Εστάλη επιστολή για το θέμα
προς το Δημοτικό Συμβούλιο
που συνεδριάζει αυτήν την ώρα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ
Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης
Υπόψιν Προέδρου
Κου Χ. Δημαρχόπουλου
Ενόψει της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου στις 8 Αυγούστου 2011 το οποίο καλείται να «εκδώσει κανονιστική απόφαση για την απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης των οχημάτων στην οδό Φίλιππου Αμοιρίδη και σε τμήμα της οδού Ορφέως» μετά από ομόφωνη σχετική εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών-Βιοτεχνών-Εμπόρων Ξάνθης απευθύνεται στο Σώμα των Δημοτικών Συμβούλων προκειμένου:
1)Να εκφράσει την καταρχήν σύμφωνη γνώμη και ικανοποίησή της για το ενδιαφέρον που επιδεικνύει ο Δήμος στο θέμα της διευθέτησης των προβλημάτων που ταλανίζουν την Παλιά Ξάνθη και όχι μόνο, αφού το κυκλοφοριακό «πνίγει» στο σύνολό του το αστικό κέντρο.
2)Να υπενθυμίσει ότι τη λύση των πεζοδρομήσεων στο πλαίσιο μιας εμπεριστατωμένης μελέτης για τη διευθέτηση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας, η Ομοσπονδία μας την προβάλλει η ίδια ήδη από το 2001 (ημερίδα για το κυκλοφοριακό 22/04/2001) με αποκορύφωμα το 2007 (αιτιολογημένη πρόταση ευρέων πεζοδρομήσεων αστικού κέντρου, τμήμα της οποίας αφορούσε στην Παλιά Ξάνθη).
3)Να επαναλάβει τις διαχρονικές της θέσεις σ’ ό,τι αφορά την Παλιά Ξάνθη [υπομνηματικά οι προτάσεις της και συνημμένα αλληλογραφία της ΟΕΒΕ με το Δήμο Ξάνθης για το θέμα από το 2004].
4)Να επισημάνει την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών για την εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης – καθόσον, ενώ αυτή εμφανίζεται σταθερά τα τελευταία χρόνια τόσο στον προγραμματισμό όσο και στον απολογισμό του Δήμου ως «συνεχιζόμενο έργο», στην πράξη δεν απέχει και πολύ από την εγγραφή μιας «καλής πρόθεσης» και τίποτε παραπάνω. Και τούτο γιατί οι σχετικές πολιτικές δεσμεύσεις ΔΕΝ αποτυπώθηκαν ως βούληση στην υλοποίηση των Τεχνικών Προγραμμάτων του Δήμου: θυμίζουμε ότι η κυκλοφοριακή μελέτη πρωτοεμφανίστηκε εγγεγραμμένη στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2009 με προϋπολογισμό 100.000 € και εκτιμώμενη απορρόφηση 20.000 €, μνημονεύθηκε εν συνεχεία στον Απολογισμό Πεπραγμένων του 2009 που έκανε η Δημοτική Αρχή πέρυσι τον Ιούνιο, ως έργο που ξεκίνησε το 2009 με ενταλματοποιηθείσα δαπάνη 13.000 €, επανήλθε στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2010 με προϋπολογισμό από το ΕΣΠΑ 230.000 € και εκτιμώμενη απορρόφηση «μηδέν», τιμή η οποία συνόδευσε τη μελέτη τόσο στον Προϋπολογισμό όσο και στον Οικονομικό Απολογισμό του Δήμου για το 2010. Σημειωτέον ότι παράλληλα με αυτή τη «μεγάλη» μελέτη, στα Τεχνικά Προγράμματα του Δήμου κατά τα έτη 2009 και 2010 υπάρχει και μία δεύτερη, αυτόνομη κυκλοφοριακή μελέτη, «για τον παραδοσιακό οικισμό», με δικό της προϋπολογισμό 50.000 € της οποίας τα ίχνη χάνονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2011 όπου εγγράφεται μία και μόνη κυκλοφοριακή μελέτη με προϋπολογισμό από τη ΣΑΤΑ 292,5 χιλιάδες € και εκτιμώμενη απορρόφηση και πάλι 1 €.
Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών-Βιοτεχνών-Εμπόρων Ξάνθης, λαμβάνοντας υπόψιν το παραπάνω ιστορικό της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου υπογραμμίζει ότι οι 10.000 €, που ενέκρινε πρόσφατα το Δημοτικό Συμβούλιο για το ξεκίνημά της, δεν διασφαλίζουν την ολοκλήρωσή της εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος αφού τη χρηματοδότηση και πρόοδό της την εξαρτάτε από τη ΣΑΤΑ η οποία έχει καταστεί «προβληματική» πηγή εσόδων, κι ως εκ τούτου είναι πολύ πιθανό να κινδυνεύσει και η μελέτη αυτή με στασιμότητα όπως τόσα άλλα έργα λόγω έλλειψης πόρων.
Γι’ αυτό ζητά από το Δημοτικό Συμβούλιο να αποτρέψει το προαναφερόμενο ως ενδεχόμενο, με τη λήψη πολιτικής απόφασης ως προς την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων στο Τεχνικό Πρόγραμμα, απόφαση η οποία θα κατατάσσει στην κορυφή των επιλογών του Δήμου την επίλυση του οξύτατου, και με σοβαρές προεκτάσεις στη λειτουργία της πόλης, κυκλοφοριακού προβλήματος, δια της εξεύρεσης πόρων για την απρόσκοπτη εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης.
Κλείνοντας, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών-Βιοτεχνών-Εμπόρων Ξάνθης δηλώνει ότι τοποθετείται θετικά απέναντι στις πολιτικές που προσεγγίζουν με σοβαρότητα τα προβλήματα και δίνουν προοπτικές ολοκληρωμένης ανάπτυξης της πόλης και άρα της οικονομίας της. Με την παρατήρηση ότι κάθε ένα βήμα που γίνεται προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να ακολουθείται από ένα επόμενο το οποίο και θα μικραίνει την απόσταση από τον στόχο που είναι η υγιής και σταθερή κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της Ξάνθης.
1. Υπόμνημα με τις συνοπτικές θέσεις της ΟΕΒΕ για παρεμβάσεις στην Παλιά Ξάνθη
2. Επιστολή ΟΕΒΕ 14/26.01.2004 προς Δήμαρχο Ξάνθης
3. Επιστολή ΟΕΒΕ 140/09.09.2004 προς Δήμαρχο Ξάνθης
4. Επιστολή ΟΕΒΕ 137/05.09.2005 προς Δήμαρχο Ξάνθης
5. Επιστολή Δημάρχου 34756/13.09.2005 προς ΟΕΒΕ
6. Απόσπασμα Τεχνικού Προγράμματος Δήμου 2009
7. Απόσπασμα Απολογισμού Πεπραγμένων Δήμου έτους 2009
8. Απόσπασμα Τεχνικού Προγράμματος Δήμου 2010
9. Απόσπασμα Τεχνικού Προγράμματος Δήμου 2011
10. Απόσπασμα Προϋπολογισμού Δήμου 2009
11. Απόσπασμα Απολογισμού Εξόδων Δήμου 2009
12. Απόσπασμα Προϋπολογισμού Δήμου 2010
13. Απόσπασμα Απολογισμού Εξόδων Δήμου 2010
14. Απόσπασμα Προϋπολογισμού Δήμου 2011
Κοινοποιείται:
1)Δήμαρχο Ξάνθης, κο Μιχαήλ Στυλιανίδη (Πρόεδρο Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και εισηγητή 11ου θέματος της ημερήσιας διάταξης συνεδρίασης 08/08/2011 Δημοτικού Συμβουλίου)
2)Επικεφαλής μείζονος & ελάσσονος δημοτικής αντιπολίτευσης, κ. Χρίστο Πούλιο, κ. Χουσεϊν Αχμέτογλου, κ. Νικόλαο Ανταμπούφη και κ. Γεώργιο Κολλάρο
3)Πρόεδρο Τοπικού Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Ξάνθης
4)Πρόεδρο Σωματείου Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
5)Σύλλογο Κατοίκων Παλιάς Ξάνθης
6)Τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Ομοσπονδία Επαγγελματιών-Βιοτεχνών-Εμπόρων Ν.Ξάνθης
Ανθ. Μιλτιάδου Γεωργ. 24, Τ. Κ. 67 100, Ξάνθη
Τηλ.: 25410 22776, fax: 25410 25233
ΥΠΟΜΝΗΜΑ με τις συνοπτικές θέσεις της ΟΕΒE για τις αναγκαίες παρεμβάσεις στην Παλιά Ξάνθη
1.Κυκλοφοριακή μελέτη με άξονα τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ομαλή διασύνδεση της Παλιάς Ξάνθης με την υπόλοιπη πόλη.
2.Απαγόρευση εισόδου στον οικισμό και κυκλοφορίας όλων των οχημάτων ΠΛΗΝ αυτών των κατοίκων της Παλιάς Ξάνθης, των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης, μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων τροφοδοσίας.
3.Τοποθέτηση βυθιζόμενων στύλων στις εισόδους της Παλιάς Ξάνθης και περιοριστική χρήση τους με μαγνητική κάρτα από τους κατόχους Ι.Χ. που κατοικούν στον οικισμό, τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα οχήματα τροφοδοσίας των καταστημάτων.
4.Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων των μονίμων κατοίκων στα σοκάκια εισόδου της Παλιάς Ξάνθης από την Πλατεία Αντίκα έως και την Πλατεία Μαντσίνη.
5.Απόδοση οικοπέδων Δήμου Ξάνθης, όπου υπάρχουν, για οργάνωση ανοιχτών χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων των μονίμων κατοίκων της Παλιάς Ξάνθης.
6.Δρομολόγηση ευέλικτου συγκοινωνιακού μέσου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του παραδοσιακού οικισμού και των επισκεπτών.
7.Καθορισμός ζώνης εντός της οποίας και μόνο θα επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία καταστημάτων.
8.Ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στην προβολή των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος όπου είναι επιτρεπτό από το νόμο για το φάρδος του δρόμου.
9.Καθορισμός όρου ποικιλότητας επαγγελματικών χρήσεων των οικημάτων και θέσπιση κινήτρων για την προσέλκυση επιχειρήσεων μηδενικής όχλησης (εργαστήρια καλών τεχνών, παραδοσιακά επαγγέλματα, κλπ).
.