Αυτός είναι ο στόχος των Χρυσοχοΐδη και Ξυνίδη για το υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά αυτός αποδεικνύεται δυσκολότερη υπόθεση
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ
Μετά το «κούρεµα» του χρέους η κυβέρνηση επιχειρεί τώρα haircut και στις τιµές, κάτι όµως που αποδεικνύεται δυσκολότερη υπόθεση. Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας είναι τα επίπεδα των τιµών να έλθουν σε ευθεία αναλογία µε τη µείωση των εισοδηµάτων, που σε πολλές περιπτώσεις είναι δραµατική.
Τις τελευταίες εβδοµάδες οι συζητήσεις µεταξύ του (αναζητούντος επενδυτές) υπουργού κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδη, του αναπληρωτή του και µακεδονάρχη κ. Σ. Ξυνίδη και του γενικού γραµµατέα Εµπορίου κ. Στ. Κοµνηνού , που κινεί ό,τι από τον παλαιό και κραταιό µηχανισµό έχει αποµείνει, έδιναν και έπαιρναν. Τα ηλεκτρονικά σηµειώµατα είχαν πάρει φωτιά.
* * Ετσι, λοιπόν, το βράδυ της περασµένης Τρίτης πέρασαν την πύλη του επιβλητικού κτιρίου της πλατείας στελέχη και επιχειρηµατίες από περίπου 10 αλυσίδες σουπερµάρκετ – παρούσες ήταν όλες οι µεγάλες επιχειρήσεις του λιανεµπορίου των τροφίµων, της Lidl περιλαµβανοµένης – και κατευθύνθηκαν στον δεύτερο όροφο.
Οικοδεσπότες ήταν οι κκ. Ξυνίδης και Κοµνηνός. Τα θέµατα της σύσκεψης ήταν δύο: πρώτον, να µειωθούν οι ηµέρες αποπληρωµής των προµηθευτών, γιατί, όπως είπε ο κ. Κοµνηνός, «αυτό πρέπει να γίνει αν θέλουµε να µείνουν ελληνικές επιχειρήσεις στην αγορά» και, δεύτερον, να µειωθούν όσο γίνεται οι τιµές των προϊόντων.
Στο πρώτο θέµα οι εκπρόσωποι ορισµένων επιχειρήσεων (Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μετρό) απάντησαν ότι ήδη βοηθούν όπως µπορούν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες είναι µικρού και µεσαίου µεγέθους, ενώ κάποιοι άλλοι είπαν πως, όπως οι προµηθευτές τους αντιµετωπίζουν προβλήµατα ρευστότητας, έτσι και αυτοί έχουν παρόµοια προβλήµατα. Σε κάθε περίπτωση, όµως, όλοι συναίνεσαν πως θα κάνουν ό,τι µπορούν.
Για το δεύτερο θέµα της µείωσης των τιµών οι πολιτικοί προϊστάµενοι του υπουργείου εισέπραξαν επίσης καταφατική απάντηση, µε τη δέσµευση ότι η κάθε επιχείρηση θα κάνει ό,τι µπορεί µε οποιονδήποτε τρόπο. Γενικώς η συνάντηση κύλησε οµαλά, έστω και αν υπήρξαν εντάσεις κάποιες στιγµές του τύπου «Αγανακτισµένοι της εποχής».
Η πρωτοβουλία του υπουργείου όµως δεν τελείωσε το βράδυ της περασµένης Τρίτης. Τώρα σειρά έχουν οι προµηθευτικές επιχειρήσεις, µε προεξάρχουσες τις πολυεθνικές, που έχουν και την ισχυρότερη παρουσία στα ράφια και στα ψυγεία των σουπερµάρκετ. Και πρωτίστως το επίπεδο των τιµών διαµορφώνεται – κατ’ αρχάς φυσικά – απ’ αυτές.
Η συζήτηση λοιπόν συνεχίζεται και σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον...
Πηγή: http://www.tovima.gr/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ
Μετά το «κούρεµα» του χρέους η κυβέρνηση επιχειρεί τώρα haircut και στις τιµές, κάτι όµως που αποδεικνύεται δυσκολότερη υπόθεση. Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας είναι τα επίπεδα των τιµών να έλθουν σε ευθεία αναλογία µε τη µείωση των εισοδηµάτων, που σε πολλές περιπτώσεις είναι δραµατική.
Τις τελευταίες εβδοµάδες οι συζητήσεις µεταξύ του (αναζητούντος επενδυτές) υπουργού κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδη, του αναπληρωτή του και µακεδονάρχη κ. Σ. Ξυνίδη και του γενικού γραµµατέα Εµπορίου κ. Στ. Κοµνηνού , που κινεί ό,τι από τον παλαιό και κραταιό µηχανισµό έχει αποµείνει, έδιναν και έπαιρναν. Τα ηλεκτρονικά σηµειώµατα είχαν πάρει φωτιά.
* * Ετσι, λοιπόν, το βράδυ της περασµένης Τρίτης πέρασαν την πύλη του επιβλητικού κτιρίου της πλατείας στελέχη και επιχειρηµατίες από περίπου 10 αλυσίδες σουπερµάρκετ – παρούσες ήταν όλες οι µεγάλες επιχειρήσεις του λιανεµπορίου των τροφίµων, της Lidl περιλαµβανοµένης – και κατευθύνθηκαν στον δεύτερο όροφο.
Οικοδεσπότες ήταν οι κκ. Ξυνίδης και Κοµνηνός. Τα θέµατα της σύσκεψης ήταν δύο: πρώτον, να µειωθούν οι ηµέρες αποπληρωµής των προµηθευτών, γιατί, όπως είπε ο κ. Κοµνηνός, «αυτό πρέπει να γίνει αν θέλουµε να µείνουν ελληνικές επιχειρήσεις στην αγορά» και, δεύτερον, να µειωθούν όσο γίνεται οι τιµές των προϊόντων.
Στο πρώτο θέµα οι εκπρόσωποι ορισµένων επιχειρήσεων (Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μετρό) απάντησαν ότι ήδη βοηθούν όπως µπορούν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες είναι µικρού και µεσαίου µεγέθους, ενώ κάποιοι άλλοι είπαν πως, όπως οι προµηθευτές τους αντιµετωπίζουν προβλήµατα ρευστότητας, έτσι και αυτοί έχουν παρόµοια προβλήµατα. Σε κάθε περίπτωση, όµως, όλοι συναίνεσαν πως θα κάνουν ό,τι µπορούν.
Για το δεύτερο θέµα της µείωσης των τιµών οι πολιτικοί προϊστάµενοι του υπουργείου εισέπραξαν επίσης καταφατική απάντηση, µε τη δέσµευση ότι η κάθε επιχείρηση θα κάνει ό,τι µπορεί µε οποιονδήποτε τρόπο. Γενικώς η συνάντηση κύλησε οµαλά, έστω και αν υπήρξαν εντάσεις κάποιες στιγµές του τύπου «Αγανακτισµένοι της εποχής».
Η πρωτοβουλία του υπουργείου όµως δεν τελείωσε το βράδυ της περασµένης Τρίτης. Τώρα σειρά έχουν οι προµηθευτικές επιχειρήσεις, µε προεξάρχουσες τις πολυεθνικές, που έχουν και την ισχυρότερη παρουσία στα ράφια και στα ψυγεία των σουπερµάρκετ. Και πρωτίστως το επίπεδο των τιµών διαµορφώνεται – κατ’ αρχάς φυσικά – απ’ αυτές.
Η συζήτηση λοιπόν συνεχίζεται και σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον...
Πηγή: http://www.tovima.gr/