Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Επιστολή στην υπουργό Παιδείας από τους απόφοιτους της Ε.Π.Α.Θ.

Τι ζητούν από την Αννα Διαμαντοπούλου;

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΛΟ ΤΟ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ


Επιστολή έστειλε το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου δασκάλων μειονοτικών σχολείων Ν. Ξάνθης-αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) προς την υπουργό Παιδείας με τα αιτήματα, όπως η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (γίνει πανεπιστημιακή σχολή, τετραετούς φοιτήσεως, συνεργασία με ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Τουρκίας και την ίδρυση νηπιαγωγείων με δίγλωσσο πρόγραμμα (ελληνόγλωσσο-τουρκόγλωσσο), ώστε να επιτευχθεί ευκολότερα η ένταξη και προσαρμογή των μαθητών της α΄ τάξης.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής:


“Αξιότιμη κυρία υπουργέ,


Το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου δασκάλων μειονοτικών σχολείων Ν. Ξάνθης - Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) σε τακτική συνεδρίασή του αποφάσισε ομόφωνα να σας παρακαλέσει για την προσωπική σας παρέμβαση, ώστε να επιλυθούν τα παρακάτω αιτήματά μας:

ίδρυση νηπιαγωγείων με δίγλωσσο πρόγραμμα (ελληνόγλωσσο-τουρκόγλωσσο), ώστε να επιτευχθεί ευκολότερη η ένταξη και προσαρμογή των μαθητών της α΄ τάξης.

Ισότιμη υποστήριξη από την ελληνική πολιτεία και των δύο εκπαιδευτικών προγραμμάτων που διδάσκονται στα μειονοτικά σχολεία.

Όχι στις καταργήσεις – συγχωνεύσεις των μειονοτικών σχολείων της Θράκης μέχρι να αποφοιτήσει και ο τελευταίας μαθητής, λόγω ειδικών συνθηκών και ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν στη Θράκη.

Άμεση κάλυψη των 120 υπαρχόντων κενών οργανικών θέσεων από αποφοίτους της Ε.Π.Α.Θ., για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία των μειονοτικών σχολείων της Θράκης.

Σύσταση και δημιουργία 40 θέσεων μόνιμων γραμματέων στα 4/θέσια και άνω μειονοτικά δημοτικά σχολεία.

Ουσιαστική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων (στα καινούρια βιβλία), από τους ίδιους τους συγγραφείς των βιβλίων αυτών.

Άμεση και πραγματική αναβάθμιση των δύο ιεροσπουδαστηρίων Εχίνου Ν. Ξάνθης και Κομοτηνής με σκοπό να μπορούν να καλύψουν την ανάγκη της μειονότητας στο τομέα των θρησκευτικών λειτουργών και ταυτόχρονη μεταφορά του ιεροσπουδαστηρίου Εχίνου στην πόλη της Ξάνθης για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλου του μαθητικού πληθυσμού του νομού.

Η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) να γίνει πανεπιστημιακή σχολή, τετραετούς φοιτήσεως, ισότιμη με τα υπόλοιπα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας με φοιτητές προερχόμενους μόνο από τη μειονότητα της δυτικής Θράκης, στην οποία να δημιουργηθούν έδρες καθηγητών τουρκικής γλώσσας, λογοτεχνίας καθώς και θρησκευτικών μουσουλμανικής θρησκείας, σε συνεργασία με ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Τουρκίας (Μορφωτική Συνεργασία Ελλάδας – Τουρκίας).

Βασικά μαθήματα εισαγωγής στην Ε.Π.Α.Θ. να είναι η τουρκική και η ελληνική γλώσσα.

Σταδιακή εξομοίωση των αποφοίτων δασκάλων της Ε.Π.Α.Θ., για την αναβάθμιση των πτυχίων τους από διετή σε τετραετή φοίτηση.

Εξοπλισμός όλων των μειονοτικών σχολείων με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και εποπτικό υλικό.

Δημιουργία βιβλιοθηκών εξοπλισμένων με (ελληνόγλωσσα-τουρκόγλωσσα) βιβλία σ’ όλα τα μειονοτικά σχολεία.

Μέριμνα αποστολής των βιβλίων όλων των μαθημάτων του τουρκόγλωσσου προγράμματος για το σχολικό έτος 2011 – 2012.

Τακτική ανανέωση των διδακτικών βιβλίων όλων των μαθημάτων που διδάσκονται στην τουρκική γλώσσα και ταυτόχρονα επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σ’ αυτά από του ίδιους τους συγγραφείς των βιβλίων αυτών.

Αντικατάσταση της παρωχημένης, ασαφούς και ελλιπούς υπουργικής απόφασης με τα καθήκοντα του διευθυντή και του υποδιευθυντή των μειονοτικών σχολείων, και έκδοση νέας υπουργικής απόφασης, η οποία θα διαχωρίζει και θα διασαφηνίζει τα αντίστοιχα καθήκοντα κάθε μιας από τις παραπάνω θέσεις, σύμφωνα με τα ισχύοντα σε όλα τα δημόσια δημοτικά σχολεία. Διότι δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες του σύγχρονου μειονοτικού σχολείου.

Άμεση ανέγερση σχολικών μονάδων για τα Σχολεία (1ο 6/Θ μειονοτικό δημοτικό σχολείο Κιμμερίων, 2ο 6/Θ μειονοτικό δημοτικό σχολείο Κιμμερίων , 2/Θ μειονοτικό δημοτικό σχολείο Μάνταινας και 2/Θ μειονοτικό δημοτικό σχολείο Γοργόνας) γιατί τα σημερινά σχολικά κτίρια που υπάρχουν είναι ακατάλληλα. Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών εφορειών από το κρατικό προϋπολογισμό και ταυτόχρονη αύξηση της οικονομικής ενίσχυσης σ’ όλα τα μειονοτικά σχολεία.

Αύξηση της οικονομικής ενίσχυσης για τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων προς τους Καλλικρατικούς δήμους και ισομερή κατανομή των πόρων.

Επιδότηση αγοράς κατοικίας και για τους αποφοίτους δασκάλους της Ε.Π.Α.Θ. όπως συμβαίνει και με τους υπολοίπους εκπαιδευτικούς.

Γνωρίζουμε ότι το σύνολο των υποχρεώσεών σας, σας επιβάλλουν ένα πρόγραμμα ιδιαίτερα βεβαρυμμένο. Ελπίζουμε ότι κι εσείς θα επιθυμούσατε την πραγματοποίηση προσωπικής επικοινωνίας με το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου μας σε ημερομηνία που θα προκρίνατε. Θεωρούμε δεδομένο το ενδιαφέρον σας για την προώθηση και επίλυση των αιτημάτων μας.



Για το Δ.Σ.


Ο πρόεδρος Κιγιτζή Νουρεδήν


Ο γεν. γραμματέας Κάλφα Ιρφάν”


.