Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

«Εγκατάλειψη και παρακμή χαρακτηρίζουν την Εγνατία Οδό», λέει ο Ουζουνίδης

Ο βουλευτής Έβρου κατέθεσε ερώτηση στον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων, ενόψει και τις επικείμενης αύξησης των διοδίων

   ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ





Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη κατέθεσε ο βουλευτής Έβρου Μαρίνος Ουζουνίδης με θέμα την Εγνατία οδό και την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα. Ο κ. Ουζουνίδης, τονίζει ότι υπάρχει εγκατάλειψη κι ότι υπάρχουν πολλές φθορές τόσο στο οδόστρωμα όσο στην περίφραξη και τις πινακίδες.
Η ερώτηση του βουλευτή αναλυτικά:

Κύριε Υπουργέ,
Η Εγνατία Οδός αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (TENs-Tproject No7) και λειτουργεί συγχρόνως ως συλλεκτήριος οδικός άξονας των Πανευρωπαϊκών Διαδρόμων Μεταφορών που διατρέχουν τη Νοτιοανατολική Ευρώπη από Βορρά προς Νότο.
Ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας οδού και οι κάθετοι άξονες σχεδιάστηκαν με στόχο να ενισχύουν την επιχειρηματικότητα, διότι αποτελούν μεταφορικές υποδομές οι οποίες βελτιώνουν εντυπωσιακά την προσπελασιμότητα και επιδρούν στην αύξηση της κινητικότητας των συντελεστών παραγωγής και στη δικτύωση των αγορών.
Η ειδοποιός διαφορά της Εγνατίας οδού σε σχέση με τους άλλους αυτοκινητόδρομους έγκειται στο γεγονός ότι είναι ένας πλήρως κατασκευασμένος και χρηστικός οδικός άξονας.
Η ανάπτυξη και χρήση νέων τεχνολογιών τόσο στην κατασκευή όσο και στην συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων επιβάλλουν ώστε οι ενέργειες και δράσεις να είναι υπό διαρκή εξέλιξη, βελτίωση και αναμόρφωση.
Κάτι που δεν επαληθεύει τη σημερινή εικόνα της Εγνατίας Οδού καθώς οι πινακίδες στην πλειοψηφία τους είναι κατεστραμμένες και καλυμμένες με μπογιά και σπρέι δημιουργώντας αμφιβολίες για την συμβουλευτική και προστατευτική τους ικανότητα. Παράλληλα μεγάλος αριθμός αδέσποτων ζώων εμφανίζεται συχνά μέσα στις λωρίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων προκαλώντας θανατηφόρα ατυχήματα και καταστρέφοντας οχήματα, καταστάσεις που δεν αρμόζουν να συμβαίνουν σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας και της Ευρώπης γενικότερα.
Ήδη σε κάποια εργοτάξια που έχουν σταματήσει έχουν εμφανιστεί τα πρώτα σημάδια φθοράς. Πρόκειται για τμήματα δρόμων που είτε έχουν διανοιχθεί, είτε έχουν φτάσει σε ένα ποσοστό προόδου 30-50%. Οι φθορές δημιουργήθηκαν από τις καιρικές συνθήκες και από τον ασυνήθιστα βαρύ χειμώνα που διανύσαμε, αλλά δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμη.
Επιπλέον η διαγράμμιση του δρόμου σε αρκετά σημεία είτε έχει φθαρεί είτε δεν υπάρχει καθόλου θέτοντας σε κίνδυνο τους οδηγούς ενώ ο φωτισμός σε επικίνδυνα σημεία της οδού τον τελευταίο καιρό δεν λειτουργεί ιδιαίτερα κατά τις βραδυνές όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη.
Τα σκουπίδια και οι κατεστραμμένες »προστατευτικές» μπάρες ασφαλείας που παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς καμία ενέργεια αντικατάστασής τους, ολοκληρώνουν τις εικόνες παρακμής και εγκατάλειψης της Εγνατίας οδού που ο Έλληνας φορολογούμενος έχει πληρώσει ακριβά και συνεχίζει να πληρώνει με την προοπτική μια μέρα να μπορέσει να απολαύσει πραγματικά έναν από τους πιο σύγχρονους και υψηλών προδιαγραφών οδικούς άξονες και τμήμα του ∆ιευρωπαϊκού Οδικού δικτύου.

ΕΡΩΤΑΣΤΕ:

             Για ποιους λόγους ένας αυτοκινητόδρομος για τον οποίον έχουν διατεθεί μεγάλα χρηματικά ποσά για την κατασκευή του και έχει όλες τις σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, παρουσιάζει δυστυχώς αυτές τις εικόνες εγκατάλειψης που με την περιορισμένη συντήρησή του τον καθιστούν επικίνδυνο και μη ασφαλή.
             Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε προκειμένου να αντιμετωπιστεί η παρακμή και η υποβάθμιση που διαπιστώνεται καθημερινά στην Εγνατία Οδό;

Αθήνα 19 Σεπτεμβρίου 2012

Ο ερωτών βουλευτής
Μαρίνος Ουζουνίδης