Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι δουλέµποροι ήδη αποφεύγουν από τώρα την περιοχή όπου θα ανεγερθεί το «τείχος»
ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Με τροποποίηση των δροµολογίων εισόδου στην Ελλάδα, αλλά και µείωση του αριθµού των λαθροµεταναστών απάντησαν το Σαββατοκύριακο οι τούρκοι διακινητές τους, που φαίνεται ότι ανησύχησαν από το ελληνικό σχέδιο για τοποθέτηση φράχτη στο τµήµα των 12 χιλιόµετρων χερσαίων ελληνοτουρκικών συνόρων στον Εβρο.
Αν και ο αριθµός των λαθροµεταναστών που συνελήφθησαν µειώθηκε αρκετά το διάστηµα από Παρασκευή µέχρι Κυριακή, η συντριπτική πλειονότητα όσων πέρασαν στην Ελλάδα οδηγήθηκε από τους διακινητές είτε βορειότερα είτενοτιότερα, και µπήκε στο ελληνικό έδαφος µέσω του ποταµού Εβρου. Πριν από τη δηµοσιοποίηση του σχεδίου,από το χερσαίο τµήµα όπου θα υψωθεί το συρµάτινο πλέγµα περνούσε το 78% των λαθροµεταναστών. Τις τελευταίες ηµέρες από εκεί πέρασε µόνο το 7,5%! Τα στοιχεία αυτά οδηγούν στο συµπέρασµα ότι η δηµοσιοποίηση του θέµατος µε τον φράχτη, αλλά και η προηγηθείσα εντατικοποίηση της επιτήρησης τής FRONTEX λειτούργησαν µεσοπρόθεσµα αποτρεπτικά, ενώ σύµφωνα µε στρατιωτικούςκύκλους, στην κατεύθυνση αυτή συνέβαλε σηµαντικά και η ολοκλήρωση ενός αµυντικού έργου του Στρατού που προβλέπει τη διεύρυνση του βάθους και του πλάτους της αντιαρµατικής τάφρου που υπήρχε λίγο δυτικότερα από την οριογραµµή.
Στην προτίµηση του Εβρου, έναντι παλαιότερα των νησιών, είχαν προχωρήσει τα κυκλώµατα κυρίως µετά το 2009, διότι τότε αυξήθηκε απότοµα ο αριθµός των αφγανών και αλγερινών λαθροµεταναστών, οι οποίοι όµως δεν διέθεταν πολλά χρήµατα για την πολύ πιο ακριβή είσοδο από το Αιγαίο (4-5.000 ευρώ). Αυτό, παράλληλα µε την αποτελεσµατικότητα των θαλάσσιων και εναέριων περιπολιών της FRΟNTEX στο Αιγαίο, οδήγησε στα πιο φτηνά δροµολόγια των 500-1.000 ευρώ του Εβρου. Σύµφωνα µε τα επίσηµα στοιχεία, ο αριθµός των εισερχοµένων από τα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα έχει κατά τους τελευταίους µήνες του 2010 υπερτριπλασιαστεί σε σχέση µε το 2009, ενώ η Ελλάδα δέχεται στα σύνορά της τηνπίεση από το 80-90% των παράνοµων λαθροµεταναστών ολόκληρης της Ευρώπης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010, όπως δήλωσε χθες ο αν. υπουργός Αµυνας Π. Μπεγλίτης (στη ΝΕΤ), συνελήφθησαν στον Εβρο περίπου 55.000 λαθροµετανάστες εκ των οποίων οι 43.000 στο χερσαίο τµήµα όπου ο Εβρος µπαίνει στην τουρκική επικράτεια.
«Θα φύγουν και µε τη βία»
Πάντως, η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι µε την πρόοδο της εφαρµογής του συνόλου των µέτρων που ετοιµάζει – από τη νέα πολιτική ασύλου που συζητείται στη Βουλή, τις συµφωνίες επανεισδοχής, τον εθελοντικό επαναπατρισµό, τη δηµιουργία νέων κέντρων υποδοχής, τον φράχτη, την επέκταση της παρουσίας τής FRONTEX, µέχρι τις διάφορες δράσεις στην Αθήνα κ.ά. – θα υπάρξουν θετικά αποτελέσµατα. «Θα υπάρξεικαι βίαιος επαναπατρισµός –εκόντες άκοντες θα φύγουν», είπε ο κ. Μπεγλίτης. Ηδη το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη – που δέχεται σκληρή κριτική από τα κόµµατα της Αριστεράς για τον φράχτη – αποδέχτηκε για τη δηµιουργία κέντρων υποδοχής στο βόρειο µέρος του Νοµού Εβρου, τρία εγκαταλελειµµένα στρατόπεδα του Στρατού Ξηράς. Πρόκειται για ένα στρατόπεδο κοντά στο χωριό Χελιδόνα (προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα) και δύο στην περιοχή ∆ιδυµότειχου (Βρυσικών και Φιλιρίδη). Τα στρατόπεδα αυτά είχαν δυνατότητα στρατωνισµού περίπου 700 ανθρώπων το ένα και θα διαµορφωθούν αναλόγως. Επίσης από κατάλογο που έχει διαβιβαστεί στην ΕΛ.ΑΣ. θα επιλεγούν ακόµη ένα ή δύο παλιά στρατόπεδα σε νησιά του Αν. Αιγαίου, ενώ θα χρησιµοποιηθεί και στρατόπεδο στη Ριτσώνα.
Οσον αφορά τον φράχτη, κυβερνητική πηγή ανέφερε ότι παρά κάποιες πρόσφατες αρνητικές τοποθετήσεις, από την Ε.Ε. υπάρχει αποδοχή. Επίσης ανέφερε ότι πέραν των ΗΠΑ, σε επίπεδο Ε.Ε. φράχτες έχουν τοποθετήσει η Ισπανία και η Λιθουανία. Συµφωνία για τον Εβρο υπάρχει και από την Τουρκία. Οπως είπε ο κ. Μπεγλίτης, ο φράχτης θα µπει ακριβώς επί της οριογραµµής. Η χρηµατοδότηση των µέτρων θα γίνει κυρίως από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης– έχουν υπάρξει δεσµεύσεις για 230 εκατ. ευρώ για το σύνολο των δράσεων ∆ιαχειρίσεις Μεταναστευτικών Ροών. Ο φράχτης υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 4 εκατ. ευρώ και αναζητείται τρόπος να δροµολογηθεί γρήγορα η υλοποίηση του προγράµµατος.
Πηγή: http://www.tanea.gr/