Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Οι εφημερίδες… γίνονται βιολιά στη Θράκη

Μια πρωτότυπη έκθεση
παρουσιάζειται στην Ξάνθη
με θέμα χάρτινα βιολιά

                  ΔΙΑΒΑΣΤΕ
      ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Κατασκευάζει βιολιά από χαρτί και τα εκθέτει στην Ξάνθη, στο βιβλιοπωλείο «Παπασωτηρίου» στο πλαίσιο σειράς εκδηλώσεων της ΦΕΞ, με θέμα τα παγκοσμίως πρωτότυπα βιολιά…

Πρόκειται για το Χρήστο Τσόνια που είναι φύλακας στο μουσικό σχολείο Κομοτηνής και κατασκευαστής βιολιών από επαναχρησιμοποιημένα υλικά.Αυτοδίδακτος, χωρίς μουσικές ή κατασκευαστικές γνώσεις, έχει ήδη κατασκευάσει πέντε βιολιά από πεταμένα φωτοτυπημένα χαρτιά, από εφημερίδες, από μπλου-τζιν, από λινάτσα, από δερματίνη. Το πρώτο του βιολί το έχει αφήσει ως δείγμα στην Ιταλία, σε έναν κατασκευαστή βιολιών που εντυπωσιάστηκε από την πρωτοτυπία του.

Μιλώντας για τη δουλειά του στην www.telegramm.gr τονίζει :«Εμπνεόμενος από το περιβάλλον της δουλειάς μου, σκέφτηκα το περασμένο καλοκαίρι να διορθώσω ένα παλιό δικό μου βιολί, και έτσι μου ήρθε η ιδέα να φτιάξω βιολιά και άλλα όργανα, από υλικά πέραν του ξύλου, όπως είναι το χαρτί και το ύφασμα. Όλοι, ακόμη και καθηγητές μουσικής, εκτιμούσαν πως το εγχείρημά μου δεν θα πετύχει. Να όμως που τα βιολιά όχι μόνο μπορούν να παιχτούν, αλλά έχουν και σχεδόν εφάμιλλη απόδοση με τα κανονικά τα ξύλινα. Η κάθε κατασκευή μου παίρνει 30-40 μέρες. Σαν επόμενο βήμα σκέφτομαι την κατασκευή και άλλων οργάνων, κιθάρες και τσέλο, και μάλιστα από οργανικά υλικά, όπως φύλλα, καθώς και εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, και βέβαια, ένα μουσικό event με όλα τα όργανα. Ήδη έχω κάποιες επαφές με Ιταλούς και Γάλλους κατασκευαστές, καθώς και τριάντα περίπου παραγγελίες από Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία και ΗΠΑ».

Η έκθεση θα λειτουργεί όλο τον Απρίλιο στο Βιβλιοπωλείο «Παπασωτηρίου» της Ξάνθης


Πηγή:  http://www.telegramm.gr/