Υπεγράφη η σύμβαση από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και το μελετητικό γραφείο που έχει μειοδοτήσει στο σχετικό διαγωνισμό
ΠΟΤΕ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ;;;
Μέσα σε 12 μήνες, μέχρι το τέλος του 2012 αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η Κυκλοφοριακή Μελέτη του Δήμου Ξάνθης, η σύμβαση για την οποία υπεγράφη πριν λίγες μέρες από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και το μελετητικό γραφείο της Ξάνθης που έχει μειοδοτήσει στο σχετικό διαγωνισμό.
Το κατά πόσο η μελέτη μπορεί να καταλήξει σε προτάσεις που θα αλλάξουν τη σημερινή εικόνα της Ξανθης, είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί στη συνέχεια καθώς για την εκπόνηση της μελετης ακολουθούνται 3 διαδοχικά στάδιά, όπως έχει επισημάνει σε δηλώσεις του στο XanthiPress.gr ο Γεν. Γραμματέας της Διοικούσας του ΤΕΕ Θράκης Αργυρης Πλέσιας,
Η πρώτη ενέργεια κάθε μελετητή είναι η καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, προκειμένου να υπάρχει σαφής εικόνα για την κατάσταση στην πόλη της Ξάνθης και τους κατά τόπους κυκλοφοριακούς φόρτους.
Εν συνεχεία –ο μελετητής προτείνει στο Δήμο της Ξάνθης διάφορα σενάρια (2-3 στον αριθμό) κυκλοφοριακής διάθρωσης. Τα σενάρια αυτά ακολουθούν διαφορετικές φιλοσοφίες το καθένα και προσεγγίζουν την πόλη με γνώμονα, πχ τη διευκόλυνση της κίνησης του πεζού, ΙΧ ή μέσων μαζικής μεταφοράς κλπ. Γενικότερα τα σενάρια ακολουθούν μια συγκεκριμένη πολιτική σε σχέση με τη λειτουργία της πόλης και υποβάλλονται στο Δήμο. Τίθενται υπό συζήτηση, ενδεχομένως και υπό διαβούλευση λόγω της σημασίας και, τελικώς, το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αυτό που αποφασίζει ποιο από τα προτεινόμενα σενάρια πρέπει να ακολουθήσει η πόλη.
Στο τέλος και με βάση την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τις πιθανές υποδείξεις και ανάγκες που γίνονται γνωστές στους μελετητές, προχωρά το κατεξοχήν έργο που είναι ο λεπτομερής σχεδιασμός της κυκλοφοριακής μελέτης με βάση την απόφαση του Δήμου. Ο μελετητής έχει την ευθύνη να δώσει τη δική του επιστημονική άποψη και ιδέα στο Δήμο.
Πολιτική απόφαση, επιστημονική καθοδήγηση
Από τη διαδικασία αυτή καθίσταται σαφές ότι ο Μελετητής δεν έχει δικαιοδοσία να λάβει ουσιαστικές αποφάσεις για την εικόνα της πόλης και την προοπτικής της αλλά απλώς καθοδηγεί τους δημοτικούς άρχοντες και υλοποιεί την ξεκάθαρη πολιτική απόφαση, σχεδιάζοντας τον τρόπο που η πόλη θα οδηγηθεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Στο πλαίσιο αυτό, η πολυσυζητημένη περίπτωση αλλαγής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην ενοποιημένη πλατεία (με την ένταξη κίνησης χαμηλής ροής στην οδό Κ. Μπένη), δεν είναι δυνατόν να υπαγορευτεί από τον μελετητή της κυκλοφοριακής μελέτης αλλά μόνο από τις αποφάσεις των οργάνων του Δήμου. Πρακτικά, η μελέτη θα εφαρμόσει στο χαρτί και με επιστημονικά δεδομένα τον τρόπο που θα γίνει πράξη η πολιτική επιλογή του Δήμου Ξάνθης για την κίνηση των οχημάτων στην πόλη.
Πηγή: http://www.xanthipress.gr/
ΠΟΤΕ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ;;;
Μέσα σε 12 μήνες, μέχρι το τέλος του 2012 αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η Κυκλοφοριακή Μελέτη του Δήμου Ξάνθης, η σύμβαση για την οποία υπεγράφη πριν λίγες μέρες από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και το μελετητικό γραφείο της Ξάνθης που έχει μειοδοτήσει στο σχετικό διαγωνισμό.
Το κατά πόσο η μελέτη μπορεί να καταλήξει σε προτάσεις που θα αλλάξουν τη σημερινή εικόνα της Ξανθης, είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί στη συνέχεια καθώς για την εκπόνηση της μελετης ακολουθούνται 3 διαδοχικά στάδιά, όπως έχει επισημάνει σε δηλώσεις του στο XanthiPress.gr ο Γεν. Γραμματέας της Διοικούσας του ΤΕΕ Θράκης Αργυρης Πλέσιας,
Η πρώτη ενέργεια κάθε μελετητή είναι η καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, προκειμένου να υπάρχει σαφής εικόνα για την κατάσταση στην πόλη της Ξάνθης και τους κατά τόπους κυκλοφοριακούς φόρτους.
Εν συνεχεία –ο μελετητής προτείνει στο Δήμο της Ξάνθης διάφορα σενάρια (2-3 στον αριθμό) κυκλοφοριακής διάθρωσης. Τα σενάρια αυτά ακολουθούν διαφορετικές φιλοσοφίες το καθένα και προσεγγίζουν την πόλη με γνώμονα, πχ τη διευκόλυνση της κίνησης του πεζού, ΙΧ ή μέσων μαζικής μεταφοράς κλπ. Γενικότερα τα σενάρια ακολουθούν μια συγκεκριμένη πολιτική σε σχέση με τη λειτουργία της πόλης και υποβάλλονται στο Δήμο. Τίθενται υπό συζήτηση, ενδεχομένως και υπό διαβούλευση λόγω της σημασίας και, τελικώς, το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αυτό που αποφασίζει ποιο από τα προτεινόμενα σενάρια πρέπει να ακολουθήσει η πόλη.
Στο τέλος και με βάση την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τις πιθανές υποδείξεις και ανάγκες που γίνονται γνωστές στους μελετητές, προχωρά το κατεξοχήν έργο που είναι ο λεπτομερής σχεδιασμός της κυκλοφοριακής μελέτης με βάση την απόφαση του Δήμου. Ο μελετητής έχει την ευθύνη να δώσει τη δική του επιστημονική άποψη και ιδέα στο Δήμο.
Πολιτική απόφαση, επιστημονική καθοδήγηση
Από τη διαδικασία αυτή καθίσταται σαφές ότι ο Μελετητής δεν έχει δικαιοδοσία να λάβει ουσιαστικές αποφάσεις για την εικόνα της πόλης και την προοπτικής της αλλά απλώς καθοδηγεί τους δημοτικούς άρχοντες και υλοποιεί την ξεκάθαρη πολιτική απόφαση, σχεδιάζοντας τον τρόπο που η πόλη θα οδηγηθεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Στο πλαίσιο αυτό, η πολυσυζητημένη περίπτωση αλλαγής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην ενοποιημένη πλατεία (με την ένταξη κίνησης χαμηλής ροής στην οδό Κ. Μπένη), δεν είναι δυνατόν να υπαγορευτεί από τον μελετητή της κυκλοφοριακής μελέτης αλλά μόνο από τις αποφάσεις των οργάνων του Δήμου. Πρακτικά, η μελέτη θα εφαρμόσει στο χαρτί και με επιστημονικά δεδομένα τον τρόπο που θα γίνει πράξη η πολιτική επιλογή του Δήμου Ξάνθης για την κίνηση των οχημάτων στην πόλη.
Πηγή: http://www.xanthipress.gr/