Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Συνάντηση Ξυνίδη με τους εμπόρους αυτοκινήτων της Ξάνθης


ΤΙ  ΤΟΥ ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗ, ΠΑΥΣΗ ΔΑΝΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΠΕΡΑΙΩΣΕΙΣ ΚΛΠ;

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ;


Η απόσυρση ως ανενεργό μέτρο, η παύση χρηματοδοτήσεων από τον τραπεζικό κλάδο καθώς και τα δυσανάλογα ποσά της περαίωσης στις καθετοποιημένες επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων, ήταν το αντικείμενο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Αναπληρωτή Υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Βουλευτή Ξάνθης Σωκράτη Ξυνίδη και του νεοσύστατου Σωματείου Εμπόρων Αυτοκινήτων Καθετοποιημένων Μονάδων Ξάνθης.

Στη συνάντηση που έγινε με πρωτοβουλία του Ξανθιώτη Υπουργού, αναπτύχθηκαν διεξοδικά τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο, η απουσία μέριμνας από πλευράς κεντρικής εξουσίας για την στήριξη του εμπορικού κόσμου που «αργοσβήνει», καθώς και επιμέρους φορολογικά και χρηματοδοτικά ζητήματα, που έχουν φέρει σε «τέλμα» τις καθετοποιημένες μονάδες, με αποτέλεσμα να δίνουν «αγώνα επιβίωσης».

Πιο συγκεκριμένα, καταρχήν συζητήθηκε το μέτρο της απόσυρσης. Εκφράστηκε δυσαρέσκεια από εμπόρους του κλάδου, γιατί το μέτρο θα πρέπει, αφού αναγγέλλεται σήμερα, να ισχύει από την επόμενη ώρα. Το μέτρο ανακοινώθηκε από τέλος Νοεμβρίου, και μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί, με συνέπεια να υπάρχει μία αναμονή των καταναλωτών και να δημιουργεί πρόβλημα στη συγκεκριμένη αγορά. Ο Υπουργός παρόλο βέβαια που το θέμα είναι εκτός του αντικειμένου του, δεσμεύθηκε ότι θα μεριμνήσει άμεσα και θα μας απαντήσει για το πότε ακριβώς θα ξεκινήσει η εφαρμογή του μέτρου.

Ένα άλλο μεγάλο θέμα που συζητήθηκε εκτενέστερα ήταν το θέμα των Τραπεζών, που δεν χρηματοδοτούν τις πωλήσεις των αυτοκινήτων και ακόμη τις επιχειρήσεις αυτών. Εκεί ο Υπουργός μας διαβεβαίωσε ότι τα περισσότερα προβλήματα θα ξεπεραστούν και θα υπάρξει ρευστότητα και στην αγορά και στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, με το ΕΤΕΑΝ, που ξεκινάει το Μάρτιο.

Για την επιδότηση του κόστους εργασίας 12% από το ΟΑΕΔ των συνεργείων αυτών των μονάδων, μας το ξεκαθάρισε ότι πλέον θα το παίρνει μόνο η μεταποίηση και αυτό είναι τελεσίδικο.

Για την περαίωση στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις έγινε θέμα συζήτησης, διότι παρουσιάζουν μεγάλο κύκλο εργασιών (λόγω του κόστους του προϊόντος), με αποτέλεσμα τα ποσά που προκύπτουν στον υπολογισμό της περαίωσης να είναι πραγματικά μεγάλα και δυσανάλογα συγκριτικά με τα κέρδη της επιχείρησης.

Τέλος κατατέθηκε υπόμνημα με τα προβλήματα των επιχειρήσεων του κλάδου.

ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΜΠΟΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΘΕΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

Ξάνθη 13-2-2011

Προς

Αναπληρωτή Υπουργό

Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

Κύριο Σωκράτη Ξυνίδη

Κύριε Υπουργέ,

'Περισσότερο από δύο χρόνια η αγορά αυτοκινήτου, βιώνει περίοδο παρατεταμένης ύφεσης με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα.

Ο χώρος της εμπορίας αυτοκινήτων προσέφερε τα μέγιστα στην ανάπτυξη, στα δημόσια έσοδα και στην απασχόληση.

Δυστυχώς, η Κυβέρνηση με τις επιπόλαιες αποφάσεις της «κατάφερε» να καταστρέψει έναν από τους πιο υγιείς κλάδους της οικονομίας της πατρίδας μας.

Οι έμποροι αυτοκινήτων από όποια δραστηριότητα του χώρου, πέτυχαν ιδιαίτερους ρυθμούς ανάπτυξης, με σημαντικές επενδύσεις που ως αποτέλεσμα είχαν τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας, την πλούσια συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων προϊόντων και υπηρεσιών προς τους καταναλωτές.

Αυτή η πορεία στηρίχθηκε στην επιχειρηματική πρωτοβουλία του κάθε ενός από εμάς και σε τίποτα δεν επιβάρυνε το κράτος.

Αντιθέτως έδωσε εργασία σε πολλούς – πληρώνοντας εκατομμύρια σε εισφορές – και την ευκαιρία γύρω από τη δική μας δραστηριότητα, να αναπτυχθούν (δορυφορικά) δεκάδες, πολύ μικρές, μικρές επιχειρήσεις (προμηθευτές), που και αυτές συμπαρασύρονται στην καταστροφή μαζί με τα χιλιάδες καταστήματα και τις δεκάδες χιλιάδες ανέργων, που καταγράφονται, ως αποτέλεσμα των αποφάσεων, ειδικότερα του τελευταίου χρόνου.


Κύριε Υπουργέ,

Πέραν των χρόνιων προβλημάτων του χώρου της εμπορίας αυτοκινήτων, αυτή τη στιγμή τέσσερα είναι τα κυρίαρχα θέματα, τα οποία μας οδηγούν σε συρρίκνωση και αφανισμό.

1. ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Οι 8 στις 10 επιχειρήσεις, το 2ο εξάμηνο του 2010, δεν απευθύνθηκαν σε τράπεζα για χρηματοδότηση αλλά και από το 20,1% των επιχειρήσεων που απευθύνθηκε μόνο για το 31,8% έγινε δεκτό το αίτημά τους. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η έλλειψη ρευστότητας και το αρνητικό οικονομικό κλίμα, οφείλονται κατά κύριο λόγο στο ότι το τραπεζικό σύστημα και ο χρηματοπιστωτικός τομέας γενικότερα έχει αποκοπεί πλήρως από την πραγματική οικονομία. Η κατάσταση αυτή αποτυπώνεται και στις στάσεις των επιχειρήσεων του δείγματος αφού περίπου 9 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν ότι οι τράπεζες δεν στηρίζουν τις προσπάθειες ενίσχυσης των μικρών επιχειρήσεων, όπως το ΤΕΜΠΜΕ και το ΕΤΕΑΝ, αλλά επιβάλλουν τις δικές τους απόψεις και όρους.

Η δυσαρέσκεια αυτή, αποτυπώνεται επίσης στο ότι περίπου 9 στις 10 επιχειρήσεις (85,9%) προτιμούν να στηριχτούν οι μικρές επιχειρήσεις έστω και αν αυτό οδηγήσει και σε κλείσιμο μιας τράπεζας. Τέλος, 6 στις 10 επιχειρήσεις του δείγματος θεωρούν αναγκαία τη δημιουργία ενός ισχυρού κρατικού πυλώνα που θα προωθήσει τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης με τη συνένωση της Εθνικής Τράπεζας, του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

Περιττό να συζητήσουμε για τις χρηματοδοτήσεις των αυτοκινήτων. Εκεί η κατάσταση είναι τραγική. Τα εννέα από τα δέκα αιτήματα για δάνεια απορρίπτονται.

Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνουν μια έντονη δυσφορία και έλλειψη εμπιστοσύνης των επιχειρήσεων σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας του τραπεζικού συστήματος στην Ελλάδα.

2. Αποκλεισμός από τα κίνητρα της απόσυρσης του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, εγχώριου και εισαγωγής.

3. Φόρος πολυτελείας.

4. Παράταση (περίοδο προσαρμογής) της κοινοτικής οδηγίας που αφορά τα μεταχειρισμένα εισαγωγής που ανήκουν στην κατηγορία Euro4.


Συντοπίτης μας Υπουργέ,

Δυστυχώς οι έμποροι αυτοκινήτων δεν μπορούν ούτε να απεργήσουν, ούτε μπορούν να δημιουργήσουν καθεστώς ομηρίας των Ελλήνων πολιτών προκειμένου να υποστηρίξουν τα δίκαια αιτήματά τους.

Μπορούμε όμως ο καθένας από μας – και είμαστε πολλοί – να ενημερώσουμε, να πιέσουμε όλους ανεξαιρέτως (υπουργούς, βουλευτές), με ότι προσβάσεις διαθέτουμε, για να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην επιχειρηματικότητα, στις ίσες ευκαιρίες, στη δεοντολογία και στην ανάπτυξη συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού.

Τελειώνοντας θέλω να σας πω ότι σε σχέση με τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών και αναφορικά με τα κίνητρα αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων (απόσυρση), το σωματείο μας ζητά τα κίνητρα να αφορούν και τα επαγγελματικά αυτοκίνητα μέχρι ενός τόνου, ακόμη δε, και όσα εκτελωνισμένα αυτοκίνητα βρίσκονται προς πώληση πριν τη δημοσίευση της Κ.Υ.


Πηγή:  http://www.xanthionline.com/