Ξεκινά σύντομα η κατασκευή του με μήκος 10,3 χλμ. και κόστος 5,4 εκατ. ευρώ
ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ
ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΙΝΟ
Μετά τις 20 Αυγούστου, οπότε ολοκληρώνεται η δημόσια διαβούλευση, ξεκινούν οι διαδικασίες για την κατασκευή του φράχτη στα χερσαία σύνορα με την Τουρκία, στον Εβρο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αξιολόγησε θετικά το σχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αποδεχόμενη να χρηματοδοτήσει το έργο από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων.
Ο φράχτης θα έχει μήκος 10,3 χιλιόμετρα και το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται στα 5,4 εκατ. ευρώ. Το βόρειο άκρο του θα βρίσκεται στις «Καστανιές» (Μεθοριακή Πυραμίδα 2) και το νότιο στον ποταμό Εβρο (Μεθοριακή Πυραμίδα 23). Θα διατρέχει τη μεθοριακή γραμμή και θα βρίσκεται στο σύνολό του εντός της ελληνικής επικράτειας. Το «τεχνητό εμπόδιο» θα αποτελείται από διπλή περίφραξη ύψους 2,5 και 3 μέτρων αντίστοιχα και μεταξύ των δύο θα υπάρχει λεπιδοφόρο συρματόπλεγμα.
Των τελευταίων εξελίξεων (δημοσιοποίηση τεχνικών χαρακτηριστικών - δημόσια διαβούλευση) προηγήθηκαν διαπραγματεύσεις αξιωματούχων της Κατεχάκη με στελέχη άλλων υπουργείων και Ευρωπαίους ειδικούς. Ενδεικτικά, η αρχική πρόταση για κατασκευή του φράχτη υπεβλήθη προ τετραμήνου στην αρμόδια διεύθυνση της Κομισιόν. Επειτα από παρασκηνιακές διαβουλεύσεις όμως υπεδείχθη στην ελληνική κυβέρνηση να πλαισιώσει την πρόταση για κατασκευή φράχτη με επιπλέον δράσεις ώστε να αποτελέσει μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης συνόρων. Το τελικό σχέδιο που απέσπασε τελικά τη θετική εισήγηση της Κομισιόν περιλαμβάνει εγκατάσταση θερμικών καμερών και αισθητήρων σε σταθερά σημεία κατά μήκος της μεθοριακής γραμμής, αγορά οχημάτων επίσης εξοπλισμένα με ειδικές κάμερες, προμήθεια ελικοπτέρου και περιπολίες με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους. Ολο το σχέδιο δράσεων θα χρηματοδοτηθεί από κονδύλια του Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων και συγκεκριμένα τα 54 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη εκταμιευθεί για το 2011.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «Κ», οι τελικές συνεννοήσεις του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με την Κομισιόν έγιναν το πρώτο εικοσαήμερο του Ιουλίου. Συγκεκριμένα, αρχές του μήνα πραγματοποιήθηκε συνάντηση στελεχών της Κατεχάκη με Ευρωπαίους αξιωματούχους, ενώ στις 14 Ιουλίου στενός συνεργάτης του υπουργού κ. Χρ. Παπουτσή αντάλλαξε επιστολές με τον γενικό διευθυντή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το περιεχόμενο των οποίων διαφαινόταν η θετική έκβαση της «συνεννόησης». Το θέμα φέρεται να συζητήθηκε και στο περιθώριο του πρόσφατου συμβουλίου υπουργών Εσωτερικών της Ε.Ε., στην Πολωνία.
Στο εσωτερικό της χώρας προκειμένου να ρυθμιστούν γραφειοκρατικές εκκρεμότητες (π.χ. έκδοση άδειας από την αρχαιολογία και τον ΕΟΤ) υπεγράφη από τους συναρμόδιους υπουργούς σχετική νομοθετική ρύθμιση. Αντίθετα, όπως αναφέρουν στελέχη της Κατεχάκη και ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ δυσκολίες και καθυστερήσεις καταγράφηκαν στη συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Ενδεικτικά, ενώ την τεχνική μελέτη για την κατασκευή του φράχτη επρόκειτο αρχικά να πραγματοποιήσουν οι τεχνικές υπηρεσίες των ενόπλων δυνάμεων, αυτές τελικά υπαναχώρησαν υποχρεώνοντας το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να αναθέσει τη μελέτη σε ιδιώτες.
Η Τουρκία
Στο σκέλος των συνεννοήσεων με την Τουρκία, μόλις την Παρασκευή διαβιβάστηκε στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών έγγραφο με απαντήσεις σε ερωτήματα που είχαν υποβληθεί και αφορούσαν τα τοπογραφικά σχέδια, τις συντεταγμένες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου. Το πρωί της ίδιας ημέρας στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη συναντήθηκαν με ομολόγους τους από τα υπουργεία Εξωτερικών και Εσωτερικών Υποθέσεων της Τουρκίας. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, στη συνάντηση η τουρκική πλευρά επαναβεβαίωσε τη σύμφωνη γνώμη της και την πρόθεσή της να διευκολύνει τη διαδικασία κατασκευής του φράχτη.
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/
ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ
ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΙΝΟ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΑΠΟ
ΤΗΝ "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Μετά τις 20 Αυγούστου, οπότε ολοκληρώνεται η δημόσια διαβούλευση, ξεκινούν οι διαδικασίες για την κατασκευή του φράχτη στα χερσαία σύνορα με την Τουρκία, στον Εβρο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αξιολόγησε θετικά το σχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αποδεχόμενη να χρηματοδοτήσει το έργο από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων.
Ο φράχτης θα έχει μήκος 10,3 χιλιόμετρα και το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται στα 5,4 εκατ. ευρώ. Το βόρειο άκρο του θα βρίσκεται στις «Καστανιές» (Μεθοριακή Πυραμίδα 2) και το νότιο στον ποταμό Εβρο (Μεθοριακή Πυραμίδα 23). Θα διατρέχει τη μεθοριακή γραμμή και θα βρίσκεται στο σύνολό του εντός της ελληνικής επικράτειας. Το «τεχνητό εμπόδιο» θα αποτελείται από διπλή περίφραξη ύψους 2,5 και 3 μέτρων αντίστοιχα και μεταξύ των δύο θα υπάρχει λεπιδοφόρο συρματόπλεγμα.
Των τελευταίων εξελίξεων (δημοσιοποίηση τεχνικών χαρακτηριστικών - δημόσια διαβούλευση) προηγήθηκαν διαπραγματεύσεις αξιωματούχων της Κατεχάκη με στελέχη άλλων υπουργείων και Ευρωπαίους ειδικούς. Ενδεικτικά, η αρχική πρόταση για κατασκευή του φράχτη υπεβλήθη προ τετραμήνου στην αρμόδια διεύθυνση της Κομισιόν. Επειτα από παρασκηνιακές διαβουλεύσεις όμως υπεδείχθη στην ελληνική κυβέρνηση να πλαισιώσει την πρόταση για κατασκευή φράχτη με επιπλέον δράσεις ώστε να αποτελέσει μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης συνόρων. Το τελικό σχέδιο που απέσπασε τελικά τη θετική εισήγηση της Κομισιόν περιλαμβάνει εγκατάσταση θερμικών καμερών και αισθητήρων σε σταθερά σημεία κατά μήκος της μεθοριακής γραμμής, αγορά οχημάτων επίσης εξοπλισμένα με ειδικές κάμερες, προμήθεια ελικοπτέρου και περιπολίες με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους. Ολο το σχέδιο δράσεων θα χρηματοδοτηθεί από κονδύλια του Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων και συγκεκριμένα τα 54 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη εκταμιευθεί για το 2011.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «Κ», οι τελικές συνεννοήσεις του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με την Κομισιόν έγιναν το πρώτο εικοσαήμερο του Ιουλίου. Συγκεκριμένα, αρχές του μήνα πραγματοποιήθηκε συνάντηση στελεχών της Κατεχάκη με Ευρωπαίους αξιωματούχους, ενώ στις 14 Ιουλίου στενός συνεργάτης του υπουργού κ. Χρ. Παπουτσή αντάλλαξε επιστολές με τον γενικό διευθυντή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το περιεχόμενο των οποίων διαφαινόταν η θετική έκβαση της «συνεννόησης». Το θέμα φέρεται να συζητήθηκε και στο περιθώριο του πρόσφατου συμβουλίου υπουργών Εσωτερικών της Ε.Ε., στην Πολωνία.
Στο εσωτερικό της χώρας προκειμένου να ρυθμιστούν γραφειοκρατικές εκκρεμότητες (π.χ. έκδοση άδειας από την αρχαιολογία και τον ΕΟΤ) υπεγράφη από τους συναρμόδιους υπουργούς σχετική νομοθετική ρύθμιση. Αντίθετα, όπως αναφέρουν στελέχη της Κατεχάκη και ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ δυσκολίες και καθυστερήσεις καταγράφηκαν στη συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Ενδεικτικά, ενώ την τεχνική μελέτη για την κατασκευή του φράχτη επρόκειτο αρχικά να πραγματοποιήσουν οι τεχνικές υπηρεσίες των ενόπλων δυνάμεων, αυτές τελικά υπαναχώρησαν υποχρεώνοντας το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να αναθέσει τη μελέτη σε ιδιώτες.
Η Τουρκία
Στο σκέλος των συνεννοήσεων με την Τουρκία, μόλις την Παρασκευή διαβιβάστηκε στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών έγγραφο με απαντήσεις σε ερωτήματα που είχαν υποβληθεί και αφορούσαν τα τοπογραφικά σχέδια, τις συντεταγμένες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου. Το πρωί της ίδιας ημέρας στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη συναντήθηκαν με ομολόγους τους από τα υπουργεία Εξωτερικών και Εσωτερικών Υποθέσεων της Τουρκίας. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, στη συνάντηση η τουρκική πλευρά επαναβεβαίωσε τη σύμφωνη γνώμη της και την πρόθεσή της να διευκολύνει τη διαδικασία κατασκευής του φράχτη.
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/