Δευτέρα 8 Αυγούστου 2011

Υπερψηφίστηκε με εντάσεις η απαγόρευση κυκλοφορίας στην οδό Ορφέως

Παρουσία αρκετών κατοίκων της Παλιάς Πόλης και επαγγελματιών συζητήθηκε και εγκρίθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθνς το μείζον θέμα

ΠΟΙΟΙ ΨΗΦΙΣΑΝ ΘΕΤΙΚΑ
ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΜΕΙΟΨΗΦΙΣΑΝ;

Παρουσία αρκετών κατοίκων της Παλιάς Πόλης και επαγγελματιών συζητήθηκε και εγκρίθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, η απαγόρευση της κυκλοφορίας στην οδό Ορφέαως και την οδό Φ. Αμοιρίδη στην Παλιά Ξάνθη.

Θετικά ψήφισαν οι Σύμβουλοι της πλειοψηφίας, οι σύμβουλοι της παράταξης «Πολίτες για την Αλλαγή» και ο Γιώργος Κολλάρος. Αρνητικά ψήφισε ο Νίκος Ανταμπούφης και λευκό ο Χουσεΐν Αχμέτογλου.

Πριν τη συνεδρίαση κατατέθηκε στο Προεδρείο του Συλλόγου των κατοίκων της Παλιάς Πόλης, που ζητά να μην εισαχθεί το θέμα προς ψήφιση καθώς δεν υπάρχουν σχετικές κυκλοφοριακές μελέτες αλλά μια απλή αναφορά. Σύμφωνα με τους κατοίκους οι αποφάσεις μπορούν να προσβληθούν και να χαρακτηριστούν παράνομες. Απαντώντας ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εισήγαγε το θέμα κανονικά, αναφέροντας ότι είναι υποχρεωμένος να το φέρει έπειτα από ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ενώ σε ότι αφορά στο ζήτημα της νομιμότητας διευκρινίστηκε ότι πρόκειται για κανονική μελέτη και όχι απλή αναφορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, η απαγόρευση δεν θα είναι περιοδική αλλά μόνιμη σύμφωνα με το Δήμαρχο Ξάνθης, ο οποίος πρότεινε να ισχύσει μέχρι το τέλος του έτους, πριν το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίσει οριστικά για το θέμα, ενώ προανήγγειλε την ανάθεση της εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης, που θα ζητηθεί να ξεκινήσει από την Παλιά Ξάνθη. Υπήρξε, πάντως, έντονη διαμάχη μεταξύ Δημάρχου και Νίκου Ανταμπούφη σε σχέση με τυπικά και ουσιαστικά ζητήματα.


«Πεζοδρόμηση» ή «απαγόρευση κυκλοφορίας»;

Σε επισήμανση του Νίκου Ανταμπούφη ότι οι προβλέψεις της απόφασης έρχονται σε αντίθεση με το Προεδρικό Διάταγμα του παραδοσιακού οικισμού, η δημοτική αρχή απάντησε ότι το ΠΔ αναφέρεται σε «πεζοδρομήσεις» ενώ η πρόταση του Δήμου κάνει λόγο για «απαγόρευση κυκλοφορίας» με εξαίρεση για τους κατοίκους. «Αν τους χαρακτηρίζαμε πεζοδρόμους, κάποιοι κάτοικοι δεν θα μπορούσαν να πάνε στα σπίτια τους» επεσήμανε ο Δήμαρχος Ξάνθης Μιχάλης Στυλιανίδης. Σε σχέση με τα τραπεζοκαθίσματα, παρότι η πρόταση τα απαγορεύει γενικά, προβλέπει τον ορισμό των κατάλληλων θέσεων όπου το πλάτος του δρόμου το επιτρέπει, προκαλώντας διχογνωμία.


Απορρίφθηκε πρόταση για αναβολή της συζήτησης.

Ο Νίκος Ανταμπούφης, στην έναρξη ζήτησε να υπάρξει αναβολή στη συζήτηση του θέματος, καθώς το ζήτημα είναι αρκετά σοβαρό και ότι μια απόφαση για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων θα έρθει σε αντίθεση με προηγούμενη ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεδομένης και της απουσίας 10 δημοτικών συμβούλων. Η πρόταση δεν έγινε δεκτή από τις υπόλοιπες πτέρυγες. Στην τοποθέτησή του, εν συνεχεία, σημείωσε ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από παράνομες πρακτικές και ότι ο Δήμος δεν έχει πράξει όσα πρέπει μέχρι σήμερα. Άφησε αιχμές για τη στάση της παράταξης Χ. Πούλιου και για το γεγονός ότι ο Δήμος αγνοεί το Προεδρικό Διάταγμα, τις υπογραφές των Κατοίκων, το υπόμνημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου και άλλες θέσεις που αντιτίθεται σε αυτό το είδος της παρέμβασης.


Γ. Κολλάρος: Άρτια η Τεχνική Μελέτη.

Ο Γιώργος Κολλάρος και με την ιδιότητα του Συγκοινωνιολόγου, ανέφερε ότι το ζήτημα είναι πώς θα εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι και ότι πρέπει ο Δήμος να συζητήσει μια σειρά από προτάσεις που υπάρχουν. Χαρακτήρισε άρτια Τεχνική Μελέτη την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας και έκανε πρόταση για μίνιμπας που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους , λέγοντας πως «πρέπει να ληφθούν γενναίες αποφάσεις». Γενικότερα χαρακτήρισε θετικό το σχεδιασμό και προς όφελος των κατοίκων. Σε ότι αφορά στους επαγγελματίες ανέφερε ότι πρέπει να προσεχθούν όσοι λειτουργούν νόμιμα και χωρίς να ενοχλούν. Υπερψήφισε τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και εξέφρασε το παράπονο ότι δεν έχει προσκληθεί η παράταξή του από τους κατοίκους.


Μ. Φανουράκης: Το Δημ. Συμβούλιο να δει συνολικά την Παλιά Πόλη.

Σύμφωνα με το Μανώλη Φανουράκη, το πρόβλημα δεν είναι μόνο η Οδός Ορφέως αλλά πρέπει να δοθεί έμφαση σε συνολικό σχεδιασμό. Διαφώνησε με το Δήμαρχο Ξάνθης για την ένταξη της Παλιάς Πόλης στη συνολική μελέτη του κυκλφοριακού της πόλης, αλλά ζήτησε να υπάρξει συγκεκριμένη μελέτη του οικισμού που δεν θα καθυστερούσε τόσο πολύ. Ο Χ. Μούρκας επέμεινε ότι πρόκειται για μελέτη και όχι για απλή αναφορά και σημείωσε ότι το βάρος δίδεται στους κατοίκους και τους επισκέπτες με τα συγκεκριμένα μέτρα, στο βασικό οδικό άξονα της Παλιάς Πόλης ενώ συμφώνησε με ο Μ. Φανουράκη για την ανάγκη ιδιαίτερης μελέτης για την Παλιά Πόλη.


Κάτοικοι Παλιάς Πόλης: Είναι πρόωρη η ψήφιση της απόφασης.

Ένταση δημιουργήθηκε όταν το λόγο πήρε ο Πρόεδρος του Συλλόγου για την αναβίωση της Παλιάς Ξάνθης, χαρακτηρίζοντας αφερέγγυα τη δημοτική αρχή, με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου να της αφαιρεί το λόγο, επειδή δεν ανακάλεσε την έκφραση αυτή.

Το λόγο πήρε τελικά το μέλος του Δ.Σ. Άθως Γρηγόρη, ο οποίος διερωτήθηκε, πως θα γίνει η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων που με τους όρους που τίθενται για ελάχιστον πλάτος δρόμου τριών μέτρων, μετά την ανάπτυξη. Εξέφρασε μια σειρά από προβληματισμούς για τον τρόπο που οι κάτοικοι θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν ζητώντας εμπεριστατωμένη μελέτη ειδικά για τον παραδοσιακό οικισμό. Οι κάτοικοι επέμειναν ότι οι θέσεις που έχουν εκφράσει στην Τεχνική Υπηρεσία δεν έχουν γίνει σεβαστές από την πρόταση για την κανονιστική απόφαση.


Προτάσεις από κατοίκους

Σύμφωνα με άλλους κατοίκους, η απόφαση δεν λύνει το πρόβλημα αλλά επιμέρους ζητήματα ενώ υπήρξαν αιτήματα οι χώροι στάθμευσης να απευθύνονται μόνο στους κατοίκους του οικισμού αλλά σύμφωνα με τον Μελέτη Τερζόγλου, συγκοινωνιολόγο ης Τεχνικής Υπηρεσίας, είναι αδύνατο να υπάρξει καθολική απαγόρευση στάθμεσης στην Πλατεία Μητροπόλεως και Καβακίου. Ο Δημήτρης Μουλούδης, κάτοικος της Παλιάς Πόλης, ανέφερε το ευρωπαϊκό παράδειγμα παραδοσιακών οικισμών όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία και η στάθμευση μόνο για μόνιμους κατοίκους με αριθμημένα σημεία και ένα αυτοκίνητο ανά οικογένεια καθώς και πρόβλεψη για τουριστικό μίνι μπας. «Δεν θέλουμε η Παλιά Πόλη είναι πάρκινγκ των ανθρώπων της νύχτας» είπε και ζήτησε λύση στη βάση του Προεδρικού Διατάγματος.


Ξέχασαν το τρενάκι

Η κόντρα συνεχίστηκε και στα επόμενα θέματα καθώς ο Νίκος Ανταμπούφης επανήλθε διαβάζοντας το σχετικό κανονισμό και υποστηρίζοντας ότι έπρεπε να του δοθεί ο λόγος για να δευτερολογήσει. Επιπλέον, στη συζήτηση για τον τουρισμό, ο Δήμαρχος Ξάνθης ζήτησε το τουριστικό τρενάκι να ενταθχεί στις εξαιρέσεις της κανονιστικής απόφασης, με το Νίκο Ανταμπούφη να «εκδικείται» λέγοντας πως το θέμα με βάση τον κανονισμό έχει συζητηθεί και ολοκληρώθηκε και άρα θα εισαχθεί με νέο θέμα.


 
Πηγή:  http://www.xanthipress.gr/