Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Καταγγελία για φωτογραφικό διαγωνισμό στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Για το πρόγραμμα καταπολέμησης κουνουπιών

Εγινε από την Πανελλήνια Ενωση Εργοληπτών Γεοπώνων Εργων Πρασίνου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ



ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ, ΓΕΝΙΚΗ


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝ ΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ,

Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΚΟΙΝ/ΣΗ : όπως ο συνημμένος πίνακας


ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ

ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ “ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΚΟΥΝΟΥΠΙ Ν ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2011” ΠΟΥ ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙΤΑΙ

ΣΤΙΣ 19/05/2011


Κύριοι,

Μετά από καταγγελίες μελών της Ένωσης μας, υποχρεούμεθα, δυστυχώς, να

προβούμε στην παρούσα “Καταγγελία”, των όρων της διακήρυξης του έργου:

«ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΚΟΥΝΟΥΠΙ Ν ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΓΙΑ

ΤΟ ΕΤΟΣ 2011» το οποίο δημοπρατείται στις 19 Μαΐου 2011 από την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ, ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

& ΚΟΙΝ ΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ, Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, για τους εξής λόγους :

Στο άρθρο 9, σελ.15 (Στοιχεία και Δικαιολογητικά Συμμετοχής), για τη συμμετοχή στον εν

λόγω διαγωνισμό, απαιτείται μια σειρά από δικαιολογητικά που περισσότερο φωτογραφίζουν

συγκεκριμένο ανάδοχο παρά αυξάνουν την συμμετοχή και τον υγιή ανταγωνισμό.

Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι :

- Στην §6 απαιτείται «Άδεια καταπολέμησης τρωκτικών και εντόμων σε κατοικημένους

χώρους του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (επί ποινή αποκλεισμού)».

Θεωρούμε ότι ο όρος αυτός της διακήρυξης είναι αβάσιμος καθώς δεν προβλέπεται να

γίνουν ψεκασμοί σε κατοικημένους χώρους. Επιπλέον ο μόνος κλάδος που έχει στο γνωστικό

του αντικείμενο την καταπολέμηση των κουνουπιών είναι ο Γεωπονικός κλάδος και συνεπώς

θα αρκούσε η επίσημη πιστοποίηση ΜΕΕΠ του Υ.ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. συνοδευόμενη από την άδεια

ασκήσεως επαγγέλματος του ΓΕ ΤΕΕ.

- Στην §7 απαιτείται «Πιστοποίηση εκτέλεσης παρόμοιων έργων καταπολέμησης

κουνουπιών κατά την τελευταία πενταετία (επί ποινή αποκλεισμού)» ($ς παρόμοια έργα

νοούνται αεροψεκασμοί και επίγεοι ψεκασμοί σε τουλάχιστον ίση επιφάνεια του παρόντος

έργου, της επιφάνειας υπολογιζόμενης αθροιστικά για τα εκτελεσθέντα έργα).

Η απαίτηση αυτή της διακήρυξης αποτελεί φωτογραφικό όρο συγκεκριμένων εργολάβων οι

οποίοι έχουν αναλάβει έργα ανάλογου μεγέθους, αποκλείοντας υποψήφιους ανάδοχους οι

οποίοι διαθέτουν τα κατάλληλα τεχνικά και επιστημονικά προσόντα για την εκτέλεση του

συγκεκριμένου έργου. Θεωρούμε ότι η σωστή εκτέλεση του έργου δεν εξαρτάται από την

εμπειρία ως προς την έκταση αλλά από την γνώση της τοπογραφίας της περιοχής, του

κλίματος καθώς και της ανθρώπινης παρέμβασης σε περιαστικό και αγροτικό περιβάλλον.

- Στην §14 απαιτείται «Δικαιολογητικά πιστοποίησης χρηματοοικονομικής ικανότητας και

συγκεκριμένα ισολογισμοί ή αποσπάσματα ισολογισμών ή εκκαθαριστικά σημειώματα στην

περίπτωση φυσικών προσώπων των τριών (3) τελευταίων διαχειριστικών χρήσεων (επί

ποινή αποκλεισμού). Διευκρινίζεται ότι ο προσφέρων θα πρέπει να έχει συνολικό κύκλο

εργασιών των τριών (3) τελευταίων διαχειριστικών χρήσεων μεγαλύτερο του 150% του

προϋπολογισμού του υπό ανάθεση έργου (του συνόλου ή του τμήματος του έργου για το

οποίο υποβάλλει προσφορά), χωρίς τον Φ.Π.Α.» Σε περίπτωση που ο προσφέρων

δραστηριοποιείται για χρονικό διάστημα μικρότερο των τριών (3) τελευταίων διαχειριστικών

χρήσεων, τότε ο συνολικός κύκλος εργασιών για όσες διαχεριστικές χρήσεις

δραστηριοποιείται θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από το 100% του προϋπολογισμού του

υπό ανάθεση έργου (του συνόλου ή του τμήματος του έργου για το οποίο υποβάλλει

προσφορά), χωρίς τον ΦΠΑ (επί ποινή αποκλεισμού).

Τελικά πως συνδέεται ο τζίρος μιας επιχείρησης με την σωστή εκτέλεση του έργου;

Στο άρθρο 19, σελ. 24 (Αξιολόγηση Προσφορών) αναφέρεται ότι «Η ομάδα κριτηρίων που

αφορά στην αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς έχει συντελεστή βαρύτητας 80%.» ενώ

«Το κριτήριο που αφορά στην αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς έχει συντελεστή

βαρύτητας 20%».

Αναλογιζόμενοι την δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας θεωρούμε απαράδεκτο να

δίνεται τόσο μικρή βαρύτητα στην αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς.

Στο ίδιο άρθρο και συγκεκριμένα στα κριτήρια τεχνικής αξιολόγησης η ΟΜΑΔΑ Β:

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ έχει συντελεστή

βαρύτητας 60%. στόσο δεν υπάρχει κάποια εγκεκριμένη μελέτη επίσημου πανεπιστημιακού

φορέα ή εγκεκριμένη από το ΥΠΑΑΤ βάσει της οποίας θα στηριχτεί η βαθμολόγηση της

προτεινόμενης από τον προσφέροντα μεθοδολογίας προσέγγισης και υλοποίησης του έργου.

Όσον αφορά στην έγγραφη αιτιολόγηση σε περίπτωση που η υπηρεσία κρίνει τις

υποβαλλόμενες προσφορές υπερβολικά χαμηλές σύμφωνα με το άρθρο 19, σελ. 26

(Αξιολόγηση Οικονομικής Προσφοράς) θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η απαίτηση αυτή έχει

καταργηθεί από τα δημόσια έργα καθώς η κρίση είναι πάντα υποκειμενική.

Στο ΜΕΡΟΣ Β: ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ – ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ –

ΥΠΟΧΡΕ ΣΕΙΣ και συγκεκριμένα στο ΤΜΗΜΑ Α (ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ) του άρθρου

31 αναφέρεται ότι «ο ανάδοχος υποχρεούται να ολοκληρώσει και να παραδώσει στην

Διευθύνουσα Υπηρεσία με την ανάθεση του έργου θεματικούς χάρτες στο εθνικό σύστημα

αναφοράς «ΕΣΓΑ ‘ 87» και κατάλληλης κλίμακας (π.χ. 1:25.000) για το σύνολο της

περιοχής παρέμβασης (αγροτικό, περιαστικό, φυσικό και αστικό σύστημα) καθώς και την

συνεχή επικαιροποίησή τους κατά την διάρκεια του έργου» και επιπλέον «ο Ανάδοχος θα

καθορίσει και θα αποτυπώσει το σύνολο των δειγματοληπτικών σταθμών και θα

δημιουργήσει επιχειρησιακούς χάρτες».

Θεωρούμε ότι η χαρτογράφηση θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται στην μελέτη της υπηρεσίας

έτσι ώστε αφενός να υπάρχει σαφής εικόνα των περιοχών παρέμβασης από τον ανάδοχο και

αφετέρου να αποφευχθεί το υψηλό κόστος που απαιτείται για την εκπόνηση χαρτών.

Όσον αφορά την κοστολόγηση του έργου θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει αναλυτικός

προϋπολογισμός από τον οποίο να προκύπτει το πώς κοστολογήθηκε το έργο.

Επιπροσθέτως με δεδομένο ότι την περσινή χρονιά θρηνήσαμε ανθρώπινα θύματα, ο

χειρισμός του θέματος απαιτεί περισσότερη σοβαρότητα και επιστημονική τεκμηρίωση και

όχι αντιμετώπιση περιστασιακή και εφήμερη φωτογραφίζοντας πιθανόν συγκεκριμένη

εταιρεία. ς εκ τούτου θα επιθυμούσαμε να μας γνωστοποιήσετε ποιες εταιρείες είχαν

αναλάβει το έργο της καταπολέμησης κατά τα τελευταία έτη καθώς και ποια ήταν τα

αποτελέσματα των επεμβάσεων από τις εν λόγω εταιρείες.

Γ Ι Α Τ Ο Υ Σ Λ Ο Γ Ο Υ Σ Α Υ Τ Ο Υ Σ

με την επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός μας

Ζ Η Τ Ο Υ Μ Ε

Να απαλείψετε από την διακήρυξη του ως άνω έργου τους παραπάνω όρους και να το

επαναδημοπρατήσετε με όρους και προϋποθέσεις που πραγματικά θα βελτιώνουν το

αποτέλεσμα, με όρους δίκαιους για τους αναδόχους των έργων.

Είμαστε στην διάθεση σας, για οποιαδήποτε διευκρίνηση η πληροφορία η συνεργασία

απαιτηθεί.

Με τιμή

ο Πρόεδρος ο Γεν. Γραμματέας

ΜΙΧΑΛΗΣ Ν. ΣΤΟΓΙΑΝΝΟΣ ΓΙ ΡΓΟΣ Ι. ΚΑΦΡΙΤΣΑΣ



ΚΟΙΝ :
1. τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κ. Σκανδαλίδη

2. τον Προϊστάμενο Τμήματος Γεωργικών Φαρμάκων της Δ/νσης Προστασίας

Φυτικής Παραγωγής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.

Κ. Καραμήτρο

3. τον Υπουργό Εσωτερικών Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ.

Ι. Ραγκούση

4. την Συνήγορο του Πολίτη κα Κ. Σπανού

5. τον Πρόεδρο του ΓΕ Τ.Ε.Ε

6. τον Διευθυντή Εργαστηρίου Γεωργικής Ζωολογίας και Εντομολογίας του

Γ.ΠΑ. κ. Ν. Εμμανουήλ

7. τον Πρόεδρο του Σ.Ε.Α.Μ.Ε. κ. Β. Σωτηρούδα

8. τους κ.κ. ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

9. τα Μ.Μ.Ε
 
.