Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

Όλη η ιστορία από την καριέρα του ΙΛΙΟΝ…

Μια ιστορία με ελάχιστα δρομολόγια και συνεχείς προσωρινούς παροπλισμούς τα τελευταία τρία χρόνια, με χρέη, δικαστήρια, ξυλοδαρμούς, επισχέσεις εργασίας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΙ
ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙΤΕ: ΔΕΝ
ΗΞΕΡΑΝ, ΔΕΝ ΡΩΤΑΓΑΝ;


Ευτυχώς που χάρη στην υπεύθυνη στάση και τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης του Δήμου Αλεξανδρούπολης, στο κοινό Δημοτικό Συμβούλιο των Δήμων Σαμοθράκης και Αλεξανδρούπολης της 13/4/2011, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, παρά το ότι παρουσίασε αρχικά τη λύση αγοράς του ΙΛΙΟΝ ως τη μόνη και ενδεδειγμένη, άλλαξε ρότα προτείνοντας αγορά νέου πλοίου κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού και έτσι ο Δήμος Αλεξανδρούπολης γλίτωσε τις περιπέτειες.

Ο Δήμαρχος Σαμοθράκης όμως, παρά την εισήγηση, την έκθεση και των, δικαιολογημένων όπως αποδείχθηκε, ενδοιασμών της δημοτικής συμβούλου Σαμοθράκης κυρίας Αντωνάκη για το συγκεκριμένου πλοίο, επέμενε στην πρότασή του με αποτέλεσμα να μπλέξει αρκετούς Σαμοθρακίτες σε περιπέτειες.

Μία σχετική έρευνα για το συγκεκριμένο πλοίο έγινε, ώστε να ενημερωθούν οι άνθρωποι που θα έδιναν τα χρήματα τους;

Όπως αναφέρουν άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί με τα ναυτιλιακά, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου άσχετοι με τη ναυτιλία αυτοδιοικητικοί και τοπικοί παράγοντες, που μπορεί να είχαν πράγματι καλή πρόθεση να βοηθήσουν τον τόπο τους, υπέπεσαν σε τραγικά σφάλματα σχετικά με την διαχείριση χρημάτων και τις ακτοπλοϊκές επιλογές τους.


Ορίστε η ιστορία του ΙΛΙΟΝ μετά από μια σύντομη έρευνα που κάναμε…

Το ΙΛΙΟΝ κατασκευάστηκε στην Ελλάδα το 1995 από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΕΠΕ, σύμφωνα με σχέδια του Υδροδυναμικού εργαστηρίου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Έχει ολικό μήκος 47,43 μ., πλάτος 11,20 μ. και βύθισμα 2,90 μ. ελάχιστο και 5,00 μ. μέγιστο. Διαθέτει 2 μηχανές Caterpillar 16 cyl. 170 Χ 180 συνολικής ισχύος 3.100 bhp και 2 ηλεκτρομηχανές 85 Κw, 380 Volt.

Αρχικά δούλεψε στη Ρόδο ως τουριστικό σκάφος κάνοντας ημερήσιες εκδρομές σε τουρίστες. Στην αρχική του μορφή είχε ένα μικρό γκαράζ ώστε να φορτώνει μόνο δίκυκλα και κάτω υπήρχε δεύτερο σαλόνι επιβατών. Γι’ αυτό είναι χαρακτηρισμένο ως Επιβατηγό (MPS) και όχι ως Επιβατηγό - Οχηματαγωγό (MPC).

Αργότερα ο πλοιοκτήτης του ΙΛΙΟΝ, που είναι απόστρατος αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος και μάλιστα διετέλεσε και Λιμενάρχης Αλεξανδρούπολης πριν από το 1970, ναύλωσε το πλοίο σε κάποιους επιχειρηματίες στη Ρόδο και αυτό άρχισε να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Ρόδου και Σύμης.

Το 2007 στο λιμάνι της Σύμης το πλοίο ΣΥΜΗ (πρώην ΕΥΤΥΧΙΑ) είχε πέσει πάνω στο ΙΛΙΟΝ με αποτέλεσμα να στραβώσει η αριστερή πλώρη του.

Στην Ρόδο άρχισαν τα προβλήματα για το ΙΛΙΟΝ όταν οι ναυλωτές φάνηκαν αφερέγγυοι, δεν κατέβαλαν συμφωνηθέντα ποσά προς το πλοιοκτήτη, ενώ δεν πλήρωναν τους προμηθευτές και πιστωτές τους, ιδιώτες, λιμενικά ταμεία κλπ. Η ασυνέπεια και η αναξιοπιστία άρχισαν να δημιουργούν προβλήματα στην εταιρία. Έτσι ο πλοιοκτήτης με τον κίνδυνο να χάσει το πλοίο του από τα χρέη των ναυλωτών προσέφυγε στα δικαστήρια, τα οποία αποφάνθηκαν υπέρ του πλοιοκτήτη διότι οι ναυλωτές δεν είχαν τηρήσει τους όρους του συμβολαίου και φυσικά δεν είχαν καταβάλει τους ναύλους.

Μετά απ’ αυτά τα προβλήματα και αφού το ΙΛΙΟΝ έμεινε δεμένο για κάποιους μήνες στο λιμάνι της Ρόδου, ο πλοιοκτήτης το καλοκαίρι του 2008 το πήρε από τη Ρόδο και το πήγε στον Πειραιά, ψάχνοντας να το δρομολογήσει σε γραμμή του Σαρωνικού. Μάλιστα η αναχώρηση του πλοίου από την Ρόδο ήταν επεισοδιακή, όταν Ροδίτες προέβησαν σε ξυλοδαρμούς, τραυματίζοντας τον καπετάνιο της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ο οποίος πήγε να παραλάβει το πλοίο.

Λίγο μετά την άφιξή του στον Πειραιά, στην περιοχή Λεμονάδικα του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά, όπου ήταν δεμένο το ΙΛΙΟΝ, έπεσε πάνω του το «MEGA JET» με αποτέλεσμα να προκληθεί κύρτωση της πλώρης του και σχίσιμο της λαμαρίνας της αριστερής πλευράς του.

Το καλοκαίρι του 2008 το ΙΛΙΟΝ πήρε έγκριση να εκτελέσει το δρομολόγιο Πειραιάς – Αίγινα. Το δρομολόγιο όμως αυτό δεν έγινε ποτέ πράξη, αφού η πλοιοκτήτρια εταιρία κατέθεσε στο ΣΑΣ αίτημα απόσυρσης, με αποτέλεσμα το πλοίο να παροπλιστεί στη Σαλαμίνα μέχρι τον Απρίλιο του 2009 που ξεκίνησαν εργασίες συντήρησης στο πλοίο από τα ελάχιστα μελή του πληρώματος, ενώ έγινε επιθεώρηση του πλοίου από τα αρμόδια κλιμάκια, καταγράφοντας παρατηρήσεις, που έχρηζαν επισκευής ή αποκατάστασης.

Αμέσως μετά το ΙΛΙΟΝ ανέβηκε στη δεξαμενή του Βασιλειάδη, όπου τα σημάδια του παροπλισμού του ήταν φανερά. Μετά τις απαραίτητες εργασίες το πλοίο ήταν έτοιμο για δρομολόγια και πηγαίνει προσωρινά στο λιμανάκι του Αγίου Νικόλαου στη Σαλαμίνα.

Τον Μάιο του 2009 το ΙΛΙΟΝ παίρνει έγκριση για την γραμμή Πειραιάς – Αίγινα - Αγκίστρι.

Τον Ιούνιο του 2009 το ΙΛΙΟΝ επιστρέφει στον Πειραιά όπου γίνονται εργασίες καλλωπισμού, περιμένοντας τις επιθεωρήσεις. Αφού περνά τις επιθεωρήσεις, στις 16 Ιουλίου πραγματοποιεί επιτυχημένο δοκιμαστικό δρομολόγιο για Αίγινα και Αγκίστρι, για να δοκιμάσει ότι πιάνει χωρίς πρόβλημα ειδικά στο Αγκίστρι, αφού υπήρχαν κάποιοι ενδοιασμοί σχετικά με το βύθισμά του. Μάλιστα κατά τη παραμονή του στο Αγκίστρι έπεσε και δύτης για να διαπιστώσει ότι υπάρχει ικανοποιητική απόσταση ασφάλειας από το βυθό.

Στις 15 Αυγούστου 2009 το ΙΛΙΟΝ ξεκίνησε επίσημα δρομολόγια για Αίγινα – Αγκίστρι, ενώ αποφασίστηκε να πηγαίνει δυο φορές την εβδομάδα και στα Μέθανα.

Ωστόσο, λίγες μέρες μετά άρχισαν τα προβλήματα με ακυρώσεις προγραμματισμένων δρομολογίων, είτε λόγω κάποιου προβλήματος στη μηχανή, είτε λόγω προβλήματος στο σύστημα ραδιο-τηλεπικοινωνιών του πλοίου.

Αρχές Σεπτεμβρίου το ΙΛΙΟΝ σταματάει οριστικά τα δρομολόγια, ενώ παράλληλα παίρνει έγκριση για το δρομολόγιο Ρόδος – Σύμη.

Τα χρέη όμως της πλοιοκτήτριας εταιρίας, που σύμφωνα με φήμες ανέρχονταν στο 1.000.000 ευρώ, οδηγεί σε ναυάγιο τα όποια σχέδια δρομολόγησης του πλοίου. Το ΣΑΣ κάνει ανάκληση της απόφασης και δίνει την γραμμή στο "ΣΥΜΗ 2".

Έτσι το ΙΛΙΟΝ αντί να πάει στην Ρόδο οδηγείται στον Άγιο Νικόλαο στη Σαλαμίνα, όπου παραμένει παροπλισμένο μέχρι τον Ιούνιο του 2010.

Τον Ιούλιο του 2010 το ΙΛΙΟΝ πηγαίνει στο ναυπηγείο Χαλκίτη στο Πέραμα για συντήρηση και μετασκευή. Μεταξύ άλλων καταργείται το κάτω σαλόνι και δημιουργείται γκαράζ για αυτοκίνητα, ενώ αλλάζει και τον καταπέλτη του. Το Catamaran έχει πλέον χωρητικότητα 27 ΙΧ αυτοκινήτων και 300 επιβατών.

Παράλληλα γίνεται ανακαίνιση στο σαλόνι του και στο κατάστρωμα και τοποθετούνται νέα έπιπλα.

Το πλοίο μετά τον καλλωπισμό του γράφει στα πλαϊνά του ένα νέο όνομα εταιρείας, δηλαδή «EMO LINES», και σύμφωνα με πληροφορίες, ναυλώθηκε στην EMO LINES NΑΥΤΙΚΗ EΤΑΙΡΕΙΑ με έδρα το Κερατσίνι και εκπρόσωπο τον Κωνσταντίνο Βεντούρη.
Αρχές Αυγούστου, το ΙΛΙΟΝ έφυγε από το Πέραμα για να ξεκινήσει μια νέα «καριέρα». Αυτή τη φορά στα νερά του Ιονίου. Πλέον το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγιο στη γραμμή μεταξύ Κέρκυρας - Παξών - Ηγουμενίτσας.

Το πλοίο ξεκίνησε τα νέα του δρομολόγια τον Οκτώβριο του 2010.

Τέσσερις μήνες μετά το ΙΛΙΟΝ σταματάει οριστικά τα δρομολόγια, αφού αρχικά παράτησε την γραμμή των Παξών και συνέχισε μόνο με το δρομολόγιο Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα. Όπως λέγεται δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει τα υπόλοιπα μεγαθήρια της γραμμής και κατέθεσε αίτηση αποδρομολόγησης από την συγκεκριμένη γραμμή. Φήμες όμως κάνουν λόγο και για επίσχεση εργασίας, αφού το πλήρωμα του πλοίου ήταν απλήρωτο.

Έτσι το ΙΛΙΟΝ καταλήγει στη μαρίνα Γουβιών Κέρκυρας όπου παρέμεινε παροπλισμένο το υπόλοιπο διάστημα, μέχρι που το «ανακάλυψαν» οι δικοί μας φέτος την άνοιξη και η ιστορία από κει και πέρα είναι γνωστή…

Στις 5 Ιουλίου και αφού πρώτα, σύμφωνα με πληροφορίες, είχαν αφαιρέσει τα σινιάλα της ΕΜΟ LINES, το ΙΛΙΟΝ αναχωρεί από την Κέρκυρα με προορισμό αρχικά τα Ίσθμια και μετά την Λιβύη.

 
Πηγή:  http://alexpolisonline.blogspot.com/