Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

Όλη η συνέντευξη του ψευτομουφτή Ξάνθης Αχμέτ Μετέ στην «Heberturk»

«Κατακεραυνώνει» τον Αντώνη Σαμαρά αποδίδοντάς του φράσεις που ποτέ δεν είπε, όπως το «Σκοτώστε τους Τούρκους»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ 
ΠΟΛΥΣΥΖΗΤΗΜΕΝΗ 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ
ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ "ΧΡΟΝΟΣ"

Δημοσιεύουμε σε μετάφραση την συνέντευξη του ψευτομουφτή Ξάνθης Αχμέτ Μετέ για να έχουν γνώση όσοι παρακολουθούν τα θέματα αυτά και τις ανερυθρίαστες δηλώσεις αυτοαποκαλούμενων θρησκευτικών λειτουργών που κάνουν το μαύρο άσπρο.
H «Haberturk» αναγγέλλει στην πρώτη σελίδα και δημοσιεύει στις εσωτερικές συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα ο ψευτομουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μετέ με τον τίτλο «Αυτοί που μας αποκαλούσαν φτωχούς, ανακατεύουν τα σκουπίδια».

Ο Αχμέτ Μετέ αναφέρθηκε στην οικτρή – όπως αναφέρει η εφημερίδα – κατάσταση στην Ελλάδα, λέγοντας: «Αυτοί που μας αποκαλούσαν λαό με πολλούς φτωχούς», τώρα ανακατεύουν τα σκουπίδια».

Η συνέντευξη του Αχμέτ Μετέ στον συνεργάτη της εφημερίδας Κουτλού Εσεντεμίρ δημοσιεύεται στις εσωτερικές σελίδες και στο κείμενο αναφέρεται ότι η Ελλάδα που αντιμετωπίζει βαριά οικονομική κρίση, έγινε το τελευταίο καιρό ο πιο σοβαρός πονοκέφαλος παρασύροντας μαζί της και την Ε.Ε. Στην γείτονα που χάραξε την μοίρα της υπέρ της Ε.Ε. με τις εκλογές που έγιναν την περασμένη εβδομάδα, έχει παραπάνω από 150.000 «Τούρκους» της Δυτικής Θράκης οι οποίοι αποτελούν ένα μέρος αυτών που πήραν το μερίδιότους από την κρίση. Οι «Τούρκοι» της Δυτικής Θράκης παράλληλα βιώνουν όλες τις αρνητικές επιπτώσεις του να είναι μειονότητα. Επίσης και η Τουρκία, η μητέρα πατρίδα, παίρνει και αυτή από κάθε εξέλιξη αυτό που αναλογεί στο μερίδιό της.
Ο «μουφτής Ξάνθης» Αχμέτ Μετέ, γράφει η εφημερίδα, είναι ο προέχων θρησκευτικός εκπρόσωπος της «τουρκικής» κοινωνίας στην Δυτική Θράκη. Συναντηθήκαμε, γράφει ο δημοσιογράφος, μαζί του, το περασμένο Σάββατο στην Ξάνθη και μιλήσαμε για την ένταση μεταξύ Συρίας – Τουρκίας και για την απήχηση των όσων βιώνονται στην Ελλάδα και στην μητέρα πατρίδα, στην Δυτική Θράκη.

Ερ.: Η Τουρκία για πρώτη φορά μετά την απόβαση στην Κύπρο το 1974 βρίσκεται τόσο κοντά στον πόλεμο με την Συρία. Αυτή η κατάσταση τρομάζει και εσάς;»

Μετέ: Είθε να μην γίνει κάτι τέτοιο μεταξύ ισλαμικών χωρών. Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τον παράγοντα του ιμπεριαλισμού και του Ισραήλ και το γεγονός ότι οι διοικούντες την Συρία αποτελούνται από τύπους στους οποίους αρέσει να πίνουν μουσουλμανικό αίμα. Πρόκειται για ενέργειες που γίνονται για να παρουσιάσουν προβλήματα στην Τουρκία και να την παρασύρουν στον πόλεμο. Η Τουρκία είναι ένα μεγάλο κράτος που μπορεί να αντιληφθεί αυτό το παιχνίδι. Υπάρχει και η περίπτωση του ΝΑΤΟ και πιστεύω ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να σπρώξει την Τουρκία σε ένα τέτοιο λάθος. Όμως ορισμένοι παράγοντες μέσα στην Μέση Ανατολή θα προσπαθήσουν να κατεβάσουν την Τουρκία από την θέση στην οποία βρίσκεται.

Ερ.: Τι απήχηση μπορεί να έχει στην τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης μια αρνητική στάση που θα τηρήσει ο Ε/κ τομέας είτε η Ελλάδα απέναντι στην Τουρκία σε ένα πιθανό πόλεμο;
Μετέ: Κάθε φορά που η Τουρκία με την Ελλάδα είτε η Κύπρος μπουν σε μια ψυχρή σχέση, επηρεάζονται οι μειονότητες. Και εμείς στον πόλεμο της Κύπρου επηρεαστήκαμε τόσο στα Στενά είτε στην Μεσόγειο, από τις εντάσεις που δημιουργήθηκαν. Και αυτό επειδή η εχθρότητα εναντίον των Τούρκων είναι διαδεδομένη μεταξύ των Ελλήνων. Όμως στην Συρία δεν νομίζω ότι θα βιωθούν μεγάλα προβλήματα λόγω στάσης του Ε/κ τομέα».

Ερ.: Ως ένα άτομο το οποίο γνωρίζει καλά τα εδάφη αυτά, τι σκέπτεστε αναφορικά με τον λόγο που η Ελλάδα οδηγήθηκε σε μια τόσο μεγάλη οικονομική κρίση;
Μετέ: Η Ελλάδα έπρεπε να πάρει διάφορα μέτρα για να μην αντιμετωπίσει την κρίση αυτή. Αλλά δεν έλαβε τα μέτρα αυτά.

Ερ.: Γιατί;
Μετέ: Μιλάμε για έναν λαό ο οποίος θέλει την καλοπέρασή του εντός της Ε.Ε. Είναι ένας λαός που παίρνει υψηλούς μισθούς, που κάνει την σιέστα του, που θέλει το ραχάτι του, που συγκεντρώνει χρήματα, αλλά δεν συμβάλλει καθόλου στην παραγωγή.

Ερ.: Πότε άρχισε να εμφανίζεται η κρίση;
Μετέ: Η κρίση άρχισε να εμφανίζεται σιγά – σιγά μετά το 2010 και έγινε έκδηλη το 2011. Τον τελευταίο καιρό επηρέασε τους πάντες. Εδώ υπάρχει μια κοινωνία που δεν ξέρει να δουλεύει. Είναι αναπόφευκτο μια κοινωνία που ζει σε πολυτέλεια με το μερίδιο που παίρνει από άλλους, στο τέλος να πάθει αυτά τα πράγματα. Γέλαγαν πάντα με τον τουρκικό λαό και με το λαό της Γερμανίας. Λέγανε: «Ένας λαός που δουλεύει πολύ είναι ένας λαός που έχει πολλούς φτωχούς». Τώρα όμως η Ελλάδα περιήλθε σε πολύ χειρότερη θέση.

Ερ: Όπως τι;
Μετέ: Οι ελληνικές τηλεοράσεις παρουσιάζουν τους ρακοσυλλέκτες που έψαχναν ψωμάκι στα σκουπίδια στην Τουρκία και γελούσαν. Όμως τώρα το 90% των σκουπιδιών στην Ελλάδα, τα ανακατεύουν από πείνα οι Έλληνες.

Ερ.: Πώς επηρέασε τους Τούρκους της Δυτικής Θράκης αυτή η οικονομική κρίση;
Μετέ: Πριν έρθει ακόμα η οικονομική κρίση, εφαρμόστηκε στην Δυτική Θράκη από την ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο του πακέτου μέτρων της Ε.Ε. το θέμα των ποσοστώσεων σε προϊόντα όπως τα καπνά, το καλαμπόκι, οι πιπιριές και το βαμβάκι. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η κοινωνία της Δυτικής Θράκης έφθασε στο σημείο να μην μπορεί να πουλήσει τα προϊόντα της. Όταν δίναμε πολλά προϊόντα, το κράτος δεν μπορούσε να τα πάρει. Άρχισε να γίνεται περιορισμός στις πριμοδοτήσεις. Ακόμα πριν ξεσπάσει η κρίση η Δυτική Θράκη είχε μπει στην κρίση και μπορώ να πω το εξής ξεκάθαρα: Η Δυτική Θράκη επηρεάστηκε διπλάσια από την κρίση. Στην κρίση αυτή ήδη υπάρχει η πίεση του κράτους. Τα προϊόντα άρχισαν να μην φέρνουν χρήματα και τα ζώα πουλήθηκαν πολύ φθηνά. Βλέπετε την κατάσταση της αγοράς.

Ερ.: Τι κάνουν οι Τούρκοι της Δυτικής Θράκης όταν οι Έλληνες ανακατεύουν τα σκουπίδια για να επιβιώσουν;
Μετέ: Εμείς ποτέ δεν ήμασταν πλούσιοι έτσι ώστε να μας επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό η κρίση αυτή. Οι δικοί μας άνθρωποι βγάζουν μόνοι τους τα κρεμμύδια και τις πατάτες τους και κάνουν την οικονομία τους για τον χειμώνα. Εμείς ζήσαμε και είδαμε οικονομική στενότητα. Η μουσουλμανική τουρκική κοινωνία της Δυτικής Θράκης δεν θα περιέλθει ότι και αν συμβεί σε θέση επαίτη.

Ερ.: Κατά τη γνώμη σας που θα φθάσει η κρίση;
Μετέ: Μπορεί να συμβούν δύο τινά. Ή η Ε.Ε. θα υποστηρίξει μέχρι ενός σημείου την Ελλάδα και στην συνέχεια θα την εγκαταλείψει στην τύχη της, κάτι το οποίο είναι μικρή πιθανότητα, ή ο ελληνικός λαός θα κάνει την αυτοκριτική του. Θα δει ότι είναι απαραίτητο να δουλεύει. Θα δει τι μπορεί να στοιχίσει το να φορτώνεται πολύ το κράτος. Η έξοδος μπορεί να γίνει με εργασία και παραγωγή.

Ερ.: Πώς εξηγείται το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές που έγιναν πήρε το υψηλότερο ποσοστό 38,6% στην Ξάνθη;
Μετέ: Η τουρκική κοινότητα είδε πιο πιθανό το ΣΥΡΙΖΑ. Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Σαμαράς ήταν ένας άνθρωπος ο οποίος όταν ήταν ΥΠΕΞ είχε πει: «Σκοτώστε τους Τούρκους». Η μειονότητα για αυτόν τον λόγο δεν του έδωσε ψήφους.

Ερ.: Ως ένα θρήσκο άτομο δεν είχατε προκαταλήψεις απέναντι στους κομμουνιστές;
Μετέ: Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος παντού.

Ερ.: Ποια είναι αυτήν την στιγμή τα βασικά προβλήματα των Τούρκων της Δυτικής Θράκης;
Μετέ: Σε μας υπάρχει πρόβλημα Παιδείας. Σχολεία που θα έπρεπε να είναι αυτόνομα, δυστυχώς είναι στα χέρια του κράτους. Επίσης οι δάσκαλοι και οι μηχανισμοί ελέγχου. Το θέμα των Βακουφίων είναι σημαντικό και δεν έχει κανένας άλλος πιθανότητα παρέμβασης εκτός του κράτους.

Ερ.: Και στην Τουρκία ορισμένοι Κούρδοι πολίτες ζητούν Παιδεία στην μητρική γλώσσα.
Μετέ: Το τουρκικό κράτος είναι μεγάλο. Μπορεί να εκπληρώσει και το αίτημα αυτό. Υπάρχει ένα θέμα που θέλω να επικρίνω. Οι Κούρδοι είναι από τα βασικά στοιχεία που ίδρυσαν την Δημοκρατία. Θέλουν να φέρουν τους Κούρδους στο επίπεδο στοιχείου μειονότητας, αλλά το να είναι κανείς μειονότητα είναι πολύ δύσκολο. Αν θέλουν να καταλάβουν την έννοια της μειονότητας ας ρωτήσουν εμάς. Θα δουν τι δύσκολο είναι. Εάν από εκείνον τον λαό μπόρεσε να βγει ένας πρόεδρος δεν χρειάζεται οραματισμός ανέφικτων πραγμάτων. Όμως το να ζητούν Παιδεία στην μητρική γλώσσα είναι δικαίωμά τους των ανθρώπων.

Ερ.: Τι απήχηση είχε στην Δυτική Θράκη η δήλωση του πρωθυπουργό (Ερντογάν) για «θρησκευόμενη νεολαία;».
Μετέ: Η Δυτική Θράκη ήδη μεγαλώνει θρησκευόμενη νεολαία. Δεν έχουμε δυσκολία στο σημείο αυτό. Μου φαίνεται ότι στην Τουρκία ορισμένοι τομείς διακατέχονται από κάποιους φόβους. Από το να είναι κανείς θρήσκος δεν επιφέρει ζημιά σε κανέναν. Μπορεί να επέλθει ζημία μόνο από οπισθοδρομικούς θρήσκους. Αυτό δεν το δεχόμαστε και εμείς. Στο Ισλάμ δεν υπάρχει η έννοια του θρήσκου με το σκεπτικό χρησιμοποιώντας την θρησκεία να επιφέρουν κάποιοι ζημιά στα κράτη και στις κοινωνίες και αφήνοντας γένια και φορώντας σαρίκια, να κάνουν να πνέει η αναρχία στους δρόμους.
Ερ.: Πώς φαίνεται από εδώ ο τρόπος ζωής της συντηρητικής μπουρζουαζίας που συζητείται συχνά στην Τουρκία;
Μετέ: Εμείς παρατηρούμε και εδώ ότι υπάρχει και στην Τουρκία. Υπάρχει και εδώ. Π.χ. όταν στην Τουρκία αναγνώστηκε το εζάνι (το κάλεσμα του ιμάμη στη προσευχή) στην τουρκική, αναγνώστηκε και εδώ στην τουρκική. Όταν ετέθη σε εφαρμογή ο νόμος να φορούν όλοι καπέλο (ρεπούμπλικο επί εποχής Ατατούρκ) φορέσανε όλοι καπέλο. Ανάλογα με τις συνθήκες της εποχής δεν είναι δυνατόν να μην επικριθούν κάποιοι. Π.χ. και εμείς δεν εγκρίνουμε το να φορούν μαντίλα είτε τουρμπάνι πάνω από ένα ασφυκτικά στενό παντελόνι. Σκεπτόμαστε ότι έχουν ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερίες και οι άνθρωποι που φορούν πανωφόρι και μαντίλα. Όμως σε εμάς δεν υπάρχει ούτε το πρώτο γράμμα της μπουρζουαζίας. Δίνουμε αγώνα έτσι ώστε να ζούμε σαν άνθρωποι.

Ερ.: Ο πρωθυπουργός (Ερντογάν) συχνά κατά τις ομιλίες του συνιστά στον κόσμο να κάνει τρία παιδιά. Άραγε και εσείς στα κηρύγματα σας ζητάτε το ίδιο από τους Τούρκους της Δυτικής Θράκης;
Μετέ: Εμείς είμαστε μειονότητα και στην ουσία θα έπρεπε να ζητάμε 5 παιδιά. Για να μπορέσουμε να είμαστε δύναμη θα έπρεπε να ζητήσουμε πολλά παιδιά. Βέβαια δεν ξέρω για την Τουρκία.

Ερ.: Ποιες είναι οι δραστηριότητες μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων;
Μετέ: Υπάρχει η θρησκευτική κοινότητα του Σουλεϊμάν Εφέντη, υπάρχει του Φετχουλάχ Χότζα, υπάρχει η κοινότητα των Μουρτζήδων, όμως όποια κοινότητα και αν είναι η ομπρέλα από πάνω είναι η Μουφτεία.

Ερ.: Με την κοινότητα του Γκιουλέν;
Μετέ: Εκείνοι ως χαρακτήρας εργάζονται με το κράτος στο οποίο βρίσκονται. Εδώ, και στην περίπτωση που δεν υπάρχει δραστηριότητες σχολείων προβαίνουν σε εργασίες μαζί με το ελληνικό κράτος.