Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Ομιλία Χατζηοσμάν στην Βουλή για την ΕΠΑΘ

Ο βουλευτής Ροδόπης ζήτησε και πήρε τον λόγο στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, αν και μη μέλος της, για να μιλήσει για το θέμα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΕΙΠΕ


Ο βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ροδόπης, Αχμέτ Χατζηοσμάν, πραγματοποίησε σήμερα ομιλία στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων με θέμα την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «Θεσμικό Πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».
Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας.


Κυρία Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Όπως γνωρίζετε δεν είμαι μέλος της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων. Ως μέλος της μειονότητας και βουλευτής Ροδόπης ο λόγος που με φέρνει σήμερα εδώ έχει να κάνει με μία διάταξη του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα, την παράγραφο 9 του άρθρου 59 που αφορά την κατάργηση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης. Θεωρώ τη σημερινή μέρα ιστορική για πολλούς λόγους και αποτελεί πραγματικά τιμή μου που παρευρίσκομαι στην επιτροπή, που παίρνω το λόγο και μεταφέρω τις φωνές και τις απόψεις των συμπολιτών μου για ένα τόσο σημαντικό για εμάς θέμα.
Η τοποθέτησή μου θα είναι σύντομη. Θέλω με την παρουσία μου να τονίσω ότι πρόκειται για μία διάταξη με μέγιστη σπουδαιότητα για εμάς, τα μέλη της μειονότητας στη Θράκη. Ενδεχομένως από την Αθήνα να μην μπορεί κάποιος να βιώσει στις πραγματικές του διαστάσεις το μέγεθος ενός προβλήματος, αλλά εμείς στην Θράκη είμαστε πεπεισμένοι ότι η Ε.Π.Α.Θ. ευθυνόταν για πολλά αρνητικά στο χώρο της μειονοτικής εκπαίδευσης, όπως το ιδιαίτερα χαμηλό μορφωτικό επίπεδο του μειονοτικού πληθυσμού.
Εμείς, τα μέλη της Μειονότητας, ζητούσαμε την κατάργηση της ακαδημίας από την πρώτη κιόλας μέρα της λειτουργίας της, τα τελευταία 43 χρόνια δηλαδή. Το σκεπτικό για την ίδρυση της Ε.Π.Α.Θ. ήταν τελείως λανθασμένο, στηριζόταν σε πολιτικές διάκρισης και ελέγχου, πολιτικές που ανήκουν στο παρελθόν. Η λειτουργία της δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από αυτά που έλυσε, προκάλεσε ανεπανόρθωτα πλήγματα στην μειονοτική εκπαίδευση, η προσφορά της ήταν μηδαμινή, η κατάργησή της η μόνη λύση και λύτρωση, πρωτίστως για τους μαθητές, για την ποιότητα της εκπαίδευσης, για τους δασκάλους και τους γονείς.
Πρόκειται για ένα Χουντικό κατασκεύασμα, ένα κατάλοιπο της επταετίας, που έπρεπε να εξαλειφθεί. Με αυτή τη λογική ιδρύθηκε η Ε.Π.Α.Θ. επί Χούντας και δυστυχώς, ήταν μία πολιτική που κληρονομήσαμε από ένα απολυταρχικό και αντιδημοκρατικό καθεστώς.
Αυτό λοιπόν που δεν κατάφερε να κάνει καμία Κυβέρνηση τα τελευταία 42 χρόνια, το πέτυχε η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και επιτρέψτε μου να αναφερθώ προσωπικά στον Πρωθυπουργό γιατί ο ίδιος το εξήγγειλε και το υλοποίησε. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι όλες οι θετικές για τη μειονότητα πολιτικές συνδέονται με κάποιο τρόπο με το όνομα του Γιώργου Παπανδρέου. Δεν θέλω να μειώσω το ρόλο του Υπουργείου. Φυσικά, αυτή η διάταξη φέρει την υπογραφή της κυρίας Υπουργού και της το αναγνωρίζουμε.
Ο λόγος της παρέμβασής μου είναι να στρέψω τα βλέμματα όλων στο επόμενο βήμα. Τι μέλλει γενέσθαι μετά την κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ.; Όσο σημαντική είναι η κατάργησή της, άλλο τόσο σημαντικό είναι το καθεστώς που θα ακολουθήσει. Για αυτό παρακαλώ να είμαστε πολύ προσεκτικοί ως προς τον σχεδιασμό της σχολής που θα αντικαταστήσει την Ε.Π.Α.Θ., να γίνει η απαραίτητη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, να τοποθετηθούν τα μέλη της μειονότητας γιατί εμάς αφορά και να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση.
Κι εσείς κύριοι και κυρίες συνάδελφοι, θέλω να είστε ευαισθητοποιημένοι σε αυτό το ζήτημα. Όλοι όσοι βρισκόμαστε σήμερα εδώ συμμεριζόμαστε την άποψη ότι η εκπαίδευση είναι δικαίωμα και μάλιστα, δικαίωμα που πρέπει να παρέχουμε στον κάθε πολίτη του κόσμου και να το προστατεύουμε. Έχουμε όλοι ευθύνη για αυτό. Κι επειδή όπως ανέφερα κατά το παρελθόν εφαρμοζόταν πολιτικές διάκρισης εις βάρος των μελών της μειονότητας, ας προσπαθήσουμε να διορθώσουμε αυτές τις πληγές του παρελθόντος και να παρέχουμε ίση πρόσβαση σε μία ποιοτική εκπαίδευση τόσο στους μικρούς μαθητές όσο και στους αποφοίτους της μειονότητας.
Αποτελεί βαθιά μου πεποίθηση ότι οι πολιτικές της Κυβέρνησης θα ανοίξουν μία νέα σελίδα στη μειονοτική εκπαίδευση και πραγματικά, ας είναι αυτή τη φορά προς όφελος της παιδείας, προς όφελος των μαθητών. Σας ευχαριστώ


.