Ισως αποφασιστεί η αναστολή του όλου έργου στην τριμερή συνάντηση της ελληνικής, της ρωσικής και της βουλγαρικής πλευράς στην... Ρώμη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
To τέλος του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη είναι πολύ πιθανόν να αποφασιστεί στη Ρώμη στις 17 Φεβρουαρίου στη συνάντηση που έχουν συγκαλέσει οι μέτοχοι της Transbalkan Pipeline, της ελληνο-ρωσο-βουλγαρικής κοινοπραξίας που έτρεχε μέχρι σήμερα το έργο. Oπως δήλωσε ο πρώην διευθυντής του βουλγαρικού τμήματος της εταιρείας κ. Plamen Rusef, το πρότζεκτ αναμένεται να τερματιστεί επειδή οι Βούλγαροι μέτοχοι δεν έχουν εκπληρώσει τις οικονομικές τους υποχρεώσεις.
Τη ματαίωση του αγωγού είχε προαναγγείλει πέρυσι το καλοκαίρι ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ, αιφνιδιάζοντας ακόμα και υπουργούς της κυβέρνησής του. Ο κ. Μπορίσοφ επικαλέστηκε περιβαλλοντικούς λόγους και προεξφόλησε την αρνητική έκβαση της περιβαλλοντικής μελέτης, που εκδόθηκε λίγους μήνες αργότερα. «Μπορώ να διαβεβαιώσω ότι το έργο οδηγείται στο τέλος του και αυτό αποτελεί καλή εξέλιξη επειδή η αποτυχία της Βουλγαρίας να πληρώσει τις οικονομικές της υποχρεώσεις έχει προκαλέσει τριβές ανάμεσα στους μετόχους.
Ισορροπία
Μετά από αυτό και η Ελλάδα σταμάτησε να πληρώνει. Δεν μπορεί μόνον η μία πλευρά να πληρώνει. Πρέπει να υπάρξει ισορροπία» φέρεται να δήλωσε ο κ. Rusef σε συνέντευξη στη Βουλγαρία. Η άμεση ζημιά για τη βουλγαρική πλευρά, που βαρύνει το υπουργείο Οικονομικών της χώρας το οποίο είχε αναλάβει την ευθύνη, εκτιμάται σε 15-20 εκατ. λέβα, όσες και οι απλήρωτες υποχρεώσεις προς την Transbalkan.
Οι έμμεσες όμως ζημιές μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερες γιατί, όπως παραδέχθηκε ο κ. Rusef, οι δύο άλλες χώρες, η Ελλάδα και η Ρωσία μπορούν να ζητήσουν αποζημιώσεις της τάξης των 200-300 εκατ. λέβα από τη Βουλγαρία, επειδή η Σόφια «έσπασε» την τριμερή διακρατική συμφωνία.
Πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας της γειτονικής χώρας Τράικο Τραίκοφ δήλωσε ότι δεν γνωρίζει αν η Ρωσία έχει παραγράψει το πρότζεκτ. Το Δεκέμβριο ο αντιπρόεδρος της Transneft, της ρωσικής εταιρείας που ηγείται στο κονσόρτιουμ είχε δηλώσει πως η Βουλγαρία δεν έχει πλήρωσει τα 6 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στη δική της συμμετοχή στο πρότζεκτ. Ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, μήκους 280 χλμ. σχεδιάστηκε σαν ένα bypass στα κορεσμένα από την κίνηση των τάνκερ και των άλλων πλοίων Στενά του Βοσπόρου. Θα μετέφερε 35 εκατ. τόνους πετρελαίου ετησίως με προοπτική να φθάσει στα 50 εκατ. τόνους.
Πηγή: http://www.imerisia.gr/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
To τέλος του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη είναι πολύ πιθανόν να αποφασιστεί στη Ρώμη στις 17 Φεβρουαρίου στη συνάντηση που έχουν συγκαλέσει οι μέτοχοι της Transbalkan Pipeline, της ελληνο-ρωσο-βουλγαρικής κοινοπραξίας που έτρεχε μέχρι σήμερα το έργο. Oπως δήλωσε ο πρώην διευθυντής του βουλγαρικού τμήματος της εταιρείας κ. Plamen Rusef, το πρότζεκτ αναμένεται να τερματιστεί επειδή οι Βούλγαροι μέτοχοι δεν έχουν εκπληρώσει τις οικονομικές τους υποχρεώσεις.
Τη ματαίωση του αγωγού είχε προαναγγείλει πέρυσι το καλοκαίρι ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ, αιφνιδιάζοντας ακόμα και υπουργούς της κυβέρνησής του. Ο κ. Μπορίσοφ επικαλέστηκε περιβαλλοντικούς λόγους και προεξφόλησε την αρνητική έκβαση της περιβαλλοντικής μελέτης, που εκδόθηκε λίγους μήνες αργότερα. «Μπορώ να διαβεβαιώσω ότι το έργο οδηγείται στο τέλος του και αυτό αποτελεί καλή εξέλιξη επειδή η αποτυχία της Βουλγαρίας να πληρώσει τις οικονομικές της υποχρεώσεις έχει προκαλέσει τριβές ανάμεσα στους μετόχους.
Ισορροπία
Μετά από αυτό και η Ελλάδα σταμάτησε να πληρώνει. Δεν μπορεί μόνον η μία πλευρά να πληρώνει. Πρέπει να υπάρξει ισορροπία» φέρεται να δήλωσε ο κ. Rusef σε συνέντευξη στη Βουλγαρία. Η άμεση ζημιά για τη βουλγαρική πλευρά, που βαρύνει το υπουργείο Οικονομικών της χώρας το οποίο είχε αναλάβει την ευθύνη, εκτιμάται σε 15-20 εκατ. λέβα, όσες και οι απλήρωτες υποχρεώσεις προς την Transbalkan.
Οι έμμεσες όμως ζημιές μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερες γιατί, όπως παραδέχθηκε ο κ. Rusef, οι δύο άλλες χώρες, η Ελλάδα και η Ρωσία μπορούν να ζητήσουν αποζημιώσεις της τάξης των 200-300 εκατ. λέβα από τη Βουλγαρία, επειδή η Σόφια «έσπασε» την τριμερή διακρατική συμφωνία.
Πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας της γειτονικής χώρας Τράικο Τραίκοφ δήλωσε ότι δεν γνωρίζει αν η Ρωσία έχει παραγράψει το πρότζεκτ. Το Δεκέμβριο ο αντιπρόεδρος της Transneft, της ρωσικής εταιρείας που ηγείται στο κονσόρτιουμ είχε δηλώσει πως η Βουλγαρία δεν έχει πλήρωσει τα 6 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στη δική της συμμετοχή στο πρότζεκτ. Ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, μήκους 280 χλμ. σχεδιάστηκε σαν ένα bypass στα κορεσμένα από την κίνηση των τάνκερ και των άλλων πλοίων Στενά του Βοσπόρου. Θα μετέφερε 35 εκατ. τόνους πετρελαίου ετησίως με προοπτική να φθάσει στα 50 εκατ. τόνους.
Πηγή: http://www.imerisia.gr/