Η εξαμελής ομάδα του σχολείου διακρίθηκε στους περιφερειακούς αγώνες, μεταξύ συμμαθητών της από όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ;
ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ ΚΑΙ
ΜΑΘΕΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Οι Ζαχαρούλα Κενανίδου, Μαρία Κοροτζίδου, Μιχάλης Κουτσογιάννης, Χριστίνα Μπαλαμπουγίκη, Μαρίνα Μπίκου και Καλλιόπη Ρωσσίδου, είναι οι έξι μαθητές του 3ου λυκείου Κομοτηνής, που κατάφεραν να διακριθούν στο διαγωνισμό Επιχειρηματολογίας, σε περιφερειακό επίπεδο, που διεξήχθη την περασμένη Κυριακή στην Κομοτηνή. Η μαθητική ομάδα Λόγου-Αντιλόγου, μετά από τη συμμετοχή της στους περιφερειακούς αγώνες, πήρε το εισιτήριο για την πρωτεύουσα, όπου θα εκπροσωπήσει την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, στην τελική φάση του διαγωνισμού. Οι αγώνες θα διεξαχθούν την Κυριακή 18 Μαρτίου, στο κτίριο της Παλιάς Βουλής. Η ομάδα διεκδικεί με αξιώσεις την διάκριση και ταξιδεύει με όλες τις ευχές της Ροδόπης να τη συνοδεύουν.
Η «dream team» του 3ου λυκείου της Κομοτηνής. Ξεχωρίζει το μοναδικό αγόρι της παρέας, Μιχάλης Κουτσογιάννης, αλλά και οι συμμαθήτριες του
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οι περιφερειακοί αγώνες, που φιλοξενήθηκαν στο χώρο του 2ου γενικού λυκείου της πόλης, πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή των γενικών λυκείων των Δικαίων του Έβρου, της Αλεξανδρούπολης, της Δράμας και των τριών γενικών λυκείων της Κομοτηνής. Ο διαγωνισμός διεξήχθη σε τρεις φάσεις, με την τελευταία να αφορά στην εξέλιξη της τεχνολογίας και το ρόλο του εκπαιδευτικού. Οι μαθητές του 3ου λυκείου συμμετείχαν στην ομάδα του Αντιλόγου και χρησιμοποιώντας επιχειρήματα προσπάθησαν να πείσουν την αντίπαλη ομάδα του Λόγου, ότι ναι, οι δάσκαλοι θα είναι απαραίτητοι και στο μέλλον, παρά τη ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογικών μέσων. Η ειδική επιτροπή με στελέχη του υπουργείου Παιδείας, που παρακολούθησε την όλη διαδικασία τελικά πείσθηκε για την υπεροχή των μαθητών του 3ου λυκείου και τους ανακήρυξε νικητές του διαγωνισμού.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΑΝ ΝΕΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ
Την εποπτεία, προετοιμασία και καθοδήγηση των μαθητών, είχαν οι καθηγητές του σχολείου Κυριακή Παιδαράκη και Χαράλαμπος Καραγεωργίου, οι οποίοι και θα συνοδέψουν τα παιδιά στην τελικά φάση του διαγωνισμού στην πρωτεύουσα. Όσον αφορά στην επιλογή της ομάδας, οι υπεύθυνοι καθηγητές κατέληξαν στα συγκεκριμένα πρόσωπα μετά από την αξιολόγηση. Ενδιαφέρον να συμμετάσχουν εκδήλωσε μεγάλος αριθμός μαθητών, όπως είπε και η καθηγήτρια του σχολείου, φιλόλογος Κυριακή Παιδαράκη, ωστόσο αποφασίστηκε να επιλεγούν οι μαθητές της τρίτης τάξης, αφού δε έχουν την ευκαιρία συμμετοχής τους, σε ανάλογη διοργάνωση την επόμενη χρονιά. Η ίδια πάντως, δηλώνοντας ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, είπε πως συμμετείχε για πρώτη φορά στο διαγωνισμό. Αναφερόμενη στο επίπεδο των μαθητών, η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος, σχολίασε πως ο διαγωνισμός αυτός, ήταν μία ακόμα ευκαιρία να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους, αλλά και τις γνώσεις του γύρω από σύγχρονες επιστήμες, αφού στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους, χρειάστηκε να διαβάσουν εξωσχολικά βιβλία και να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο. «Είναι τιμή για μας η διάκριση του σχολείου», δήλωσε από την πλευρά της η διευθύντρια του 3ου λυκείου της πόλης μας, Μαίρη Κοσμίδου, δηλώνοντας υπερήφανη για τους μαθητές της. Αυτή η διάκριση, σύμφωνα με την διευθύντρια, είναι «ένας αντίλογος στο λόγο ότι η παιδεία παραπαίει ή η παιδεία καταρρέει. Εμείς έχουμε να πούμε ότι η παιδεία και συμμετέχει και δημιουργεί και εμπνέει και εμψυχώνει και αποτελεί ένα φως στο σκοτάδι που βλέπουμε γύρω μας. Θα συγχαρώ τα παιδιά και τους συναδέλφους που έβαλαν από τον προσωπικό τους χρόνο όλοι και από τη δική τους πλευρές και τις οικογένειες που υποστήριξαν όλο αυτό και ευχόμαστε ότι θα γυρίσουν με μια επίσης πολύ καλή διάκριση».
ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Πέρα από τη νίκη, η Χριστίνα Μπαλαμπουγίκη, γνώρισε τις αξίες της ομαδικότητας, της ευγενούς άμιλλας και δήλωσε πως αποκόμισε πολλά από τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό. Ήταν μία πρωτόγνωρη διαδικασία, είπε στο «Χ», ανυπομονώντας να ταξιδέψει στην Αθήνα για την τελική φάση των αγώνων. «Για μένα ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα στο πρόγραμμα, ήταν μια υπέροχη εμπειρία, αποκομίσαμε πάρα πολλά όλοι μας, γνωρίστηκα με παιδιά που δεν τα ήξερα, παρόλο που ήμασταν στο ίδιο σχολείο και συνεργαστήκαμε πάρα πολύ ομαλά με όλους και αποδώσαμε και φάνηκε στο αποτέλεσμα». Μοναδική ήταν και η εμπειρία για την Μαρίνα Μπίγκου, μαθήτρια της τρίτης τάξης του 3ου λυκείου της Κομοτηνής. Στο διαγωνισμό, είπε αξιοποίησαν τις γνώσεις τους, από την έκθεση, την κοινωνιολογία και άλλων επιστημών, αλλά κυρίως του διαδικτύου, από όπου άντλησαν πολλές πληροφορίες. «Μας δίνουν υλικό οι υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος, αλλά διαβάζουμε και μόνοι μας από βιβλία έκθεσης, παράλληλα βοηθήματα, λεξικά. Οτιδήποτε μπορεί να μας βοηθήσει ώστε να αναπτύξουμε τους γλωσσικούς ορίζοντες μας και να έχουμε καλύτερη επιχειρηματολογία. Και το ίντερνετ βοηθάει πάρα πολύ, ειδικά σε θέματα των νέων επιστημών, όπως βιολογία, μαθηματικά, φυσική, που πρέπει να έχουμε γνώσεις άμεσα».
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Οι μαθητές που θα αναχωρήσουν την Παρασκευή για το ταξίδι τους στην Αθήνα, ήδη άρχισαν να μελετούν, παράλληλα με τα μαθήματα του σχολείου τους, θέματα της επικαιρότητας, πάνω στα οποία ενδεχομένως θα διαγωνιστούν. Η κατάργηση ή μη της θανατικής ποινής, οφείλεται ή όχι στα γονίδια ο χαρακτήρας του ανθρώπου, είναι ζητήματα για τα οποία πληροφορούνται, ώστε να είναι σε θέση να διατυπώσουν ξεκάθαρες απόψεις υπέρ ή κατά αυτών. Στο διαγωνισμό συμμετέχουν πέντε μαθητές, ωστόσο ένα ακόμα μέλος έχει ενεργό ρόλο, αφού η φάση της προετοιμασίας γίνεται με ομάδες των δύο ατόμων. Αυτό το έκτο μέλος της ομάδας, κινδυνεύει να μην ταξιδέψει λόγω έλλειψης χώρου στο λεωφορείο που θα μεταφέρει τους μαθητές στην Αθήνα. Οι διαγωνιζόμενοι, εξέφρασαν τα παράπονα τους, που η συμμαθήτρια τους Καλλιόπη Ρωσσίδου, αποκλείεται ουσιαστικά από το διαγωνισμό αν και συμμετείχε ενεργά και έχει μερίδιο στη νίκη.
Πηγή: http://www.xronos.gr/
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ;
ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ ΚΑΙ
ΜΑΘΕΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Οι Ζαχαρούλα Κενανίδου, Μαρία Κοροτζίδου, Μιχάλης Κουτσογιάννης, Χριστίνα Μπαλαμπουγίκη, Μαρίνα Μπίκου και Καλλιόπη Ρωσσίδου, είναι οι έξι μαθητές του 3ου λυκείου Κομοτηνής, που κατάφεραν να διακριθούν στο διαγωνισμό Επιχειρηματολογίας, σε περιφερειακό επίπεδο, που διεξήχθη την περασμένη Κυριακή στην Κομοτηνή. Η μαθητική ομάδα Λόγου-Αντιλόγου, μετά από τη συμμετοχή της στους περιφερειακούς αγώνες, πήρε το εισιτήριο για την πρωτεύουσα, όπου θα εκπροσωπήσει την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, στην τελική φάση του διαγωνισμού. Οι αγώνες θα διεξαχθούν την Κυριακή 18 Μαρτίου, στο κτίριο της Παλιάς Βουλής. Η ομάδα διεκδικεί με αξιώσεις την διάκριση και ταξιδεύει με όλες τις ευχές της Ροδόπης να τη συνοδεύουν.
Η «dream team» του 3ου λυκείου της Κομοτηνής. Ξεχωρίζει το μοναδικό αγόρι της παρέας, Μιχάλης Κουτσογιάννης, αλλά και οι συμμαθήτριες του
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οι περιφερειακοί αγώνες, που φιλοξενήθηκαν στο χώρο του 2ου γενικού λυκείου της πόλης, πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή των γενικών λυκείων των Δικαίων του Έβρου, της Αλεξανδρούπολης, της Δράμας και των τριών γενικών λυκείων της Κομοτηνής. Ο διαγωνισμός διεξήχθη σε τρεις φάσεις, με την τελευταία να αφορά στην εξέλιξη της τεχνολογίας και το ρόλο του εκπαιδευτικού. Οι μαθητές του 3ου λυκείου συμμετείχαν στην ομάδα του Αντιλόγου και χρησιμοποιώντας επιχειρήματα προσπάθησαν να πείσουν την αντίπαλη ομάδα του Λόγου, ότι ναι, οι δάσκαλοι θα είναι απαραίτητοι και στο μέλλον, παρά τη ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογικών μέσων. Η ειδική επιτροπή με στελέχη του υπουργείου Παιδείας, που παρακολούθησε την όλη διαδικασία τελικά πείσθηκε για την υπεροχή των μαθητών του 3ου λυκείου και τους ανακήρυξε νικητές του διαγωνισμού.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΑΝ ΝΕΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ
Την εποπτεία, προετοιμασία και καθοδήγηση των μαθητών, είχαν οι καθηγητές του σχολείου Κυριακή Παιδαράκη και Χαράλαμπος Καραγεωργίου, οι οποίοι και θα συνοδέψουν τα παιδιά στην τελικά φάση του διαγωνισμού στην πρωτεύουσα. Όσον αφορά στην επιλογή της ομάδας, οι υπεύθυνοι καθηγητές κατέληξαν στα συγκεκριμένα πρόσωπα μετά από την αξιολόγηση. Ενδιαφέρον να συμμετάσχουν εκδήλωσε μεγάλος αριθμός μαθητών, όπως είπε και η καθηγήτρια του σχολείου, φιλόλογος Κυριακή Παιδαράκη, ωστόσο αποφασίστηκε να επιλεγούν οι μαθητές της τρίτης τάξης, αφού δε έχουν την ευκαιρία συμμετοχής τους, σε ανάλογη διοργάνωση την επόμενη χρονιά. Η ίδια πάντως, δηλώνοντας ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, είπε πως συμμετείχε για πρώτη φορά στο διαγωνισμό. Αναφερόμενη στο επίπεδο των μαθητών, η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος, σχολίασε πως ο διαγωνισμός αυτός, ήταν μία ακόμα ευκαιρία να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους, αλλά και τις γνώσεις του γύρω από σύγχρονες επιστήμες, αφού στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους, χρειάστηκε να διαβάσουν εξωσχολικά βιβλία και να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο. «Είναι τιμή για μας η διάκριση του σχολείου», δήλωσε από την πλευρά της η διευθύντρια του 3ου λυκείου της πόλης μας, Μαίρη Κοσμίδου, δηλώνοντας υπερήφανη για τους μαθητές της. Αυτή η διάκριση, σύμφωνα με την διευθύντρια, είναι «ένας αντίλογος στο λόγο ότι η παιδεία παραπαίει ή η παιδεία καταρρέει. Εμείς έχουμε να πούμε ότι η παιδεία και συμμετέχει και δημιουργεί και εμπνέει και εμψυχώνει και αποτελεί ένα φως στο σκοτάδι που βλέπουμε γύρω μας. Θα συγχαρώ τα παιδιά και τους συναδέλφους που έβαλαν από τον προσωπικό τους χρόνο όλοι και από τη δική τους πλευρές και τις οικογένειες που υποστήριξαν όλο αυτό και ευχόμαστε ότι θα γυρίσουν με μια επίσης πολύ καλή διάκριση».
ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Πέρα από τη νίκη, η Χριστίνα Μπαλαμπουγίκη, γνώρισε τις αξίες της ομαδικότητας, της ευγενούς άμιλλας και δήλωσε πως αποκόμισε πολλά από τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό. Ήταν μία πρωτόγνωρη διαδικασία, είπε στο «Χ», ανυπομονώντας να ταξιδέψει στην Αθήνα για την τελική φάση των αγώνων. «Για μένα ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα στο πρόγραμμα, ήταν μια υπέροχη εμπειρία, αποκομίσαμε πάρα πολλά όλοι μας, γνωρίστηκα με παιδιά που δεν τα ήξερα, παρόλο που ήμασταν στο ίδιο σχολείο και συνεργαστήκαμε πάρα πολύ ομαλά με όλους και αποδώσαμε και φάνηκε στο αποτέλεσμα». Μοναδική ήταν και η εμπειρία για την Μαρίνα Μπίγκου, μαθήτρια της τρίτης τάξης του 3ου λυκείου της Κομοτηνής. Στο διαγωνισμό, είπε αξιοποίησαν τις γνώσεις τους, από την έκθεση, την κοινωνιολογία και άλλων επιστημών, αλλά κυρίως του διαδικτύου, από όπου άντλησαν πολλές πληροφορίες. «Μας δίνουν υλικό οι υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος, αλλά διαβάζουμε και μόνοι μας από βιβλία έκθεσης, παράλληλα βοηθήματα, λεξικά. Οτιδήποτε μπορεί να μας βοηθήσει ώστε να αναπτύξουμε τους γλωσσικούς ορίζοντες μας και να έχουμε καλύτερη επιχειρηματολογία. Και το ίντερνετ βοηθάει πάρα πολύ, ειδικά σε θέματα των νέων επιστημών, όπως βιολογία, μαθηματικά, φυσική, που πρέπει να έχουμε γνώσεις άμεσα».
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Οι μαθητές που θα αναχωρήσουν την Παρασκευή για το ταξίδι τους στην Αθήνα, ήδη άρχισαν να μελετούν, παράλληλα με τα μαθήματα του σχολείου τους, θέματα της επικαιρότητας, πάνω στα οποία ενδεχομένως θα διαγωνιστούν. Η κατάργηση ή μη της θανατικής ποινής, οφείλεται ή όχι στα γονίδια ο χαρακτήρας του ανθρώπου, είναι ζητήματα για τα οποία πληροφορούνται, ώστε να είναι σε θέση να διατυπώσουν ξεκάθαρες απόψεις υπέρ ή κατά αυτών. Στο διαγωνισμό συμμετέχουν πέντε μαθητές, ωστόσο ένα ακόμα μέλος έχει ενεργό ρόλο, αφού η φάση της προετοιμασίας γίνεται με ομάδες των δύο ατόμων. Αυτό το έκτο μέλος της ομάδας, κινδυνεύει να μην ταξιδέψει λόγω έλλειψης χώρου στο λεωφορείο που θα μεταφέρει τους μαθητές στην Αθήνα. Οι διαγωνιζόμενοι, εξέφρασαν τα παράπονα τους, που η συμμαθήτρια τους Καλλιόπη Ρωσσίδου, αποκλείεται ουσιαστικά από το διαγωνισμό αν και συμμετείχε ενεργά και έχει μερίδιο στη νίκη.
Πηγή: http://www.xronos.gr/