Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Φτηνά εισιτήρια, σήμα κινητού και... ίντερνετ στα τρένα

Αλλάζουν τα πάντα στα δρομολόγια του σιδηροδρόμου, ενώ για πρώτη φορά θα αποζημιώνονται οι επιβάτες όταν υπάρχει καθυστέρηση

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΓ. ΤΟΥ ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΜ-Θ ΧΑΡΗ ΤΣΙΟΚΑ



Aπό την επόμενη εβδομάδα ξεκινά μέσω του διαδικτύου το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων από τον ΟΣΕ. Σε πρώτη φάση θα αφορά μόνο στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με την ισχύ του εισιτηρίου από την 21η Αυγούστου και μετά. Κάθε μήνα, 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι αντίτιμου μόλις 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχος αριθμός έναντι 29 ευρώ (έτσι ώστε σε σύνολο 210.000 θέσεων σε μηνιαία βάση, οι 45.000 θέσεις να βγαίνουν σε προσφορά).

Επίσης θα εφαρμοστεί, για πρώτη φορά στα σιδηροδρομικά χρονικά στη χώρα μας, μια πολιτική αποζημίωσης επιβατών, λόγω καθυστερήσεων που ενδεχομένως να υπάρξουν στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής υποδομής, ανάλογη αυτής που εφαρμόζεται στις ΗΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό, θα παρέχεται έκπτωση στο επόμενο εισιτήριο για κάθε επιβάτη κατά 25% για μισή ώρα καθυστέρηση, 50% για πάνω από 60 λεπτά, 75% πάνω από 90 λεπτά, ενώ για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών, θα δίνεται ένα δωρεάν εισιτήριο.

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε, από 1ης Σεπρεμβρίου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρέχει μέσα στα τρένα τη δυνατότητα χρήσης ίντερνετ και συνεχές σήμα στα κινητά τηλέφωνα όλων των εταιρειών!!! Επίσης, για τους επιβάτες που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη, θα δίνεται η δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών πόρτα-πόρτα, με την επωνυμία "τραίνο-ταξί". 'Με άλλα λόγια, ένας επιβάτης ξεκινώντας το ταξίδι του για Θεσσαλονίκη, θα έχει τη δυνατότητα με ένα ενιαίο μειωμένο εισιτήριο να ζητήσει να τον περιμένει ταξί και να τον μεταφέρει στον τελικό του προορισμό. Το συνολικό κόστος τρένου και ταξί θα ξεκινά από 69 ευρώ μετ' επιστροφής για όσους διαμένουν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρη Τσιόκα, για πρώτη φορά από την ημέρα ίδρυσης του ΟΣΕ διαμορφώνεται λειτουργικό πλεόνασμα του ομίλου που διαμορφώνεται στα τρία εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο. Την ίδια στιγμή το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο, από 20 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο.

Ο κ. Τσιόκας επισήμανε ότι ο ΟΣΕ το 2009 μετρούσε χρέη ύψους 11 δισ. ευρώ, ενώ σε ετήσια βάση παρήγαγε έλλειμμα 1,2 δισ. ευρώ. Όπως επισήμανε, «ενώ προβλεπόταν, βάσει μνημονίου, το πέρασμά του στην κερδοφορία να γίνει στο τέλος του τρέχοντος έτους, με την εφαρμογή του σκληρού δημοσιονομικού προγράμματος εξυγίανσης που εφαρμόζεται εδώ και έξι μήνες, επιτεύχθηκε αυτό που κάποτε φάνταζε ακατόρθωτο».


Πηγή:  http://www.star.gr/