Οτιδήποτε κάνει όμως θέλει να είναι συνάρτηση με αντίστοιχες παραχωρήσεις σε μειονοτικά σχολεία των Βαλκανίων όπου διδάσκεται η τουρκική ως μητρική γλώσσα, όπως αυτά της Θράκης
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Οι σχετικές εργασίες σχετίζονται με τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά ταυτόχρονα η εν λόγω επιτροπή μελετά και το καθεστώς των μειονοτικών σχολείων που διδάσκουν την τουρκική ως μητρική γλώσσα στα Βαλκάνια.
Από ακαδημαϊκούς αποτελείται η επιτροπή, η οποία είναι κατά κάποιο τρόπο «σύνδεσμος» μεταξύ του τουρκικού υπουργείου Παιδείας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αφενός «μεταφράζει» τις θέσεις του υπουργείου στις Βρυξέλλες και το αντίστροφο, ενώ αφετέρου λειτουργεί ως σύμβουλος και πραγματοποιεί τις αναγκαίες έρευνες. Για παράδειγμα αυτή την εποχή τα μέλη της επιτροπής πραγματοποιούν επαφές με μειονοτικούς για την κατάσταση στα σχολεία και ρωτούν τις απόψεις αυτών με τους οποίους συνομιλούν, σχετικά με το πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί η διδασκαλία της μητρικής γλώσσας.
Ταυτόχρονα όμως η ίδια επιτροπή μελετά και την περίπτωση των μειονοτικών σχολείων στα Βαλκάνια, σε χώρες όπως η Βουλγαρία, τα Σκόπια και η Ελλάδα. Το κατά πόσο μπορεί από την όλη έρευνα να προκύψει μια προσπάθεια βελτιωτικής παρέμβασης της Αγκυρας στην τουρκόφωνη μειονοτική εκπαίδευση στα Βαλκάνια, ως «αντάλλαγμα» ή «αντίκρισμα» για τα όσα θα γίνουν στα μειονοτικά σχολεία στην Πόλη, είναι ένα ερώτημα που ενδεχομένως θα απαντηθεί όταν θα έχει ολοκληρωθεί το όλο έργο της επιτροπής.
Τα προβλήματα σχετικά με τα βιβλία που διδάσκονται στα μειονοτικά σχολεία, η ποιότητα του έργου των μειονοτικών και Τούρκων εκπαιδευτικών -που στην περίπτωση των ελληνικών σχολείων στην Πόλη υπάρχουν επιπρόσθετα και οι εξ Ελλάδος μετακλητοί εκπαιδευτικοί- είναι αυτά που έχει υπόψη της η επιτροπή. Αντικείμενο συζήτησης είναι και το αν θα επιτραπεί στα ελληνικά και τα αρμενικά σχολεία να δέχονται, εκτός από μειονοτικούς, και μαθητές από την Ελλάδα και την Αρμενία αντίστοιχα.
Πηγή: http://www.enet.gr/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Προεργασίες για ρυθμίσεις στα μειονοτικά σχολεία
(ελληνικά, αρμενικά και εβραϊκά) κάνει το τουρκικό υπουργείο Παιδείας μέσω
επιτροπής που έχει συσταθεί με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας της μητρικής
γλώσσας.
Οι σχετικές εργασίες σχετίζονται με τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά ταυτόχρονα η εν λόγω επιτροπή μελετά και το καθεστώς των μειονοτικών σχολείων που διδάσκουν την τουρκική ως μητρική γλώσσα στα Βαλκάνια.
Από ακαδημαϊκούς αποτελείται η επιτροπή, η οποία είναι κατά κάποιο τρόπο «σύνδεσμος» μεταξύ του τουρκικού υπουργείου Παιδείας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αφενός «μεταφράζει» τις θέσεις του υπουργείου στις Βρυξέλλες και το αντίστροφο, ενώ αφετέρου λειτουργεί ως σύμβουλος και πραγματοποιεί τις αναγκαίες έρευνες. Για παράδειγμα αυτή την εποχή τα μέλη της επιτροπής πραγματοποιούν επαφές με μειονοτικούς για την κατάσταση στα σχολεία και ρωτούν τις απόψεις αυτών με τους οποίους συνομιλούν, σχετικά με το πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί η διδασκαλία της μητρικής γλώσσας.
Ταυτόχρονα όμως η ίδια επιτροπή μελετά και την περίπτωση των μειονοτικών σχολείων στα Βαλκάνια, σε χώρες όπως η Βουλγαρία, τα Σκόπια και η Ελλάδα. Το κατά πόσο μπορεί από την όλη έρευνα να προκύψει μια προσπάθεια βελτιωτικής παρέμβασης της Αγκυρας στην τουρκόφωνη μειονοτική εκπαίδευση στα Βαλκάνια, ως «αντάλλαγμα» ή «αντίκρισμα» για τα όσα θα γίνουν στα μειονοτικά σχολεία στην Πόλη, είναι ένα ερώτημα που ενδεχομένως θα απαντηθεί όταν θα έχει ολοκληρωθεί το όλο έργο της επιτροπής.
Τα προβλήματα σχετικά με τα βιβλία που διδάσκονται στα μειονοτικά σχολεία, η ποιότητα του έργου των μειονοτικών και Τούρκων εκπαιδευτικών -που στην περίπτωση των ελληνικών σχολείων στην Πόλη υπάρχουν επιπρόσθετα και οι εξ Ελλάδος μετακλητοί εκπαιδευτικοί- είναι αυτά που έχει υπόψη της η επιτροπή. Αντικείμενο συζήτησης είναι και το αν θα επιτραπεί στα ελληνικά και τα αρμενικά σχολεία να δέχονται, εκτός από μειονοτικούς, και μαθητές από την Ελλάδα και την Αρμενία αντίστοιχα.
Πηγή: http://www.enet.gr/