Πραγματοποιήθηκε χθες η δημοπρασία του Δήμου Κομοτηνής και ανέδειξε τον ανάδοχο εκτέλεσης του έργου «Έργα δακτυλίου ποδηλατοδρόμου»
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ,
ΠΟΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ
Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ;
Ο ανάδοχος που θα αναλάβει να εδραιώσει το ποδήλατο στην καθημερινότητα των Κομοτηναίων, μέσω της κατασκευής ενός σύγχρονου ποδηλατοδρόμου, αναδείχθηκε σε χθεσινή δημοπρασία στο δημοτικό κατάστημα της πόλης.
Ο Δήμος Κομοτηνής προκήρυξε το δημόσιο διαγωνισμό με ανοικτή δημοπρασία, για την ανάδειξη αναδόχου εκτέλεσης του έργου «Έργα δακτυλίου ποδηλατοδρόμου» προϋπολογισμού 2.700.000,00 ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Επιχειρησιακού προγράμματος «Μακεδονία – Θράκη 2007-2013», το διαρθρωτικό ταμείο που συγχρηματοδοτεί την πράξη είναι το «Ευρωπαϊκό ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)».
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στην αίθουσα συνεδριάσεων Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, οπότε και το έργο κατοχυρώθηκε στην κατασκευάστρια εταιρεία, που θα αναλάβει να φέρει εις πέρας έργα οδοποιίας προϋπολογισμού 1.407.836,18 ευρώ και ηλεκτρομηχανολογικά προϋπολογισμού 592.590,04 ευρώ.
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ
Με την ανάδειξη του αναδόχου για το συγκεκριμένο μπαίνει ουσιαστικά σε εφαρμογή μέρος της «μελέτης για την ελεγχόμενη στάθμευση και ρύθμιση της κυκλοφορίας», που έχει στα χέρια της η δημοτική αρχή, θέλοντας να περιορίσει το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Κομοτηνής. Στη εν λόγω μελέτη η προώθηση του ποδηλάτου κρίνεται σημαντική για τη πόλη μας, δεδομένου ότι αποτελεί ένα μέσο ήπιο, σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα δε δημιουργεί προβλήματα στάθμευσης. Ιδιαίτερα χαρούμενος για τη δημοπράτηση του έργου εμφανίστηκε μιλώντας στο «Χ» ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Μολλά Ισά Ριτβάν, σημειώνοντας χαρακτηριστικά. «ευτυχώς που έχουμε ανάδοχο ειδικά αυτό τον δύσκολο, οικονομικά, καιρό». Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος έκανε γνωστό ότι το συντομότερο δυνατό θα ξεκινήσουν οι εργασίες, εφόσον βέβαια υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας και του Δήμου Κομοτηνής. Παραδέχτηκε βέβαια ότι με την εκτέλεση των εργασιών «θα ταλαιπωρηθούν λίγο οι δημότες, αλλά στο τέλος θα επωφεληθούν, αφού θα δημιουργηθεί ένας υπερσύγχρονος ποδηλατόδρομος, ένα τέτοιο περιβάλλον που νομίζω ότι χρειάζεται η πόλη μας».
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΕΤΩΝ 30
Στην Κομοτηνή ο μοναδικός ποδηλατόδρομος, κατασκευασμένος μάλιστα πριν από 30 χρόνια με τα πιο σύγχρονα (ακόμα και για την εποχή μας) πρότυπα, βρίσκεται σήμερα το βορειοδυτικό τμήμα της πόλης στην περιοχή της Εκτενεπόλ. Μάλιστα βρίσκεται σε πολύ «στρατηγική» τοποθεσία, καθώς συνδέει πολλά σημεία-κλειδιά: Σχολή ΟΑΕΔ, ΙΕΚ του ΟΑΕΔ, Εθνικό Πανθρακικό Στάδιο, Ολυμπιάδα Κομοτηνής, 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, 1o Γενικό Λύκειο Κομοτηνής, 3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, Εμπορικό Κέντρο Kosmopolis, 2ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής, 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής.
Ο ποδηλατόδρομος αυτός μπορεί να μην είναι μεγάλος, αλλά είναι από τους παλιότερους στη Βόρεια Ελλάδα. Μέχρι πρότινος χρησιμοποιούνταν ως χώρος στάθμευσης από τους περίοικους ή ακόμα και φιλοξενίας κάδων απορριμμάτων.
Όμως με την παρέμβαση ομάδων πολιτών της Κομοτηνής ο δρόμος ευπρεπίστηκε, βάφτηκε, διαγραμμίστηκε και έγινε και πάλι προσβάσιμος για τους ποδηλάτες, παρόλο που ορισμένοι επιμένουν να παρκάρουν ακόμα και σήμερα εκεί τα αυτοκίνητά τους.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Ένα νέο δίκτυο, πέραν του υπάρχοντος ποδηλατόδρομου, αναμένεται να κατασκευαστεί στην πόλη της Κομοτηνής. Σύμφωνα με την μελέτη που έχει στα χέρια της η δημοτική αρχή, χωρίς όμως να έχει οριστικοποιηθεί η εφαρμογή της, το δίκτυο επεκτείνεται σε 21 κεντρικούς δρόμους. Όλοι οι ποδηλατόδρομοι δημιουργούν ένα δίκτυο συνεχούς ροής κίνησης των ποδηλάτων, που εξυπηρετούν το εμπορικό κέντρο της πόλης. Οι ποδηλατόδρομοι θα συνδέονται μεταξύ του και θα συγκλίνουν προς τη ζώνη πεζοδρόμων και την κεντρική πλατεία Ειρήνης, όπου θα μπορεί να κινηθεί ελεύθερα το ποδήλατο. Όπου είναι δυνατόν, προτείνεται η χάραξη των ποδηλατοδρόμων να γίνεται από τη δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση που ο ποδηλατόδρομος συνδυαστεί με θέσεις στάθμευσης, προτείνεται να αποφεύγεται η χάραξή του ανάμεσα στη λωρίδα κυκλοφορίας και στη λωρίδα στάθμευσης.
Έτσι συστήνεται η χάραξή του να διαμορφωθεί δεξιά από τη ζώνη στάθμευσης, βάση της κατεύθυνσης κυκλοφορίας, παράδειγμα οι οδοί Ορφέως, Ανδρούτσου, Ν. Ζωίδου. Εξαιρέσεις αυτής της χωροθέτησης αποτελούν οι οδοί Ηροδότου, Θησέως, Κακουλίδη, Μακεδονίας, Μαρωνείας και Φιλ. Εταιρείας. Η χωροθέτηση τμήματος αμφίδρομου ποδηλατόδρομου θα δεσμεύσει τμήμα του λειτουργικού πλάτους της οδού, ανάλογα με το αν είναι δύο κατευθύνσεων μαζί, πλάτους 2,5 μέτρων ή αν είναι μίας κατεύθυνσης πλάτους 1,5 μέτρου, αφήνοντας μία λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση των οχημάτων. Ο ποδηλατόδρομος προκειμένου να μην παραβιαστεί προτείνεται ο φυσικός του διαχωρισμός από την λωρίδα κυκλοφορία, με νησίδα διαχωρισμού, ώστε να καταστεί δυσχερής η καταστρατήγηση του μέτρου.
Πηγή: http://www.xronos.gr/
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ,
ΠΟΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ
Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ;
Ο ανάδοχος που θα αναλάβει να εδραιώσει το ποδήλατο στην καθημερινότητα των Κομοτηναίων, μέσω της κατασκευής ενός σύγχρονου ποδηλατοδρόμου, αναδείχθηκε σε χθεσινή δημοπρασία στο δημοτικό κατάστημα της πόλης.
Ο Δήμος Κομοτηνής προκήρυξε το δημόσιο διαγωνισμό με ανοικτή δημοπρασία, για την ανάδειξη αναδόχου εκτέλεσης του έργου «Έργα δακτυλίου ποδηλατοδρόμου» προϋπολογισμού 2.700.000,00 ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Επιχειρησιακού προγράμματος «Μακεδονία – Θράκη 2007-2013», το διαρθρωτικό ταμείο που συγχρηματοδοτεί την πράξη είναι το «Ευρωπαϊκό ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)».
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στην αίθουσα συνεδριάσεων Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, οπότε και το έργο κατοχυρώθηκε στην κατασκευάστρια εταιρεία, που θα αναλάβει να φέρει εις πέρας έργα οδοποιίας προϋπολογισμού 1.407.836,18 ευρώ και ηλεκτρομηχανολογικά προϋπολογισμού 592.590,04 ευρώ.
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ
Με την ανάδειξη του αναδόχου για το συγκεκριμένο μπαίνει ουσιαστικά σε εφαρμογή μέρος της «μελέτης για την ελεγχόμενη στάθμευση και ρύθμιση της κυκλοφορίας», που έχει στα χέρια της η δημοτική αρχή, θέλοντας να περιορίσει το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Κομοτηνής. Στη εν λόγω μελέτη η προώθηση του ποδηλάτου κρίνεται σημαντική για τη πόλη μας, δεδομένου ότι αποτελεί ένα μέσο ήπιο, σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα δε δημιουργεί προβλήματα στάθμευσης. Ιδιαίτερα χαρούμενος για τη δημοπράτηση του έργου εμφανίστηκε μιλώντας στο «Χ» ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Μολλά Ισά Ριτβάν, σημειώνοντας χαρακτηριστικά. «ευτυχώς που έχουμε ανάδοχο ειδικά αυτό τον δύσκολο, οικονομικά, καιρό». Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος έκανε γνωστό ότι το συντομότερο δυνατό θα ξεκινήσουν οι εργασίες, εφόσον βέβαια υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας και του Δήμου Κομοτηνής. Παραδέχτηκε βέβαια ότι με την εκτέλεση των εργασιών «θα ταλαιπωρηθούν λίγο οι δημότες, αλλά στο τέλος θα επωφεληθούν, αφού θα δημιουργηθεί ένας υπερσύγχρονος ποδηλατόδρομος, ένα τέτοιο περιβάλλον που νομίζω ότι χρειάζεται η πόλη μας».
Ευχάριστη εξέλιξη χαρακτήρισε την ανάδειξη αναδόχου για τα «Έργα δακτύλιου ποδηλατοδρόμου» ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Μολλά Ισά Ριτβάν |
Στην Κομοτηνή ο μοναδικός ποδηλατόδρομος, κατασκευασμένος μάλιστα πριν από 30 χρόνια με τα πιο σύγχρονα (ακόμα και για την εποχή μας) πρότυπα, βρίσκεται σήμερα το βορειοδυτικό τμήμα της πόλης στην περιοχή της Εκτενεπόλ. Μάλιστα βρίσκεται σε πολύ «στρατηγική» τοποθεσία, καθώς συνδέει πολλά σημεία-κλειδιά: Σχολή ΟΑΕΔ, ΙΕΚ του ΟΑΕΔ, Εθνικό Πανθρακικό Στάδιο, Ολυμπιάδα Κομοτηνής, 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, 1o Γενικό Λύκειο Κομοτηνής, 3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, Εμπορικό Κέντρο Kosmopolis, 2ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής, 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής.
Ο ποδηλατόδρομος αυτός μπορεί να μην είναι μεγάλος, αλλά είναι από τους παλιότερους στη Βόρεια Ελλάδα. Μέχρι πρότινος χρησιμοποιούνταν ως χώρος στάθμευσης από τους περίοικους ή ακόμα και φιλοξενίας κάδων απορριμμάτων.
Όμως με την παρέμβαση ομάδων πολιτών της Κομοτηνής ο δρόμος ευπρεπίστηκε, βάφτηκε, διαγραμμίστηκε και έγινε και πάλι προσβάσιμος για τους ποδηλάτες, παρόλο που ορισμένοι επιμένουν να παρκάρουν ακόμα και σήμερα εκεί τα αυτοκίνητά τους.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Ένα νέο δίκτυο, πέραν του υπάρχοντος ποδηλατόδρομου, αναμένεται να κατασκευαστεί στην πόλη της Κομοτηνής. Σύμφωνα με την μελέτη που έχει στα χέρια της η δημοτική αρχή, χωρίς όμως να έχει οριστικοποιηθεί η εφαρμογή της, το δίκτυο επεκτείνεται σε 21 κεντρικούς δρόμους. Όλοι οι ποδηλατόδρομοι δημιουργούν ένα δίκτυο συνεχούς ροής κίνησης των ποδηλάτων, που εξυπηρετούν το εμπορικό κέντρο της πόλης. Οι ποδηλατόδρομοι θα συνδέονται μεταξύ του και θα συγκλίνουν προς τη ζώνη πεζοδρόμων και την κεντρική πλατεία Ειρήνης, όπου θα μπορεί να κινηθεί ελεύθερα το ποδήλατο. Όπου είναι δυνατόν, προτείνεται η χάραξη των ποδηλατοδρόμων να γίνεται από τη δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση που ο ποδηλατόδρομος συνδυαστεί με θέσεις στάθμευσης, προτείνεται να αποφεύγεται η χάραξή του ανάμεσα στη λωρίδα κυκλοφορίας και στη λωρίδα στάθμευσης.
Έτσι συστήνεται η χάραξή του να διαμορφωθεί δεξιά από τη ζώνη στάθμευσης, βάση της κατεύθυνσης κυκλοφορίας, παράδειγμα οι οδοί Ορφέως, Ανδρούτσου, Ν. Ζωίδου. Εξαιρέσεις αυτής της χωροθέτησης αποτελούν οι οδοί Ηροδότου, Θησέως, Κακουλίδη, Μακεδονίας, Μαρωνείας και Φιλ. Εταιρείας. Η χωροθέτηση τμήματος αμφίδρομου ποδηλατόδρομου θα δεσμεύσει τμήμα του λειτουργικού πλάτους της οδού, ανάλογα με το αν είναι δύο κατευθύνσεων μαζί, πλάτους 2,5 μέτρων ή αν είναι μίας κατεύθυνσης πλάτους 1,5 μέτρου, αφήνοντας μία λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση των οχημάτων. Ο ποδηλατόδρομος προκειμένου να μην παραβιαστεί προτείνεται ο φυσικός του διαχωρισμός από την λωρίδα κυκλοφορία, με νησίδα διαχωρισμού, ώστε να καταστεί δυσχερής η καταστρατήγηση του μέτρου.
Πηγή: http://www.xronos.gr/