Την διεξήγαγε το Ίδρυμα Ερευνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Πανεπιστημίου του Sheffield σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Παιδείας
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΠΟΙΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ;
Μια ιδιαίτερα σημαντική έρευνα για τα παιδιά που μιλούν δύο γλώσσες διεξήχθη σε σχολεία της Ξάνθης τον τελευταίο μήνα. Την έρευνα διεξήγαγε το Ίδρυμα Ερευνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Πανεπιστημίου του Sheffield, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια στον κόσμο, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Παιδίας & Δια Βίου Μάθησης
ΟΙ Ερευνητές συνεργάστηκαν με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης ενώ αντικείμενό της ήταν να διαπιστωθεί κατά πόσο τα δίγλωσσα παιδιά επηρεάζονται θετικά ή αρνητικά στη νοημοσύνη κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι η πρώτη έρευνα για την επίδραση των 2 γλωσσών στη νοημοσύνη των μαθητών, που διεξάγεται στα Βαλκάνια. Η Ξάνθη, ως πολυπολιτισμική κοινωνία διαθέτει αρκετά παιδιά που μιλούν 2 , ή και παραπάνω, γλώσσες και φοιτούν στα σχολεία του αμιγούς ελληνόφωνου προγράμματος.
Τα σχολεία που θα συμμετείχαν στην Ξάνθη ήταν:
1) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΤΕΙΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Κυριακή Τσιφτσίδου
2) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΕΝΙΣΕΑΣ
ΔΙΕΘΥΝΤΗΣ : Γούναρης Γεώργιος
3) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΟΛΥΣΙΤΟΥ
Διευθυντής Κος Τσάκαλος Δημήτριος
Στην έρευνα συμμετείχαν παιδιά της πρώτης και δεύτερης τάξης του Δημοτικού . Βασική Ερευνήτρια ήταν η Αριστέα Λαδά, Υπόψηφια Διδάκτωρ Γνωστικών Νευροεπιστημών Πανεπιστήμιο Sheffield και βοηθός έρευνας η Ψυχολόγος Δήμητρα Καρακατσάνη. Οι μαθητές που εξετάστηκαν, απασχολήθηκαν για δύο εκπαιδευτικές ώρες σε ειδικά τεστ και μετά την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους.
Πηγή: http://www.xanthipress.gr/
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΠΟΙΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ;
Μια ιδιαίτερα σημαντική έρευνα για τα παιδιά που μιλούν δύο γλώσσες διεξήχθη σε σχολεία της Ξάνθης τον τελευταίο μήνα. Την έρευνα διεξήγαγε το Ίδρυμα Ερευνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Πανεπιστημίου του Sheffield, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια στον κόσμο, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Παιδίας & Δια Βίου Μάθησης
ΟΙ Ερευνητές συνεργάστηκαν με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης ενώ αντικείμενό της ήταν να διαπιστωθεί κατά πόσο τα δίγλωσσα παιδιά επηρεάζονται θετικά ή αρνητικά στη νοημοσύνη κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι η πρώτη έρευνα για την επίδραση των 2 γλωσσών στη νοημοσύνη των μαθητών, που διεξάγεται στα Βαλκάνια. Η Ξάνθη, ως πολυπολιτισμική κοινωνία διαθέτει αρκετά παιδιά που μιλούν 2 , ή και παραπάνω, γλώσσες και φοιτούν στα σχολεία του αμιγούς ελληνόφωνου προγράμματος.
Τα σχολεία που θα συμμετείχαν στην Ξάνθη ήταν:
1) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΤΕΙΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Κυριακή Τσιφτσίδου
2) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΕΝΙΣΕΑΣ
ΔΙΕΘΥΝΤΗΣ : Γούναρης Γεώργιος
3) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΟΛΥΣΙΤΟΥ
Διευθυντής Κος Τσάκαλος Δημήτριος
Στην έρευνα συμμετείχαν παιδιά της πρώτης και δεύτερης τάξης του Δημοτικού . Βασική Ερευνήτρια ήταν η Αριστέα Λαδά, Υπόψηφια Διδάκτωρ Γνωστικών Νευροεπιστημών Πανεπιστήμιο Sheffield και βοηθός έρευνας η Ψυχολόγος Δήμητρα Καρακατσάνη. Οι μαθητές που εξετάστηκαν, απασχολήθηκαν για δύο εκπαιδευτικές ώρες σε ειδικά τεστ και μετά την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους.
Πηγή: http://www.xanthipress.gr/