Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2011

Brainstorming για τις δυνατότητες σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών

Οι προοπτικές και οι δυνατότητες συνεργασίας των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας και της σιδηροδρομικής σύνδεσής τους θα συζητηθούν στο συνέδριο που διοργανώνει ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρού-πολης στις 12 & 13 Δεκεμβρίου

     ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΑΡΑΣΤΟΥΝ;


Τις προοπτικές και τις δυνατότητες συνεργασίας και παράλληλης ανάπτυξης των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας και της σιδηροδρομικής σύνδεσής τους θα συζητήσουν αναλυτικά οι συμμετέχοντες στο συνέδριο Συνδυασμένων Μεταφορών που διοργανώνει ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης στις 12 και 13 Δεκεμβρίου. Στο συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στην πρωτεύουσα του Έβρου, θα παραστούν και θα μιλήσουν, πέρα από τον αρμόδιο υφυπουργό Άδωνι Γεωργιάδη, και προσωπικότητες που γνωρίζουν καλά το θέμα των συνδυασμένων μεταφορών. Το συνέδριο θα γίνει στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Watermode, στο οποίο συμμετέχουν λιμάνια της Αδριατικής, των παραδουνάβιων περιοχών και της Μαύρης Θάλασσας και από την Ελλάδα συμμετέχει μόνο ο ΟΛΑ.

Οι μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο του «WaterMode», δείχνουν λοιπόν τις προοπτικές προσέλκυσης σημαντικών φορτίων από τον ΟΛΑ, εάν κατασκευαστεί η οδός που θα συνδέει απευθείας το λιμάνι με την Εγνατία Οδό και βελτιωθεί η υφιστάμενη σύνδεση με το σιδηρόδρομο. Τον Ιανουάριο μάλιστα θα κατατεθεί πρόταση στην Ε.Ε. για χρηματοδότηση της α’ φάσης της μελέτης του έργου παρεμβάσεων στη σιδηροδρομική γραμμή Ελλάδας-Βουλγαρίας, προκειμένου να συνδεθούν τα λιμάνια με το σιδηρόδρομο, Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 3,5 εκ. ευρώ, θα περιλαμβάνει σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, με διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα φτάνει μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

«Στόχος είναι να μπορέσει το λιμάνι μας να συνδεθεί σιδηροδρομικά με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και από εκεί, με διακλάδωση, και με την Κωνσταντινούπολη, ώστε να αποσυμφορηθείκ αι το περιβαλλοντικό ζήτημα που δημιουργείται στα Στενά», λέει στη «ΓΝΩΜΗ» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ Χρήστος Σκεύας. «Βασικός στόχος της όλης προσπάθειας είναι, εφόσον έχουμε πια ξεφύγει από τα δεδομένα των χερσαίων μεταφορών, να ρίξουμε το βάρος μας στο μέλλον των μεταφορών που είναι ο σιδηρόδρομος. Έτσι, τα προϊόντα θα φτάνουν στον καταναλωτή γρήγορα και με μικρότερο κόστος, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα για την περίοδο που διανύουμε».

Η πρόταση που θα κατατεθεί στις Βρυξέλλες προέκυψε μετά από τη συνεργασία του ΟΛΑ, του ελληνικού ΟΣΕ, του βουλγαρικού αντίστοιχου οργανισμού, του λιμανιού του Μπουργκάς και του ελληνικού υπουργείου οικονομικών. «Έχουμε μία πολύ καλή ωριμότητα και μας βοήθησε πολύ ο κ. Ζηλιασκόπουλος από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη βοήθεια του οποίου συνεχίζουμε να έχουμε κι αυτό είναι πολύ σημαντικό», σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ.



Το συνέδριο

Στα πλαίσια του συνεδρίου αναμένεται να παρουσιαστούν εισηγήσεις από ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά τις δυνατότητες των λιμανιών, κυρίως για εμπορευματικούς σκοπούς. Ακόμη, θα συζητηθούν διεξοδικά τα οφέλη που θα προκύψουν από μία τέτοια σιδηροδρομική σύνδεση με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, τόσο για τα λιμάνια και τον επιχειρηματικό κόσμο των περιοχών, όσο και για τους ίδιους τους καταναλωτές. Ειδική αναφορά θα γίνει και στην εταιρεία «Εξάντας» που ιδρύθηκε πριν λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη, η οποία ενδέχεται να έχει τελικά το ένα από τα δύο παραρτήματά της στην Αλεξανδρούπολη.

Μεταξύ των ομιλητών του συνεδρίου που ξεκινά στις 9 το πρωί της Δευτέρας στο ξενοδοχείο Grand Hotel Egnatia, θα είναι ο υφυπουργός Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Άρης Γιαννακίδης, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης, ο προέδρος του ΟΛΑ Παναγιώτης Τσέκης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Κωστής Σιφναίος από τον Όμιλο Κοπελούζου, ο Αρίστος Χαλάτσης από το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας, ο Γιώργος Καστελάνος από το Σύνδεσμο των ελληνικών λιμανιών, η Κατερίνα Καραγιάννη πρόεδρος του Οικονομικού Φόρουμ Θράκης κ. ά.


Πηγή:  http://www.gnomionline.gr/