Σάββατο 12 Μαΐου 2012

Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας για το Κυκλοφοριακό στην Ξάνθη

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ 
      ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ









Ομοσπονδία Επαγγελματιών – Βιοτεχνών - Εμπόρων Ν. Ξάνθης
Ανθ. Μιλτιάδου Γεωργ. 24, Τ. Κ. 67 100, Ξάνθη
Τηλ.: 25410 22776, fax: 25410 25233
Η/Τα: oevexan@otenet.gr
Ξάνθη, 26.04.2012
Αρ.Πρωτ.:13

Προς
κ. Μούρκα Χρήστο
Πρόεδρο Επιτροπής Διαβούλευσης
Δήμου Ξάνθης

ΘΕΜΑ: Προτάσεις ΟΕΒΕ Ν.Ξάνθης στο πλαίσιο της κυκλοφοριακής μελέτης Δήμου Ξάνθης

Κύριε Πρόεδρε,
Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών–Βιοτεχνών–Εμπόρων (ΟΕΒΕ) Ν.Ξάνθης, ανταποκρινόμενη στην πρόσκλησή σας να συμμετάσχει στη διαβούλευση για την κυκλοφοριακή μελέτη, χαιρετίζει την πρωτοβουλία σας και ευελπιστεί να συμβάλει θετικά στην προσπάθεια διαμόρφωσης σχετικής πολιτικής, από την πλευρά του Δήμου, για την οργάνωση της κυκλοφορίας στην πόλη μας.
Η ΟΕΒΕ Ν.Ξάνθης, όντας ευαισθητοποιημένη στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία της αγοράς στο σύνολο του αστικού ιστού, και έχοντας δραστηριοποιηθεί ήδη από το 2001 (ημερίδα για το κυκλοφοριακό στις 22/04/2001) με πολλές έκτοτε παρεμβάσεις στο ενεργητικό της, έχει την τιμή να σας γνωστοποιήσει τις θέσεις και προτάσεις της όπως αυτές επικαιροποιήθηκαν σε συνέλευση των σωματείων της κατόπιν της πρόσφατης πρόσκλησής σας:
1. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας είναι, τα τελευταία χρόνια, συνυφασμένο με την υπερβολική χρήση του Ι.Χ, ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης, σε συνδυασμό με την απουσία μέτρων για την οργάνωση της κυκλοφορίας (όπως χώροι στάθμευσης, εναλλακτικές επιλογές μαζικής μετακίνησης, οργανωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων, κ.α.).
2. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα, και κατ’ επέκταση οι αρνητικές συνέπειές του στη ζωή και την αγορά της πόλης, επιδεινώθηκε από την «στρεβλή» εφαρμογή της παρωχημένης μελέτης ενοποίησης των πλατειών Δημοκρατίας, Ηρώου και Διοικητηρίου. Τα προβλήματα που «γέννησε» η ενοποίηση είναι περισσότερα από όσα ευαγγελίστηκε ότι θα λύσει – εξαιτίας της αποσπασματικότητας του έργου σε σχέση με το σύνολο του προβλήματος.
3. Όροι, όπως «Βιώσιμη Κινητικότητα», «Διακήρυξη της Κοπεγχάγης 1996», «Ευρωπαϊκός Χάρτης Δικαιωμάτων του πεζού», και άλλες παρόμοιου περιεχομένου και συμβολισμού φράσεις, που εκπορεύονται από τα όργανα λήψης αποφάσεων και αποτελούν αντικείμενο χρηματοδοτούμενων πρωτοβουλιών και προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα πρέπει να μπουν στο λεξιλόγιο της τοπικής διαβούλευσης, με αντίκρισμα στις προτάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης. Αυτό διότι, η βελτίωση της κινητικότητας στην πόλη ταυτίζεται με την αναβάθμιση του δημοσίου χώρου και άρα με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής κατοίκων και επισκεπτών, που εν τέλει αντανακλά άμεσα στην αγορά και την τοπική οικονομία.
4. Καταρχήν θα πρέπει να επιλέξουμε ως Δήμος ποια πολιτική θα ακολουθήσουμε, πώς θέλουμε να αναπτυχθεί από τούδε και στο εξής η πόλη μας, ποια θέλουμε να είναι η κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική εικόνα της αύριο: θα οργανώσουμε την κυκλοφορία με άξονα τη διευκόλυνση χρήσης ΙΧ ή θα οργανώσουμε την κυκλοφορία με στόχο τη μείωση χρήσης ΙΧ -και άρα τη βιώσιμη κινητικότητα. Από αυτή τη στρατηγική πολιτική επιλογή θα εξαρτηθούν τα μέτρα, οι ρυθμίσεις αλλά και οι επενδύσεις που θα κάνουμε ως Δήμος. Η Ομοσπονδία προκρίνει τη δεύτερη κατεύθυνση, της βιώσιμης κινητικότητας, την οποία υποστηρίζει με διάφορες προτάσεις της σταθερά εδώ και πάνω από μία δεκαετία.
5. Στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας, τα μέτρα αποσυμφόρησης του αστικού κέντρου από το ΙΧ δε μπορούν παρά να είναι μέτρα προσφοράς εναλλακτικών επιλογών κίνησης, συνδυασμένες προτάσεις τις οποίες εξειδικεύουμε ακολούθως:

Α) ΜΜΜ vs ΙΧ:
Η ιδιωτική χρήση του αυτοκινήτου, που αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να αποτραπεί λόγω απουσίας εναλλακτικών μέσων ταχείας μετακίνησης, θεωρούμε ότι μπορεί να περιορισθεί σε ικανοποιητικό βαθμό, εφόσον διαμορφωθεί ένα πλήρες δίκτυο τακτικών δρομολογίων και στάσεων αστικής συγκοινωνίας με mini bus όπου απαιτείται, το οποίο θα συνδέει το κέντρο της πόλης (συγκέντρωση διοικητικών προορισμών, οικονομικών & κοινωνικών δραστηριοτήτων) με όλους τους συνοικισμούς και οικισμούς του Δήμου και ταυτόχρονα θα τους εξυπηρετεί διαμπερώς. Μόνον έτσι θα μπορέσει το Μέσο Μαζικής Μετακίνησης να ανταγωνιστεί το ΙΧ που σήμερα είναι η αναγκαστική επιλογή ταχείας κίνησης, ελλείψει εναλλακτικών. Θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικές, σ’ αυτό το σημείο, τις παρατηρήσεις των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την απομάκρυνση της αφετηρίας των αστικών από το κέντρο της πόλης, την καθιέρωση κεντρικής αστικής λεωφορειακής γραμμής που θα διασχίζει διαμπερώς την πόλη συνδέοντας ΟΣΕ – ΚΤΕΛ – κέντρο – «Ασπίδα» με ενδιάμεσες στάσεις, την ταύτιση του δρομολογίου προορισμού με το δρομολόγιο επιστροφής των αστικών λεωφορείων, την πρόβλεψη μετεπιβίβασης, κ.α.

Β) ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΡΟΧΙΑ:
Για τις ανάγκες διασύνδεσης των συνοικισμών και οικισμών του Δήμου θα μπορούσε να εξετασθεί και η μελλοντική εφαρμογή ενός μέσου σταθερής τροχιάς (τραμ, τρόλεϊ) σε περιφερειακό δακτύλιο κίνησης.

Γ) ΠΟΔΗΛΑΤΟ:
Η καθιέρωση του mini bus ως κυρίαρχου μέσου μετακίνησης (στη θέση του ΙΧ) στο αστικό κέντρο και την Παλιά Ξάνθη, θα απαλλάξει τους δρόμους από το σημερινό «τρελό» κυκλοφοριακό φόρτο. Έτσι θα υπάρξει περιθώριο για χάραξη, στο υφιστάμενο οδόστρωμα, οροθετημένων με ειδική σήμανση (και όπου το επιτρέπει ο προϋπολογισμός, κατασκευή) ποδηλατοδρόμων ενός ενιαίου λειτουργικού δικτύου.
Το δίκτυο αυτό θα πρέπει να σχεδιαστεί ώστε α) να διατρέχει όλη την πόλη συμπεριλαμβανομένων των απομακρυσμένων συνοικισμών, β) να τη συνδέει με τους «δορυφόρους» οικισμούς (Εύμοιρο, Λεύκη, Κιμμέρια), και γ) να επεκταθεί μέχρι τα όρια του Δήμου μας για να μπορεί να διασυνδεθεί με αντίστοιχα δίκτυα όμορων, πεδινών, Δήμων - όπως έχει γίνει από χρόνια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Δ) ΠΥΡΗΝΕΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ:
Από την «παλέτα» των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης του πληθυσμού, δε μπορεί να λείπουν οι πεζοδρομήσεις, που πιστεύουμε ότι θα προσθέσουν μόνον θετικά στην λειτουργία του προβληματικού, σήμερα, κέντρου της πόλης και την ανάπτυξη της οικονομίας της, εν γένει. Συνολικά, η ΟΕΒΕ προτείνει τρεις πυρήνες πεζοδρομήσεων που θα εκτείνονται από την Πλατεία Ελευθερίας έως και την Παλιά Ξάνθη, με ταυτόχρονες αναγκαίες αλλαγές στις υφιστάμενες ρυθμίσεις κυκλοφορίας.
Οι «πυρήνες» αυτοί α) έχουν επαρκή έκταση ο καθένας για να παρέχουν στους πεζούς το αίσθημα της «απόδρασης» σε ένα περιβάλλον μακριά από τους θορύβους και τα καυσαέρια της πόλης, β) διαθέτουν «δαχτυλίδια» κυκλοφορίας οχημάτων (ΜΜΜ, ΙΧ, κλπ) που τους κάνουν λειτουργικούς και διευκολύνουν την προσέγγιση των ανθρώπων στο κέντρο, γ) ενοποιούν με ήπιο τρόπο το ιστορικό κέντρο της πόλης με τον παραδοσιακό οικισμό διαμορφώνοντας πόλο τουριστικού ενδιαφέροντος και δ) δημιουργούν τις συνθήκες ανάπτυξης και ανάδειξης επιχειρηματικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

1ος Πυρήνας πεζοδρόμησης
Ολοκλήρωση των παρεμβάσεων που έχουν γίνει στον άξονα της Δαγκλή, με πεζοδρόμηση και της 28ης Οκτωβρίου από το ύψος της Πλατείας Ελευθερίας μέχρι το κέντρο. Ο νέος αυτός πεζόδρομος θα διακόπτεται στο ύψος της Τσιμισκή η οποία προτείνουμε να γίνει δρόμος διπλής κατεύθυνσης με καθολική απαγόρευση στάθμευσης.
Προκειμένου οι πεζοδρομήσεις, και ειδικότερα ο προτεινόμενος 1ος πυρήνας, να «πιάσει» το στόχο του που είναι η αποσυμφόρηση και αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου, θα πρέπει να υπάρξουν παράλληλες αλλαγές ρύθμισης κυκλοφορίας σε δρόμους όπως η Τσιμισκή, η Μιαούλη, η Γ.Κονδύλη και η Γκίφχορν, που προτείνουμε να μετατραπούν σε διπλής κατεύθυνσης με καθολική απαγόρευση της στάθμευσης σε αυτούς. (Για την τεκμηρίωση της πρότασης, η ΟΕΒΕ παραπέμπει στο σκεπτικό του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών, το οποίο υιοθετεί και παραθέτει αυτούσιο στο τέλος *). Επίσης, θα πρέπει να επαναπροσδιορισθούν οι πιάτσες των ταξί και να ορισθούν επί της κεντρικής πλατείας έμπροσθεν της Εμπορικής Τράπεζας».
Θεωρούμε ότι ο Δήμος Ξάνθης οφείλει να παρέμβει άμεσα και, με τα μέτρα τα οποία προτείνουμε παραπάνω, να εξασφαλίσει τη λειτουργικότητα του εμπορικού και διοικητικού κέντρου της πόλης που επηρεάζει την ποιότητα ζωής και την οικονομία της εν γένει.

2ος Πυρήνας πεζοδρόμησης
Περιλαμβάνει όλη την κεντρική πλατεία, τη Β. Κωνσταντίνου μέχρι και το ύψος της Βενιζέλου και τις ήδη «πεζοδρομημένες» Γ.Σταύρου και Κονίτσης. Η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων επί της Β.Κωνσταντίνου δεν συμπεριλαμβάνει τα ήπια ΜΜΜ (π.χ τραινάκι), τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης και τροφοδοσίας καταστημάτων. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένα ενιαίο πεδίο φιλικού περιβάλλοντος για την κίνηση των ανθρώπων που εξυπηρετεί και τις ανάγκες γρήγορης μετακίνησής τους προς και από προορισμούς στην Π.Ξάνθη.

3ος Πυρήνας πεζοδρόμησης
Επανερχόμαστε με τις προτάσεις για την Παλιά Ξάνθη που έχουμε διατυπώσει κατ’ επανάληψη προς το Δήμο από το 2004 μέχρι και το 2011. Αυτές, συνοπτικά, περιλαμβάνουν α) την απαγόρευση εισόδου στον οικισμό και κυκλοφορίας όλων των οχημάτων ΠΛΗΝ των κατοίκων της Παλιάς Ξάνθης, των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης, μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων τροφοδοσίας καταστημάτων, β) την τοποθέτηση βυθιζόμενων στύλων στις εισόδους της Παλιάς Ξάνθης και περιοριστική χρήση τους με μαγνητική κάρτα από τους κατόχους ΙΧ που κατοικούν στον οικισμό, τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης, κλπ, γ) τη δρομολόγηση ευέλικτου συγκοινωνιακού μέσου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του παραδοσιακού οικισμού και των επισκεπτών, δ) πεζοδρόμηση της διαδρομής «Πλατεία Αντίκα – Δημαρχείο – Ολύμπια – Πινακοθήκη» και χαρακτηρισμό της ως αποκλειστικής ζώνης επαγγελματικών χρήσεων οικημάτων.

Η) ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ:
Δε θα ήταν υπερβολή να πει κάποιος ότι αυτό που λέμε «κυκλοφοριακό πρόβλημα» στην Ξάνθη, είναι στην πραγματικότητα η συνισταμένη δύο επιμέρους προβλημάτων: α) του σοβαρού ελλείμματος ΜΜΜ που οδηγεί στην αναγκαστική χρήση του ΙΧ για κάθε προορισμό μέσα στην πόλη, β) της ανεπάρκειας χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που οδηγεί στην άναρχη και παράνομη επικυριαρχία του ΙΧ σε κάθε διαθέσιμο εξωτερικό χώρο.
Ειδικότερα, η έλλειψη χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εμφανίζει σήμερα το κέντρο της πόλης μας, αποκτά τραγικές διαστάσεις εξαιτίας του τεράστιου όγκου οχημάτων ΙΧ, τα οποία προκειμένου να «βολευτούν», καταλαμβάνουν κάθε τετραγωνικό εκατοστό πεζοδρομίου, ράμπας, οδοστρώματος, κλπ, που βρίσκουν ελεύθερο. Με την ανάπτυξη των μέσων ήπιας μετακίνησης θα επέλθει μείωση (όπως δείχνει η εμπειρία από άλλες πόλεις) της χρήσης ΙΧ και κατ’ επέκταση άμβλυνση του προβλήματος στάθμευσης. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να αποδεχθούμε και πάλι μία εικόνα αντίστοιχη π.χ. της σημερινής Μ.Βόγδου όπου το αυτοκίνητο κυριαρχεί σε ένα κατ’ επίφαση «πεζόδρομο». Γι’ αυτό είναι κρίσιμης σημασίας για την απαλλαγή του κέντρου από τα ΙΧ, να επεκταθεί το υφιστάμενο υπόγειο πάρκιγκ της Ηρώων, και να μετατραπεί σε δημόσιο πάρκιγκ ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων των Τεχνικών Υπηρεσιών δίπλα στη ΔΕΗ.
Μόνον υπό τις προϋποθέσεις α) της εξασφάλισης επαρκών, οργανωμένων, χώρων στάθμευσης ΙΧ και β) της παροχής εναλλακτικών λύσεων μετακίνησης (ΜΜΜ, ποδηλατοδρόμοι), θα μπορεί ο Δήμος να εφαρμόσει απαρέγκλιτα το Νόμο βάζοντας τέλος στην άναρχη κατάσταση παρκαρίσματος που επικρατεί σήμερα.

Ζ) ΚΥΚΛΙΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ vs ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ:
Μεγάλο μέρος της ταλαιπωρίας και του εκνευρισμού των ανθρώπων, μεγάλο μέρος των καυσαερίων που πνίγουν την πόλη και της έντασης που κυριαρχεί στην ατμόσφαιρα, οφείλεται στην πολύ συχνή, αναγκαστική στάση των αυτοκινήτων σε φανάρια διασταυρώσεων. Η Ξάνθη θα μπορούσε να διεκδικήσει επάξια τον τίτλο «η πόλη των φαναριών», και κανείς αναρωτιέται γιατί σε νέα έργα, αναπλάσεις οδών, κλπ, η διασταύρωση και ο στύλος με φανάρια είναι η πρώτη επιλογή των αρμοδίων, αφού η εμπειρία έχει δείξει ότι αυτή η επιλογή δημιουργεί ουρές αναμονής, αυξάνει τις καθυστερήσεις, αυξάνει τον εκνευρισμό στο τιμόνι, ευθύνεται για τη «μηχανική», ανεύθυνη οδήγηση και επίσης ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την κακή οδηγητική συμπεριφορά πριν και μετά το «κόκκινο» (παραβίαση ορίου ταχύτητας, παραβίαση σηματοδότη, βίαιη εκκίνηση, κλπ) που είναι επικίνδυνη και για τους πεζούς. Σε αρκετές δε, περιπτώσεις είναι απολύτως αποτυχημένη εφαρμογή για τους πεζούς (σηματοδότης πεζών Τσιμισκή στη διασταύρωση με Μ.Καραολή). Η «φαναρολατρεία» στην Ξάνθη έφθασε στο απόγειό της με τους σηματοδότες πέριξ της κεντρικής πλατείας!
Από την άλλη, ο κυκλικός κόμβος διευκολύνει τη σταθερή ροή με χαμηλές ταχύτητες, ενισχύει την προσοχή και τα αντανακλαστικά των οδηγών σε σχέση με τους πεζούς, μειώνει τον επικίνδυνο εκνευρισμό, τα μποτιλιαρίσματα και καταργεί το νεκρό χρόνο αναμονής στο «κόκκινο» τις ώρες που η κίνηση είναι ελάχιστη έως ανύπαρκτη. Και φυσικά δεν κινδυνεύει να «χαλάσει» όπως οι διασταυρώσεις φαναριών, με το γνωστό επακόλουθο κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Πρόταση της ΟΕΒΕ είναι, επομένως, να αντικατασταθούν οι κάθετες διασταυρώσεις με κυκλικούς κόμβους και να περιορισθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι σηματοδότες μέσα στην πόλη για να μη διακόπτεται η χαμηλής ταχύτητας σταθερή ροή των αυτοκινήτων και να αρχίσει έτσι να καλλιεργείται μιαν άλλη οδηγητική συμπεριφορά και νοοτροπία που θα ωφελήσει όλους, οδηγούς, πεζούς, κατοίκους και επισκέπτες.

Θ) ΠΟΡΟΙ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:
Είναι ευτυχής συγκυρία για το Δήμο μας, η πρόσφατη αύξηση κατά τρία εκατομμύρια ευρώ στο διαθέσιμο προϋπολογισμό του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Αστικής Ανάπτυξης. Αυτό το πρόγραμμα, πιστεύουμε ότι παρέχει τους αναγκαίους πόρους για την έναρξη υλοποίησης ενός σχεδίου αλλαγής του μοντέλου κυκλοφορίας στην πόλη της Ξάνθης. Δεδομένου μάλιστα ότι στηρίζει έργα και δράσεις που αποσκοπούν στη βιώσιμη οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των πόλεων (κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, πεζοδρομήσεις, λωρίδες ποδηλατοδρόμων, βελτίωση υπηρεσιών δημόσιων ΜΜΜ, συστήματα παρακολούθησης της κυκλοφορίας, δημιουργία-αναβάθμιση δημοτικών χώρων στάθμευσης, κλπ).
Επισημαίνουμε δε, ότι κατά το ίδιο χρονικό διάστημα που βρίσκονται σε εξέλιξη η διαβούλευση για την εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης, και το ΟΣΑΑ από πλευράς Δήμου Ξάνθης, το Επιμελητήριο «τρέχει» το πρόγραμμα Vito (Ολοκληρωμένη Αστική Ανάπτυξη των Ζωτικής Σημασίας Ιστορικών Πόλεων ως Περιφερειακά Κέντρα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη) το οποίο στοχεύει μεταξύ άλλων στην αξιολόγηση πολιτικών που εφαρμόστηκαν και παρεμβάσεων που έχουν γίνει, στη δημιουργία Παρατηρητηρίου Αστικής Ανάπτυξης, κλπ. Θεωρούμε πως θα ήταν επωφελής για την πόλη μας μία γόνιμη συνεργασία μεταξύ Δήμου και Επιμελητηρίου, ώστε να αξιοποιούνται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την πόλη μας τα τοπικά προγράμματα με παρεμφερές αντικείμενο και στόχους, στα οποία συμμετέχουν.
Ο επαγγελματικός και εμπορικός κόσμος της Ξάνθης, πιστεύει ακράδαντα ότι η ευρωπαϊκή διακήρυξη της βιώσιμης κινητικότητας στο αστικό περιβάλλον, υπηρετώντας ευθέως την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, είναι το «κλειδί» για την εξασφάλιση ευνοϊκών συνθηκών ανάπτυξης της «πόλης – αγοράς» και της οικονομίας σε επίπεδο Δήμου. Αν το ήμισυ του παντός είναι η αρχή, θέλουμε να ελπίζουμε ότι στο δικό μας Δήμο αυτή έχει γίνει με την έναρξη διαβούλευσης για το κυκλοφοριακό, ένα από τα χειρότερα μακροχρόνια προβλήματα της πόλης μας. Ευχόμαστε δε, να υπάρξει η πολιτική βούληση ώστε να τελεσφορήσει η διαδικασία για να γίνει εφικτή η πόλη που όλοι ονειρευόμαστε να ζούμε, εμείς και τα παιδιά μας.
* Σκεπτικό πρότασης Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών για μετατροπή μονόδρομων σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης με καθολική απαγόρευση στάθμευσης σε αυτούς:
•Μετατροπή της Γκίφχορν σε οδό διπλής κατεύθυνσης για την άμεση πρόσβαση των αυτοκινήτων στον ορεινό όγκο, και εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της περιοχής από τα ΜΜΜ. Στην περιοχή βρίσκεται και η οικονομική εφορία η οποία είναι αποκομμένη από τα ΜΜΜ, κάτι που είναι απαράδεκτο. Με αποτέλεσμα τη χρησιμοποίηση οποιουδήποτε άλλου μέσου για την πρόσβαση εκεί με τις όποιες επιπτώσεις στην κυκλοφορία. Ένα απλό παράδειγμα: έρχεται ένας πολίτης από έναν οποιοδήποτε οικισμό του νομού με το ΚΤΕΛ υπεραστικών και θέλει να μεταβεί στην εφορία. Κάτι πολύ συνηθισμένο. Δεν υπάρχει γραμμή αστική που να συνδέει αυτούς τους δύο πολύ σημαντικούς πόλους έλξης και γένεσης μετακινήσεων.
•Μετατροπή της Τσιμισκή σε οδό διπλής κατεύθυνσης από το τέλος της Βλαχοπούλου στο παλιό ΚΤΕΛ μέχρι την επαφή της με τη Μιαούλη για την γρηγορότερη πρόσβαση στη Μ.Καραολλή και τη Μιαούλη παρακάμπτοντας την 28ης Οκτωβρίου που προτείνουμε να γίνει πεζόδρομος. Ο συγκεκριμένος δρόμος, τουλάχιστον μέχρι τη συμβολή του με την Τσαλδάρη, δε δίνει τη δυνατότητα πολλές δυνατότητες στάθμευσης. Αντιθέτως με τη διπλή κυκλοφορία δίνει τη δυνατότητα σους οδηγούς να πλησιάσουν γρήγορα σε, στεγασμένους και μη, χώρους στάθμευσης (δημοτικό κλειστό χώρο στάθμευσης, Κόσμος, κλπ).
•Μετατροπή της Μιαούλη σε οδό διπλής κατεύθυνσης με ταυτόχρονη απαγόρευση στάθμευσης σε αυτήν για την καλή εξυπηρέτηση του κοινού από τα ΜΜΜ που θα την χρησιμοποιούν στα τακτικά δρομολόγιά τους. Παράδειγμα: χρησιμοποιεί κάποιος πολίτης το αστικό ή το υπεραστικό ΚΤΕΛ για τη μετάβασή του στις ανατολικές περιοχές της πόλης, και ο σταθμός επιβίβασής του είναι η στάση στη συμβολή των οδών Τσαλδάρη και Μιαούλη (πλατάνια). Δε μπορεί να επιστρέψει εκεί, τουλάχιστον με την αστική συγκοινωνία, παρότι η λαϊκή αφορά (παζάρι) και γενικά η αγορά της περιοχής είναι σημαντικό πόλος έλξης και γένεσης μετακινήσεων.
•Μετατροπή της Γ.Κονδύλη σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Με την κίνηση αυτή θα διευκολυνθούν η πρόσβαση των αυτοκινήτων στη διασταύρωση του 1ου παιδικού σταθμού και η αποσυμφόρηση της πλατείας Μπαλτατζή καθώς και της διασταύρωσης στο «Σίσυ». Επίσης θα αποσυμπιεσθεί η «12 Αποστόλων» που τώρα δέχεται κίνηση που οι προδιαγραφές της δεν επιτρέπουν.

Με τιμή
Για την ΟΕΒΕ Ν.Ξάνθης


Ο Πρόεδρος ΔΣ Ο Γ.Γραμματέας ΔΣ
Σωτήριος Τσιακίρογλου Γεώργιος Φ.Μπατζακίδης

Συνημμένα:
Πρόταση του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών

Κοινοποίηση:
Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου Ξάνθης