστηκαν διάδρομοι, με αποτέλεσμα τα μαθήματα να πραγματοποιούνται σε ασφυκτικά μικρό χώρο.

Από την άλλη το 4ο Γενικό Λύκειο δέχεται μαθητές από τα χωριά των αξόνων Ξάνθης – Κρεμαστής και Ξάνθης – Πολυσίτου και από την αστική περιοχή που περιλαμβάνεται από τους άξονες Ανδρ. Δημητρίου και Κανάρη μέχρι και την Καλλιθέα. Το ποσοστό των Μουσουλμάνων είναι πάνω από 50%.

Το ιστορικό λειτουργίας του κτιριακού συγκροτήματος έχει ως εξής:

1998 – 1999: Ιδρύεται και συστεγάζεται με το τότε 1ο ΤΕΛ Ξάνθης με πολλά προβλήματα συστέγασης

2002 – 2003: Με εντολή του Νομάρχη, του παραχωρούνται 8 αίθουσες στο 5ο Γυμνάσιο Ξάνθης, με τη σημείωση μέχρι απόκτησης ιδίου κτιρίου. Μένουν όμως στο κτίριο του ΕΠΑΛ, τα εργαστήρια Φυσικών επιστημών, Υπολογιστών και Τεχνολογίας

2004 – 2005: Κατά την μετακίνηση των μαθητών από το Λύκειο στα εργαστήρια, συμβαίνει τροχαίο με ένα μηχανάκι με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ευτυχώς ελαφρά μαθήτρια του 4ου Λυκείου.

2066 – 2007: Όλο και περισσότερα παιδιά κάθε χρονιά ζητάνε να γραφτούν στο 4ο, με αποτέλεσμα το έτος αυτό, το σχολείο να λειτουργήσει με τα 9 τμήματα της Α’ τάξης, στεγασμένα στο κτίριο του ΕΠΑΛ, ενώ όλες οι υπόλοιπες τάξεις και ο σύλλογος των καθηγητών βρίσκεται στο κτίριο του 5ου Γυμνασίου. Η σχολική χρονιά είναι εφιαλτική λόγω μετακίνησης καθηγητών και μαθητών από σχολείο σε σχολείο. οι διδακτικές ώρες που χάνονται είναι πάρα πολλές και η επιτήρηση των μαθητών αδύνατη. Για πρώτη φορά υπάρχει αύξηση απόρριψης μαθητών λόγω απουσιών.

2007 – 2008: Μετά από πίεση του συλλόγου καθηγητών του σχολείου στη μέση της σχολικής χρονιάς, τοποθετούνται 4 λυόμενες αίθουσες των περίπου 25 τ.μ., στις οποίες στοιβάζονται οι 30 μαθητές των 4 τμημάτων της Α΄ τάξης. Την ίδια χρονιά οι καθηγητές, αρνούνται να αναλάβουν την ευθύνη της μετακίνησης των μαθητών, με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα να μην γίνονται τα εργαστήρια υπολογιστών, φυσικών επιστημών και Τεχνολογίας αλλά να εξυπηρετούνται πλημμελώς από τα εργαστήρια υπολογιστών του Γυμνασίου.

2008 – 2009: Η αύξηση των μαθητών συνεχίζεται και αναγκαστικά γίνεται διαίρεση 2 μεγάλων αιθουσών σε 4 μικρότερες των 22 περίπου τ.μ. Παρόλα αυτά όταν το πρόγραμμα είναι σε πλήρη ανάπτυξη, αντί για 12 αίθουσες που διαθέτει το Λύκειο, απαιτούνται 14 με το μάθημα της Γυμναστικής. Επίσης, μετά από απόφαση του συλλόγου, επετράπη η μετακίνηση των μαθητών μόνο για το εργαστήριο των Φυσικών Επιστημών και Υπολογιστών.

2009 – 2011: Τα πράγματα δεν παρουσιάζουν καμία βελτίωση

Α) Λόγω των παραπάνω συνθηκών υπάρχει απώλεια διδακτικού χρόνου στις μετακινήσεις στο απέναντι κτίριο.

Β) Ανεπαρκής εκτέλεση των εργαστηρίων Υπολογιστών και Τεχνολογίας.
 
 
Πηγή:  http://maxitisthrakis.blogspot.com/