Απίστευτα στοιχεία
για τις δαπάνες σε όλη
την Θράκη έρχονται στο
φως της δημοσιότητας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τις μειώσεις που έχουν επιτευχθεί στα ποσά που δαπανώνται για τα σχολικά δρομολόγια, σε όλη την χώρα αλλά ειδικότερα στην περιοχή της Ξάνθης.
Η εξοικονόμηση πόρων εξαιτίας πολλών παραγόντων είναι πολύ μεγάλη και διακόπτει μια ιδιαίτερα έντονη αύξουσα τάση της προηγούμενης 5ετίας. Ειδικότερα, από τα στοιχεία που έχει συλλέγει το XanthiPress.gr και τη διακύμανση των δαπανών για τη μεταφορά μαθητών στην Περιφέρεια ΑΜΘ παρατηρείται συνεχής αύξηση καθώς από το 1,37 εκατ. ευρώ που κόστισε τη σχολική χρονιά 04-05 κατέληξε να κοστίζει 4,10 εκατ. ευρώ τη σχολική χρονιά 2009-2010, νούμερο διπλάσιο από αυτό της Ροδόπης και μεγλύτερο της ΑΜΘ. Η πορεία αυτή όμως διακόπτεται από πέρυσι καθώς με την περικοπή που έγινε στις τελευταίες δόσεις το τελικό κόστος στην Π.Ε. Ξάνθης αναπροσαρμόστηκε στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ (από 4,1 που έπρεπε να πληρωθεί) , ενώ τη σχολική χρονιά 2010-11 το ποσό αυτό έφτασε ήδη τα 2,6 εκατομμύρια ευρώ. Αναλυτικά τα στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σε εκατομμύρια ευρώ:
Νομός 04-05 05-06 06-07 07-08 08-09 09-10
Ξάνθης 1,369 1,507 2,073 2,638 3,246 4,101
Ροδόπης 0,860 1,042 1,042 1,386 1,920 2,030
Έβρου 1,552 1,571 2,067 2,562 2,767 2,531
Καβάλας 1,424 1,728 2,446 2,784 2,859 3,693
Δράμας 1,144 1,858 2,632 2,450 2,939 2,840
Συνολο 6,352 7,709 10,261 11,822 13,734 15,196
Στα ΚΤΕΛ η μεγάλη μείωση, μικρές μειώσεις σε ΤΑΞΙ, ασήμαντες στα ΑΣΤΙΚΑ
Πρακτικά τους τελευταίους μήνες έχει εξοικονομηθεί περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ από τις μειώσεις, που αφορούν κυρίως στο ΚΤΕΛ Ξάνθης το οποίο έχει απώλεια 600.000 ευρώ χωρίς ιδιαίτερα μείωση των δρομολογίων ενώ σε δεύτερη μοίρα είναι οι οδηγοί ΤΑΞΙ που έχουν απολέσει 280.000 ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αναλυτικά η κατανομή στην Π.Ε. Ξάνθης τις δύο τελευταίες χρονιές. Υπολογίζονται τα ποσά που, έχουν κλείσει οριστικά μετά τις διαπραγματεύσεις και τις αναγκαστικές μειώσεις που υπήρξαν:
Μεταφορείς Ξάνθης 2009-2010 2010-2011
ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 2.122.962 1.507,692
ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 196.563 182.052
ΤΑΧΙ 1.180.754 903.043
ΔΗΜ. ΕΠΙΧ. ΣΤΑΥΡ/ΛΗΣ 19.670 -
ΣΥΝΟΛΟ 3.519.950 2.605.221
Προσπάθεια για μείωση. Τι προκήρυξαν οι Δήμοι για την τρέχουσα χρονιά
Ήδη η Αντιπεριφέρεια και οι εκπρόσωποι των μεταφορέων είναι σε διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας σύμβασης, όταν τα δρομολόγια θα έχουν οριστικοποιηθεί από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Από την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης αλλά και γενικότερα την ηγεσία της Περιφέρειας που ήρθε σε διαπραγμάτευση για τις μεταφορές μέχρι τα Χριστούγεννα, η βασική προϋπόθεση είναι τα χρήματα που δίδονται να είναι λιγότερα από πέρυσι.
Ήδη πάντως οι Δήμοι, στους οποίους θα ανήκει πλέον η ευθύνη έχουν προχωρήσει στις αναγκαίες διαδικασίες για την προκήρυξη των διαγωνισμών της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, την οποία αναλαμβάνουν από 1/1 (και στην οποία θα ενσωματωθούν τα δρομολόγια του πρώτου τριμήνου). Με βάση την έρευνα που έγινε από το XanthiPress.gr στους 4 Δήμους τα ποσά αθροιστικά ξεπερνούν κατά 113.000 ευρώ το περυσινό νούμερο σε όλη την Ξάνθη, έχοντας υπολογίσει το νέο μαθηματικό τύπο που ισχύει για τον προϋπολογισμό. Όμως υπενθυμίζεται ότι τα δρομολόγια δεν έχουν ακόμη διαμορφωθεί οριστικά: Αναλυτικά οι 4 Δήμοι της Ξάνθης έχουν προϋπολογίσει:
Δήμοι
Προϋπολογισμός 2011-12
Ξάνθης
1.473.759
Αβδήρων
633.809
Μύκης
366.924
Τοπείρου
243.936
ΣΥΝΟΛΟ
2.718.42
Φ. Καραλίδης: «Εξοικονομούμε λεφτά των φορολογουμένων»
Κληθείς να σχολιάσει τα στοιχεία που προκύπτουν ο Αντιπεριφερειάρχης Φώτης Καραλίδης δεν θέλησε να δώσει ιδιαίτερα έκταση και αρκέστηκε να συνοψίσει λέγοντας πως: «Έχουμε εξοικονομήσει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό μόνο στο τελευταίο έτος από τα σχολικά δρομολόγια ενώ ήδη οι ανελαστικές δαπάνες της Π.Ε. Ξάνθης έχουν μειωθεί φέτος κατά 0,5 εκατομμύριο, απόρροια της μεταστέγασης υπηρεσιών από ιδιωτικά ακίνητατη λύση της μίσθωσης σεκιούριτυ και άλλες ενέργειες. Όλα αυτά είναι χρήματα των φορολογουμένων που γλιτώσαμε με μερικές κινήσεις»
Έρευνα για τα προηγούμενα χρόνια. Χρυσάφι οι μετακινήσεις στην Καβάλα
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο κόστος ανά μαθητή στην περιοχή, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών τα τελευταία χρόνια κυμάνθηκε πάνω από το «φυσιολογικό» - όπως χαρακτηρίζεται – όριο των 500 ευρώ ανά μαθητή ετησίως και μέχρι τα 1000 ευρώ για τους Νομούς Ξάνθης και Ροδόπης. Από 1.000 μέχρι 1.500 ευρώ/ μαθητή κόστισε η μεταφορά σε Έβρο και Δράμα ενώ η Καβάλα, πρωταθλήτρια και διάσημη πανελλαδικώς, ξόδεψε το ιλιγγιώδες ποσό των 3.500-4.000 ευρώ ανά μαθητή !
Πηγή: http://www.xanthipress.gr/
για τις δαπάνες σε όλη
την Θράκη έρχονται στο
φως της δημοσιότητας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τις μειώσεις που έχουν επιτευχθεί στα ποσά που δαπανώνται για τα σχολικά δρομολόγια, σε όλη την χώρα αλλά ειδικότερα στην περιοχή της Ξάνθης.
Η εξοικονόμηση πόρων εξαιτίας πολλών παραγόντων είναι πολύ μεγάλη και διακόπτει μια ιδιαίτερα έντονη αύξουσα τάση της προηγούμενης 5ετίας. Ειδικότερα, από τα στοιχεία που έχει συλλέγει το XanthiPress.gr και τη διακύμανση των δαπανών για τη μεταφορά μαθητών στην Περιφέρεια ΑΜΘ παρατηρείται συνεχής αύξηση καθώς από το 1,37 εκατ. ευρώ που κόστισε τη σχολική χρονιά 04-05 κατέληξε να κοστίζει 4,10 εκατ. ευρώ τη σχολική χρονιά 2009-2010, νούμερο διπλάσιο από αυτό της Ροδόπης και μεγλύτερο της ΑΜΘ. Η πορεία αυτή όμως διακόπτεται από πέρυσι καθώς με την περικοπή που έγινε στις τελευταίες δόσεις το τελικό κόστος στην Π.Ε. Ξάνθης αναπροσαρμόστηκε στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ (από 4,1 που έπρεπε να πληρωθεί) , ενώ τη σχολική χρονιά 2010-11 το ποσό αυτό έφτασε ήδη τα 2,6 εκατομμύρια ευρώ. Αναλυτικά τα στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σε εκατομμύρια ευρώ:
Νομός 04-05 05-06 06-07 07-08 08-09 09-10
Ξάνθης 1,369 1,507 2,073 2,638 3,246 4,101
Ροδόπης 0,860 1,042 1,042 1,386 1,920 2,030
Έβρου 1,552 1,571 2,067 2,562 2,767 2,531
Καβάλας 1,424 1,728 2,446 2,784 2,859 3,693
Δράμας 1,144 1,858 2,632 2,450 2,939 2,840
Συνολο 6,352 7,709 10,261 11,822 13,734 15,196
Στα ΚΤΕΛ η μεγάλη μείωση, μικρές μειώσεις σε ΤΑΞΙ, ασήμαντες στα ΑΣΤΙΚΑ
Πρακτικά τους τελευταίους μήνες έχει εξοικονομηθεί περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ από τις μειώσεις, που αφορούν κυρίως στο ΚΤΕΛ Ξάνθης το οποίο έχει απώλεια 600.000 ευρώ χωρίς ιδιαίτερα μείωση των δρομολογίων ενώ σε δεύτερη μοίρα είναι οι οδηγοί ΤΑΞΙ που έχουν απολέσει 280.000 ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αναλυτικά η κατανομή στην Π.Ε. Ξάνθης τις δύο τελευταίες χρονιές. Υπολογίζονται τα ποσά που, έχουν κλείσει οριστικά μετά τις διαπραγματεύσεις και τις αναγκαστικές μειώσεις που υπήρξαν:
Μεταφορείς Ξάνθης 2009-2010 2010-2011
ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 2.122.962 1.507,692
ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 196.563 182.052
ΤΑΧΙ 1.180.754 903.043
ΔΗΜ. ΕΠΙΧ. ΣΤΑΥΡ/ΛΗΣ 19.670 -
ΣΥΝΟΛΟ 3.519.950 2.605.221
Προσπάθεια για μείωση. Τι προκήρυξαν οι Δήμοι για την τρέχουσα χρονιά
Ήδη η Αντιπεριφέρεια και οι εκπρόσωποι των μεταφορέων είναι σε διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας σύμβασης, όταν τα δρομολόγια θα έχουν οριστικοποιηθεί από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Από την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης αλλά και γενικότερα την ηγεσία της Περιφέρειας που ήρθε σε διαπραγμάτευση για τις μεταφορές μέχρι τα Χριστούγεννα, η βασική προϋπόθεση είναι τα χρήματα που δίδονται να είναι λιγότερα από πέρυσι.
Ήδη πάντως οι Δήμοι, στους οποίους θα ανήκει πλέον η ευθύνη έχουν προχωρήσει στις αναγκαίες διαδικασίες για την προκήρυξη των διαγωνισμών της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, την οποία αναλαμβάνουν από 1/1 (και στην οποία θα ενσωματωθούν τα δρομολόγια του πρώτου τριμήνου). Με βάση την έρευνα που έγινε από το XanthiPress.gr στους 4 Δήμους τα ποσά αθροιστικά ξεπερνούν κατά 113.000 ευρώ το περυσινό νούμερο σε όλη την Ξάνθη, έχοντας υπολογίσει το νέο μαθηματικό τύπο που ισχύει για τον προϋπολογισμό. Όμως υπενθυμίζεται ότι τα δρομολόγια δεν έχουν ακόμη διαμορφωθεί οριστικά: Αναλυτικά οι 4 Δήμοι της Ξάνθης έχουν προϋπολογίσει:
Δήμοι
Προϋπολογισμός 2011-12
Ξάνθης
1.473.759
Αβδήρων
633.809
Μύκης
366.924
Τοπείρου
243.936
ΣΥΝΟΛΟ
2.718.42
Φ. Καραλίδης: «Εξοικονομούμε λεφτά των φορολογουμένων»
Κληθείς να σχολιάσει τα στοιχεία που προκύπτουν ο Αντιπεριφερειάρχης Φώτης Καραλίδης δεν θέλησε να δώσει ιδιαίτερα έκταση και αρκέστηκε να συνοψίσει λέγοντας πως: «Έχουμε εξοικονομήσει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό μόνο στο τελευταίο έτος από τα σχολικά δρομολόγια ενώ ήδη οι ανελαστικές δαπάνες της Π.Ε. Ξάνθης έχουν μειωθεί φέτος κατά 0,5 εκατομμύριο, απόρροια της μεταστέγασης υπηρεσιών από ιδιωτικά ακίνητατη λύση της μίσθωσης σεκιούριτυ και άλλες ενέργειες. Όλα αυτά είναι χρήματα των φορολογουμένων που γλιτώσαμε με μερικές κινήσεις»
Έρευνα για τα προηγούμενα χρόνια. Χρυσάφι οι μετακινήσεις στην Καβάλα
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο κόστος ανά μαθητή στην περιοχή, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών τα τελευταία χρόνια κυμάνθηκε πάνω από το «φυσιολογικό» - όπως χαρακτηρίζεται – όριο των 500 ευρώ ανά μαθητή ετησίως και μέχρι τα 1000 ευρώ για τους Νομούς Ξάνθης και Ροδόπης. Από 1.000 μέχρι 1.500 ευρώ/ μαθητή κόστισε η μεταφορά σε Έβρο και Δράμα ενώ η Καβάλα, πρωταθλήτρια και διάσημη πανελλαδικώς, ξόδεψε το ιλιγγιώδες ποσό των 3.500-4.000 ευρώ ανά μαθητή !
Πηγή: http://www.xanthipress.gr/