Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010
Και το μετάξι Σουφλίου γίνεται επώνυμο προϊόν
Δεν γίνεται μόνο το κρασί Έβρου επώνυμο προϊόν, όπως αναφέραμε χθες. Ξεκίνησε προσπάθεια να γίνει το ίδιο και με το σουφλιώτικο μετάξι. Όλες οι λεπτομέρειες...
Προσπάθεια να γίνει το μετάξι Σουφλίου επώνυμο προϊόν γεωγραφικής ένδειξης κάνουν ο δήμος, οι παραδοσιακοί επαγγελματίες και οι εκτροφείς της περιοχής σε συνεργασία με τη νομαρχία Έβρου.
«Θέλουμε την πιστοποίηση του προϊόντος γι' αυτό προχωρούμε σε αυτήν τη διαδικασία», αναφέρει ο ιδιοκτήτης του Μουσείου Τέχνης Μεταξιού Γιώργος Τσακίρης, σε δημοσίευμα της εφημερίδας Ελευθεροτυπίας, υπογραμμίζοντας ότι αν δεν πιστοποιηθεί το προϊόν με την ονομασία προέλευσης, δεν θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τη λαίλαπα των κινεζικών προϊόντων που αυτή τη στιγμή έχουν κατακλύσει την ελληνική αγορά.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη, για να γίνει η πιστοποίηση πρέπει πρώτα να μπει σε λειτουργία το αναπηνιστήριο του δήμου, «ώστε να είμαστε εξ ολοκλήρου αυτόνομοι για όλες τις ποιότητες του νήματος που χρειαζόμαστε και να μπορούμε να έχουμε την παραγωγική διαδικασία».
Το προϊόν είναι επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να δώσει οικονομική ανάσα στην περιοχή και να γίνει μοχλός ανάπτυξης, καθώς φέτος η παραγωγή αναμένεται να ξεπεράσει τους 15 τόνους κουκούλι.
Στόχος του Μουσείου Τέχνης Μεταξιού είναι τα χειροποίητα προϊόντα, με μεταξοσκώληκες που δίνουν ανοιχτό ροζ ή ανοιχτό πράσινο μετάξι, κίτρινο, χρυσαφί με φυσικούς χρωματισμούς, άκρως βιολογικό και οικολογικό.
«Το μετάξι πέρασε μια κρίση, αλλά τα τελευταία χρόνια επιστρέφει, καθώς πολλοί παραγωγοί πιστεύουν πως είναι ο μόνος τρόπος για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή. Έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια από επαγγελματίες και από το δήμο για να ξανα-αναπτυχθεί, γιατί είναι ο πιο σημαντικός δρόμος για την άνθηση της περιοχής», σχολίασε από την πλευρά του ο αντινομάρχης Έβρου Μιχάλης Κογιομτζής, τονίζοντας ότι «το αναπηνιστήριο που βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά και η συλλογική προσπάθεια με την υποστήριξη και της νομαρχίας, στοχεύει στο να δώσουμε στο προϊόν τη δυνατότητα να γίνει Μετάξι Γεωγραφικής Ένδειξης».
Πηγή: http://www.e-evros.gr/
στις
9:57 π.μ.