Με χρήση υπολογιστών και σύγχρονους τρόπους διδασκαλίας, αλλά και με κατηχητές που μιλούν στη γλώσσα των νέων, επιχειρείται να δοθεί νέα πνοή στα κατηχητικά σχολεία
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΔΗΛΩΝΕΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ
Σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας, με κατηχητές... νέας γενιάς και ελκυστικές μεθόδους διδασκαλίας υιοθετούν οι μητροπόλεις, επιχειρώντας να δώσουν νέα πνοή στα κατηχητικά σχολεία και να εκσυγχρονίσουν την παρωχημένη εικόνα τους.
Το τελευταίο διάστημα καταβάλλεται προσπάθεια από ορισμένες μητροπόλεις να αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον των παιδιών και των εφήβων με την εφαρμογή μεθόδων διδασκαλίας που περιλαμβάνουν χρήση υπολογιστών, αλλά και συνεργασία με κατηχητές που μπορούν να μιλήσουν στη γλώσσα των νέων.
Σε πολλές μητροπόλεις, επίσης, λειτουργούν ειδικές σχολές, όπου οργανώνονται μαθήματα σεμιναριακού τύπου σε υποψήφιους δασκάλους κατηχητικών, με τα οποία ενημερώνονται για τις διδασκόμενες ενότητες, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει καλύτερη η επικοινωνία με τους μικρούς μαθητές των κατηχητικών.
Προκόπης Μαγιάτης, Πανεπιστημιακός και κατηχητής
Το μυστικό της καλής λειτουργίας είναι ο ζήλος
Μία φορά την εβδομάδα «ξεχνάει» τα πανεπιστημιακά έδρανα για χάρη των μικρών του μαθητών στα κατηχητικά. Ο Προκόπης Μαγιάτης είχε πάντα στενή σχέση με την Εκκλησία, την οποία δεν απαρνήθηκε ακόμα κι όταν έγινε καθηγητής στη Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
«Τον ωραίο λόγο μπορεί να τον εκφέρει όχι μόνο κάποιος που έχει μόρφωση, αλλά και κάποιος που έχει ζήλο. Επίσης, είναι σημαντικό να ξέρει να μιλάει τη σύγχρονη γλώσσα με παραδείγματα από τη σύγχρονη ζωή», λέει ο κ. Μαγιάτης, ο οποίος υποστηρίζει ότι ο «ζήλος» είναι το μυστικό για την καλή λειτουργία των κατηχητικών σχολείων. «Οπου γίνεται μια καλή προσπάθεια από τον επιχώριο μητροπολίτη, υπάρχει αμέσως ανταπόκριση», σημειώνει.
Ο κ. Μαγιάτης ένα απόγευμα την εβδομάδα το αφιερώνει για να διδάσκει αφιλοκερδώς σε κατηχητικά σχολεία στη Σαλαμίνα, ωστόσο όταν καλείται, πηγαίνει και στη Μητρόπολη Λαρίσης, όπου διατηρεί πνευματικούς δεσμούς. Ως πανεπιστημιακός δάσκαλος, εξοικειωμένος με την τεχνολογία, χρησιμοποιεί αρκετά στη διδασκαλία του υπολογιστές. Οπως λέει, είναι διαφορετικός ο τρόπος που προσεγγίζεις τους μαθητές, ανάλογα με την ηλικία τους.
Ο κ. Μαγιάτης, απαντώντας στην ερώτηση αν τα κατηχητικά ανθούν πλέον σε μικρές κοινωνίες ή στις μεγάλες πόλεις, υπογραμμίζει ότι σε μικρά χωριά δεν υπάρχει ανάλογη κατάρτιση των κατηχητών, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδιαφέρον, ενώ στις μεγάλες πόλεις τα παιδιά έχουν άλλες δραστηριότητες και επισημαίνει ότι κυρίως σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας παρατηρείται προσέλευση.
Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος
Στοίχημα που καλείται να κερδίσει η Εκκλησία
Ιδιαίτερη έμφαση στη λειτουργία των κατηχητικών σχολείων δίνεται στην ακριτική Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως. Ο επιχώριος μητροπολίτης, απαντώντας στην ερώτηση αν μπορούν τα κατηχητικά να έχουν παρόν και μέλλον στη σύγχρονη κοινωνία, σημειώνει: «Πρέπει να γίνουν ελκυστικά, γιατί αν είναι απαρχαιωμένα και ο τρόπος διδασκαλίας και τα κείμενα, τότε δεν θα είναι συνάξεις που θα τραβούν την προσοχή των νέων ανθρώπων».
Επίσης, ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος αξιολογεί τα κατηχητικά σχολεία ως ένα στοίχημα, το οποίο καλείται να κερδίσει η Εκκλησία στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα: «Αυτήν τη στιγμή είναι μια ευκαιρία σημαντική για την Εκκλησία να μιλήσει λογικά, πνευματικά και να μιλήσει πάνω στα προβλήματα των ανθρώπων με ωραίο τρόπο. Εάν χάσουμε και αυτήν την ευκαιρία, ο κόσμος θα απογοητευτεί και θα στραφεί αλλού».
Ο κ. Ανθιμος θεωρεί ότι η προσέγγιση των νέων είναι σημαντική στη συγκυρία της οικονομικής κρίσης: «Η προσφορά της Εκκλησίας είναι να ενισχύσει πνευματικά από τις μικρές ηλικίες, ακόμα κι αν ζήσουν σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Η Εκκλησία πρέπει να δράσει σε προσωπικό, οικογενειακό και κοινωνικό επίπεδο». Οπως εξηγεί ο ιεράρχης, «σε προσωπικό επίπεδο η οικονομική κρίση μπορεί να οδηγήσει σε αυτοκτονίες και αυτό πρέπει να αποσοβηθεί, σε οικογενειακό επίπεδο μπορεί να επιφέρει διάλυση και σε κοινωνικό επίπεδο θα φέρει τάση επανάστασης της μίας επαγγελματικής τάξης απέναντι στις άλλες».
Τα κατηχητικά της μητρόπολης το τελευταίο διάστημα έχουν αρχίσει να μπαίνουν σε ανοδική τροχιά και να συμμετέχουν σε αυτά μαθητές όλων των ηλικιών. Οπως σημειώνει ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, τα θέματα που διδάσκονται τα δίνει κάθε μήνα η μητρόπολη και γίνεται προσπάθεια να μη διαφοροποιείται η «γραμμή» και να μην υπεισέρχονται προσωπικές απόψεις στη διδασκαλία.
Πηγή: http://www.ethnos.gr/