Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2011

Μετά τα διόδια έρχεται και η ιδιωτικοποίηση για την Εγνατία

Ξεκινά μεθαύριο η εφαρμογή των διoδίων στον Ίασμο, για όσους κινούνται μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής
ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ
ΕΠΙΣΠΕΥΘΗΚΕ
Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ;

Oi πιέσεις της Κομισιόν αλλά και των Τραπεζών που δάνεισαν, είναι σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, η αιτία της εσπευσμένης κατασκευής νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, που κάνουν «πρεμιέρα» την ερχόμενη Τρίτη από τον Ίασμο.
Από την επομένη η Κίνηση Ενεργών Πολιτών Ξάνθης, θα κάνει την ύστατη προσπάθεια για κινητοποίηση πολιτών και φορέων, εν μέσω μεγάλων πιέσεων για τα μεσαία και χαμηλά κοινωνικά στρώματα.

Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό Α.Ε., από το 2006 έως σήμερα το Δημόσιο έχει χάσει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ λόγω της ανυπαρξίας διοδίων σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Την ίδια στιγμή, η χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέρχεται στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και στο πλαίσιο αυτό η Κομισιόν ασκούσε ασφυκτικές πιέσεις για την τοποθέτηση διοδίων. Αλλά και οι πιστώτριες τράπεζες πίεζαν για την τοποθέτηση τελών διέλευσης, ώστε να εξασφαλιστεί σταθερή πηγή εσόδων, αναφέρει η οικονομικά ιστοσελίδα Capital

Mάλιστα, όπως αναφέρεται, το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, που έχει προκηρυχθεί, για να ξεκινήσει τα επόμενα χρόνια από την Εγνατία Οδό θα είναι ενιαίο για όλους τους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας και της Ευρώπης.
Εξάλλου, βάσει της κοινοτικής οδηγίας 2004/52, το διαλειτουργικό σύστημα θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ για τα φορτηγά οχήματα από τον Οκτώβρη του 2012 και για τα επιβατικά οχήματα από τον Οκτώβριο του 2014.

Η παραχώρηση της είσπραξης, προάγγελος της αποκρατικοποίησης;
Η παραχώρηση της είσπραξης των διοδίων από εταιρία συμφερόντων της οικογένειας Μπόμπολα, που θα της αποφέρει περίπου1 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο, με ελάχιστο κόστος, δημιουργεί διάφορους συνειρμούς, ενόψει της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας. Σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. σε ιδιώτες προγραμματίζεται για το πρώτο τρίμηνο του 2012, λόγω των οφελιών στις δανειακές συμβάσεις που συνάφθηκαν για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος την περασμένη πενταετία.
Φυσικά η εμπειρία της άναρχης χώρας, έχει αποδείξει ότι η τιμή των διοδίων, μόλις ο ιδιώτης την αναλάβει, θα εκτοξευτεί σε ακόμη μεγαλύτερα ύψη.
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι. Τι έργα έχει αναλάβει η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.

Όπως είναι γνωστό στην ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση αντιδρούν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι μάλιστα βρίσκονται τώρα και στο πρόγραμμα εργασιακής εφεδρείας ! Η Εγνατία Οδός -όπως επισημαίνεται και σε σχετική ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων της- την επόμενη τριετία θα αναλάβει έργα της τάξης των 3 δισ. ευρώ:

1) Τη σταδιακή υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού (master-plan) της Θεσσαλονίκης, στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται άμεσα, η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής, η αναβάθμιση της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής και τμήμα της νέας εξωτερικής περιφερειακής από την Ευκαρπία μέχρι το Ασβεστοχώρι.

2) Τους κάθετους άξονες Χαλάστρα-Εύζωνοι, Αρδάνιο-Ορμένιο, Θέρμη-Γαλάτιστα καθώς και τα τμήματα των καθέτων αξόνων Φλώρινα-Νίκη και Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή, τα οποία είτε έχουν ήδη δημοπρατηθεί είτε πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός 2 μηνών, καθώς και την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

3) 83 έργα πάσης φύσεως απαραίτητων υποδομών (Υδρεύσεις, Αποχετεύσεις, Βιολογικοί καθαρισμοί, Αφαλατώσεις, Απορρίμματα-ΧΥΤΑ-ΧΑΔΑ, Λιμάνια, Σχολεία, αποκαταστάσεις από θεομηνίες κλπ) στα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, τα οποία βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο μελέτης από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, σχεδόν το 1/3 από αυτά έχει ήδη ενταχθεί σε προγράμματα (ΕΣΠΑ, Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α. κλπ) με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή τους.

4) Έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας σε κάθε νομό της Ελλάδας, οι μελέτες των οποίων έχουν δημοπρατηθεί και η εκτέλεση των έργων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012.

5) Έργα αποκατάστασης 692 χώρων απορριμμάτων Χ.Α.Δ.Α ανά την Ελλάδα, η κατασκευή των οποίων πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2013, συμπεριλαμβανομένου όλων των τεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών και αδειοδοτήσεων, προκειμένου η Ελλάδα να αποφύγει την πληρωμή υπέρογκων προστίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (34.000¤ ανά ενεργό ΧΑΔΑ ανά ημέρα).



Πηγή:  http://www.xanthipress.gr/