Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Ο Ζντένο Στρμπα για όλους και για όλα

Ο "μουντιαλικός" αρχηγός της Σλοβακίας και εκ των αρχηγών της Skoda Ξάνθη ανοίγει την καρδιά του για όλους και για όλα στο επίσημο site της ομάδας. Μιλά ακόμα και για τα τατουάζ του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ...



Ζντένο Στρμπα. Ένα «ζόρικο» όνομα στον συλλαβισμό του, σε αντίθεση με τον χαρακτήρα του ποδοσφαιριστή. Απλός, ευδιάθετος άνθρωπος, με προσωπικότητα και πραγματικός οικογενειάρχης. Η SKODA ΞΑΝΘΗ έχει στο ρόστερ της τον «μουντιαλικό» αρχηγό της Εθνικής Σλοβακίας και από φέτος είναι ένας από τους αρχηγούς της ομάδας. Ο έμπειρος ποδοσφαιριστής φιλοξενείται στο www.skodaxanthifc.gr και μιλά για τη παρουσία του στον Ξανθιώτικο σύλλογο και όχι μόνο...



Μόλις τρεις ομάδες άλλαξες στην μέχρι τώρα καριέρα σου με τη SKODA ΞΑΝΘΗ να είναι ο πιο πρόσφατος σταθμός. Στις δύο προηγούμενες (Ματαντόρ Πουχόν και Ζίλινα) ήσουν ηγέτης. Όπως και στην Εθνική Σλοβακίας. Κάτι αντίστοιχο βλέπουμε να συμβαίνει κι εδώ αφού από φέτος είσαι αρχηγός. Πως το εξηγείς αυτό;

Δεν ήμουν αρχηγός από τις πρώτες σαιζόν αλλά μετά από κάποιο διάστημα. Στην Εθνική Σλοβακίας υπάρχει ο Μάρεκ Χάμσικ που παρότι νέος είναι από πιο παλιούς και αγωνίζεται στη Νάπολι, όμως προτίμησαν να κάνουν εμένα αρχηγό λόγω εμπειρίας.

Νομίζω ότι με προτιμούν γιατί σε όλες τις ομάδες που ήμουν οι συμπαίκτες μου - και λόγω σεβασμού προς το πρόσωπό - μου έβλεπαν το «αρχηγικό στοιχείο» από το γεγονός ότι πάντα ήθελα να κερδίζω. Κάτι που ήταν έμπνευση και για τους συμπαίκτες μου. Σίγουρα είναι τιμή για μένα που μία ομάδα όπως η SKODA ΞΑΝΘΗ με έχρισε ως ένα από τους αρχηγούς της και είναι κάτι που εκτιμώ και προσπαθώ να το ανταποδώσω.


Νιώθεις δικαιωμένος από την απόφασή σου να παίξεις ποδόσφαιρο στην Ελλάδα;

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας μου στη Ζίλινα είχα κι άλλες προτάσεις. Μπορούσα να φύγω νωρίτερα στο εξωτερικό αλλά η ομάδα δεν ήθελε να με αφήσει να φύγω. Τότε ήρθα σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη της Ζίλινα και είχα προτάσεις από Ελλάδα και Τουρκία. Δεν έχω μετανιώσει που επέλεξα την Ελλάδα.


Στο τελευταίο παιχνίδι με τον Πανιώνιο τι πιστεύεις ότι έφταιξε και η αναμέτρηση σφραγίστηκε με το 1-1;

Είναι δύσκολο να πω το γιατί μείναμε στο 1-1. Αυτό που ξέρω είναι ότι ήμασταν πολύ καλά προετοιμασμένοι από πλευράς τακτικής, αλλά δεν ξεκινήσαμε καλά το παιχνίδι. Μας αποσυντόνισε το γρήγορο γκολ και μας χάλασε το πλάνο. Στη συνέχεια νομίζω πως δεν ήμασταν στην τελική προσπάθεια πολύ πιεστικοί και δεν είχαμε καθαρό μυαλό.


Η «απόδοση» των Ξανθιωτών φιλάθλων σου άρεσε; Είναι αρκετά εκδηλωτικοί;

Είναι πολύ καλοί φίλαθλοι. Είναι πολύ ωραίο συναίσθημα να σε εμψυχώνει ο κόσμος. Βοηθάει τα μέγιστα και είναι υπέροχο κυρίως όταν είναι δίπλα στις δύσκολες στιγμές! Μας δίνει ενέργεια, να τον ακούμε και τον βλέπουμε τόσο κοντά μας. Δεν αναφέρομαι μόνο στην περσινή χρονιά. Ήταν πολύ εκδηλωτικοί και στο παιχνίδι με τον Πανιώνιο, κάτι που μας ενθουσίασε, αλλά δυστυχώς δεν μπορέσαμε να τους επιβραβεύσουμε με τη νίκη. Είμαι σίγουρος όμως ότι αυτό θα συμβεί πολλές φορές στο μέλλον.


Ακολουθεί η εκτός έδρας αναμέτρηση με τον Εργοτέλη. Μία ομάδα την οποία αντιμετώπισε η SKODA ΞΑΝΘΗ και στα φιλικά προετοιμασίας στην Ολλανδία...


Στην Ολλανδία ήταν ένας φιλικός αγώνας και εντασσόταν στη φάση της προετοιμασίας. Το πρωτάθλημα και οι απαιτήσεις του, είναι πολύ διαφορετικές. Θα ετοιμαστούμε πολύ καλά για το παιχνίδι αυτό από τακτικής πλευράς και θα χρειαστούμε να καλύψουμε τους δύο χαμένους βαθμούς από την έδρα μας. Θα πάμε για το καλύτερο, για τη νίκη. Χρειάζεται να φέρουμε βαθμούς κι απ’ έξω.


Μετά τον Εργοτέλη στην Κρήτη ακολουθεί ο ΠΑΟΚ στα Πηγάδια, η ΑΕΚ στην Αθήνα, ο Ολυμπιακός εντός και οι δύο σερί εκτός έδρας αναμετρήσεις με Ατρόμητο και Λάρισα… Τι μπορεί να επιδιώξει η SKODA ΞΑΝΘΗ από τα παραπάνω παιχνίδια;

Μας πείραξε που χάσαμε δύο βαθμούς στην έδρα μας γιατί έχουμε δύσκολο πρόγραμμα στη συνέχεια. Αλλά από την άλλη η ισοπαλία με τον Πανιώνιο μπορεί μας ενεργοποιήσει γιατί μας πείσμωσε να τα πάμε πολύ καλύτερα με τους επόμενους αντιπάλους μας. Κάθε κερδισμένος βαθμός – και ιδιαίτερα με τις δύσκολες ομάδες - θα μας δώσει έξτρα ώθηση. Πρέπει όμως να κοιτάζουμε κάθε παιχνίδι ξεχωριστά. Πρώτα υπάρχει ο Εργοτέλης και μετά οι υπόλοιποι.


Πέρσι η παραμονή κρίθηκε την τελευταία αγωνιστική. Φέτος οι στόχοι είναι διαφορετικοί, πιο ψηλοί. Πως βλέπεις εσύ την ομάδα;


Η ομάδα σίγουρα ενισχύθηκε, είναι πιο δυνατή από πέρσι. Δεν θέλω να πω που ακριβώς θα φτάσουμε αλλά σίγουρα θα πάμε ψηλά. Στοχεύουμε παιχνίδι με παιχνίδι για το καλύτερο και στο τέλος θα κάνουμε ταμείο. Έτσι έχω μάθει και από την Εθνική Σλοβακίας. Δεν μπορείς να πεις ή να προβλέψεις το τι θα γίνει στη συνέχεια.


Γενικά είσαι από τους αγαπημένους παίκτες της εξέδρας κι αυτό το έχεις κερδίσει με το σπαθί σου. Υπάρχουν όμως κάποιες στιγμές στα παιχνίδια όπου φαίνεται να κρατάς την μπάλα λίγο περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται...


Το έχω αντιληφθεί αυτό και είναι κάτι που δεν συμβαίνει μόνο σε μένα. Όταν βλέπεις το παιχνίδι από την εξέδρα όλα είναι πολύ διαφορετικά. Σίγουρα μπορεί ο καθένας μας να βελτιώσει πολλά πράγματα. Όλοι προσπαθούμε για το καλύτερο, όπως άλλωστε κι εγώ. Το σύγχρονο ποδόσφαιρο επιτάσσει την ταχύτητα και δεν ενδείκνυται να κρατά κάποιος παίκτης πολύ μπάλα. Καμιά φορά όμως στην εξέλιξη του αγώνα όταν δεν έχεις επιλογές για την πάσα, μοιάζει ότι δεν την δίνεις...


Σε έχουμε δει να παίζεις σε όλες τις θέσεις του άξονα. Κεντρικός αμυντικός, κεντρικός αμυντικός μέσος, κεντρικός μέσος, ακόμη και σέντερ φορ για κάποια λεπτά...

Όπου νομίζει ο προπονητής ότι μπορώ να προσφέρω, είμαι υποχρεωμένος να παίζω.


Υπάρχει κάτι που να σου έχει κάνει ιδιαίτερη εντύπωση στην Ξάνθη;

Γενικά όλα μου έκαναν εντύπωση γιατί είναι διαφορετικά από τη χώρα μου. Δεν έχω κανένα πρόβλημα, αντίθετα βλέπω την φιλοξενία της πόλης αλλά και της ομάδας. Το ίδιο ισχύει για τους φιλάθλους που ήταν κοντά μας στα δύσκολα. Αν γινόταν στη Σλοβακία το περσινό πάθημα είμαι σίγουρος ότι ο κόσμος δεν θα αντιδρούσε ανάλογα, αλλά πολύ διαφορετικά. Η ελληνική κουλτούρα μου αρέσει.


Ηγέτης και στην Εθνική Σλοβακίας. Αλήθεια τι εμπειρίες μπορεί να αποκομίσει κάποιος από μία τεράστια διοργάνωση όπως είναι το Μουντιάλ; Θα ήθελα να σχολιάσεις το ιδανικό ξεκίνημα της χώρας σου με το 2Χ2 στην Προκριματική Φάση για το Euro 2012.

Το Μουντιάλ είναι για κάθε ποδοσφαιριστή ένα όνειρο, μια γιορτή που θέλει να τη νιώσει ο καθένας. Προσωπικά νομίζω πως, κι έτυχε, και πέτυχα να συμμετάσχω σε μία τέτοια διοργάνωση. Όταν βλέπεις καινούργια γήπεδα γεμάτα με κόσμο και ανταγωνίζεται με τους καλύτερους, είναι μία φοβερή εμπειρία. Η επιτυχία της Σλοβακίας γράφτηκε στην ιστορία του Σλοβάκικου ποδοσφαίρου, όλοι θα μας θυμούνται για το γεγονός ότι φτάσαμε ψηλά. Όμως αυτό είναι «δίκοπο μαχαίρι», αφού τώρα ο κόσμος περιμένει αντίστοιχες επιτυχίες.

Για τα παιχνίδια στα προκριματικά με Σκόπια και Ρωσία νομίζω ότι είναι επιτυχία ότι παίξαμε σαν ομάδα, σαν σύνολο. Μας βοήθησε πολύ ο προπονητής και ο βοηθός που είχαν δουλέψει στην Ρωσία και ήξεραν τους παίκτες. Αυτό μαζί με τον τρόπο που τους αντιμετωπίσαμε μας έδωσε τη νίκη, που για πολλούς ήταν έκπληξη.


Πότε σκέφτεσαι να σταματήσεις το ποδόσφαιρο;

Είμαι της άποψης πως από τη στιγμή που υπάρχει ενδιαφέρον για κάποιον παίκτη κι αυτός είναι υγιής, δεν πρέπει να σταματά την καριέρα του. Ο καθένας νομίζω πως αισθάνεται το ποδοσφαιρικό του τέλος, όταν δεν μπορεί να προσφέρει ή έχει μεγάλο τραυματισμό. Όσο έχω υγεία και υπάρχει ενδιαφέρον δεν σκοπεύω να σταματήσω.


Έχεις αρκετά τατουάζ στο σώμα σου. Θα ήθελες να μας πεις τι σημαίνουν;

Ναι, τα πρώτα που έκανα είναι τα ονόματα των παιδιών μου και της γυναίκας μου. Στη συνέχεια έκανα το σταυρό στο χέρι, ενώ ακολούθησαν οι ημερομηνίες γεννήσεων των παιδιών και το «Αγαπώ την οικογένειά μου».

Η ζωή μου όλη είναι η οικογένεια. Ότι άλλο και να κάνεις τατουάζ θα είναι ίσως παροδικό, ενώ η οικογένεια είναι για πάντα.