ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΚΑΘΕ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΔΕΕ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη σημερινή του συνεδρίαση, συζήτησε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε μετά την αιφνιδιαστική απόφαση του ΟΣΕ να καταργήσει κάθε δρομολόγιο που συνέδεε τις πόλεις μας με την Αθήνα και αποφάσισε την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος.
Έχοντας πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η χώρα μας καθώς και την επιτακτική ανάγκη για βαθιές τομές και μεταρρυθμίσεις σε προβληματικούς τομείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα τέτοιων παρεμβάσεων στον ΟΣΕ. Εκείνο που δυσκολευόμαστε όμως να εξηγήσουμε, είναι η νοοτροπία που επιβάλει αντί του εξορθολογισμού και του νοικοκυρέματος την διακοπή των δρομολογίων και την απαξίωση του σιδηροδρόμου.
Έτσι, ενώ η λογική θα έλεγε ότι εν μέσω αυξήσεων των τιμών των καυσίμων θα έπρεπε ο σιδηρόδρομος να ξαναγίνει επιλογή των πολιτών για τις μετακινήσεις τους, να γίνει ελκυστικός για το επιβατικό κοινό και να οδηγηθεί έτσι και σε οικονομική ανάρρωση, βλέπουμε να επιλέγεται από τους διοικούντες και τους εποπτεύοντες τον Οργανισμό η «εύκολη» λύση των περικοπών. Ενώ η κοινή λογική αλλά και η σημερινή περιβαλλοντική πολιτική προωθούν τις λεγόμενες «πράσινες» λύσεις, χάνουμε το τρένο της οικολογίας και της ασφάλειας. Αντιθέτως, η «δύσκολη» αλλά ουσιαστική λύση θα ήταν οι λιγοστές απαιτούμενες παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τις οποίες η διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη θα συντομευόταν έως και κατά μία ώρα.
Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο, από δύο δρομολόγια INTERCITY προς και από Αθήνα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Δίκαια και αντίστροφα) και άλλα δύο απλά ομοίως, να υπάρχει σήμερα ένα μόνον δρομολόγιο INTERCITY προς και από Θεσσαλονίκη και ένα απλό. Έχει σημασία να τονίσουμε στο σημείο αυτό, ότι σύμφωνα με πληροφορίες τα συγκεκριμένα δρομολόγια είχαν ικανοποιητική πληρότητα και εξυπηρετούσαν χιλιάδες πολίτες. Ειδικά δε για την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας που είναι η μόνη ουσιαστικά αποκομμένη από την Εγνατία οδό, είναι μια υποβάθμιση μεγάλου ειδικού βάρους.
Παράλληλα, κλείνουν Σιδηροδρομικοί Σταθμοί με ουσιαστική αλλά και ιστορική σημασία, όπως του Παρανεστίου, ενώ υπολειτουργούν Μηχανοστάσια με αδιευκρίνιστη επίπτωση στην ασφάλεια όσων δρομολογίων εκτελούνται ακόμα.
Πιστεύουμε ότι οι στόχοι που αναφέραμε στην αρχή για εξυγίανση και βιωσιμότητα Κοινωφελών Οργανισμών όπως ο ΟΣΕ είναι εφικτοί, αλλά μόνον όταν συνδυάζονται με ουσιαστική αναβάθμιση και με το να γίνει ξανά ελκυστική η παρεχόμενη υπηρεσία προς τον πολίτη καταναλωτή. Πιστεύουμε ότι ο σιδηρόδρομος ως μέσο μεταφοράς έχει ανεκμετάλλευτες δυνατότητες στη χώρα μας και ειδικά στην Περιφέρειά μας και προοπτικές να κατακτήσει τη θέση που ήδη κατέχει σε άλλες χώρες.
Πιστεύουμε ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δικαιούται να διατηρήσει τους κοινωνικούς, οικονομικούς αλλά και ιστορικούς δεσμούς με τον σιδηρόδρομο. Πιστεύουμε ότι η κάθε φορά επίκληση οικονομίστικων δικαιολογιών για τις αποφασιζόμενες περικοπές έχει ένα όριο το οποίο έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε, γιατί αλλιώς θα φτάσουμε στο σημείο η ίδια λογική να εφαρμοστεί όταν κάποιος αποφασίσει για λόγους οικονομίας την περικοπή ή κατάργηση των δρομολογίων της «άγονης γραμμής» προς τα νησιά μας.
Δηλώνουμε λοιπόν, ότι θα δραστηριοποιηθούμε ώστε να επαναλειτουργήσει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο INTERCITY από και προς Αθήνα και ένα απλό ομοίως. Επίσης δηλώνουμε τη θέλησή μας να προσφέρουμε στα μέτρα των δυνατοτήτων μας την οποιαδήποτε βοήθεια μας ζητηθεί για την επίτευξη του στόχου αυτού.
Ο Πρόεδρος του ΠΣ ΑΜ-Θ
Κώστας Μιχαηλίδης
.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη σημερινή του συνεδρίαση, συζήτησε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε μετά την αιφνιδιαστική απόφαση του ΟΣΕ να καταργήσει κάθε δρομολόγιο που συνέδεε τις πόλεις μας με την Αθήνα και αποφάσισε την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος.
Έχοντας πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η χώρα μας καθώς και την επιτακτική ανάγκη για βαθιές τομές και μεταρρυθμίσεις σε προβληματικούς τομείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα τέτοιων παρεμβάσεων στον ΟΣΕ. Εκείνο που δυσκολευόμαστε όμως να εξηγήσουμε, είναι η νοοτροπία που επιβάλει αντί του εξορθολογισμού και του νοικοκυρέματος την διακοπή των δρομολογίων και την απαξίωση του σιδηροδρόμου.
Έτσι, ενώ η λογική θα έλεγε ότι εν μέσω αυξήσεων των τιμών των καυσίμων θα έπρεπε ο σιδηρόδρομος να ξαναγίνει επιλογή των πολιτών για τις μετακινήσεις τους, να γίνει ελκυστικός για το επιβατικό κοινό και να οδηγηθεί έτσι και σε οικονομική ανάρρωση, βλέπουμε να επιλέγεται από τους διοικούντες και τους εποπτεύοντες τον Οργανισμό η «εύκολη» λύση των περικοπών. Ενώ η κοινή λογική αλλά και η σημερινή περιβαλλοντική πολιτική προωθούν τις λεγόμενες «πράσινες» λύσεις, χάνουμε το τρένο της οικολογίας και της ασφάλειας. Αντιθέτως, η «δύσκολη» αλλά ουσιαστική λύση θα ήταν οι λιγοστές απαιτούμενες παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τις οποίες η διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη θα συντομευόταν έως και κατά μία ώρα.
Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο, από δύο δρομολόγια INTERCITY προς και από Αθήνα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Δίκαια και αντίστροφα) και άλλα δύο απλά ομοίως, να υπάρχει σήμερα ένα μόνον δρομολόγιο INTERCITY προς και από Θεσσαλονίκη και ένα απλό. Έχει σημασία να τονίσουμε στο σημείο αυτό, ότι σύμφωνα με πληροφορίες τα συγκεκριμένα δρομολόγια είχαν ικανοποιητική πληρότητα και εξυπηρετούσαν χιλιάδες πολίτες. Ειδικά δε για την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας που είναι η μόνη ουσιαστικά αποκομμένη από την Εγνατία οδό, είναι μια υποβάθμιση μεγάλου ειδικού βάρους.
Παράλληλα, κλείνουν Σιδηροδρομικοί Σταθμοί με ουσιαστική αλλά και ιστορική σημασία, όπως του Παρανεστίου, ενώ υπολειτουργούν Μηχανοστάσια με αδιευκρίνιστη επίπτωση στην ασφάλεια όσων δρομολογίων εκτελούνται ακόμα.
Πιστεύουμε ότι οι στόχοι που αναφέραμε στην αρχή για εξυγίανση και βιωσιμότητα Κοινωφελών Οργανισμών όπως ο ΟΣΕ είναι εφικτοί, αλλά μόνον όταν συνδυάζονται με ουσιαστική αναβάθμιση και με το να γίνει ξανά ελκυστική η παρεχόμενη υπηρεσία προς τον πολίτη καταναλωτή. Πιστεύουμε ότι ο σιδηρόδρομος ως μέσο μεταφοράς έχει ανεκμετάλλευτες δυνατότητες στη χώρα μας και ειδικά στην Περιφέρειά μας και προοπτικές να κατακτήσει τη θέση που ήδη κατέχει σε άλλες χώρες.
Πιστεύουμε ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δικαιούται να διατηρήσει τους κοινωνικούς, οικονομικούς αλλά και ιστορικούς δεσμούς με τον σιδηρόδρομο. Πιστεύουμε ότι η κάθε φορά επίκληση οικονομίστικων δικαιολογιών για τις αποφασιζόμενες περικοπές έχει ένα όριο το οποίο έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε, γιατί αλλιώς θα φτάσουμε στο σημείο η ίδια λογική να εφαρμοστεί όταν κάποιος αποφασίσει για λόγους οικονομίας την περικοπή ή κατάργηση των δρομολογίων της «άγονης γραμμής» προς τα νησιά μας.
Δηλώνουμε λοιπόν, ότι θα δραστηριοποιηθούμε ώστε να επαναλειτουργήσει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο INTERCITY από και προς Αθήνα και ένα απλό ομοίως. Επίσης δηλώνουμε τη θέλησή μας να προσφέρουμε στα μέτρα των δυνατοτήτων μας την οποιαδήποτε βοήθεια μας ζητηθεί για την επίτευξη του στόχου αυτού.
Ο Πρόεδρος του ΠΣ ΑΜ-Θ
Κώστας Μιχαηλίδης
.