Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Το ΚΤΕΛ Ξάνθης αντιμέτωπο με τους γονείς. Ρίσκο το "χειρόφρενο"

Τις αντοχές των γονέων φαίνεται ότι σκοπεύει να δοκιμάσει, καθώς εμμένει στην απόφασή του και σταματά τα σχολικά δρομολόγια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ



Τις αντοχές των γονέων της Ξάνθης φαίνεται ότι σκοπεύει να δοκιμάσει το ΚΤΕΛ Ξάνθης, που εμμένει στην απόφασή του και σταματά τα σχολικά δρομολόγια.

Και αυτό γιατί η ανάλυση των δεδομένων της υπόθεσης αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες παραμέτρους και κυρίως το γεγονός ότι η Πολιτεία δεν έχει καθυστερήσει κάποια πληρωμή προς το ΚΤΕΛ Ξάνθης αλλά αντιθέτως οι άνθρωποί του αρνούνται να εισπράξουν τα περίπου 850.000 που του αναλογούν από τα δρομολόγια του τελευταίου τριμήνου του 2010.

Η αντίδραση του ΚΤΕΛ Ξάνθης συνίσταται στο γεγονός ότι το ποσό είναι κατά 20% περικομμένο σε σχέση με το παρελθόν, όμως το ίδιο συνέβη σε όλη την Ελλάδα. Στην Ξάνθη, πάντως, μετά από συμφωνία με την τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων είχαν υπογράψει σύμβαση μειωμένη μόνο κατά 5%, σε αντίθεση με τις οδηγίες που υπήρχαν, η οποία τελικά και ακυρώθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο.


Δεν προσέφυγε εμπρόθεσμα εναντίον της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Μάλιστα, παρότι η σχετική απόφαση μπορούσε να προσβληθεί, η σχετική προσφυγή υποβλήθηκε εκπρόθεσμα και η διαδικασία περατώθηκε χωρίς άλλη δυνατότητα αντίδρασης. Σε όλη την Ελλάδα υπήρξαν διαφόρων ειδών ρυθμίσεις γύρω από την υπόθεση, όμως δεν υπήρξε αντίστοιχο πρόβλημα με την Ξάνθη. Ειδικότερα στην Περιφέρεια οι Νομοί Ροδόπης και Έβρου έχουν υπογράψει συμβάσεις, μειωμένες κατά 20% και έχουν εισπράξει ενώ προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στους Νομούς Δράμας και Καβάλας, όχι όμως στο βαθμό που παρουσιάστηκαν στην Ξάνθη.

Το μέσο πίεσης που επελέγη από το ΚΤΕΛ (όπως επίσης από τους οδηγούς Ταξί) δεν φαίνεται να συγκεντρώνει την υποστήριξη του κοινωνικού συνόλου καθώς από την Πολιτεία δίδονται τα χρήματα που αναλογούν αλλά αρνείται να τα εισπράξει, ζητώντας παραπάνω. Την ίδια στιγμή η Περιφέρεια Α.Μ.Θ. έχει κάνει σαφές ότι νομικά δεν έχει καμία δυνατότητα να καταβάλλει τίποτε παραπάνω καθώς ο σχετικός κωδικός είναι αυστηρά περιορισμένος στο συγκεκριμένο ποσό.


Σκληρή στάση και σύγκρουση επιλέγει το ΚΤΕΛ

Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές της ΠΕ. Ξάνθης, υπάρχει η προτροπή προς το ΚΤΕΛ να εισπράξει τα χρήματα που του αναλογούν και να υπάρξει η συνδρομή της Περιφέρειας για περαιτέρω διεκδίκηση. Όμως η άρνηση από το ΚΤΕΛ είναι κατηγορηματική και η διακοπή των δρομολογίων θα έρθει σε σύγκρουση με το κοινωνικό σύνολο. Άλλωστε αρκετοί είναι αυτοί που αναφέρουν ότι τα χρήματα που δίδονται για τα σχολικά δρομολόγια παραμένουν πολλά σε σχέση με την ιδιωτική αγορά και υπερβαίνουν κατά πολύ το όριο των 500 ευρώ ανα μαθητή για τη μεταφορά, συμβάλλοντας καθοριστικά στην κερδοφορία των ΚΤΕΛ της χώρας.

Τέλος, από πολιτική σκοπιά, παράγοντες που πρόσκεινται στην παρούσα περιφερειακή αρχή αφήνουν να εννοηθεί ότι το πρόβλημα φαίνεται να διογκώνεται στο διάστημα μετά τις εκλογές και πριν την ανάληψη της νέας ηγεσίας στην περιοχή, το Δεκέμβριο. Από την πλευρά τους οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ και των ΤΑΞΙ επικαλούνται τα αυξημένα κοστολόγια που υπάρχουν λόγω των αυξήσεων, κυρίως στα καύσιμα και θεωρούν απολύτως δίκαιο να εισπράξουν και το επιπλέον 20%.


Πηγή:  http://www.xanthipress.gr/