Κυριακή 29 Αυγούστου 2010

Το Υπουργείο Παιδείας για τη Μειονοτική Εκπαίδευση

-) Καθησυχάζει για τα κενά στα μειονοτικά σχολεία
-) Εμμένει στο "όχι" εισαγωγής υποψηφίων στην ΕΠΑΘ
-) Απαντά σε επιστολή των αποφοίτων Ροδόπης - Ξάνθης - Έβρου  
                                 ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ



Στην απόφασή του να μην γίνει εισαγωγή υποψηφίων στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης, εμμένει το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του, ενώ παράλληλα καθησυχάζει για τα κενά στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Ουσιαστικά απαντά στην επιστολή και τις ανησυχίες των συλλόγων αποφοίτων ΕΠΑΘ Ν. Ροδόπης – Ν. Ξάνθης και Ν. Έβρου.

«Το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με ικανοποίηση βλέπει το ότι η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης εκφράζει την εκτίμησή της για τις πολύχρονες προσπάθειες της πολιτείας, μέσω της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.), αναφορικά με την εκπαίδευση των μουσουλμάνων δασκάλων στο τουρκόφωνο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων της Θράκης. Ωστόσο, σύμφωνα και με τη σαφή δέσμευση της κυβέρνησης για ισότιμη και ουσιαστική παρουσία της μειονότητας στο κοινωνικό γίγνεσθαι, το υπουργείο Παιδείας εξήγγειλε ήδη από το Φεβρουάριο του 2010 την έναρξη δημόσιου διαλόγου για τη βελτίωση της εκπαίδευσης των δασκάλων του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων με κύριο στόχο την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη
Επιδίωξη του υπουργείου είναι η λύση που θα προκριθεί αφενός να ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα και να παρέχει στους μειονοτικούς εκπαιδευτικούς επίπεδο κατάρτισης αντίστοιχο με αυτό των λοιπόν στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και αφετέρου να αντιμετωπιστεί το κενό ακαδημαϊκής διαβάθμισης του πτυχίου της Ε.Π.Α.Θ. που δημιουργεί προσκόμματα στην ελευθερία επιλογών των αποφοίτων της ως προς τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Παράλληλα, το υπουργείο στοχεύει στην υιοθέτηση διαδικασιών εξομοίωσης των αποφοίτων της Ε.Π.Α.Θ. με πτυχιούχους ΑΕΙ. Το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι η μεγαλύτερη κοινή παραδοχή που προέκυψε από το μέχρι σήμερα διάλογο, ο οποίος επ’ ουδενί δεν τερματίστηκε αλλά βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι ότι η λειτουργία της Ε.Π.Α.Θ. δεν μπορεί να συνεχιστεί υπό τη σημερινή της μορφή, καθώς δεν εξασφαλίζει την ισότιμη εκπαίδευση των δασκάλων όλης της χώρας και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο αίτημα για αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης.

Το υπουργείο Παιδείας λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω εξελίξεις και παραδοχές και εν όψει των συνολικών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποφάσισε ως το αρμόδιο όργανο να μην διεξαχθούν εξετάσεις για την εισαγωγή σπουδαστών στην Ε.Π.Α.Θ. το ακαδημαϊκό έτος 2010-11, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται ο διάλογος με όλους τους εμπλεκομένους για το βέλτιστο διάδοχο σχήμα. Αναφορικά με τις ανησυχίες που έχουν εκφραστεί για το κενό δασκάλων που μπορεί να προκύψει στο μέλλον στα μειονοτικά σχολεία από τη μη εισαγωγή νέων σπουδαστών φέτος στην Ε.Π.Α.Θ., το υπουργείο Παιδείας θα ήθελε να καθησυχάσει τους ενδιαφερομένους υπενθυμίζοντας ότι με την πλήρωση του ακαδημαϊκού έτους 2011-12 θα έχουν αποφοιτήσει 38 ακόμα φοιτητές από την Ε.Π.Α.Θ., καθώς επίσης ότι σήμερα ο κατάλογος των αδιόριστων στα μειονοτικά σχολεία αποφοίτων της Ε.Π.Α.Θ. αριθμεί 224 αποφοίτους».