Η Εγνατία ανάθεσε το ζήτημα των νέων κόμβων σε εμπειρογνώμονες καθηγητές πανεπιστημίου
ΤΙ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ
ΣΤΗΝ ΣΥΣΚΕΨΗ;
Συνάντηση εργασίας είχε τη Δευτέρα, στο γραφείο της αντιπεριφερειάρχη Έβρου Γεωργίας Νικολάου, ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Άρης Γιαννακίδης με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Αναστάσιο Μουρατίδη, με θέμα τον προγραμματισμό και την παρακολούθηση έργων της Εγνατίας Οδού στην Περιφέρεια. Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών Ιωάννης Μωυσιάδης, ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας Ιωάννης Ξανθόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα Γεώργιος Ούστογλου και υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας.
Τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν κι έχουν σχέση με τις οδικές υποδομές ευθύνης της Εγνατίας Οδός ΑΕ στην Περιφέρεια, ήταν το τμήμα Μάνδρα – Ψαθάδες του οδικού άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο, το τμήμα Αρδάνιο – Σουφλί του οδικού άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο, η κατασκευή νέων κόμβων στη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής και στο ύψος του οικισμού των Δικέλλων του δήμου Αλεξανδρούπολης, η κατασκευή ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα διασυνδέει τη Δράμα με την Καβάλα και η ενεργοποίηση κατασκευής του Διευρωπαϊκού Οδικού Άξονα Ε22 (πρώην Ε61) που διέρχεται από τους νομούς Σερρών, Δράμας, Καβάλας.
Μάνδρα-Ψαθάδες
Όσον αφορά, στο τμήμα Μάνδρα – Ψαθάδες έγινε υποκατάσταση αναδόχου τις προηγούμενες μέρες και η χρονική δέσμευση για την ολοκλήρωσή του έργου θα είναι μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους. «Δώσαμε τη σύμφωνη γνώμη για την υποκατάσταση του αναδόχου του δρόμου Μάνδρα – Ψαθάδες», είπε ο κ. Γιαννακίδης και πρόσθεσε ότι, «είναι ένας δρόμος όπου είχαμε απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ταλαιπωρούσε όλο τον Βόρειο Έβρο και μας είχε προβληματίσει». Ήδη, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη και μετά από διαβεβαιώσεις της Εγνατίας Οδού, έχουν αποσταλεί όλα τα δικαιολογητικά ώστε να προχωρήσει η προσυπογραφή της προγραμματικής σύμβασης και μόλις υπογραφεί θα αποτελεί πρώτη προτεραιότητα η κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου. Εν τω μεταξύ, στις 20 Δεκεμβρίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η έξοδος της Αλεξανδρούπολης, ένα έργο, λειτουργικό με στόχο να αποσυμφορήσει το οδικό δίκτυο της πόλης.
Αρδάνιο-Μάνδρα
Όσον αφορά στο δρόμο Αρδάνιο -Μάνδρα οι εργασίες προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς και οι εκταμιεύσεις πραγματοποιούνται χωρίς καθυστερήσεις. Στη συνάντηση, συζητήθηκε επίσης, πώς μπορεί να αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο ο δρόμος, κατατέθηκαν προτάσεις που θα διερευνηθούν σε επίπεδο Διαχειριστικής Αρχής, ενώ έχει υποβληθεί αίτημα από το δήμο Σουφλίου να μελετηθεί, αν μπορεί να μεταφερθεί ο σιδηρόδρομος έξω από το Σουφλί».
Αναφερόμενος στο θέμα, κ. Μουρατίδης δήλωσε ότι το πρώτο οδικό τμήμα του άξονα Αρδάνιο - Ορμένιο, από το Αρδάνιο μέχρι το Σουφλί, ήδη βρίσκεται σε κατασκευή. «Αντιμετωπίσαμε κάποια θέματα βελτίωσης αυτού του οδικού τμήματος και στην περιοχή του Σουφλίου, αλλά και γενικότερα μια αναβάθμιση του τμήματος προς όφελος και της κυκλοφοριακής λειτουργίας και της οδικής ασφάλειας και εξετάζουμε αυτήν την προοπτική σε συνεργασία με την Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας και τις τεχνικές υπηρεσίες της Εγνατίας. Νομίζω, ότι θα είναι μια πολύ ριζοσπαστική καινοτομία στον κάθετο άξονα η οποία θα λύσει πάρα πολλά προβλήματα σ’ αυτό το πρώτο κομμάτι, Αρδάνιο – Σουφλί, κυρίως από πλευράς οδικής ασφάλειας».
Κόμβος στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής
Για το θέμα των νέων κόμβων σε ΒΙΠΕ Κομοτηνής και στα Δίκελλα ο κ. Μουρατίδης είπε ότι, η Εγνατία ανάθεσε το ζήτημα σκοπιμότητας και κατασκευασιμότητας των νέων κόμβων σε εμπειρογνώμονες καθηγητές πανεπιστημίου, οι οποίοι διερεύνησαν το θέμα για όλο το μήκος του άξονα της Εγνατίας σε βάθος, και «με το σκεπτικό βέβαια αν οι νέοι κόμβοι είναι κατασκευάσιμοι, και από πλευράς οικονομικής, τεχνικής, αλλά και περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Εκεί που έχουμε μια σχετικώς θετική γνωμοδότηση, γιατί οι καθηγητές ήταν αρκετά επιφυλακτικοί στις κρίσεις τους, είναι ο κόμβος της ΒΙΠΕ Κομοτηνής και η είσοδος προς την Εγνατία των Δικέλλων. Αυτό βέβαια υπό την αίρεση ότι θα τύχει της έγκρισης του διοικητικού συμβουλίου, θα δρομολογήσουμε και για αυτές τις δύο περιπτώσεις τη μελετητική ολοκλήρωση για τα Δίκελλα και την κατασκευή και για τους δύο κόμβους».
Τέλος, να αναφερθεί ότι, μέχρι τα τέλη του έτους θα υπάρχει απόφαση και ένταξη της χρηματοδότησης μελέτης 5 εκατ. ευρώ ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα διασυνδέει τη Δράμα με την Καβάλα, και θα αποτελέσει τη διέξοδό της Περιφέρειάς προς τον Ευρωπαϊκό Άξονα 4 με την κεντρική Ευρώπη.
.