Στα 500 εκατ. τα ομολογιακά, 250 εκατ. οι άμεσες υποχρεώσεις
ΠΟΣΑ ΕΣΟΔΑ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ;
Στα χέρια των τραπεζών κινδυνεύουν να περάσουν οι σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού, η οποία βαρύνεται με άμεσες υποχρεώσεις 255 εκατ. και με ομολογιακά δάνεια 500 εκατ.
Η Εγνατία Οδός κόστισε περί τα 5,55 δις. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), εκ των οποίων ποσοστό 55,32% προήλθε από το ελληνικό Δημόσιο (3,07 δις.) και 44,68% από την ΕΕ (2,48 δις.)
Το ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του οδικού άξονα, σύναψε δανειακές συμβάσεις (και) με εγχώρια τραπεζικά ιδρύματα.
Κάποια από τα δάνεια συνάφθηκαν με ενέχυρο μελλοντικά έσοδα από διόδια, αλλά και αναμενόμενες εισπράξεις από ΦΠΑ.
Μέχρι σήμερα, στον οδικό άξονα που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου, λειτουργεί μόνο ένας σταθμός διοδίων (Πολύμυλος Κοζάνης).
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η εγκατάσταση έξι νέων σταθμών σε Ηγουμενίτσα, Γιάννινα, Γρεβενά, Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή, οι οποίοι έπρεπε να λειτουργούν σταδιακά από το 2008.
Οι νέοι σταθμοί θα είναι συμβατικού τύπου και προσωρινοί, μέχρι να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό διόδιο, με το οποίο η χρέωση θα γίνεται σε διαφορετική βάση (χιλιομετρική).
Για τη πρώτη διετία, τα έσοδα υπολογίζονται σε 70-80 εκατ. ευρώ το χρόνο και σε 150 εκατ. σε καθεστώς πλήρους λειτουργίας των διοδίων (2015). Καθίσταται προφανές ότι τα διαφυγόντα έσοδα από τη μη λειτουργία διοδίων είναι τεράστια, δεδομένου ότι η Εγνατία είχε πέρσι κύκλο εργασιών 5 εκατ.!
Άλλωστε, τι μπορεί να καταφέρει μια εταιρεία, με ετήσιο κύκλο εργασιών 5 εκατ., όταν μόνο για τη συντήρηση του οδοστρώματος χρειάζεται περί τα 70 εκατ. ετησίως;
Η Εγνατία Οδός έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του υπουργείου Οικονομικών.
Εντός του 2011, το Δημόσιο θα παραχωρήσει τη λειτουργία, συντήρηση, καθώς και τα δικαιώματά του από τα διόδια στον ιδιωτικό τομέα, με σύμβαση παραχώρησης. Ειδικότερα, το Δημόσιο εξετάζει τις εξής εναλλακτικές:
-Δημιουργία ΕΕΣ στην οποία θα εισφέρει τα αποκλειστικά δικαιώματα, σχετικά με τη συμπλήρωση τυχόν ανολοκλήρωτων τμημάτων στο κατασκευαστικό τμήμα, λειτουργία, συντήρηση και είσπραξη διοδίων για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σε μεταγενέστερο στάδιο, πώληση της ΕΕΣ σε ιδιώτες.
-Πραγματοποίηση διαγωνιστικής διαδικασίας, μέσω της οποίας θα επιλεγεί ο παραχωρησιούχος που θα αναλάβει τις προαναφερθείσες υποχρεώσεις και δικαιώματα στον αυτοκινητόδρομο, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
Πηγή: http://www.isotimia.gr/
ΠΟΣΑ ΕΣΟΔΑ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ;
Στα χέρια των τραπεζών κινδυνεύουν να περάσουν οι σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού, η οποία βαρύνεται με άμεσες υποχρεώσεις 255 εκατ. και με ομολογιακά δάνεια 500 εκατ.
Η Εγνατία Οδός κόστισε περί τα 5,55 δις. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), εκ των οποίων ποσοστό 55,32% προήλθε από το ελληνικό Δημόσιο (3,07 δις.) και 44,68% από την ΕΕ (2,48 δις.)
Το ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του οδικού άξονα, σύναψε δανειακές συμβάσεις (και) με εγχώρια τραπεζικά ιδρύματα.
Κάποια από τα δάνεια συνάφθηκαν με ενέχυρο μελλοντικά έσοδα από διόδια, αλλά και αναμενόμενες εισπράξεις από ΦΠΑ.
Μέχρι σήμερα, στον οδικό άξονα που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου, λειτουργεί μόνο ένας σταθμός διοδίων (Πολύμυλος Κοζάνης).
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η εγκατάσταση έξι νέων σταθμών σε Ηγουμενίτσα, Γιάννινα, Γρεβενά, Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή, οι οποίοι έπρεπε να λειτουργούν σταδιακά από το 2008.
Οι νέοι σταθμοί θα είναι συμβατικού τύπου και προσωρινοί, μέχρι να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό διόδιο, με το οποίο η χρέωση θα γίνεται σε διαφορετική βάση (χιλιομετρική).
Για τη πρώτη διετία, τα έσοδα υπολογίζονται σε 70-80 εκατ. ευρώ το χρόνο και σε 150 εκατ. σε καθεστώς πλήρους λειτουργίας των διοδίων (2015). Καθίσταται προφανές ότι τα διαφυγόντα έσοδα από τη μη λειτουργία διοδίων είναι τεράστια, δεδομένου ότι η Εγνατία είχε πέρσι κύκλο εργασιών 5 εκατ.!
Άλλωστε, τι μπορεί να καταφέρει μια εταιρεία, με ετήσιο κύκλο εργασιών 5 εκατ., όταν μόνο για τη συντήρηση του οδοστρώματος χρειάζεται περί τα 70 εκατ. ετησίως;
Η Εγνατία Οδός έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του υπουργείου Οικονομικών.
Εντός του 2011, το Δημόσιο θα παραχωρήσει τη λειτουργία, συντήρηση, καθώς και τα δικαιώματά του από τα διόδια στον ιδιωτικό τομέα, με σύμβαση παραχώρησης. Ειδικότερα, το Δημόσιο εξετάζει τις εξής εναλλακτικές:
-Δημιουργία ΕΕΣ στην οποία θα εισφέρει τα αποκλειστικά δικαιώματα, σχετικά με τη συμπλήρωση τυχόν ανολοκλήρωτων τμημάτων στο κατασκευαστικό τμήμα, λειτουργία, συντήρηση και είσπραξη διοδίων για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σε μεταγενέστερο στάδιο, πώληση της ΕΕΣ σε ιδιώτες.
-Πραγματοποίηση διαγωνιστικής διαδικασίας, μέσω της οποίας θα επιλεγεί ο παραχωρησιούχος που θα αναλάβει τις προαναφερθείσες υποχρεώσεις και δικαιώματα στον αυτοκινητόδρομο, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
Πηγή: http://www.isotimia.gr/