Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010

Ευρωβουλευτής διέσχισε με ποδήλατο τον Έβρο

Σκοπεύει να εντάξει την περιοχή στην ποδηλατική γραμμή του Σιδηρούν Παραπετάσματος
Το δρομολόγιο θα έχει μήκος 6.800 χλμ περνώντας από 22 χώρες στη διαδρομή που χώριζε την Δύση και Ανατολή
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ 



Δρομολόγιο για ποδηλάτες μήκους 6800 χιλιόμετρων θα περνά από 22 χώρες ανάμεσα στις οποίες και η χώρα μας, καθώς το δρομολόγιο στην πρότασή του περιλαμβάνει το Βόρειο Έβρο.Το μονοπάτι των ποδηλάτων ξεκινά από το πιο βόρειο σημείο της ευρωπαϊκής ηπείρου στις ακτές της Θάλασσας του Μπάρεντς και φτάνει έως τις Παρευξείνιες περιοχές, ενώ η διαδρομή γίνεται στη γραμμή του "Σιδηρούν Παραπετάσματος".

Αξίζει να σημειωθεί πως από λίγα χρόνια πρίν οι φίλοι του ποδηλάτου από όλη την Ευρώπη υποδείκνυαν στον εμπνευστή της διαδρομής κ Μίχαελ Κράμερ τις καλύτερες διαδρομές. Μία από αυτές οδηγούσε στα σύνορα Ελλάδας - Βουλγαρίας – Τουρκίας, όπου ο γερμανός Ευρωβουλευτής πέρασε από τα Πετρωτά, τον Κυπρίνο, το Φυλάκιο τις Καστανιές, και από την πόλη της Ορεστιάδας.

Ο κ. Κράμερ, έχει καταγράψει τη διαδρομή σε ταξιδιωτικό οδηγό 190 σελίδων όπου έγραφε για την περιοχή: «Είχαμε πάει στη Θράκη πριν από τις ευρωεκλογές. Είδαμε ωραίες διαδρομές, ακόμα και από την τουρκική ή τη βουλγαρική πλευρά των συνόρων. Θυμάμαι την υποδοχή μας στην Ορεστιάδα» τονίζει στον οδηγό του.

Μέχρι πριν 20 χρόνια ο ιδεολογικός διαχωρισμός μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ευρώπης και τα τείχη που ύψωνε έκαμνε αδύνατη την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων από δύο γειτονικές αλλά σε διαφορετικές συμμαχίες χώρες. Σήμερα αυτή η ανάμνηση για τον διαχωρισμό που υπήρχε κάποτε μετατρέπεται σε σύμβολο της ενωμένης Ευρώπης. Η γραμμή που χώριζε και γεωγραφικά δύο πολιτικά συστήματα θα μετατραπεί σε δρομολόγιο για οικολογικό, πολιτιστικό και ιστορικό τουρισμό στις παραμεθόριες περιοχές. Η λωρίδα του κάποτε Σιδηρούν παραπετάσματος συμπίπτει και με την έτσι ονομαζόμενη Ευρωπαϊκή πράσινη ζώνη.

Ο κ. Κράμερ προσπάθησε να κάνει δρομολόγιο που να περνά από ιστορικά σημεία, αλλά και από φυσικά τοπία που έχουν διατηρήσει απίθανη βιολογική ποικιλομορφία. Το πρώτο δρομολόγιο ποδηλασίας που έκανε ο Μάικαλ Κράμερ είχε μήκος 160 χιλιόμετρα και σ αυτό περιλαμβάνονταν μόνο η διαχωριστική ζώνη μεταξύ του Ανατολικού και Δυτικού Βερολίνου. Σύμφωνα με τον κ. Κράμερ με τον τρόπο αυτό γρήγορα μπορεί να αναπτυχθεί τουρισμός, επειδή η υποδομή για ποδηλασία δεν είναι ακριβή. Τα επιλεγμένα στο δρομολόγιο σημεία είναι κατάλληλα για ποδηλασία και αποφεύγουν τους δρόμους με μεγάλη κίνηση. Μπορούν να χρησιμοποιούνται και εναλλακτικά δρομολόγια.


Πηγή:   http://www.telegramm.gr/