Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Αντεπίθεση της Lidl λόγω του Ξυνίδη και των πιέσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Υποστηρίζει ότι διώκεται επειδή είναι γερμανική εταιρεία και αφήνει να εννοηθεί πόσα έχει προσφέρει στην τοπική οικονομία (και πόσα αυτή θα χάσει αν αποφασίσει να φύγει)
     ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ


Σε αντεπίθεση λόγω της δίωξης την οποία έχει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού κατόπιν και ενεργειών του Σωκράτη Ξυνίδη προχωρά η πολυεθνική εκπτωτική εταιρεία Lidl θέτοντας στο επίκεντρο το μείζον ζήτημα των επενδύσεων άνω του 1 δισ. ευρώ που έχει κάνει μέσα στα 16 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα αλλά και των άνω των 50.000 ανθρώπων που συνεργάζιονται άμεσα ή έμμεσα μαζί της.

Η εταιρεία εκτιμά πως η κινητικότητα εις βάρος της έχει να κάνει με το γεγονός ότι προέρχεται από τη Γερμανία αλλά και υποκινείται από επιχειρήσεις του κλάδου σούπερ μάρκετ που θίγονται λόγω της αύξησης των μεριδίων αγοράς της. Με αυτόν τον τρόπο μάλιστα, αφήνει να εννοηθεί ότι ίσως κινηθεί και... διαφορετικά απέναντι σε αυτούς που προσπαθούν να την στήσουν στον τοίχο. Η κόντρα που έχει ανάψει θα έχει ενδιαφέρον...

Πιο συγκεριμένα, εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων «βλέπει» η Lidl πίσω από την πρόσφατη κίνηση του υπουργείου Ανάπτυξης και του Σωκράτη Ξυνίδη ειδικότερα να την παραπέμψει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στη δικαιοσύνη. Αν και η Lidl δεν έχει εκδώσει επίσημη ανακοίνωση για το ζήτημα, καθώς η υπόθεση εκκρεμεί στη δικαιοσύνη, κύκλοι της εταιρείας αποδίδουν τη συγκεκριμένη ενέργεια σε προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να δείξει ότι καταπολεμά την ακρίβεια. Τονίζουν δε ότι ακόμη και σήμερα η εταιρεία δεν έχει ενημερωθεί επισήμως από καμία αρχή για την παραπομπή της ούτε έχει κληθεί από τις αρμόδιες αρχές και η όποια πληροφόρηση προέρχεται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.


Υπενθυμίζεται ότι στις 29 Μαρτίου ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κ. Σ. Ξυνίδης ανακοίνωσε ότι έκανε αναφορά στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για τη Lidl, καθώς ύστερα από τιμοληψίες διαπιστώθηκε ότι η εν λόγω εκπτωτική αλυσίδα διαθέτει τα προϊόντα της στην Ελλάδα ακριβότερα από ό,τι σε τέσσερις άλλες χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Βουλγαρία).

Ωστόσο, όπως σημειώνουν παράγοντες του κλάδου των σούπερ μάρκετ η ελληνική αγορά έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά των αγορών των προαναφερθεισών χωρών και δεν μπορεί να γίνει σύγκριση. Για παράδειγμα στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλό το κόστος μεταφορών των εμπορευμάτων, κάτι που έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη και το υπουργείο Ανάπτυξης. Επίσης, το κόστος λειτουργίας των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα θεωρείται υψηλότερο από αυτό σε άλλες χώρες. Και μόνο το γεγονός ότι στην Ελλάδα οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, τα καταστήματα λειτουργούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου με κλιματισμό, επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας.

Άλλοι παράγοντες που ευθύνονται για το διαφορετικό επίπεδο τιμών είναι η διαφορετική φορολογία, αλλά τελικώς και το μικρότερο επίπεδο ανταγωνισμού που υπάρχει στην ελληνική αγορά οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Περνώντας μάλιστα στην αντεπίθεση, η Lidl Hellas επικαλείται τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία. Από το 1996 έως σήμερα η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 1,2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, ενώ φέτος θα επενδύσει άλλα 70 εκατ. ευρώ. Απασχολεί πάνω από 4.000 εργαζομένους και συνεργάζεται με πάνω από 1.500 Έλληνες προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών των οποίων τα προϊόντα εξάγει σε 24 χώρες της Ευρώπης. Σύμφωνα με την εταιρεία, η Lidl Hellas προωθεί ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό αξίας άνω των 600 εκατ. ευρώ ετησίως.

.