Η αερομαχία είναι ιδιαίτερα σκληρή στις γραμμές - φιλέτα του εσωτερικού
ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ;
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ φάση της φετινής καλοκαιρινής τους αερομαχίας προετοιμάζονται η Aegean Airlines και η Olympic Air, αποτιμώντας τα σημεία υπεροχής, αλλά και τις αδυναμίες που εμφάνισαν κατά το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς.
Οι δύο εταιρείες ακολουθούν διαφορετική στρατηγική, με την Aegean να επιχειρεί να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου στόλου που διαθέτει προκειμένου να κατοχυρώσει τα πρωτεία στην ελληνική αγορά. Στον αντίποδα η Olympic Air, υστερώντας σε αριθμό και μέγεθος αεροπλάνων, επιχειρεί να μετατρέψει το μειονέκτημά της σε πλεονέκτημα. Ετσι, ρίχνει όλο της το βάρος στο να «φουλάρει» όσο γίνεται με κόσμο τα αεροπλάνα της με στόχο να μεταφέρει όσο γίνεται περισσότερους επιβάτες με λιγότερα δρομολόγια, άρα και μειωμένο λειτουργικό κόστος.
Ολα αυτά με φόντο τη μεγάλη μείωση των επιβατών που μετακινούνται στα εσωτερικά δρομολόγια κατά 19,1% το πρώτο πεντάμηνο (επίσημα στοιχεία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»).
Η αερομαχία Aegean Airlines - Olympic Air των δύο εταιρειών είναι ιδιαίτερα σκληρή στις γραμμές φιλέτα του εσωτερικού από την Αθήνα προς τη Θεσ/νίκη, το Ηράκλειο, τα Χανιά, τη Ρόδο, την Κέρκυρα και αλλά και τη Μύκονο. Aegean και Olympic, ωστόσο, χρησιμοποίησαν την ίδια συνταγή για να αντιμετωπίσουν τα πολλά άδεια καθίσματα στα δρομολόγια εσωτερικού: μείωσαν τις πτήσεις τους. Ιδιαίτερα κατά τους μήνες χαμηλής κίνησης από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γραμμής Αθήνα-Θεσ/νίκη όπου οι διαθέσιμες πτήσεις μειώθηκαν 35,77% τον Ιανουάριο, 29,55% το Φεβρουάριο, 29,30% το Μάρτιο και 19,50% τον Απρίλιο. Το Μάιο, ωστόσο, η μείωση πτήσεων σε σχέση με πέρυσι ήταν μικρότερη (-6,36%), καθώς οι εταιρείες «ζεσταίνουν» ξανά τις μηχανές τους για να είναι έτοιμες για την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής της κίνησης.
Παρά τη μεγάλη μείωση των δρομολογίων, όμως, το πρώτο πεντάμηνο, οι δύο αεροπορικές εταιρείες όχι μόνο δεν κατάφεραν να μειώσουν τα άδεια καθίσματα, αλλά τα είδαν να αυξάνονται εξαιτίας της μεγάλης κάμψης της επιβατικής κίνησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη γραμμή Αθήνα-Θεσ/νίκη τα αεροπλάνα πετούσαν τον Ιανουάριο με μέση πληρότητα 58,65% έναντι 61,58% τον ίδιο μήνα πέρυσι, το Φεβρουάριο ήταν γεμάτα κατά 62,56% (70,09% πέρυσι), τον Μάρτιο γέμισαν το 60,62% των καθισμάτων τους (62,17% πέρυσι), ενώ τον Απρίλιο η πληρότητα ήταν 60,43% (έναντι 61,31% τον αντίστοιχο μήνα του 2010) και τον Μάιο 61,33%, έναντι 64% τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Aegean και Olympic Air έδωσαν σκληρή μάχη τον Μάιο στη γραμμή-φιλέτο της Θεσ/νίκης, στην οποία η πρώτη αναδείχθηκε νικήτρια αξιοποιώντας το πλεονέκτημα που της έδινε ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπλάνων και θέσεων που διέθετε. Είναι χαρακτηριστικό ότι το συγκεκριμένο μήνα η Aegean πραγματοποίησε 492 πτήσεις έναντι 421 της Olympic Air. Παρά τη μικρή διαφορά με βάση τον αριθμό πτήσεων, η Aegean κέρδισε τα πρωτεία στη γραμμή με τις 20.000 περισσότερες θέσεις που διέθετε (81.444 η Aegean έναντι 61.890 της Olympic). Με αυτό τον τρόπο η Aegean απέσπασε μερίδιο αγοράς 58,43% έναντι 41,57% της Olympic Air.
Πόσο καθοριστικό είναι το πλεονέκτημα των περισσότερων μεγάλων αεροπλάνων που διαθέτει η Aegean αποτυπώνεται στη γραμμή Αθήνα-Αλεξανδρούπολη. Οι δύο εταιρείες πραγματοποίησαν τον Μάιο σχεδόν τον ίδιο αριθμό πτήσεων (122 η Aegean και 116 η Olympic), γέμισαν περίπου το ίδιο τα αεροπλάνα τους (κατά 75,71% η Aegean και 71,24% η Olympic), αλλά η Aegean απέσπασε υπερδιπλάσιο μερίδιο αγοράς ελέγχοντας το 69,31% της επιβατικής κίνησης, έναντι 30,69% της Olympic Air.
Η Olympic Air πήρε τη ρεβάνς από την Aegean στη γραμμή Αθήνα-Κων/πολη, μία από τις λίγες γραμμές εξωτερικού όπου εξακολουθούν να ανταγωνίζονται οι δύο εταιρείες. Πραγματοποιώντας υπερδιπλάσιο αριθμό δρομολογίων (116 έναντι 62 της Aegean τον Μάιο), κατάφερε να αποσπάσει μερίδιο αγοράς 30,70% έναντι 14,49% της Aegean αλλά και 54,81% της Turkish Airways.
Πηγή: http://www.enet.gr/
ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ;
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ φάση της φετινής καλοκαιρινής τους αερομαχίας προετοιμάζονται η Aegean Airlines και η Olympic Air, αποτιμώντας τα σημεία υπεροχής, αλλά και τις αδυναμίες που εμφάνισαν κατά το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς.
Οι δύο εταιρείες ακολουθούν διαφορετική στρατηγική, με την Aegean να επιχειρεί να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου στόλου που διαθέτει προκειμένου να κατοχυρώσει τα πρωτεία στην ελληνική αγορά. Στον αντίποδα η Olympic Air, υστερώντας σε αριθμό και μέγεθος αεροπλάνων, επιχειρεί να μετατρέψει το μειονέκτημά της σε πλεονέκτημα. Ετσι, ρίχνει όλο της το βάρος στο να «φουλάρει» όσο γίνεται με κόσμο τα αεροπλάνα της με στόχο να μεταφέρει όσο γίνεται περισσότερους επιβάτες με λιγότερα δρομολόγια, άρα και μειωμένο λειτουργικό κόστος.
Ολα αυτά με φόντο τη μεγάλη μείωση των επιβατών που μετακινούνται στα εσωτερικά δρομολόγια κατά 19,1% το πρώτο πεντάμηνο (επίσημα στοιχεία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»).
Η αερομαχία Aegean Airlines - Olympic Air των δύο εταιρειών είναι ιδιαίτερα σκληρή στις γραμμές φιλέτα του εσωτερικού από την Αθήνα προς τη Θεσ/νίκη, το Ηράκλειο, τα Χανιά, τη Ρόδο, την Κέρκυρα και αλλά και τη Μύκονο. Aegean και Olympic, ωστόσο, χρησιμοποίησαν την ίδια συνταγή για να αντιμετωπίσουν τα πολλά άδεια καθίσματα στα δρομολόγια εσωτερικού: μείωσαν τις πτήσεις τους. Ιδιαίτερα κατά τους μήνες χαμηλής κίνησης από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γραμμής Αθήνα-Θεσ/νίκη όπου οι διαθέσιμες πτήσεις μειώθηκαν 35,77% τον Ιανουάριο, 29,55% το Φεβρουάριο, 29,30% το Μάρτιο και 19,50% τον Απρίλιο. Το Μάιο, ωστόσο, η μείωση πτήσεων σε σχέση με πέρυσι ήταν μικρότερη (-6,36%), καθώς οι εταιρείες «ζεσταίνουν» ξανά τις μηχανές τους για να είναι έτοιμες για την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής της κίνησης.
Παρά τη μεγάλη μείωση των δρομολογίων, όμως, το πρώτο πεντάμηνο, οι δύο αεροπορικές εταιρείες όχι μόνο δεν κατάφεραν να μειώσουν τα άδεια καθίσματα, αλλά τα είδαν να αυξάνονται εξαιτίας της μεγάλης κάμψης της επιβατικής κίνησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη γραμμή Αθήνα-Θεσ/νίκη τα αεροπλάνα πετούσαν τον Ιανουάριο με μέση πληρότητα 58,65% έναντι 61,58% τον ίδιο μήνα πέρυσι, το Φεβρουάριο ήταν γεμάτα κατά 62,56% (70,09% πέρυσι), τον Μάρτιο γέμισαν το 60,62% των καθισμάτων τους (62,17% πέρυσι), ενώ τον Απρίλιο η πληρότητα ήταν 60,43% (έναντι 61,31% τον αντίστοιχο μήνα του 2010) και τον Μάιο 61,33%, έναντι 64% τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Aegean και Olympic Air έδωσαν σκληρή μάχη τον Μάιο στη γραμμή-φιλέτο της Θεσ/νίκης, στην οποία η πρώτη αναδείχθηκε νικήτρια αξιοποιώντας το πλεονέκτημα που της έδινε ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπλάνων και θέσεων που διέθετε. Είναι χαρακτηριστικό ότι το συγκεκριμένο μήνα η Aegean πραγματοποίησε 492 πτήσεις έναντι 421 της Olympic Air. Παρά τη μικρή διαφορά με βάση τον αριθμό πτήσεων, η Aegean κέρδισε τα πρωτεία στη γραμμή με τις 20.000 περισσότερες θέσεις που διέθετε (81.444 η Aegean έναντι 61.890 της Olympic). Με αυτό τον τρόπο η Aegean απέσπασε μερίδιο αγοράς 58,43% έναντι 41,57% της Olympic Air.
Πόσο καθοριστικό είναι το πλεονέκτημα των περισσότερων μεγάλων αεροπλάνων που διαθέτει η Aegean αποτυπώνεται στη γραμμή Αθήνα-Αλεξανδρούπολη. Οι δύο εταιρείες πραγματοποίησαν τον Μάιο σχεδόν τον ίδιο αριθμό πτήσεων (122 η Aegean και 116 η Olympic), γέμισαν περίπου το ίδιο τα αεροπλάνα τους (κατά 75,71% η Aegean και 71,24% η Olympic), αλλά η Aegean απέσπασε υπερδιπλάσιο μερίδιο αγοράς ελέγχοντας το 69,31% της επιβατικής κίνησης, έναντι 30,69% της Olympic Air.
Η Olympic Air πήρε τη ρεβάνς από την Aegean στη γραμμή Αθήνα-Κων/πολη, μία από τις λίγες γραμμές εξωτερικού όπου εξακολουθούν να ανταγωνίζονται οι δύο εταιρείες. Πραγματοποιώντας υπερδιπλάσιο αριθμό δρομολογίων (116 έναντι 62 της Aegean τον Μάιο), κατάφερε να αποσπάσει μερίδιο αγοράς 30,70% έναντι 14,49% της Aegean αλλά και 54,81% της Turkish Airways.
Πηγή: http://www.enet.gr/