Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Σε «καθεστώς ετοιμότητας» ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

Αυτό θα ανακοινώσει  η ρωσική εταιρεία Transneft σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Rbc Daily

ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΣΟ;
ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ


Σε προσωρινό “καθεστώς ετοιμότητας” βάζει η ρωσική εταιρεία Transneft την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη, τον Οκτώβριο, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Rbc Daily.


Σύμφωνα με το δημοσίευμα που επικαλείται δηλώσεις του αντιπροέδρου της εταιρείας διαχείρησης του αγωγού Μιχαήλ Μπαρκόφ, στο πρακτορείο Νοβόστι, η εταιρεία δεν εγκαταλείπει το σχέδιο για τον αγωγό Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη καθώς οι έργασίες στο ανταγωνιστικό πρόγραμμα του πετρελαιαγωγού Σαμσούντα-Τσεϊχάν έχουν «παγώσει».

Ο αγωγός θα μεταφέρει αργό πετρέλαιο από τη Ρωσία και την περιοχή της Κασπίας στο βουλγαρικό λιμάνι Μπουργκάς, στη Μαύρη Θάλασσα και στη συνέχεια στο ελληνικό λιμάνι Αλεξανδρούπολη στο Αιγαίο, παρακάμπτοντας τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια.

Όπως δηλώνει ο αντιπρόεδρος Μπαρκόφ, λίγες μόλις μέρες πριν την επίσκεψη του Τούρκου προέδρου Αμπντουλάχ Γκιούλ στη Μόσχα, «Το πρόγραμμα χαίρει της υποστήριξης της Τουρκίας, αλλά με την οικονομική έννοια δεν είναι υλοποιήσιμο. Οι συνομιλίες έχουν παγώσει. Τη μπάλα έχει πλέον η Τουρκία», συμπληρώνοντας ότι η Άγκυρα πρέπει «να προσφέρει πιο ευνοϊκούς όρους».

Η πρώτη σχετική συμφωνία υπογράφηκε, το 2009, στο Μιλάνο, από τον τουρκικό όμιλο Τσαλίκ και την ιταλική Eni. Στο πρόγραμμα του μήκους 550 χλμ και δυναμικότητας μεταφοράς μεταξύ 50 και 70 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων αγωγού, συμμετέχουν οι ρωσικές εταιρείες Transneft, Rosneft και Sovcomflot.

Δημοσίευμα της Hurriyet Daily News & Economic Review, επικαλείται δηλώσεις του Μπαρκόφ, στις οποίες υπενθυμίζει ότι οι ρωσικές εταιρείες υποστηρίζουν πως το κόστος μεταφοράς αργού μέσω του αγωγού θα είναι τριπλάσιο του κόστους μεταφοράς του μέσω του Βοσπόρου. Με βάση αυτή την εκτίμηση ζήτησαν πολλές φορές φορολογική εξαίρεση στην Τουρκία και τον περασμένο Οκτώβριο, ο πρόεδρος της Transneft Νικολάι Τοκάρεφ ζήτησε, ρητά, «προνομιακό φορολογικό καθεστώς στην Τουρκία», το οποίο θα εγγυόταν ανταγωνιστικές τιμές.

Ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ δήλωσε χθες σχετικά στη Hurriyet Daily News & Economic Review ότι «η Transneft δεν είναι η μόνη ορίζουσα στο πρόγραμμα. Πρέπει, όμως, να ληφθεί υπόψη. Ποτέ δεν σκεφτήκαμε φορολογικές εξαιρέσεις για τις ρωσικές εταιρείες. Ωστόσο, τα πάντα μπορούν να συζητηθούν μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών».

Διευκρίνισε, ακόμα, ότι το πυρηνικό εργοστάσιο, που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί από ρωσική κοινοπραξία στο Ακουγιού, στη νότια Τουρκία, είναι εντελώς ανεξάρτητο από τις συνομιλίες για τον αγωγό πετρελαίου.

.