Ενδιαφέρουσα έρευνα και αρκετές αποκαλύψεις στο ρεπορτάζ της εβδομαδιαίας εφημερίδας, που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα αλλά μόλις αναρτήθηκε στο διαδίκτυο
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ
Φράχτες, ευρυζωνικές... διασυνδέσεις, ελικόπτερα, αλλά και μη επανδρωμένα αεροσκάφη πολλών εκατομμυρίων ευρώ άρχισαν να «φορμάρονται» επί χάρτου αλλά και σε πρακτικού χαρακτήρα εφαρμογές κατά μήκος των ελληνοτουρκικών χερσαίων συνόρων και αλλού, σε μια προσπάθεια ν’ ανακοπεί το κύμα των οικονομικών προσφύγων που πιέζουν να κάνουν το μεγάλο άλμα προς την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Πριν από λίγες ημέρες άρχισαν τα πρώτα έργα κατασκευής του φράχτη στον Έβρο, προϋπολογισμού 5.498.000 ευρώ, από την εταιρεία ΔΑΓΡΕΣ ΑΤΕ, η οποία εδρεύει στην περιοχή ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα στο 9ο χιλιόμετρο Ορεστιάδας - Διδυμοτείχου. Χρήματα τα οποία, μετά τη μεγαλειώδη διαχείριση του όλου θέματος από τον Παπουτσή, θα δαπανηθούν από εθνικούς πόρους, σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο σχεδιασμό επεξεργάζονται και... απεργάζονται για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος.
Σημειώνεται επίσης ότι για τον φράχτη, πριν ακόμη μπει το πρώτο καρφί, εκφράστηκαν απαξιωτικά όχι μόνο η Μάλστρομ, η Ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για θέματα εσωτερικών υποθέσεων, κάτι που έκανε σε κάθε ευκαιρία από την ημερομηνία εξαγγελίας του μέτρου από τον παρολίγο υποψήφιο αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, αλλά και από τον διάδοχό του, τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του άφησε την πολιτικά ακόλουθη δολοφονική αιχμή: «Ο φράχτης θα γίνει, νομίζω ότι όπου να ’ναι ξεκινούν τα έργα, αν και, κάθε φορά που οχυρώσαμε τον Έβρο, οι μετανάστες έμπαιναν παράνομα από τη νησιωτική χώρα»!!!
Ο υφυπουργός Μανώλης Όθωνας, στην προ μηνών επίσκεψή του στον Έβρο, δήλωσε ότι ο φράχτης θα κατασκευαστεί μέσα στους επόμενους πέντε μήνες, δηλαδή με καθυστέρηση ακριβώς ενός χρόνου από τότε που υποτίθεται ότι θα τελείωνε η «ανέγερσή» του.
Όμως δεν είναι μόνο ο φράχτης, εάν και όταν κατασκευαστεί, αυτός που θα ορθώσει... κυματοθραύστες και φραγμούς στους σύγχρονους κολασμένους. Με την οικονομική αρωγή και χορηγία της Ευρώπης προγραμματίζονται ποικίλα όσα ακόμα μέτρα και αντίμετρα.
Θερμικές κάμερες
Τον Νοέμβριο ο Όθωνας επισκέφθηκε την περιοχή και επόπτευσε τις εργασίες για την τοποθέτηση και λειτουργία των θερμικών καμερών και του επιχειρησιακού κέντρου που κατασκευάζεται στη Νέα Βύσσα, ώστε να υπάρχει «μαζική» συλλογή για αξιολόγηση και αξιοποίηση σε τοπικό επίπεδο αλλά και μεταφορά εικόνων και δεδομένων σε «πραγματικό χρόνο» στο κέντρο επιχειρήσεων στο αρχηγείο της Αστυνομίας στην Αθήνα.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπονήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (μην απορείτε, η ΕΛ.ΑΣ., εκτός από το να... εισβάλλει στο ιστορικό ίδρυμα, έχει μάθει και να συνεργάζεται) και το κόστος υλοποίησης ανέρχεται σε περίπου 1,2 εκατ. ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση η συνολική χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της Ε.Ε.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα εγκατασταθούν συνολικά 3 βασικές θερμικές κάμερες σε ψηλούς ιστούς κι άλλες 7 βοηθητικές, ενώ θα υπάρχουν διαθέσιμες - αναπληρωματικές, οι οποίες θα καλύπτουν μια έκταση 12,5 χιλιομέτρων, των χερσαίων συνόρων με την Τουρκία, που εκτείνονται στον άξονα μεταξύ Νέας Βύσσας και Καστανιών.
Κάθε κάμερα διαθέτει ακτίνα με «βεληνεκές» 2 χιλιόμετρα και λειτουργεί υπό προϋποθέσεις, όπως ο... φάρος. Είναι περιστρεφόμενη και, μόλις οι αισθητήρες «συλλάβουν» κίνηση ενός ή περισσότερων ατόμων, «λοκάρουν» πάνω στο διαγράμματα και παρακολουθούν κίνηση και διαδρομές. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα εντοπίζονται έγκαιρα αυτοί που θέλουν να παρεισφρήσουν, προκειμένου να εκτοπίζονται πριν από την προσπέλαση της συνοριακής γραμμής.
Μάλιστα, κατά πώς σεμνύνονται οι επισπεύδοντες και θιασώτες του έργου να λένε, την ημέρα της δοκιμαστικής λειτουργίας μιας από τις εν θέματι κάμερες, που προσδιορίζεται σε προ εικοσαημέρου διάστημα, «συνελήφθησαν» τα ολογράμματα 5 μεταναστών, των οποίων απετράπη η είσοδος σε ελληνικό έδαφος.
Κινητά βαν
Το δεύτερο εξοπλιστικό βήμα θωράκισης της αμυντικής ασπίδας που επιχειρείται ν’ αναπτυχθεί στον Έβρο έχει να κάνει με την προμήθεια τουλάχιστον 3 κινητών βαν - επιχειρησιακών και διοικητικών μονάδων, συνολικού κόστους περίπου 2.800.000 ευρώ. Τα συγκεκριμένα σύγχρονα μέσα θ’ αναπτυχθούν κατά μήκος της υπόλοιπης μεθορίου και θα είναι εξοπλισμένα με θερμικές κάμερες υψηλού ιστού και με ραντάρ, ενώ θα έχουν δυνατότητα δορυφορικής διασύνδεσης μέσω του Hellas Sat .
Το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται στο στάδιο της προώθησής του και το πιο πιθανό είναι η προμήθεια να γίνει από αμερικάνικο κολοσσιαίο κονσόρτσιουμ. Και τα δύο συγκεκριμένα προγράμματα θα «πατήσουν» πάνω στις δομές και στις υποδομές του C4i.
Τώρα για ποιον λόγο δεν χρησιμοποιούνται οι κινητές μονάδες διοίκησης που πήρε η Αστυνομία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 με δυνατότητες υποδομής και υποδοχής παρόμοιου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, αλλά σαπίζουν στα πάρκινγκ της ΕΛ.ΑΣ., είναι ένα ερώτημα που είμαστε... αναρμόδιοι να σας απαντήσουμε.
Άγνωστες είναι άλλωστε οι βουλές των επισπευδόντων των μειοδοτικών διαγωνισμών και το τελευταίο που περιλαμβάνεται στις προθέσεις μας είναι να σας... μπερδέψουμε.
Μονάδες X-ray
Το τρίτο σκέλος του εξοπλιστικού προγράμματος έχει διπλό κι εκ διαμέτρου αντίθετο «προσανατολισμό» και γεωγραφική μορφολογία. Ο ένας είναι μόνιμα στραμμένος προς ανατολάς και αφορά... παραποτάμια τεχνολογική μεταφερόμενη εγκατάσταση και ο άλλος προς δυσμάς με... λιμανίσια χρήση. Η προμήθεια αφορά σε τέσσερις κινητές μονάδες X-ray συνολικής δαπάνης περίπου 4.000.000 ευρώ.
Από αυτές, οι δύο προορίζονται να τοποθετηθούν σε επίκαιρα σημεία τελωνειακής διέλευσης του Έβρου, όπως στους Κήπους, στις Καστανιές, αλλά και στο Ορμένιο, που αποτελεί πέρασμα εισόδου από τη Βουλγαρία, ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο κριθεί απαραίτητο, προκειμένου να σκανάρονται και να «ακτινογραφούνται» όλα τα διερχόμενα φορτηγά για την πιθανότητα της παράνομης και μαζικής μεταφοράς προσφύγων σε ειδικές κρύπτες.
Τα άλλα δύο X-ray προορίζονται να διατεθούν στο Λιμενικό Σώμα, ώστε να εγκατασταθούν το ένα στο λιμάνι της Πάτρας και το δεύτερο σ’ αυτό της Ηγουμενίτσας, προκειμένου κατά τον ίδιο τρόπο ν’ αποφεύγεται η... απόδραση προς την Εσπερία. Πρόκειται για τελευταίας τεχνολογίας συστήματα χαμηλής ακτινοβολίας, μη επιβλαβούς για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Μη επανδρωμένα
Το τέταρτο και τελευταίο πρόγραμμα προμήθειας τελευταίας τεχνολογίας μέσων αποτροπής κι απόκρουσης της πλημμυρίδας του αυξανόμενου μεταναστευτικού κύματος, που θα χρησιμοποιηθούν είτε το καθένα ξεχωριστά είτε ως σύμπλοκο συνδυασμένων τεχνολογικών εφαρμογών, αποβλέπει στην απόκτηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Με τα συγκεκριμένα πτητικά μέσα, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κάμερες, αναλόγως της συγκυρίας, των προβλέψεων ή των απαιτήσεων, θα μπορούν να υπερίπτανται είτε πάνω από τον Έβρο κατά μήκος των 203 χιλιομέτρων της συνοριακής ζώνης, συμπεριλαμβανομένων και των 12,5 χερσαίων, είτε πάνω από θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, ώστε να εντοπίζονται έγκαιρα οι μεταφορές με δουλεμπορικά σκάφη προς τα ελληνικά νησιά.
Οι τεχνικές δυνατότητες και τα οφέλη που αποφέρουν στην έρευνα πιστοποιήθηκαν σε δοκιμαστικές πτήσεις που έγιναν τον Νοέμβριο στο Άκτιο υπό την αιγίδα του Frontex και τα αποτελέσματα, σύμφωνα με όσα δηλώνονται, άφησαν πολύ ικανοποιημένα τα αρμόδια στελέχη της Αστυνομίας, τα οποία συνέταξαν θετικές εισηγήσεις. Επαναληπτική παρουσίαση θα γίνει μετά το Πάσχα στην Πολωνία. Το κόστος είναι προς το παρόν... άδηλο, καθώς η δαπάνη για κάθε συστοιχία μη επανδρωμένων αεροπλάνων μπορεί να ξεκινά από 100.000 ευρώ και να φτάνει στο 1,5 εκατομμύριο.
Προσθέστε και δύο ελικόπτερα, προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ το καθένα, με αντίστοιχο εξοπλισμό και δορυφορικές ζεύξεις και θα έχετε ένα σύνολο υπολογισμένων εικόνων κι εξοπλισμών με τους οποίους επιχειρείται η θωράκιση των προς Ανατολάς ελληνικών συνόρων. Για τα περισσότερα από τα παραπάνω, πλην των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, ήδη δρομολογούνται προσκλήσεις ενδιαφέροντος.
Υποτυπώδης υποδομή υποδοχής - κράτησης
Και καλά με τον εξοπλισμό, άντε και με τον φράχτη, που πλέον θυμίζει... γιοφύρι της Άρτας. Τι γίνεται όμως με τα κέντρα υποδοχής και προσωρινής κράτησης των προσφύγων; Και αναφερόμαστε όχι σ’ αυτά που εξήγγειλε ο Χρυσοχοΐδης, αλλά σε όλα όσα ήταν ενταγμένα στο σχέδιο στρατηγικής διαχείρισης του μεταναστευτικού ζητήματος (action plan ).
Εδώ αξίζει να επισημανθεί ότι ο μύχιος πόθος των εντεταλμένων αξιωματικών είναι η κατασκευή συγκροτημάτων μακράς κράτησης ή άμεσης απέλασης των συλλαμβανόμενων προσφύγων, ώστε ν’ αποτελέσουν παραδείγματα για τους ομοεθνείς τους που θα τους αποθαρρύνουν να ακολουθήσουν την ίδια διαδρομή. Υπενθυμίζεται ότι όποιος πιάνεται στον Έβρο, τις επόμενες λίγες μέρες, θα του χορηγείται έγγραφο με το οποίο ενημερώνεται ότι έχει μπροστά του το διαθέσιμο διάστημα των 30 ημερών για να... εγκαταλείψει με «οικείες δαπάνες» την Ελλάδα.
Οι μετανάστες στους οποίους χορηγούνται τα σχετικά έγγραφα, σύμφωνα με την πείρα, δεν έχουν διαθέσιμα πάνω από 60 με 80 ευρώ, όσο ακριβώς κοστίζει το εισιτήριο για το ΚΤΕΛ που κάνει τη διαδρομή Αλεξανδρούπολη - Αθήνα.
Και πριν να δούμε τι προτίθεται να κάνει η πεφωτισμένη ηγεσία, ας «περιηγηθούμε» στην υπάρχουσα χειροπιαστή υποδομή, που περιορίζεται σε μόλις 1.000 θέσεις κράτησης, ικανές να γεμίσουν μέχρι ασφυξίας το πολύ μέσα σε τρεις ημέρες διελεύσεων από τον Έβρο.
- Στην Ορεστιάδα, και συγκεκριμένα στο Φυλάκιο, υπάρχει και λειτουργεί από τον Απρίλιο του 2007 ο ειδικός χώρος παραμονής αλλοδαπών με χωρητικότητα 374 ατόμων, στον οποίο σχεδιάζονται νέες επεκτάσεις.
- Στη Βέννα της Ροδόπης λειτουργεί από τον Ιούνιο του 2001 εγκατάσταση χωρητικότητας 220 ατόμων.
- Στη Χίο, στην περιοχή Μερσινίδι, υπάρχει από τον Σεπτέμβριο του 2003 χώρος κράτησης 120 ατόμων.
- Στο Βαθύ της Σάμου επίσης από την ίδια περίοδο (Σεπτέμβριος 2003) λειτουργεί ειδικός χώρος κράτησης 285 ατόμων.
- Κέντρο ή καλύτερα... κολαστήριο (για Κόλαση του Δάντη είχε μιλήσει τον Οκτώβριο του 2009 ο τότε υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Σπύρος Βούγιας) λειτουργούσε στην Παγανή της Λέσβου, δυναμικότητας 300 ατόμων, αλλά καταργήθηκε αμέσως μετά τη σχετική επίσκεψη, ενώ από τον Αύγουστο του 2008 υπάρχει στην αστυνομική διεύθυνση Λακωνίας χώρος για τη «φιλοξενία» 42 ατόμων, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να τεθεί σε λειτουργία.
Αυτή είναι όλη κι όλη η σημερινή υποδομή μιας χώρας, που υποδέχεται σε ημερήσια βάση κατά μέσον όρο 320 ξεριζωμένους. Μια χώρα που, εξαιτίας της γεωστρατηγικής της θέσης και της συνθήκης «Δουβλίνο 2», έχει μετατραπεί σε αποθήκη παρανόμως εισερχόμενων μεταναστών...
Πηγή: http://topontiki.gr/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ
Φράχτες, ευρυζωνικές... διασυνδέσεις, ελικόπτερα, αλλά και μη επανδρωμένα αεροσκάφη πολλών εκατομμυρίων ευρώ άρχισαν να «φορμάρονται» επί χάρτου αλλά και σε πρακτικού χαρακτήρα εφαρμογές κατά μήκος των ελληνοτουρκικών χερσαίων συνόρων και αλλού, σε μια προσπάθεια ν’ ανακοπεί το κύμα των οικονομικών προσφύγων που πιέζουν να κάνουν το μεγάλο άλμα προς την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Πριν από λίγες ημέρες άρχισαν τα πρώτα έργα κατασκευής του φράχτη στον Έβρο, προϋπολογισμού 5.498.000 ευρώ, από την εταιρεία ΔΑΓΡΕΣ ΑΤΕ, η οποία εδρεύει στην περιοχή ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα στο 9ο χιλιόμετρο Ορεστιάδας - Διδυμοτείχου. Χρήματα τα οποία, μετά τη μεγαλειώδη διαχείριση του όλου θέματος από τον Παπουτσή, θα δαπανηθούν από εθνικούς πόρους, σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο σχεδιασμό επεξεργάζονται και... απεργάζονται για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος.
Σημειώνεται επίσης ότι για τον φράχτη, πριν ακόμη μπει το πρώτο καρφί, εκφράστηκαν απαξιωτικά όχι μόνο η Μάλστρομ, η Ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για θέματα εσωτερικών υποθέσεων, κάτι που έκανε σε κάθε ευκαιρία από την ημερομηνία εξαγγελίας του μέτρου από τον παρολίγο υποψήφιο αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, αλλά και από τον διάδοχό του, τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του άφησε την πολιτικά ακόλουθη δολοφονική αιχμή: «Ο φράχτης θα γίνει, νομίζω ότι όπου να ’ναι ξεκινούν τα έργα, αν και, κάθε φορά που οχυρώσαμε τον Έβρο, οι μετανάστες έμπαιναν παράνομα από τη νησιωτική χώρα»!!!
Ο υφυπουργός Μανώλης Όθωνας, στην προ μηνών επίσκεψή του στον Έβρο, δήλωσε ότι ο φράχτης θα κατασκευαστεί μέσα στους επόμενους πέντε μήνες, δηλαδή με καθυστέρηση ακριβώς ενός χρόνου από τότε που υποτίθεται ότι θα τελείωνε η «ανέγερσή» του.
Όμως δεν είναι μόνο ο φράχτης, εάν και όταν κατασκευαστεί, αυτός που θα ορθώσει... κυματοθραύστες και φραγμούς στους σύγχρονους κολασμένους. Με την οικονομική αρωγή και χορηγία της Ευρώπης προγραμματίζονται ποικίλα όσα ακόμα μέτρα και αντίμετρα.
Θερμικές κάμερες
Τον Νοέμβριο ο Όθωνας επισκέφθηκε την περιοχή και επόπτευσε τις εργασίες για την τοποθέτηση και λειτουργία των θερμικών καμερών και του επιχειρησιακού κέντρου που κατασκευάζεται στη Νέα Βύσσα, ώστε να υπάρχει «μαζική» συλλογή για αξιολόγηση και αξιοποίηση σε τοπικό επίπεδο αλλά και μεταφορά εικόνων και δεδομένων σε «πραγματικό χρόνο» στο κέντρο επιχειρήσεων στο αρχηγείο της Αστυνομίας στην Αθήνα.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπονήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (μην απορείτε, η ΕΛ.ΑΣ., εκτός από το να... εισβάλλει στο ιστορικό ίδρυμα, έχει μάθει και να συνεργάζεται) και το κόστος υλοποίησης ανέρχεται σε περίπου 1,2 εκατ. ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση η συνολική χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της Ε.Ε.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα εγκατασταθούν συνολικά 3 βασικές θερμικές κάμερες σε ψηλούς ιστούς κι άλλες 7 βοηθητικές, ενώ θα υπάρχουν διαθέσιμες - αναπληρωματικές, οι οποίες θα καλύπτουν μια έκταση 12,5 χιλιομέτρων, των χερσαίων συνόρων με την Τουρκία, που εκτείνονται στον άξονα μεταξύ Νέας Βύσσας και Καστανιών.
Κάθε κάμερα διαθέτει ακτίνα με «βεληνεκές» 2 χιλιόμετρα και λειτουργεί υπό προϋποθέσεις, όπως ο... φάρος. Είναι περιστρεφόμενη και, μόλις οι αισθητήρες «συλλάβουν» κίνηση ενός ή περισσότερων ατόμων, «λοκάρουν» πάνω στο διαγράμματα και παρακολουθούν κίνηση και διαδρομές. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα εντοπίζονται έγκαιρα αυτοί που θέλουν να παρεισφρήσουν, προκειμένου να εκτοπίζονται πριν από την προσπέλαση της συνοριακής γραμμής.
Μάλιστα, κατά πώς σεμνύνονται οι επισπεύδοντες και θιασώτες του έργου να λένε, την ημέρα της δοκιμαστικής λειτουργίας μιας από τις εν θέματι κάμερες, που προσδιορίζεται σε προ εικοσαημέρου διάστημα, «συνελήφθησαν» τα ολογράμματα 5 μεταναστών, των οποίων απετράπη η είσοδος σε ελληνικό έδαφος.
Κινητά βαν
Το δεύτερο εξοπλιστικό βήμα θωράκισης της αμυντικής ασπίδας που επιχειρείται ν’ αναπτυχθεί στον Έβρο έχει να κάνει με την προμήθεια τουλάχιστον 3 κινητών βαν - επιχειρησιακών και διοικητικών μονάδων, συνολικού κόστους περίπου 2.800.000 ευρώ. Τα συγκεκριμένα σύγχρονα μέσα θ’ αναπτυχθούν κατά μήκος της υπόλοιπης μεθορίου και θα είναι εξοπλισμένα με θερμικές κάμερες υψηλού ιστού και με ραντάρ, ενώ θα έχουν δυνατότητα δορυφορικής διασύνδεσης μέσω του Hellas Sat .
Το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται στο στάδιο της προώθησής του και το πιο πιθανό είναι η προμήθεια να γίνει από αμερικάνικο κολοσσιαίο κονσόρτσιουμ. Και τα δύο συγκεκριμένα προγράμματα θα «πατήσουν» πάνω στις δομές και στις υποδομές του C4i.
Τώρα για ποιον λόγο δεν χρησιμοποιούνται οι κινητές μονάδες διοίκησης που πήρε η Αστυνομία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 με δυνατότητες υποδομής και υποδοχής παρόμοιου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, αλλά σαπίζουν στα πάρκινγκ της ΕΛ.ΑΣ., είναι ένα ερώτημα που είμαστε... αναρμόδιοι να σας απαντήσουμε.
Άγνωστες είναι άλλωστε οι βουλές των επισπευδόντων των μειοδοτικών διαγωνισμών και το τελευταίο που περιλαμβάνεται στις προθέσεις μας είναι να σας... μπερδέψουμε.
Μονάδες X-ray
Το τρίτο σκέλος του εξοπλιστικού προγράμματος έχει διπλό κι εκ διαμέτρου αντίθετο «προσανατολισμό» και γεωγραφική μορφολογία. Ο ένας είναι μόνιμα στραμμένος προς ανατολάς και αφορά... παραποτάμια τεχνολογική μεταφερόμενη εγκατάσταση και ο άλλος προς δυσμάς με... λιμανίσια χρήση. Η προμήθεια αφορά σε τέσσερις κινητές μονάδες X-ray συνολικής δαπάνης περίπου 4.000.000 ευρώ.
Από αυτές, οι δύο προορίζονται να τοποθετηθούν σε επίκαιρα σημεία τελωνειακής διέλευσης του Έβρου, όπως στους Κήπους, στις Καστανιές, αλλά και στο Ορμένιο, που αποτελεί πέρασμα εισόδου από τη Βουλγαρία, ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο κριθεί απαραίτητο, προκειμένου να σκανάρονται και να «ακτινογραφούνται» όλα τα διερχόμενα φορτηγά για την πιθανότητα της παράνομης και μαζικής μεταφοράς προσφύγων σε ειδικές κρύπτες.
Τα άλλα δύο X-ray προορίζονται να διατεθούν στο Λιμενικό Σώμα, ώστε να εγκατασταθούν το ένα στο λιμάνι της Πάτρας και το δεύτερο σ’ αυτό της Ηγουμενίτσας, προκειμένου κατά τον ίδιο τρόπο ν’ αποφεύγεται η... απόδραση προς την Εσπερία. Πρόκειται για τελευταίας τεχνολογίας συστήματα χαμηλής ακτινοβολίας, μη επιβλαβούς για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Μη επανδρωμένα
Το τέταρτο και τελευταίο πρόγραμμα προμήθειας τελευταίας τεχνολογίας μέσων αποτροπής κι απόκρουσης της πλημμυρίδας του αυξανόμενου μεταναστευτικού κύματος, που θα χρησιμοποιηθούν είτε το καθένα ξεχωριστά είτε ως σύμπλοκο συνδυασμένων τεχνολογικών εφαρμογών, αποβλέπει στην απόκτηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Με τα συγκεκριμένα πτητικά μέσα, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κάμερες, αναλόγως της συγκυρίας, των προβλέψεων ή των απαιτήσεων, θα μπορούν να υπερίπτανται είτε πάνω από τον Έβρο κατά μήκος των 203 χιλιομέτρων της συνοριακής ζώνης, συμπεριλαμβανομένων και των 12,5 χερσαίων, είτε πάνω από θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, ώστε να εντοπίζονται έγκαιρα οι μεταφορές με δουλεμπορικά σκάφη προς τα ελληνικά νησιά.
Οι τεχνικές δυνατότητες και τα οφέλη που αποφέρουν στην έρευνα πιστοποιήθηκαν σε δοκιμαστικές πτήσεις που έγιναν τον Νοέμβριο στο Άκτιο υπό την αιγίδα του Frontex και τα αποτελέσματα, σύμφωνα με όσα δηλώνονται, άφησαν πολύ ικανοποιημένα τα αρμόδια στελέχη της Αστυνομίας, τα οποία συνέταξαν θετικές εισηγήσεις. Επαναληπτική παρουσίαση θα γίνει μετά το Πάσχα στην Πολωνία. Το κόστος είναι προς το παρόν... άδηλο, καθώς η δαπάνη για κάθε συστοιχία μη επανδρωμένων αεροπλάνων μπορεί να ξεκινά από 100.000 ευρώ και να φτάνει στο 1,5 εκατομμύριο.
Προσθέστε και δύο ελικόπτερα, προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ το καθένα, με αντίστοιχο εξοπλισμό και δορυφορικές ζεύξεις και θα έχετε ένα σύνολο υπολογισμένων εικόνων κι εξοπλισμών με τους οποίους επιχειρείται η θωράκιση των προς Ανατολάς ελληνικών συνόρων. Για τα περισσότερα από τα παραπάνω, πλην των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, ήδη δρομολογούνται προσκλήσεις ενδιαφέροντος.
Υποτυπώδης υποδομή υποδοχής - κράτησης
Και καλά με τον εξοπλισμό, άντε και με τον φράχτη, που πλέον θυμίζει... γιοφύρι της Άρτας. Τι γίνεται όμως με τα κέντρα υποδοχής και προσωρινής κράτησης των προσφύγων; Και αναφερόμαστε όχι σ’ αυτά που εξήγγειλε ο Χρυσοχοΐδης, αλλά σε όλα όσα ήταν ενταγμένα στο σχέδιο στρατηγικής διαχείρισης του μεταναστευτικού ζητήματος (action plan ).
Εδώ αξίζει να επισημανθεί ότι ο μύχιος πόθος των εντεταλμένων αξιωματικών είναι η κατασκευή συγκροτημάτων μακράς κράτησης ή άμεσης απέλασης των συλλαμβανόμενων προσφύγων, ώστε ν’ αποτελέσουν παραδείγματα για τους ομοεθνείς τους που θα τους αποθαρρύνουν να ακολουθήσουν την ίδια διαδρομή. Υπενθυμίζεται ότι όποιος πιάνεται στον Έβρο, τις επόμενες λίγες μέρες, θα του χορηγείται έγγραφο με το οποίο ενημερώνεται ότι έχει μπροστά του το διαθέσιμο διάστημα των 30 ημερών για να... εγκαταλείψει με «οικείες δαπάνες» την Ελλάδα.
Οι μετανάστες στους οποίους χορηγούνται τα σχετικά έγγραφα, σύμφωνα με την πείρα, δεν έχουν διαθέσιμα πάνω από 60 με 80 ευρώ, όσο ακριβώς κοστίζει το εισιτήριο για το ΚΤΕΛ που κάνει τη διαδρομή Αλεξανδρούπολη - Αθήνα.
Και πριν να δούμε τι προτίθεται να κάνει η πεφωτισμένη ηγεσία, ας «περιηγηθούμε» στην υπάρχουσα χειροπιαστή υποδομή, που περιορίζεται σε μόλις 1.000 θέσεις κράτησης, ικανές να γεμίσουν μέχρι ασφυξίας το πολύ μέσα σε τρεις ημέρες διελεύσεων από τον Έβρο.
- Στην Ορεστιάδα, και συγκεκριμένα στο Φυλάκιο, υπάρχει και λειτουργεί από τον Απρίλιο του 2007 ο ειδικός χώρος παραμονής αλλοδαπών με χωρητικότητα 374 ατόμων, στον οποίο σχεδιάζονται νέες επεκτάσεις.
- Στη Βέννα της Ροδόπης λειτουργεί από τον Ιούνιο του 2001 εγκατάσταση χωρητικότητας 220 ατόμων.
- Στη Χίο, στην περιοχή Μερσινίδι, υπάρχει από τον Σεπτέμβριο του 2003 χώρος κράτησης 120 ατόμων.
- Στο Βαθύ της Σάμου επίσης από την ίδια περίοδο (Σεπτέμβριος 2003) λειτουργεί ειδικός χώρος κράτησης 285 ατόμων.
- Κέντρο ή καλύτερα... κολαστήριο (για Κόλαση του Δάντη είχε μιλήσει τον Οκτώβριο του 2009 ο τότε υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Σπύρος Βούγιας) λειτουργούσε στην Παγανή της Λέσβου, δυναμικότητας 300 ατόμων, αλλά καταργήθηκε αμέσως μετά τη σχετική επίσκεψη, ενώ από τον Αύγουστο του 2008 υπάρχει στην αστυνομική διεύθυνση Λακωνίας χώρος για τη «φιλοξενία» 42 ατόμων, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να τεθεί σε λειτουργία.
Αυτή είναι όλη κι όλη η σημερινή υποδομή μιας χώρας, που υποδέχεται σε ημερήσια βάση κατά μέσον όρο 320 ξεριζωμένους. Μια χώρα που, εξαιτίας της γεωστρατηγικής της θέσης και της συνθήκης «Δουβλίνο 2», έχει μετατραπεί σε αποθήκη παρανόμως εισερχόμενων μεταναστών...
Πηγή: http://topontiki.gr/