Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

Ειδικός Ισλαμολόγος απαντά στον Ξυνίδη για τους μουφτήδες

Δεν άφησε ασχολίαστα τα όσα αποκάλυψε ο Ξανθιώτης αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης σε συνέντευξη Τύπου ότι «το καινούργιο νομοσχέδιο είναι μια γέφυρα μέχρι την οριστική κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων»   ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ

O Ειδικός Ισλαμολόγος και Δικηγόρος Γιώργος Δούδος απάντησε στις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης κ. Σωκράτη Ξυνίδη στη συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε στις 9 Ιανουαρίου 2012 και δήλωσε ότι «το καινούργιο νομοσχέδιο είναι μια γέφυρα μέχρι την οριστική κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων».

Το άρθρο του κ. Γιώργου Δούδου έχει ως εξής:



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ 13.01.2012
ΣΩΚΡΑΤΗ ΞΥΝΙΔΗ

Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω την πρόσφατη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε προς τα ΜΜΕ της Θράκης ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Σωκράτης Ξυνίδης και αναρτήθηκε από τον ίδιο στο διαδίκτυο από τον ίδιο στις 13 Ιανουαρίου 2012.

Δεν έχω την πρόθεση να πλατειάσω σχολιάζοντας το σύνολο της συνέντευξης του κυρίου Υπουργού, αλλά θα περιορισθώ στα όσα ανέφερε σχετικά με το θέμα των Μουφτήδων.

Ο κ. Ξυνίδης είναι δικηγόρος Ξάνθης και έχει σπουδάσει στην Νομική Σχολή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου. Όταν αναφέρθηκε στη συνέντευξή του στο θέμα των Μουφτήδων επικαλέσθηκε την ιδιότητά του ως δικηγόρου, ως επιστήμονα και ως Ευρωπαίου πολίτη, προφανώς για να προσδώσει βαρύτητα στις θέσεις που εξέφρασε.
Είναι δικαίωμα κάθε πολίτη αυτής της χώρας, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, να διατυπώνει ανεμπόδιστα τις απόψεις του για κάθε θέμα που απασχολεί τη δημόσια ζωή. Επίσης οι επαγγελματίες πολιτικοί, ανεξαρτήτως της απαξίας που τους επιφυλάσσουν οι πολίτες, λόγω της εν γένει ενεργού συμμετοχής τους σε ένα πολιτικό σύστημα, που έχει αποδειχθεί επιζήμιο για τα πραγματικά συμφέροντα του λαού και τον αφερέγγυο και αναποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης των ζητημάτων του κράτους, μπορούν να αρθρώνουν λόγο ακώλυτα, έστω και αν ο λόγος τους συνήθως δεν πείθει. Ο κ. Σωκράτης Ξυνίδης αφότου εκλέχτηκε βουλευτής Ξάνθης είχε μια αλματώδη εξέλιξη τόσο στους κόλπους του ΠΑΣΟΚ, όσο και στα κυβερνητικά σχήματα παρελθόντος και παρόντος…. Επομένως, ας μη διαμαρτυρηθεί αν τον θεωρούμε, συμμέτοχο του πολιτικού συστήματος που έχει οδηγήσει τη χώρα σε συνολική «υποθήκευση» χάριν της διασφάλισης των συμφερόντων των διεθνών κερδοσκόπων δανειστών της και τον λαό μας, Χριστιανούς, Μουσουλμάνους, Εβραίους κ.λπ. υπό κηδεμονία!

Ο κ. Ξυνίδης, ως δικηγόρος και επιστήμονας, αλλά και ως Ευρωπαίος εξέφρασε τη θέση ότι είναι αντίθετος προς τις δικαστικές δικαιοδοσίες του Μουφτή, που προβλέπει το ισχύον νομικό πλαίσιο σήμερα. Μάλιστα διατύπωσε την άποψη ότι αυτή η θέση του αποτελεί το ‘δέον’ ως προς το θέμα των Μουφτήδων στην Ελλάδα. Μάλλον πρόσθεσε στις ιδιότητες που φέρει ο κ. Υπουργός και αυτήν του Ευρωπαίου πολίτη για να καταδείξει στο κοινό του, στους δημοσιογράφους της εκλογικής περιφέρειάς του αλλά και στην εκλογική πελατεία του, ότι είναι προοδευτικός άνθρωπος (!) αφού στην Ελλάδα του μιμητισμού από παλαιούς χρόνους ό,τι ταυτίζεται με την Ευρώπη, θεωρείται ούτως ή άλλως προοδευτικό, ενώ ό,τι αντιμετωπίζει με επιφυλάξεις το λεγόμενο ευρωπαϊκό κεκτημένο είναι καταδικασμένο να προσμετρηθεί μεταξύ των οπισθοδρομικών….
Το μέλος της κυβέρνησης κ. Ξυνίδης έκανε λόγο περί τραγέλαφου από την ύπαρξη νόμιμου Μουφτή και «ψευτομουφτή», που στέλνει επιστολές και ευχές και προς τον ίδιο σαν Μουφτής Ξάνθης. Ο τραγέλαφος, αν πράγματι είναι αυτής της ποιότητας το φαινόμενο από την ύπαρξη ενός Μουφτή, που αναγνωρίζεται από την πολιτεία και ενός άλλου προσώπου, που ο υπουργός αναφέρει ως «ψευτομουφτή», οφείλεται στην ατολμία του ελληνικού κράτους που εδώ και δεκαετίες δεν αντιμετωπίζει εύστοχα αυτήν την πραγματικότητα. Ως επαγγελματίας πολιτικός από την Ξάνθη, που κατέλαβε και υπουργικό θώκο ο κ. Ξυνίδης, φέρει σοβαρή ευθύνη στην επιβίωση του φαινομένου που χαρακτήρισε ο ίδιος σαν τραγέλαφο!

Ο κ. Σωκράτης Ξυνίδης δήλωσε πως είναι αντίθετος προς τις δικαστικές δικαιοδοσίες του Μουφτή, διότι τις θεωρεί προφανώς απαράδεκτο κατάλοιπο ενός παρελθόντος που πρέπει να απαλειφθεί. Και επειδή το ‘δέον’ επιστημονικά και πολιτιστικά συνηγορεί υπέρ μιας τέτοιας λύσης. Αλλά προσθέτει, ότι μια αποψίλωση του Μουφτή από τις δικαιοδοσίες αυτές ίσως θα προσκρούσει στην έλλειψη ωριμότητας της Μειονότητας!

Ο κ. Ξυνίδης, όπως και η σχεδόν συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων του δικηγόρων της Θράκης, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ουδέποτε είχαν το επιστημονικό ερέθισμα να ασχοληθούν με την προσέγγιση του Ιερού Μουσουλμανικού Νόμου. Απαξίωσαν με οίηση τη νομική παράδοση που επί αιώνες καλλιέργησε ο μουσουλμανικός πολιτισμός και είναι μια ζωντανή πραγματικότητα που αφορά 2 δισεκατομμύρια 100 εκατομμύρια Μουσουλμάνων του πλανήτη. Από την άλλη μεριά, όπως οι Βρετανοί αποικιοκράτες αποφάσιζαν από το City (Λονδίνο) τί ήταν ωφέλιμο και αναγκαίο για τη βελτίωση της ζωής των λαών των Ινδιών, αποφαίνονται σήμερα είτε από την Αθήνα ως πολιτικοί καριέρας, είτε από τα «θερμοκήπια» των πανεπιστημιακών σπουδαστηρίων τους, σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη και αλλού, τί πρέπει να γίνει για να «εκπολιτιστούν» οι Μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης, λες και οι Μουσουλμάνοι πάσχουν από νοητική υστέρηση και δεν είναι σε θέση να προσδιορίζουν τις προϋποθέσεις λειτουργίας της Κοινότητάς τους!
Θα ήθελα να υπενθυμίσω στον κ. Ξυνίδη, γιατί είναι ολοφάνερο πως το αγνοεί, ότι στην «φωτισμένη» Μεγάλη Βρετανία, από το 2008 ιδρύθηκαν και λειτουργούν μουσουλμανικά Ιεροδικεία, καλύπτοντας γεωγραφικά όλο το εύρος των βρετανικών νησιών, όπου Ιεροδίκες, όπως εδώ ο Μουφτής, εφαρμόζοντας τον Ιερό Νόμο του Ισλάμ (την Σαρία) στην επίλυση οικογενειακών, κληρονομικών κ.λπ. διαφορών που αναφύονται μεταξύ των Βρετανών Μουσουλμάνων. Οι αποφάσεις αυτών των Ιεροδικείων αναγνωρίζονται από το βρετανικό κράτος! Στην Ομοσπονδιακή Γερμανία, τα κρατικά δικαστήρια γαμικών διαφορών σε υποθέσεις διαζυγίων μεταξύ Μουσουλμάνων, που είχαν τελέσει θρησκευτικό γάμο εφαρμόζουν όχι το κοινό γερμανικό δίκαιο, αλλά τους όρους περί διαζυγίου που προβλέπει ο Ιερός Μουσουλμανικός Νόμος! Αν περάσουμε τον Ατλαντικό και βρεθούμε στον Καναδά με έκπληξη θα συναντήσουμε μουσουλμανικά Ιεροδικεία που λειτουργούν νόμιμα!
Το ότι χρειάζονται βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο που ορίζει τις αρμοδιότητες και τις δικαιοδοσίες του Μουφτή ως Ιεροδίκη στην χώρα μας, νομίζω πως κανένας δεν θα τολμούσε να εγείρει αντιρρήσεις. Στην ισχύουσα νομοθεσία υπάρχουν νομοτεχνικές πλημμέλειες που προκαλούν ταλαιπωρία στους Μουσουλμάνους πολίτες. Οι πλημμέλειες αυτές παρέχουν την ευχέρεια σε τακτικούς δικαστές με αποφάσεις τους, όταν πρόκειται να αναγνωρισθεί το δεδικασμένο των αποφάσεων των Μουφτήδων και να αποκτήσουν εκτελεστότητα να εκδίδουν αντικρουόμενες μεταξύ τους αποφάσεις, ως προς όμοιο αντικείμενο, προκαλώντας αίσθημα ανασφάλειας δικαίου στους πολίτες και απαράδεκτη ταλαιπωρία σε φτωχούς ανθρώπους. Τα περιθώρια των βελτιώσεων είναι πολλά, αλλά θα ήταν περιττή πολυλογία να θιγούν αυτή τη στιγμή.

Υπό τις παρούσες συνθήκες, όπου το κόμμα που πλειοψηφεί στη Βουλή και επικαλείται τον σοσιαλισμό, κατάφερε να ευτελίσει σε ακραία επίπεδα αυτήν την ιδεολογία, καθιστώντας την παλακίδα του καπιταλιστικού συστήματος των ημεδαπών και διεθνών τραπεζιτών, έστω άδικα, η δημοκρατία χωλαίνει αναμφίβολα. Γιατί δημοκρατία που αναιρεί τη λαϊκή κυριαρχία αποτελεί ένα πρόσχημα εξανδραποδισμού του λαού, όπως έχει συμβεί στην υποτελή Ελλάδα των ημερών μας. Επομένως, ίσως το να μιλήσουμε περί δημοκρατίας μπορεί να φανεί κενός λόγος. Παρόλα αυτά, επειδή δεν αποδεχόμαστε την κατάσταση που επικρατεί, αλλά αντιθέτως την αμφισβητούμε, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στον κ. Ξυνίδη και στους ομοίους του, μολονότι οι ίδιοι αποτελούν μέρος της ελληνικής κρίσης και υποτέλειας, ότι η αληθινή δημοκρατία ευνοεί και οφείλει να ενθαρρύνει ακόμα και την θεσμική αποκέντρωση στο επίπεδο του δικαίου!
Έχω παρατηρήσει ότι δικηγόροι της Θράκης, αλλά και πολιτευτές της μειονότητας βάλουν κατά των δικαστικών δικαιοδοσιών του Μουφτή. Οι μεν πρώτοι θαρρώ πως κινούνται από επαγγελματικά συμφέροντα, θεωρώντας ότι οι δικαιοδοσίες του Μουφτή ως δικαστή μειώνει κατά κάποιον τρόπο τη δικηγορική ύλη. Οι δεύτεροι θεωρούν ότι εφόσον ο Μουφτής δεν είναι ένας απλός θρησκευτικός λειτουργός, αλλά αναδεικνύεται εκ των πραγμάτων, λόγω της ιδιότητάς του ως φυσικός δικαστής κατά το Σύνταγμα των Μουσουλμάνων για μια σειρά υποθέσεων, και επομένως κοινοτικός ηγέτης, τους περιορίζει τις δυνατότητες άσκησης ελέγχου και ευρύτερης επιρροής στους Μουσουλμάνους εκλογείς τους.

Δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστη μια περίοδο από τη συνέντευξη του κ. Ξυνίδη. Αναφέρθηκε σε διγαμίες, σε πολυγαμία και σε γάμους ανηλίκων, αφήνοντας επιπόλαια να εννοηθεί ότι υπό το ισχύον καθεστώς των δικαστικών δικαιοδοσιών των Μουφτήδων συμβαίνουν αυτά τα πράγματα. Δηλαδή ότι οι Μουφτήδες ενέχονται σε φαινόμενα διγαμιών, σε εφαρμογή της μουσουλμανικής πολυγαμίας στην Ελλάδα και σε ανοχή τέλεσης γάμων ανηλίκων. Ο κ. Ξυνίδης αν και νέος τόσο στην ηλικία, όσο και στην πολιτική, φαίνεται πως έμαθε ικανοποιητικά την τέχνη της παραπληροφόρησης! Επειδή είναι νέος και στην δικηγορία θα ήθελα να του πω, ότι πράγματι πριν από δεκαετίες στην περιφέρεια της Ξάνθης είχε ασκηθεί ποινική δίωξη κατά ενός Μουσουλμάνου για διγαμία, ο οποίος αθωώθηκε από το δικαστήριο που αναγνώρισε τη συνδρομή στο πρόσωπό του συγγνωστής πλάνης. Η απόφαση μάλιστα είχε δημοσιευθεί αν δεν με απατά η μνήμη στα Ποινικά Χρονικά. Εκτός απ’ αυτήν την περίπτωση, σε καμιά Μουφτεία της Δυτικής Θράκης δεν έγινε γνωστό να εκδόθηκε ιερονομική άδεια για την τέλεση «πολυγαμικού γάμου». Όσον αφορά τους γάμους ανηλίκους, πράγματι κατά καιρούς εμφανίζεται το φαινόμενο τέλεσης τέτοιων γάμων, οι οποίοι αφορούν σχεδόν αποκλειστικά μέλη συγκεκριμένης φυλετικής ομάδας, που ανεξαρτήτως θρησκεύματος ενθαρρύνουν ή καλύπτουν τις σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ ανηλίκων ακόμα και με αποτελέσματα τεκνογονίας, είτε εντός είτε εκτός γάμου. Έχω υπόψη μου ότι σε περιπτώσεις που τίθεται ενώπιον συγκεκριμένου Μουφτή της Θράκης, αναγνωρισμένου κύρους για το ήθος, την σοφία και τη μόρφωσή του, ζήτημα τέλεσης γάμου ανηλίκου ή ανηλίκων, ακολουθείται μια ενδελεχής διαδικασία διάγνωσης της συνδρομής ή όχι εξαιρετικών λόγων, που δικαιολογούν την τέλεση του γάμου, παρόμοια με αυτήν που προβλέπει ο Αστικός Κώδικας προκειμένου να επιτραπεί η τέλεση γάμου ανηλίκων και ακολουθεί ο τακτικός δικαστής!


ΓΙΩΡΓΟΣ Α. ΔΟΥΔΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΙΣΛΑΜΟΛΟΓΟΣ

 
Πηγή:  http://www.azinlikca.net/