Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Η Ματθίλδη μιλάει για τα παιδικά της χρόνια στην Ξάνθη και αποκαλύπτει ότι σκέφτεται να μεταναστεύσει ξανά στο εξωτερικό

Αποκαλυπτική για πολλά πράγματα - και πέραν των προσωπικών της ζητημάτων λόγω του διαζυγίου της - η συνέντευξη που παραχώρησε στην Real News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΗ



Εκτός από τα ταλέντα της -που έτσι κι αλλιώς δεν κρύβονται- αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι για εκείνη είναι ότι σαν άτομο είναι ανήσυχη και μη προβλέψιμη. Διακρίνεται στην τηλεόραση, στο θέατρο αλλά και στην πίστα. Η αλήθεια είναι ότι η Ματθίλδη Μαγγίρα από όπου περνάει αφήνει τη σφραγίδα του ταλέντου της και το μεράκι της. Πάντα επιλέγει, όπως δηλώνει, τον δύσκολο δρόμο στη ζωή της και πάντα τα καταφέρνει με τον καλύτερο τρόπο.

Η εκρηκτική περφόρμερ είναι καλύτερα από ποτέ, δουλεύει εντατικά τα τελευταία πέντε χρόνια και η εξέλιξή της της δίνει περισσότερη ενέργεια να δημιουργεί συνέχεια ακόμη και σε καινούργιους δρόμους για εκείνη. Είναι αυθεντική, αληθινή και πάνω από όλα καλλιτέχνις.
- Η ηθοποιία πώς βρέθηκε στον δρόμο σας; Πώς σας κέρδισε;
Από δύο χρόνων ήξερα τι ήθελα να κάνω. Ηθοποιός ήθελα να είμαι. Ηταν πάντα ξεκάθαρο μέσα μου και αδιαμφισβήτητο.
- Μεγαλώσατε στην Ξάνθη. Πώς ήταν τα παιδικά σας χρόνια;
Πραγματικά παιδικά χρόνια σε γειτονιές και τεράστιες αλάνες. Με πολλά παιδιά σε κάθε γειτονιά, με απόλυτη ελευθερία, χωρίς τους σημερινούς φόβους και μια πραγματική αθωότητα με πολλή φαντασία.

- Πιστεύετε ότι έχετε λάβει όλα όσα σας αξίζουν στα επαγγελματικά σας μέχρι σήμερα;
Οσα μου επέτρεψα, ναι, τα έλαβα. Μπορεί να αξίζω και περισσότερα από αυτά. Αν αυτό ισχύει, τότε θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου της προσωπικής μου ωρίμανσης και ελευθερίας για να μου επιτρέψω να μου συμβεί.

- Λένε στον καλλιτεχνικό χώρο ότι υπάρχουν κυκλώματα. Το έχετε νιώσει αυτό;
Παντού υπάρχουν κυκλώματα και κλίκες, σε όλον τον κόσμο. Αν κάποιοι ήταν φίλοι ή μια παρέα και λειτουργούύν άψογα μεταξύ τους, θέλουν να συνεργάζονται συνέχεια μαζί, με την ίδια πετυχημένη σύνθεση, δεν επιτρέπουν εύκολα να εισχωρήσουν άλλοι καινούργιοι στον κλοιό τους και μου φαίνεται ότι είναι φόβος για το καινούργιο στοιχείο. Τους κατανοώ. Καλό θα ήταν βέβαια να ξεπεράσουμε τους φόβους μας και στόχος μας πάντα να είναι εκείνη η σύνθεση που δίνει το καλύτερο αποτέλεσμα, γιατί έτσι γίνεται στο εξωτερικό. Μιμούμαστε κακώς-καλώς τους ξένους. Ας μιμηθούμε και τα καλά τους.

- Ακούμε ότι είναι μαύρες εποχές για τους ηθοποιούς, κυρίως για όσους είχαν στηρίξει την πορεία τους στην τηλεόραση. Τι έχετε να συμβουλέψετε τα νέα παιδιά που μπήκαν στο επάγγελμα τα τελευταία χρόνια και δεν έχουν προοπτική ούτε για ένα γκεστ σε σαπουνόπερα;
Η τηλεόραση είναι ένα μέσο που κάνει τη δουλειά του. Η δική μας τέχνη υπάρχει και βασίζεται στο θέατρο. Μετά ήρθε το σινεμά και μετά η τηλεόραση και αργότερα το Internet, που είναι και το μέλλον. Αλίμονο αν βασίζουμε την πορεία μας μόνο στην τηλεόραση. Οσο για τα νέα παιδιά, αν πραγματικά αγαπούν αυτήν την τέχνη θα πρέπει να μην πτοούνται, γιατί διανύουμε μια μεταβατική περίοδο. Αντίστοιχα κάτι παρόμοιο συμβαίνει με το τραγούδι και τη δισκογραφία. Παρ' όλα αυτά, οι τραγουδιστές που βγαίνουν είναι περισσότεροι από ό,τι παλιά.

- Πολλοί λένε ότι τηλεοπτικά η Ελλάδα δεν έχει δική της ταυτότητα. Οτι παίρνουμε πράγματα απέξω χωρίς να τα έχουμε «χωνέψει». Το πιστεύετε αυτό;
Συμφωνώ ότι έτσι είναι σε μεγάλο βαθμό. Δυστυχώς, οι Ελληνες χάσαμε την ταυτότητά μας γενικότερα και αυτό είναι το αποτέλεσμα της έλλειψης παιδείας, παράδοσης και ηθικής δομής.

- Πώς βλέπετε την τηλεόραση της κρίσης;
Σε κρίση, φυσικά. Με αφήνει νηστική πνευματοψυχικά, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις.

- Υπάρχουν δικά σας τηλεοπτικά σχέδια;
Υπάρχουν δικές μου ιδέες που θα βρούνε τον τηλεοπτικό τους χώρο όταν έρθει η κατάλληλη χρονική στιγμή.

- Ποιο είναι πιο σκληρό: το να είσαι στην Αμερική και να σκέφτεσαι το όνειρο της Ελλάδας ή να είσαι εδώ και να σε πληγώνει;
Το δεύτερο φυσικά, γι' αυτό άλλωστε είμαι εδώ. Η αλήθεια είναι ότι τελευταία σκέφτομαι πολύ σοβαρά να ξαναφύγω. Εχω ζήσει και τα δύο. Το να είσαι στο εξωτερικό είναι δύσκολο, το να είσαι εδώ απλώς δεν καταπίνεται.

- Δεν είναι δύσκολο κάποιος να ζήσει από την ηθοποιία;
Οι καλλιτέχνες παγκοσμίως υπάρχουν για να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τους υπόλοιπους, να αφουγκράζονται τις κοσμικές δονήσεις και να τους αφυπνίζουν. Η υποκριτική τέχνη είναι μία από τις Καλές Τέχνες και πάντα θα υπάρχει. Είναι επιτακτική ανάγκη ψυχικής επιβίωσης. Αν ταυτόχρονα παρέχει και τα προς το ζην, τότε όλα καλά, αν πάλι όχι, τότε βρίσκεις να κάνεις και κάτι άλλο και αυτό μένει μόνο για την ψυχική διατροφή μας. Δηλαδή είτε με ζει είτε όχι η υποκριτική τέχνη θα συνεχίσω να την υπηρετώ, γιατί είναι εσωτερική ανάγκη και την αγαπώ. Οπως και να έχει, οι Καλές Τέχνες είναι και θα είναι αθάνατες.

- Η οικονομική κρίση σε ποιο βαθμό σας έχει επηρεάσει;
Σε μεγάλο, γιατί εδώ και έναν χρόνο έκλεισα την τηλεόρασή μου και νιώθω πολύ καλύτερα, ανακάλυψα ότι η ψυχολογία μου είναι διαρκώς ψηλά. Επίσης, περιμένω το καλό αυτής της ιστορίας, που μαθηματικά, όπως το βλέπω, μέσα από την ανισορροπία θα βρεθεί η νέα ισορροπία, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο από τα λαμόγια και κάθε κατεργάρης θα πάει στον πάγκο του επιτέλους!

- Είχατε βάλει χρήματα στην άκρη;
Είμαι σ' αυτόν τον τομέα της άποψης «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν».

- Υπήρξε κάποια στιγμή που να πτοηθήκατε σε σημείο να σκεφτείτε να εγκαταλείψετε τη δουλειά που κάνετε;
Ουου! Αρκετές φορές μπορώ να πω. Βέβαια, σαν πολεμίστρια που είμαι, μετά πεισμώνω ακόμη περισσότερο και έτσι έκανα μέχρι τώρα τις προσωπικές μου υπερβάσεις και εύχομαι να συνεχίσει αυτό για να παραμένω ζωντανή κυριολεκτικά.

- Υπήρξαν άνθρωποι που ήταν δίπλα σας για να σας εκμεταλλευτούν;
Υπήρξαν και τους ευχαριστώ γιατί κατάλαβα ότι εγώ ήμουν η αιτία να συμβεί αυτό, επέτρεψα υποσυνείδητα ή ασυνείδητα να μου το κάνουν. Ανακάλυψα το μεγάλο μερίδιο ευθύνης μου, δούλεψα με τον εαυτό μου για την οριοθέτησή μου και προχωρώ μ' αυτήν τη φιλοσοφία στη ζωή, γιατί αυτό μου πάει. Οσο για τους εκμεταλλευτές, σκάβουν μόνοι τον λάκκο τους, γιατί αργά ή γρήγορα θα παραλάβουν πολλαπλώς αυτό που έδωσαν από την ίδια τη σοφή ζωή.

- Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή της ζωή σας;
Συνήθως όταν έχω να επιλέξω από το δύσκολο και το εύκολο. Κατά έναν μαγικό τρόπο από μικρή πάντα διάλεγα το δύσκολο. Οπότε είναι αρκετές οι δύσκολες στιγμές στη ζωή μου και είναι και υποκειμενικό φυσικά, ανάλογα με τα βιώματά μας. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η επιλογή. Εμείς διαλέγουμε αν θα πάμε με το δύσκολο ή με το εύκολο. Αυτό που επιλέγω είναι το δύσκολο γιατί μέσα από αυτόν τον δρόμο γίνομαι καλύτερη, δυνατότερη, σοφότερη.

- Υπήρξαν στιγμές που το θέατρο, η τηλεόραση ή κάποιες συνεργασίες σας πίκραναν και σας έκαναν να κλάψετε;
Ναι, βέβαια. Μόνον αν ήμουν αναίσθητη θα συνέβαινε το αντίθετο.

- Τι ρόλο παίζει το χιούμορ στη ζωή σου;
Εναν από τους σημαντικότερους. Χωρίς αυτό πιστεύω ότι η ζωή μου θα ήταν όχι απλώς βαρετή αλλά πεθαμένη.


«Ο γάμος μου με τον Αλεξ είχε κάνει τον κύκλο του...»
- Πώς είστε αυτήν την εποχή;
Είμαι καλύτερα από ποτέ. Δουλεύω εντατικά με τον εαυτό μου τα τελευταία πέντε χρόνια και η εξέλιξη αυτή μου δίνει ακόμη περισσότερη ενέργεια να δημιουργώ συνέχεια ακόμη και σε καινούργιους δρόμους για μένα.

- Γιατί αποφασίσατε να πάρετε διαζύγιο ύστερα από οκτώ χρόνια γάμου με τον Αλεξ Φόστερ;
Οταν κάτι κάνει τον κύκλο του καλό είναι να τον κλείνουμε και να προχωράμε παρακάτω.

- Πώς λειτουργείτε όταν έρχονται τα δύσκολα στη ζωή σας;
Τα αντιμετωπίζω με ψυχραιμία και σύνεση όσο περισσότερο μπορώ.

- Η καριέρα σας στάθηκε εμπόδιο στην οικογενειακή σας ευτυχία;
Οχι, δεν θα το έλεγα. Η οικογενειακή ευτυχία έρχεται μόνο μετά την προσωπική.

- Εχετε κλάψει για σχέση σας;
Φυσικά, δεν είμαι ρομπότ.

- Τι άλλο σας ενδιαφέρει να κάνετε αυτήν την εποχή;
Δημιουργία μέσα από άλλους δρόμους εκτός της υποκριτικής τέχνης, όπως συγγραφή, ρούχα, αγροτουρισμός, τραγούδι και φυσικά χορός.

- Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στη ζωή σας;
Να τα βρω με τον εαυτό μου.

- Τι είναι αυτό που σας δίνει κουράγιο για το αύριο;
Το μόνο που μου δίνει κουράγιο είναι να ζω το απόλυτο στο σήμερα και να μπορώ να ονειρεύομαι συνεχώς.

- Τι άλλο σας συγκινεί στην καθημερινότητά σας εκτός από τη δουλειά σας;
Η αγάπη και ο έρωτας για το καθετί, η αλήθεια και η αναζήτησή της.

- Σε προσωπικό επίπεδο τι ονειρεύεστε;
Να είμαι ακέραιος άνθρωπος.

- Διακοπές μόνη ή με παρέα;
Μόνη ή με παρέα σημασία έχει να κάνουμε διακοπές με στόχο τη διακοπή της ρουτίνας μας.


Πηγή:  http://maxitisthrakis.blogspot.com/