Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Το σχέδιο νόμου για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης

Παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από τον Δημήτρη Ρέππα

Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται και η αναδιοργανωση της ΥΠΑ
         ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ


Το σχέδιο νόμου για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την περαιτέρω ανάπτυξη και εκμετάλλευση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μέσα από μικτά επιχειρηματικά σχήματα, παρουσίασε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας.

Σε ότι αφορά την ΥΠΑ, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη μετονομασία της Γενικής Διεύθυνσης Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α. σε Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με αρμοδιότητα την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας για τη γενική εναέρια κυκλοφορία και αποτελεί τον "Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας".

Ο Φορέας αυτός παρέχει:

- Υπηρεσίες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (Air Traffic Services - ATS),

- Υπηρεσίες Επικοινωνίας, Πλοήγησης και Επιτήρησης (Communication, Navigation, Surveillance - CNS) και

- Υπηρεσίες Αεροναυτικών Πληροφοριών (Aeronautical Information Services - AIS).

Ο συγκεκριμένος Φορέας υποχρεούται να λειτουργεί σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα διεθνή και κοινοτικά πρότυπα ασφαλείας, με σκοπό την ασφάλεια των πτήσεων και την ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας.

Με το νομοσχέδιο καθορίζεται επίσης η λειτουργία όλων των διευθύνσεων της ΥΠΑ, το προσωπικό που θα τις απαρτίζουν, καθώς και άλλα οργανωτικά θέματα της Υπηρεσίας.

Σε ότι αφορά την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων, σύμφωνα με πληροφορίες, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η ομαδοποίησή τους με βάση τη γεωγραφική τους θέση, όπως νησιά με μεγάλη τουριστική κίνηση, ή παραμεθόριες περιοχές, όπως Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα και την επιβατική κίνηση. Επικεφαλής των ομάδων που θα δημιουργηθούν, αναμένεται να οριστούν τα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια Ταμεία.

Σύμφωνα με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης που προωθείται, το κράτος θα παραχωρήσει για μια μεγάλη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα) έναντι επενδύσεων που θα δεσμευθούν να κάνουν οι ιδιώτες για να αξιοποιήσουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία. Οι ιδιώτες θα έχουν μεν την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων, αλλά στις εταιρείες που θα συσταθούν, την προεδρία και το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει το δημόσιο, ενώ στους ιδιώτες θα περάσει το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο.

Από τη διαδικασία αυτή το οικονομικό επιτελείο προσδοκά σημαντικά έσοδα αλλά και αλλαγή του τρόπου λειτουργίας μιας και οι ιδιωτικές εταιρείες θα επιδιώξουν την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών για την μεγέθυνση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο, όπως αυτό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, ιδρύονται νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για κάθε αερολιμένα ή ομάδα αερολιμένων ή και για το σύνολο των αερολιμένων της χώρας με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, το σύνολο των μετοχών της οποίας ανήκει στο ελληνικό δημόσιο. Προσδιορίζεται ο συγκεκριμένος σκοπός, όπως η διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση ενός ή περισσοτέρων αεροδρομίων, την πραγματοποίηση του οποίου αναλαμβάνει η εταιρεία.

H ιδιωτικοποίηση γίνεται με σύμβαση παραχώρησης, όπου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η συμβατική περίοδος, η δυνατότητα παράτασης και τροποποίησής της, τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας, καθώς και τα τέλη Αεροδρομίου, τα οποία θα επιβάλει η εταιρεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελεγκτές της Τρόικας, που επισκέφθηκαν πρόσφατα τη χώρα μας και είχαν συνεργασία με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πρωτοβουλία αυτή του υπουργείου.

Τέλος, στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται επίσης η επίλυση του προβλήματος της μετάταξης των υπαλλήλων της πρώην Ολυμπιακής, η απορρόφηση των οποίων, 15 μήνες μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, προχωρεί με πολύ αργούς ρυθμούς.


Πηγή:  http://www.tovima.gr/