Όπως είχαμε γράψει εδώ στο thrakilive ήδη από τις 23 Δεκεμβρίου
Θα έχουν χωρητικότητα άνω των 1.000 ατόμων και θα αποτελούν πλωτά κέντρα υποδοχής
Πόσο θα στοιχίσει ο φράχτης στον Έβρο;
Παρόμοια με αυτό στην ένθετη φωτογραφία είναι τα πλωτά κέντρα υποδοχής μεταναστών που αναμένεται να παραχωρηθούν από τις ολλανδικές αρχές Δύο πλοία-μαμούθ σχεδιάζει να φέρει από την Ολλανδία ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρ. Παπουτσής προκειμένου να λύσει το πρόβλημα της ροής λαθρομεταναστών σε όλη τη χώρα! Πρόκειται για την επόμενη κίνηση των επιτελών της λεωφόρου Κατεχάκη μετά την αναγγελία της κατασκευής του φράχτη μήκους 12,5 χιλιομέτρων στα χερσαία σύνορα Ελλάδας- Τουρκίας. Τα δύο πλοία, τα οποία βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Ρότερνταμ, έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 1.000 ατόμων και θα λειτουργήσουν ως πλωτά κέντρα υποδοχής λαθρομεταναστών. Την ίδια στιγμή σε τελικό στάδιο βρίσκεται η δημιουργία τριών κέντρων υποδοχής σε ισάριθμα παλαιά στρατόπεδα στον Εβρο. Μάλιστα, για αυτούς τους χώρους έχει ζητηθεί άλλου τύπου βοήθεια από ειδική υπηρεσία της κυβέρνησης της Δανίας προκειμένου με κατάλληλες λυόμενες κατασκευές μεγάλου μεγέθους να πολλαπλασιασθεί η χωρητικότητά τους.
Τους τελευταίους μήνες το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εξέταζε λόγω έλλειψης χώρων σε στρατόπεδα, αλλά και εξαιτίας των αντιδράσεων πολλών πολιτών, τη δημιουργία «πλωτών κέντρων υποδοχής μεταναστών». Γι΄ αυτόν τον λόγο λοιπόν ζητήθηκε η λίστα με όλα τα επιβατηγά πλοία που ήταν ακινητοποιημένα- λόγω κατάσχεσης κτλ.- σε διάφορα λιμάνια της χώρας. Παράλληλα είχαν ζητηθεί αναλυτικά στοιχεία για τη χωρητικότητά τους, για τη δυνατότητα φιλοξενίας μεταναστών, για ζητήματα ασφαλείας των πλοίων, αλλά και για τα χρέη των ναυτιλιακών εταιρειών που εμφανίζονταν ως πλοιοκτήτριες. Παρόμοιο σχέδιο είχε εκπονηθεί και επί κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας με πλοίο που θα ταξίδευε στο Αιγαίο και θα παρελάμβανε λαθρομετανάστες από διάφορα νησιά και από την περιοχή του Εβρου.
Ωστόσο η ιδέα χρήσης ενός κλασικού επιβατηγού πλοίου ως πλωτού κέντρου υποδοχής μεταναστών χαρακτηριζόταν προβληματική αφού ανέκυπταν διάφορα ζητήματα που αφορούσαν την ασφάλεια και την υγεία των επιβατών-μεταναστών. Ετσι λοιπόν οι επιτελείς της λεωφόρου Κατεχάκη μελέτησαν ενδελεχώς το τελευταίο χρονικό διάστημα το ενδεχόμενο να ενοικιάσουν από την ολλανδική κυβέρνηση δύο τεράστια πλοία που είναι ειδικά διαμορφωμένα για την πολυήμερη παραμονή λαθρομεταναστών ή ατόμων που μεταφέρονται από μια χώρα σε άλλη λόγω κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Πρόκειται για πλωτά μέσα που εξωτερικά μοιάζουν με τεράστια φορτηγά πλοία που μεταφέρουν εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια. Ωστόσο σε αυτή την περίπτωση τα «κοντέινερ» είναι ειδικά διασκευασμένα δωμάτια και χώροι διαμονής των μεταναστών. Επιπλέον στα συγκεκριμένα πλοία μπορεί να τηρηθούν μέτρα ασφαλείας από τις αστυνομικές αρχές, με ειδικούς χώρους παραμονής για τους ενστόλους, εξωτερικούς ελέγχους πρόσβασης κτλ.
Τα πλοία αυτά χρησιμοποιούνται από την ολλανδική αστυνομία για την προσωρινή κράτηση αλλοδαπών που εντοπίζονται στην περιοχή του Ρότερνταμ. Ωστόσο, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις από την πρεσβεία της Ολλανδίας, αλλά και μετά τις επαφές με ιδιώτες που εκπροσωπούν την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αυτά τα πλοία δύναται να παραχωρηθούν στις ελληνικές αρχές για τις ανάγκες διαχείρισης του προβλήματος των λαθρομεταναστών. Κλιμάκιο αξιωματούχων του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αναμένεται να επισκεφθεί τις επόμενες ημέρες την ολλανδική πόλη. Σύμφωνα με τον ίδιο σχεδιασμό, τα πλοία θα ελλιμενίζονται στην Αλεξανδρούπολη και σε λιμάνια νησιών του Αιγαίου.
Την ίδια στιγμή, εντός των επομένων ημερών αναμένονται στη χώρα μας μηχανικοί από τη Δανία που πιθανόν- αν δεν προκύψει οποιοδήποτε απρόοπτο- να κληθούν να κατασκευάσουν σε στρατόπεδα στον Εβρο ειδικά λυόμενα κτίσματα ώστε, όπως έλεγε αξιωματούχος της ΕΛ.ΑΣ., «να εκμεταλλευτούμε κάθε τετραγωνικό μέτρο κάθε χώρου ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητά τους αλλά και να μην ξοδέψουμε τεράστια ποσά για τη διαμόρφωση των εγκαταλειμμένων στρατιωτικών εγκαταστάσεων».
Στα €5 εκατ. το κόστος του φράχτη στον Εβρο
Σε 4-5 εκατ. ευρώ υπολογίζεται, σύμφωνα με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, το κόστος κατασκευής του φράχτη στον Εβρο, σύμφωνα με αρχική μελέτη τεχνικών υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ. στην περιοχή. Σύμφωνα με τις αρχικές αναλύσεις, το κόστος κατασκευής κάθε μέτρου του φράχτη, ο οποίος υπολογίζεται ότι θα έχει ύψος περίπου 3-5 μέτρα, θα ανέρχεται σε περίπου 100 ευρώ. Ωστόσο το κόστος του αναμένεται να ανέλθει αν τοποθετηθούν πιο ενισχυμένα σύρματα ή και ειδικές τσιμεντοκολόνες για τη στερέωση αυτού του συρματοπλέγματος. Επίσης, τεχνικοί της ΕΛ.ΑΣ. έχουν υπολογίσει ότι περίπου 1-2 εκατ. ευρώ θα κοστίσουν οι θερμικές κάμερες και οι αισθητήρες που θα τοποθετηθούν κατά μήκος του «φράγματος» ανάσχεσης των λαθρομεταναστών. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, θα δημιουργηθούν ακόμη ένα ή δύο κέντρα επιχειρήσεων που θα λαμβάνουν τις καταγραφές από τα ηλεκτρονικά μέσα εποπτείας του φράχτη και θα ενεργοποιούν τις δυνάμεις ασφαλείας. Πιθανολογείται ότι ένα από αυτά τα κέντρα θα έχει βάση στην Αστυνομική Διεύθυνση Ορεστιάδας.
Πηγή: http://www.tovima.gr/