Διαβάστε για την ζωή και το έργο του Χρυστόστομου Μουσμουλίδη, δια χειρός του φιλολόγου και συγγραφέα Θανάση Μουσόπουλου
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ
Στην Αθήνα δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια ο ζωγράφος και εικαστικός δημιουργός Χρυσόστομος Μουσμουλίδης. Μόλις έκλεισε στη γνωστή Titanium Yiayianos Gallery της πρωτεύουσας η τελευταία του έκθεση, που στέφθηκε από πλήρη επιτυχία. Η έκθεση αυτή – που διήρκεσε από τις 24 Μαρτίου έως τις 11 Απριλίου 2011 – προκάλεσε το ενδιαφέρον του φιλότεχνου κοινού, αλλά και των μέσων ενημέρωσης. Θα επικαλεστούμε σχετικό δισέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας ‘Αξία’ [7 – 4 – 2011].
Ποιος είναι ο Χ. Μουσμουλίδης
Ο Χρυσόστομος Μουσμουλίδης, που είναι φίλος μου εδώ και 40 χρόνια, γεννήθηκε στην Ξάνθη το 1958. Σπούδασε στη Φλωρεντία και στη Μπολόνια Ζωγραφική, Μουσειολογία και Κριτική Τέχνης. Στο ενεργητικό του έχει πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Στην Ξάνθη προ ολίγων ετών παρουσίασε τη δουλειά του στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης.
Παρακολουθώ την εικαστική του πορεία, αυτό που μπορώ να υποστηρίξω είναι ότι από τα πρώτα χρόνια των σπουδών του στην Ιταλία υιοθέτησε – θα έλεγα – ένα αναγεννησιακό τύπο και τρόπο ζωής ζωγράφου, που ψυχή τε και σώματι αφιερώνει τη ζωή του στην τέχνη, πειραματιζόμενος, ερευνώντας λύσεις, αναζητώντας τρόπους έκφρασης, χωρίς να συνδέει τη δουλειά του αποκλειστικά ή κυρίως με την εμπορευματοποίηση και την παραγωγή έργων τρέχουσας ‘αισθητικής’. Θαυμάζω αυτή την πορεία και πάντοτε ήμουν πεπεισμένος ότι κάποια στιγμή η αφοσίωσή του και η καλλιτεχνική του βούληση θα έρθει στην επιφάνεια και θα εκτιμηθεί δεόντως.
Αναζητώντας στο Διαδίκτυο βρήκα πολλές κολακευτικές και λεπτομερείς αναφορές στο έργο του. Εγώ σε τούτο το κείμενο θα στηριχτώ ενδεικτικά στα κείμενα της ‘Αξίας’ που προανέφερα.
Ο Αριστείδης Γιαγιάννος μιλώντας για το Χρυσόστομο και το έργο του σημειώνει : ‘ Από την πρώτη μου κιόλας συνάντηση μαζί του, πριν από τριάντα χρόνια, στην αρχή της ανίχνευσης της προσωπικότητάς του, με κέρασε ένα βιβλίο. Είναι ο bibliofago !’
Αναμφίβολα ο Χρυσόστομος ως ένα όργανο καθημερινό και βασικό έχει τη μελέτη βιβλίων. Δε ζωγραφίζει μόνο από το πρωί ως το βράδυ, διαβάζει και συζητά για λογοτεχνία και αισθητική. Είναι η βάση πάνω στην οποία στρώνει το εικαστικό έργο του – εννοώ και τη ζωγραφική και τις θαυμάσιες κατασκευές του.
Ο Μάνος Στεφανίδης, επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, γράφει ανάμεσα στα άλλα στον κατάλογο της έκθεσης : ‘Πιστεύω ότι ο ιταλοθρεμμένος Χρυσόστομος, ζωγράφος που ακολουθεί έναν πολύ μοναχικό δρόμο αλλά και ιστορικός Τέχνης που διαθέτει σπάνια ευαισθησία και ενημέρωση αποτελεί, στον κάπως επιδερμικό και επιπόλαιο χώρο μας, ένα είδος συνέχειας αυτής της υποψιασμένης κι ασυμβίβαστης μποεμίας του 19ου αιώνα’. Ο Μ. Στεφανίδης τονίζει ότι ο Μουσμουλίδης ως καλλιτέχνης αποτελεί μια ‘πολύ ερεθιστική εξαίρεση’. Επαινεί τη στάση του και τα έργα του ‘φιλοτεχνημένα στη σιωπή και στη μοναξιά, που βρίσκονται σε απευθείας σύνδεση με τον υπόγειο ρου της Ιστορίας’.
Τέλος, ο Γιώργος Παυλίδης τονίζοντας την πλούσια προσωπικότητα του Μουσμουλίδη που αντανακλάται στον καμβά, σημειώνει ότι τον βλέπει ‘ατάραχο να στέκει πάνω από τα πάθη που αναμοχλεύει’. Ο Γ. Παυλίδης, που γνωρίζει πολύ καλά το Χρυσόστομο Μουσμουλίδη από δεκαετιών, διαπιστώνει την καθολική ωριμότητα του καλλιτέχνη.
Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος για την καλλιτεχνική πορεία ενός νέου Ξανθιώτη, που διακρίνεται σε πανελλήνιο επίπεδο με το δημιουργικό του έργο.
Πηγή: http://www.xanthipress.gr/
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ
Στην Αθήνα δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια ο ζωγράφος και εικαστικός δημιουργός Χρυσόστομος Μουσμουλίδης. Μόλις έκλεισε στη γνωστή Titanium Yiayianos Gallery της πρωτεύουσας η τελευταία του έκθεση, που στέφθηκε από πλήρη επιτυχία. Η έκθεση αυτή – που διήρκεσε από τις 24 Μαρτίου έως τις 11 Απριλίου 2011 – προκάλεσε το ενδιαφέρον του φιλότεχνου κοινού, αλλά και των μέσων ενημέρωσης. Θα επικαλεστούμε σχετικό δισέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας ‘Αξία’ [7 – 4 – 2011].
Ποιος είναι ο Χ. Μουσμουλίδης
Ο Χρυσόστομος Μουσμουλίδης, που είναι φίλος μου εδώ και 40 χρόνια, γεννήθηκε στην Ξάνθη το 1958. Σπούδασε στη Φλωρεντία και στη Μπολόνια Ζωγραφική, Μουσειολογία και Κριτική Τέχνης. Στο ενεργητικό του έχει πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Στην Ξάνθη προ ολίγων ετών παρουσίασε τη δουλειά του στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης.
Παρακολουθώ την εικαστική του πορεία, αυτό που μπορώ να υποστηρίξω είναι ότι από τα πρώτα χρόνια των σπουδών του στην Ιταλία υιοθέτησε – θα έλεγα – ένα αναγεννησιακό τύπο και τρόπο ζωής ζωγράφου, που ψυχή τε και σώματι αφιερώνει τη ζωή του στην τέχνη, πειραματιζόμενος, ερευνώντας λύσεις, αναζητώντας τρόπους έκφρασης, χωρίς να συνδέει τη δουλειά του αποκλειστικά ή κυρίως με την εμπορευματοποίηση και την παραγωγή έργων τρέχουσας ‘αισθητικής’. Θαυμάζω αυτή την πορεία και πάντοτε ήμουν πεπεισμένος ότι κάποια στιγμή η αφοσίωσή του και η καλλιτεχνική του βούληση θα έρθει στην επιφάνεια και θα εκτιμηθεί δεόντως.
Αναζητώντας στο Διαδίκτυο βρήκα πολλές κολακευτικές και λεπτομερείς αναφορές στο έργο του. Εγώ σε τούτο το κείμενο θα στηριχτώ ενδεικτικά στα κείμενα της ‘Αξίας’ που προανέφερα.
Ο Αριστείδης Γιαγιάννος μιλώντας για το Χρυσόστομο και το έργο του σημειώνει : ‘ Από την πρώτη μου κιόλας συνάντηση μαζί του, πριν από τριάντα χρόνια, στην αρχή της ανίχνευσης της προσωπικότητάς του, με κέρασε ένα βιβλίο. Είναι ο bibliofago !’
Αναμφίβολα ο Χρυσόστομος ως ένα όργανο καθημερινό και βασικό έχει τη μελέτη βιβλίων. Δε ζωγραφίζει μόνο από το πρωί ως το βράδυ, διαβάζει και συζητά για λογοτεχνία και αισθητική. Είναι η βάση πάνω στην οποία στρώνει το εικαστικό έργο του – εννοώ και τη ζωγραφική και τις θαυμάσιες κατασκευές του.
Ο Μάνος Στεφανίδης, επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, γράφει ανάμεσα στα άλλα στον κατάλογο της έκθεσης : ‘Πιστεύω ότι ο ιταλοθρεμμένος Χρυσόστομος, ζωγράφος που ακολουθεί έναν πολύ μοναχικό δρόμο αλλά και ιστορικός Τέχνης που διαθέτει σπάνια ευαισθησία και ενημέρωση αποτελεί, στον κάπως επιδερμικό και επιπόλαιο χώρο μας, ένα είδος συνέχειας αυτής της υποψιασμένης κι ασυμβίβαστης μποεμίας του 19ου αιώνα’. Ο Μ. Στεφανίδης τονίζει ότι ο Μουσμουλίδης ως καλλιτέχνης αποτελεί μια ‘πολύ ερεθιστική εξαίρεση’. Επαινεί τη στάση του και τα έργα του ‘φιλοτεχνημένα στη σιωπή και στη μοναξιά, που βρίσκονται σε απευθείας σύνδεση με τον υπόγειο ρου της Ιστορίας’.
Τέλος, ο Γιώργος Παυλίδης τονίζοντας την πλούσια προσωπικότητα του Μουσμουλίδη που αντανακλάται στον καμβά, σημειώνει ότι τον βλέπει ‘ατάραχο να στέκει πάνω από τα πάθη που αναμοχλεύει’. Ο Γ. Παυλίδης, που γνωρίζει πολύ καλά το Χρυσόστομο Μουσμουλίδη από δεκαετιών, διαπιστώνει την καθολική ωριμότητα του καλλιτέχνη.
Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος για την καλλιτεχνική πορεία ενός νέου Ξανθιώτη, που διακρίνεται σε πανελλήνιο επίπεδο με το δημιουργικό του έργο.
Πηγή: http://www.xanthipress.gr/